Materiaal en techniek Chat

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

Tim, jij kan wel een andere worp hebben als Christiaan. dus kan de pijl anders in je bord staan.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door cookie »

Tim schreefCOLON
Chr1st2aan schreefCOLON Heb wel lange shafts, maar met de short shafts staan ze horizontaal. Ze zijn ook maar +- 1 mm langer dan purists dus valt wel mee. :)

Ik zit nu in zo'n slechte dart phase dat ik strak met een boog afwissel :lol: , normaal zit ik er een beetje tussen in.
Haha! Nja, dan staan ze nog best netjes in je bord!

Het (voor)oordeel dat een langere barrel ervoor zorgt dat de pijl gaat hangen klopt dan ook niet altijd. Ik heb de Purist gehad en daar kon ik niet veel mee. Daardoor is die gedachte denk ik ontstaan. Onlangs had ik nog Andersons P3 (zijn wbt lengte vergelijkbaar met Purist) en daarbij ligt het balanspunt meer centraal/vooraan. Die pijlen gingen met medium shafts en standaard flights iig niet hangen...
Hangen heeft meer te maken met de positie waar je de pijl beetpakt.. Daarmee kan je elke purist prima laten hangen zonder rare dingen te doen.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONIk zit weer even in zo'n off periode. zondagavond gooi ik er zeven 180ers in, gister en vandaag nog geen. :(
Wow, dan ging dat eerste pijltje wel lekker zondag. Of het wordt tijd om eens een goede massage te scoren onderweg ;)
Was RvB met langere punten aan het testen, maar dat ging niet naar wens. Pak me Lewis en was me scherp. Twee pijlen gingen vaak strak naaste lkaar in de T20. maandag en gister was het ineens stukken minder.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Lookout »

Fred Raket schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONIk zit weer even in zo'n off periode. zondagavond gooi ik er zeven 180ers in, gister en vandaag nog geen. :(
Wow, dan ging dat eerste pijltje wel lekker zondag. Of het wordt tijd om eens een goede massage te scoren onderweg ;)
Was RvB met langere punten aan het testen, maar dat ging niet naar wens. Pak me Lewis en was me scherp. Twee pijlen gingen vaak strak naaste lkaar in de T20. maandag en gister was het ineens stukken minder.
Het kan niet elke keer een feest zijn he ;)
Als al die 140 scores 180's waren geworden dan had ik dit jaar al ruim over de 100x 180 gezeten. :mrgreen:
180's '16 79x
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door cookie »

Fred Raket schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONIk zit weer even in zo'n off periode. zondagavond gooi ik er zeven 180ers in, gister en vandaag nog geen. :(
Wow, dan ging dat eerste pijltje wel lekker zondag. Of het wordt tijd om eens een goede massage te scoren onderweg ;)
Was RvB met langere punten aan het testen, maar dat ging niet naar wens. Pak me Lewis en was me scherp. Twee pijlen gingen vaak strak naaste lkaar in de T20. maandag en gister was het ineens stukken minder.
Dat goede gevoel terughebben na andere pijlen wordt iedereen positief en zelfverzekerd van :)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

Zo kan het dus ineens omslaan van de ene op de andere dag.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door cookie »

Fred Raket schreefCOLONZo kan het dus ineens omslaan van de ene op de andere dag.
Zeker! Zal nooit vergeten hoe ik was na mijn eerste vakantie in Spanje. Liep te gooien als een aap met een gouden *** die 2 weken zijn pijlen had gemist :)
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Tim »

Fred Raket schreefCOLONTim, jij kan wel een andere worp hebben als Christiaan. dus kan de pijl anders in je bord staan.
Dat snap ik Fred. Daarom vroeg ik ook hoe Christiaan zijn worp is. Hard en strak of iets zachter met meer een boogje... Ik gooi trouwens wat zachter in een klein boogje.

En dat je type grip op de barrel (hoe en waar je de barrel vasthoud tijdens de worp) invloed heeft op de stand vd pijlen in het bord is me bekend. Ik pak de pijl vrij ver achteraan beet, sowieso iets achter het balanspunt.

Met medium shafts en standaard flights staan mijn pijlen dan eigenlijk altijd iets omhoog in het bord. Dat vind ik prettig. Met kortere shafts/smallere flights komem ze iets vlakker/horizontaler in het bord.

Echter kreeg IK het op die manier niet voor elkaar met de Purist. Daarbij ligt het balanspunt wat verder naar achteren dan bij bijvoorbeeld de Andersons P3. Die hebben nagenoeg dezelfde lengte als de Purist maar kreeg ik met medium shafts en standaard flights wel iets schuin in het bord...
Laatst gewijzigd door 1 op Tim, in totaal 15 keer gewijzigd.
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

rproele schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONNog steeds met de 23g Lewis. af en toe pak ik wat anders maar dat post ik hier niet, kom hier steeds op terug.
Afbeelding
Same here, toch de Wade maar weer weggelegd en op me custom Lewis 21gr.
Enige twijfel is de shafts die ik wil gaan toepassen.
Nylon short is stuk beter op de dubbels, terwijl medium me scores wat constanter zijn, helaas me dubbels komen totaal niet in de buurt.
Waarschijnlijk toch de short en maar trainen op constantere scores. :mrgreen: :mrgreen:
Tweenies al geprobeerd ?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

Ben door even te switchen naar de gen2 weer in de 180ers gevallen, teller staat op drie nu. even eten en weer verder
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

Tim schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONTim, jij kan wel een andere worp hebben als Christiaan. dus kan de pijl anders in je bord staan.
Dat snap ik Fred. Daarom vroeg ik ook hoe Christiaan zijn worp is. Hard en strak of iets zachter met meer een boogje... Ik gooi trouwens wat zachter in een klein boogje.

En dat je type grip op de barrel (hoe en waar je de barrel vasthoud tijdens de worp) invloed heeft op de stand vd pijlen in het bord is me bekend. Ik pak de pijl vrij ver achteraan beet, sowieso iets achter het balanspunt.

Met medium shafts en standaard flights staan mijn pijlen dan eigenlijk altijd iets omhoog in het bord. Dat vind ik prettig. Met kortere shafts/smallere flights komem ze iets vlakker/horizontaler in het bord.

Echter kreeg IK het op die manier niet voor elkaar met de Purist. Daarbij ligt het balanspunt wat verder naar achteren dan bij bijvoorbeeld de Andersons P3. Die hebben nagenoeg dezelfde lengte als de Purist maar kreeg ik met medium shafts en standaard flights wel iets schuin in het bord...
Snap wat je bedoelt maar vergelijken zo in tekst werkt niet. ik kan ook niet echt met purist overweg, ze gaan me echt hangen ook met short en standaard nog. Had laatst van Eikie een set One80 in 25g en daar lag het gewicht meer voorin ,alleen is 25g me wat zwaar na meer legs.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

Lookout schreefCOLONAfbeelding
Gaat lekker met de Buntings zo te zien ;)
Sander410
Lid
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2015, 16:07

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Sander410 »

Ik heb een vraagje, komt het bekend voor bij jullie wanneer iedere mm van de buitenkant van een dubbel geraakt wordt maar een dubbel ho maar?

Ik ben nu weer sinds een tijdje fanatiek aan het darten, heb een tijd gehad dat alles wat ik op een dubbel gooide raak was, echter is dat al een tijdje kwijt. Je zou denken als ik het ijzer kan raken hij met een beetje geluk er ook in had gekund.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door cookie »

Sander410 schreefCOLONIk heb een vraagje, komt het bekend voor bij jullie wanneer iedere mm van de buitenkant van een dubbel geraakt wordt maar een dubbel ho maar?

Ik ben nu weer sinds een tijdje fanatiek aan het darten, heb een tijd gehad dat alles wat ik op een dubbel gooide raak was, echter is dat al een tijdje kwijt. Je zou denken als ik het ijzer kan raken hij met een beetje geluk er ook in had gekund.
Het is vooral vorm, wat vaak mentaal is dankzij een positieve mindset. Vooral.. optimistisch blijven, zelfverzekerde houding aannemen (of faken), mikken totdat je het doel groter ziet worden.
Je kan de positieve spiraal afdwingen..
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Lookout »

Niet druk om maken het belangrijk is dat de pijl zich in de buurt van de dubbel bevindt dan zit het wel goed.
180's '16 79x
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Lookout »

Fred Raket schreefCOLON
Lookout schreefCOLONAfbeelding
Gaat lekker met de Buntings zo te zien ;)
Mag het eindelijk eens een keer,ben 2,5 jaar lang zoekende geweest naar de juiste combinatie barrel,gewicht,shafts.Eigenlijk wilde ik deze pijlen van de hand doen omdat ik er maar niet constant mee werd totdat ik die rode shafts(goedkope zooi) kocht,dat veranderde alles.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
DrUzi
Lid
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2015, 16:21

Re: Wie kent deze pijlen?

Bericht door DrUzi »

eikie schreefCOLON
DrUzi schreefCOLONiemand enig idee welke pijl dit is ?

staat nergens een merk of iets op. Gewicht is 23 gr.

Afbeelding

Afbeelding
Zo de groeven over lengte van de barrel te zien zijn het waarschijnlijk Elkadart Excalibur darts.
die pijl is niet in 23 gram aanwezig.. Zou het toch een andere kunnen zijn ?
Cosmo Mickey Mansell
Cosmo Fit shaft
Cosmo Fit Flight

Fav:Speler: G. Anderson
Fav Dubbel: 16
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wie kent deze pijlen?

Bericht door Fred Raket »

22 of 24g kan ook uitlopen naar 22.6 of. wat met keuken weegschaal als 23g aangegeven
Gebruikers-avatar
DrUzi
Lid
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2015, 16:21

Re: Wie kent deze pijlen?

Bericht door DrUzi »

is gemeten met een precisie weegschaal( voor wiet e.d.) kwam uit op 23.35 gram
Cosmo Mickey Mansell
Cosmo Fit shaft
Cosmo Fit Flight

Fav:Speler: G. Anderson
Fav Dubbel: 16
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wie kent deze pijlen?

Bericht door Fred Raket »

DrUzi schreefCOLONis gemeten met een precisie weegschaal( voor wiet e.d.) kwam uit op 23.35 gram
24g dus
jerryvw
Lid
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 16:08

Re: Wie kent deze pijlen?

Bericht door jerryvw »

Fred Raket schreefCOLON
DrUzi schreefCOLONis gemeten met een precisie weegschaal( voor wiet e.d.) kwam uit op 23.35 gram
24g dus
slijten zo ook in gewicht zoveel dan?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

als een merk een serie uitbrengt in 22-24 of 23-25g is het niet exact 22.0g e.o. 25g. 23.35g valt dan onder 24g
jerryvw
Lid
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 16:08

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door jerryvw »

Fred Raket schreefCOLONals een merk een serie uitbrengt in 22-24 of 23-25g is het niet exact 22.0g e.o. 25g. 23.35g valt dan onder 24g
ik weeg meestal bij target aardig precies trouwens
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

jerryvw schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONals een merk een serie uitbrengt in 22-24 of 23-25g is het niet exact 22.0g e.o. 25g. 23.35g valt dan onder 24g
ik weeg meestal bij target aardig precies trouwens
Sinds een paar jaar is dat zo. Uit de tijd toen Mardle gesponsord werd door Target was het echt niet zo, en zat er zelfs aardig verschil tussen de 3 barrels. Maar als alle drie de pijlen maar ongeveer 23.35g zijn is het toch goed. Daar gaat het om.
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door remcowaleboer »

lente264 schreefCOLON
1431694177487.jpg
23 gram.Unicorn Phase 5 barney's.

Gooien erg fijn, jammer dat de zwarte coating zo snel er af springt.

Tot nu toe ook erg tevreden over de unicorn soft flex shafts
Ik heb bij de mijne geen problemen met de zwarte coating
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
BUTTON_POST_REPLY