Materiaal en techniek Chat

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Nightcrawler »

hallo, ik heb een vraag over whitlock darts phase 1 ( 2014 versie) heeft de golden versie meer grip voorop als de natural tungsten !!??
of is dit gelijk ik gooi nu met de zilverkleurige versie 26 gram 90 % tungsten golden is een slagje duurder ziet er wel leuker uit maar als ze
exact hetzelfde zijn qua grip vind ik het zonde !
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
Gebruikers-avatar
Satyr
Lid
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2015, 13:53

Re: Deel je prestaties en hoge scores

Bericht door Satyr »

mr nervous schreefCOLON 3 darts,(99 uitgezonderd ), is inderdaad moeilijk om te herhalen maar de pro's gooien dat in hun gooiruimte thuis ook wel hoor
T19, S10, D16?
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Speedy180 »

Ik weet niet of ik het in het juiste topic plaats en zo niet, mag mijn bericht uiteraard verplaatst worden...

Ik vroeg mij af of spelers als Robert Wagner en Gerwyn Price, die toch behoorlijk gespierd zijn, baat hebben bij hun extra spiermassa in hun schouders/armen t.o.v. spelers die niet extra gespierd zijn.
Hiermee bedoel ik... Hebben zij minder 'afzwaaiers' dan spelers die minder spiermassa in hun schouders hebben?
Misschien een verkeerd voorbeeld, omdat de wereldtop echt wel weet waar ze mee bezig zijn, maar ik vroeg mij af of die extra spiermassa een voordeel of juist een nadeel is...

Ikzelf heb namelijk heel vaak afzwaaiers die dan i.p.v. in de 20 of de 19, helemaal afzwaaien naar de 18 (als ik op de 20 gooi) of 7 (als ik op de 19 gooi)... Ik bedacht dus dat ik mijn schouders wil gaan trainen... Je spieren zijn dan korter en in mijn ogen kun je dan dus gerichter gooien, maar ik weet niet of ik daarin goed zit...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
mr nervous
Lid
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2016, 10:09

Re: Deel je prestaties en hoge scores

Bericht door mr nervous »

:mrgreen:
Satyr schreefCOLON
mr nervous schreefCOLON 3 darts,(99 uitgezonderd ), is inderdaad moeilijk om te herhalen maar de pro's gooien dat in hun gooiruimte thuis ook wel hoor
T19, S10, D16?
had ik toen per ongeluk overgeslagen :D
180, 2013 : 150
180 , 2014 : 144
180 , 2015 : 199
180,2016: 210
9 darters 3, 17-5-2016 (174-171-156) 1-6-16 (180-174-147) 28-6-16(180-177-144)
Favoriete spelers , MVG, Klaasen,Hankey,Lewis,Ricky Evans , Michael smith , Peter Wright
Lobbesisback
Lid
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2016, 16:52

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Lobbesisback »

Speedy180 schreefCOLONIk weet niet of ik het in het juiste topic plaats en zo niet, mag mijn bericht uiteraard verplaatst worden...

Ik vroeg mij af of spelers als Robert Wagner en Gerwyn Price, die toch behoorlijk gespierd zijn, baat hebben bij hun extra spiermassa in hun schouders/armen t.o.v. spelers die niet extra gespierd zijn.
Hiermee bedoel ik... Hebben zij minder 'afzwaaiers' dan spelers die minder spiermassa in hun schouders hebben?
Misschien een verkeerd voorbeeld, omdat de wereldtop echt wel weet waar ze mee bezig zijn, maar ik vroeg mij af of die extra spiermassa een voordeel of juist een nadeel is...

Ikzelf heb namelijk heel vaak afzwaaiers die dan i.p.v. in de 20 of de 19, helemaal afzwaaien naar de 18 (als ik op de 20 gooi) of 7 (als ik op de 19 gooi)... Ik bedacht dus dat ik mijn schouders wil gaan trainen... Je spieren zijn dan korter en in mijn ogen kun je dan dus gerichter gooien, maar ik weet niet of ik daarin goed zit...
Dat is denk ik per speler anders. Een maatje van is stukken minder gaan gooien nadat hij zijn armspieren is gaan trainen. Zijn manier van gooien is ook anders geworden.
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Speedy180 »

Nouja, hoe ik erbij gekomen ben...
Gespierde mensen hebben 'kortere' spieren dan minder gespierde mensen, heb ik ooit eens opgevangen...
In mijn ogen hebben je armspieren, wanneer deze korter zijn, minder kans op afwijkende bewegingen, dan wanneer je minder gespierd bent en dus 'langere spieren' hebt...

Misschien maak ik er nu wel helemaal een potje van, maar bovengenoemd verhaal zou mijn redenatie zijn waarom afgetrainde mensen (en dan dus vooral armen en schouders) strakker zouden gooien als minder afgetrainde mensen...
Nogmaals... ALS dit al klopt, zou dit waarschijnlijk alleen gelden voor de groep darters die niet hun geld hoeven te verdienen in deze sport...
De darters die er WEL hun geld mee verdienen hebben hun arm zo 'geprogrammeerd' dat eventuele afzwaaiers meer uitzondering dan regel zijn...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door PieBus »

Krachttraining en darts zijn in mijn ogen geen ideale combinatie. Zelf doe ik behoorlijk veel aan krachttraining. Darts neem ik er gewoon bij omdat ik het erg graag doe, maar echt ambitie heb ik helemaal niet.

Waarom niet ideaal?... Wanneer je anderhalf uur in de gym gezeten hebt en daarna later op de dag gaat darten, dan kan ik je garanderen dat dit serieus invloed heeft op je worp. Je spieren zijn immers minuscuul beschadigd waardoor het in mijn ogen moeilijk wordt om steeds diezelfde juiste beweging te herhalen.

Ook mentaal zal dit een rol spelen. Wanneer ik ga darten na een krachttraining, dan speelt dit ook al in mijn kopje (sommigen zullen zich daar niets van aantrekken, maar voor mij is het echt wel een factor).

Als je echt voor het darten gaat, dan zou ik de uren die je in krachttraining zou steken gewoon besteden aan dartstraining. Dit zal veel meer rendement hebben!
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door De Beste »

Anderhalf uur in de gym.....dat is serieus lang. Hoe vaak per week doe je dat? Gebruik je ook middelen voor een sneller herstel van je spieren?
Zelf doe ik ook krachttraining en gebruik daarnaast ook spul voor een sneller spierherstel......dat heeft overigens niets met darten te maken, het puur om weer sneller aan een volgende krachttraining te kunnen beginnen, hahaha.

Of het invloed heeft op darten? Jazeker, in de uren na de krachttraining voelen je armen gewoon anders dan normaal, daardoor zul je ook anders gooien. Zelfde geldt voor je benen, als je die zwaar getraind dan kan het zijn dat het je meer moeite kost om in de juiste werppositie te gaan staan.
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Speedy180 »

Nja, zoals jullie misschien wel weten, zit ik in een electrische rolstoel...
Daarnaast heb ik een handbewogen rolstoel, met daaraan een handbike.
Ik heb echt de conditie van een lampekap en ik ben dan ook helemaal gesloopt wanneer ik een langere partij speel, waarin ik alle zeilen moet bijtrekken om de partij tot een goed einde te brengen...

Door mijn waardeloze conditie (waarvan ik ook hinder heb tijdens het darten dus) wil ik aan mijn conditie gaan werken. Hiervoor wil ik mijn handbike gebruiken... Echter, ik heb een trainingsschema gemaakt voor mijzelf, qua training aan het bord en conditietraining, en als ik mij daaraan houd, dan zou dat betekenen dat ik 3 x per week een uur zou gaan fietsen.
Misschien zit ik mis, maar volgens mij worden je armspieren ook echt wel op de proef gesteld wanneer ik dit 3 keer per week zou gaan doen, dus dat zou betekenen dat ik naast een verbeterde conditie ook gespierder zal worden in mijn armen/schouders, al zal dit natuurlijk niet meteen binnen 3 maand zijn...
Wanneer inderdaad zou blijken dat het een negatieve invloed heeft op de prestaties aan het bord, zal ik zeker nog eens goed gaan nadenken of ik iets aan het schema zou kunnen veranderen, waardoor ik toch aan mijn conditie werk, maar niet meteen de schouders van Gerwyn Price krijg... Darten betekent nou eenmaal meer voor mij dan dat mensen doorhebben en ik wil er dan ook alles aan doen om mijn prestaties aan het bord NIET de vernieling in te helpen door wat voor reden dan ook zodat ik mijzelf hier NOOIT de schuld van kan geven!
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door De Beste »

3x per week een uurtje, met ik neem aan ook steeds één rustdag ertussen is geen dermate zware inspanning dat je er heel forse armspieren van gaat krijgen. Natuurlijk zullen ze steviger worden, maar waarschijnlijk meer op een niveau van natural en gezond.
Wat dat betreft hoef jij je voor het darten geen zorgen te maken, nu niet, over 3 maand niet en over 2 jaar nog steeds niet.
Het enige wat je waarschijnlijk wel zult treffen is spierpijn in je armen, dat is normaal als je vrijwel vanuit het niet opeens spiergroepen gaat belasten voor 3x per week een uur.

Qua fietsen zou ik het eerst wat opbouwen. Begin met een kortere tijd fietsen, of fiets op een lager tempo. Mocht je daar wat tips over willen, mijn PB staat open. Spierpijn in je armen gaat het darten logischerwijs wel behoorlijk beïnvloeden. Kies daarom voor een opbouwend schema met het fietsen, dan beperk je de spierpijn in de beginfase en heb je veel minder tot geen spierpijn wanneer je gevorderd bent met fietsen.

Tot slot adviseer ik je supplementen te gebruiken voor een beter spierherstel. De kans dat je dan nog negatief effect van het fietsen zal ervaren bij het darten is echt nihil.
Gebruikers-avatar
Satyr
Lid
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2015, 13:53

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Satyr »

Ik ga op dinsdag en zaterdag naar de sportschool, ik gooi competitie op donderdag en vrijdag. Dat gaat prima, qua spieren.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

jackpot schreefCOLONZien er goed uit welke darts staan nog meer op je koop lijstje als ik vragen mag? ;) bij mij de peter wright premier league 2015 26 grams en de gary Anderson phase1 ook 26 gram.
Verder niks :lol:

ga je voor de blauwe snakebites ?
jackpot
Lid
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2016, 23:40

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door jackpot »

Fred Raket schreefCOLON
jackpot schreefCOLONZien er goed uit welke darts staan nog meer op je koop lijstje als ik vragen mag? ;) bij mij de peter wright premier league 2015 26 grams en de gary Anderson phase1 ook 26 gram.
Verder niks :lol:

ga je voor de blauwe snakebites ?[/quote

Inderdaad de blauwe ja gelukkig zijn ze precies in het goeie gewicht voor mij. :) :)
Hoogste finish 2017 : 164
mijn pijlen waar ik op dit moment mee gooi : unicorn Jenkins 21 gram.
Shafts : unicorn gripper 2 medium white.
Flights : the bull Jenkins .
180 2016 : 20
180 2017 : 11
Love the darts.
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Bart »

5 legs gooien en dan kijken wat je 3DA is. Leg 1 60, 2 65, 3 70 en dan in leg 4 bij 50 pijlen nog niet uit... Pffff herkenbaar?
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door PieBus »

Bart schreefCOLON5 legs gooien en dan kijken wat je 3DA is. Leg 1 60, 2 65, 3 70 en dan in leg 4 bij 50 pijlen nog niet uit... Pffff herkenbaar?
Blij om dit te lezen! :D
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
John Berendsen
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2015, 09:48

Re: Darts artikelen ruilen

Bericht door John Berendsen »

eikie schreefCOLONTe ruil aangeboden:

Designa Extreme 720 22 gram
Bulls Shark Pro (micro shark) 25 gram
Target Carrera C3 25 gram
Unicorn WC John Lowe 23 gram

Gezocht:

Winmau/RD Gurney darts
Pffffff
eikie
Lid
BerichtenCOLON 490
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 22:05

Re: Darts artikelen ruilen

Bericht door eikie »

;)
jackpot
Lid
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2016, 23:40

Re: 2016: Show je 180

Bericht door jackpot »

PieBus schreefCOLONVandaag eindelijk ook nog eens eentje...
Dichter kreeg ik ze niet meer bij elkaar.

Afbeelding
netjes is dat je vaste set up?
Hoogste finish 2017 : 164
mijn pijlen waar ik op dit moment mee gooi : unicorn Jenkins 21 gram.
Shafts : unicorn gripper 2 medium white.
Flights : the bull Jenkins .
180 2016 : 20
180 2017 : 11
Love the darts.
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: 2016: Show je 180

Bericht door PieBus »

Voorlopig wel en denk dat ik het een tijdje zo zal houden. Voel me er comfortabel mee.

Onlangs op reis in Nederland via een dartshop aangeschaft
PieBus schreefCOLONAls Belg zijnde op reis in Nederland, heb ik er eens gebruik van gemaakt om een dartshop te bezoeken. In België zijn deze amper te vinden.
Het werd dnswezep (bedankt aan Calabrian trouwens voor de tip).

Het was een leuke ervaring om eens een pijl uit te proberen alvorens hem te kopen. Via internet is het toch altijd wat gokken.
Mijn keuze is op deze gevallen. Ik wou altijd eens een James Wade proberen, maar deze is van hun 'huismerk'.

De eigenares vertelt me dat het wel een oudere originele James Wade - pijl is. Op de pijl staat zijn naam gegraveerd, maar dan toch in een huismerkdoos... :?

Los daarvan vind ik het eigenlijk niet zo belangrijk of het nu echt wel origineel is of niet. Het pijltje voelde echt goed aan en het was leuk om eens met een wat lichtere pijl te gooien.

Nu nog even wachten vooraleer ik thuis echt eens vol kan gooien... Kijk er naar uit!

Afbeelding

Afbeelding
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
jackpot
Lid
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2016, 23:40

Re: 2016: Show je 180

Bericht door jackpot »

PieBus schreefCOLONVoorlopig wel en denk dat ik het een tijdje zo zal houden. Voel me er comfortabel mee.

Onlangs op reis in Nederland via een dartshop aangeschaft
PieBus schreefCOLONAls Belg zijnde op reis in Nederland, heb ik er eens gebruik van gemaakt om een dartshop te bezoeken. In België zijn deze amper te vinden.
Het werd dnswezep (bedankt aan Calabrian trouwens voor de tip).

Het was een leuke ervaring om eens een pijl uit te proberen alvorens hem te kopen. Via internet is het toch altijd wat gokken.
Mijn keuze is op deze gevallen. Ik wou altijd eens een James Wade proberen, maar deze is van hun 'huismerk'.

De eigenares vertelt me dat het wel een oudere originele James Wade - pijl is. Op de pijl staat zijn naam gegraveerd, maar dan toch in een huismerkdoos... :?

Los daarvan vind ik het eigenlijk niet zo belangrijk of het nu echt wel origineel is of niet. Het pijltje voelde echt goed aan en het was leuk om eens met een wat lichtere pijl te gooien.

Nu nog even wachten vooraleer ik thuis echt eens vol kan gooien... Kijk er naar uit!

Afbeelding

Afbeelding
mooie pijltjes ik heb mijn 180ers in 2016 bijgewerkt zit op 19 stuks mooi aantal vind ik jij gooit ze ook mooi strak bij elkaar netjes.
Hoogste finish 2017 : 164
mijn pijlen waar ik op dit moment mee gooi : unicorn Jenkins 21 gram.
Shafts : unicorn gripper 2 medium white.
Flights : the bull Jenkins .
180 2016 : 20
180 2017 : 11
Love the darts.
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: 2016: Show je 180

Bericht door PieBus »

Mijn vorige set was de Harrows Supergrip 24gr. Nam mijn pijlen eigenlijk altijd tamelijk vooraan vast, maar ben met mijn huidige set onbewust het achterste deel van de barrel beginnen vastnemen.
Vind het zeer aangenaam gooien en heb het gevoel dat ik minder moeite moet doen. Het gebeurt nu ook minder dat ik tekort gooi.
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
jackpot
Lid
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2016, 23:40

Re: 2016: Show je 180

Bericht door jackpot »

PieBus schreefCOLONMijn vorige set was de Harrows Supergrip 24gr. Nam mijn pijlen eigenlijk altijd tamelijk vooraan vast, maar ben met mijn huidige set onbewust het achterste deel van de barrel beginnen vastnemen.
Vind het zeer aangenaam gooien en heb het gevoel dat ik minder moeite moet doen. Het gebeurt nu ook minder dat ik tekort gooi.
Lekker doen wat voor jou het beste voelt ;) heb je altijd met dit gram gegooid of ook wel eens met lichtere of zwaardere?
Hoogste finish 2017 : 164
mijn pijlen waar ik op dit moment mee gooi : unicorn Jenkins 21 gram.
Shafts : unicorn gripper 2 medium white.
Flights : the bull Jenkins .
180 2016 : 20
180 2017 : 11
Love the darts.
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: 2016: Show je 180

Bericht door PieBus »

jackpot schreefCOLON
PieBus schreefCOLONMijn vorige set was de Harrows Supergrip 24gr. Nam mijn pijlen eigenlijk altijd tamelijk vooraan vast, maar ben met mijn huidige set onbewust het achterste deel van de barrel beginnen vastnemen.
Vind het zeer aangenaam gooien en heb het gevoel dat ik minder moeite moet doen. Het gebeurt nu ook minder dat ik tekort gooi.
Lekker doen wat voor jou het beste voelt ;) heb je altijd met dit gram gegooid of ook wel eens met lichtere of zwaardere?
Nu een grammetje lichter bij vroeger. Destijds begonnen met 24gr. Dat grammetje was niet echt een noodzaak, de pijl was er gewoon enkel in 23gr ;)
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
jackpot
Lid
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2016, 23:40

Re: 2016: Show je 180

Bericht door jackpot »

PieBus schreefCOLON
jackpot schreefCOLON
PieBus schreefCOLONMijn vorige set was de Harrows Supergrip 24gr. Nam mijn pijlen eigenlijk altijd tamelijk vooraan vast, maar ben met mijn huidige set onbewust het achterste deel van de barrel beginnen vastnemen.
Vind het zeer aangenaam gooien en heb het gevoel dat ik minder moeite moet doen. Het gebeurt nu ook minder dat ik tekort gooi.
Lekker doen wat voor jou het beste voelt ;) heb je altijd met dit gram gegooid of ook wel eens met lichtere of zwaardere?
Nu een grammetje lichter bij vroeger. Destijds begonnen met 24gr. Dat grammetje was niet echt een noodzaak, de pijl was er gewoon enkel in
23gr ;)
mijn set up zijn sinds gisteren dus de dolan pijlen van wimau die zijn echt super ik heb de 25 gram variant ze vliegen heerlijk.
Hoogste finish 2017 : 164
mijn pijlen waar ik op dit moment mee gooi : unicorn Jenkins 21 gram.
Shafts : unicorn gripper 2 medium white.
Flights : the bull Jenkins .
180 2016 : 20
180 2017 : 11
Love the darts.
Alovenac
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 20:49

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Alovenac »

Iemand enig idee waar je het goedkoopst flights kan laten bedrukken?
BUTTON_POST_REPLY