Materiaal en techniek Chat

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Teet
Lid
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2015, 13:25

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door Teet »

3 e divisie tripple rammers!
Gebruikers-avatar
Parappo
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 11:36

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door Parappo »

Teet schreefCOLON3 e divisie tripple rammers!
Grappig, wij ere Nul182
Unicorn Gary Anderson phase 4 23 gram, gripper 4 short Unicorn big wing 125m slotlock
HunterPM
Lid
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2015, 12:03

Re: Wie kent deze pijlen?

Bericht door HunterPM »

IMG_2263[1].JPG
Deze darts zijn ooit aangeschaft in de periode 2001 - 2003. De binnenste ringen waren oorspronkelijk zwart.

Het gewicht is nu 19 gram, maar zou wel eens 20 of 21 geweest kunnen zijn, dat weet ik niet meer.
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Tim »

Ik heb vandaag bij een bestelling pijlen en accessoires oa deze nylon Slikstiks ontvangen:

Afbeelding

Zoals te zien is zijn ze niet bepaald recht... :roll:

Ik heb meerdere setjes Slikstiks en ze zijn bijna geen van allen (meer) 100% recht maar dit setje vind ik wel heel erg krom. En dit is dus een nieuwe en ongebruikte set. Is dit acceptabel en valt het nog binnen de normen? Of zijn deze te slecht en heb ik recht op een andere set? BVD..!
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

Het gaat er om of het onderste deel in de barrel krom is. Het flexibele is vaker zo, je mist er geen 180er mee hoor ;)
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Tim »

Fred Raket schreefCOLONHet gaat er om of het onderste deel in de barrel krom is. Het flexibele is vaker zo, je mist er geen 180er mee hoor ;)
Jeps, de onderste 2 centimeter is bij alle drie de shafts al krom. En bij 1 komt er bij het flexibele deel nog een knik bij.

Ik heb de webshop om een mening gevraagd. Gezien de goede ervaring met deze shop komt het vast goed...
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Net ontvangen dartartikelen

Bericht door Bart »

Ronn schreefCOLONNa veel proberen net als de meeste van ons naar de perfecte darts heb ik besloten "back to basic"te gaan. Het zijn deze Bristow darts geworden. Mijn laatste 2 setjes staan nog op marktplaats zodat ik alleen deze nog heb.

Veel van de huidige darts zijn afgeleid van de Bristow's en/of de Lowe's. Chisnall,s zijn mij net te lang. O'shea,s voelen iets dikker aan en zo heeft iedere dart wel iets.
Ook mijn setup is nu vrij basic. Afbeelding.
Na even gegooid te hebben vroeg ik mij af waarom ik al jaren aan het experimenteren ben !!! (Buiten het feit dat dit leuk is). Dit gooit gewoon GOED. Voorlopig wordt dit mijn setup, maar wie weet wat de toekomst brengt. :D
Beetje late reactie maar kan me goed vinden in jouw darts keuze. Gooi je er nog steeds mee of ben je weer aan het experimenteren? Deze pijl staat nu nummer 1 op mijn lijst. Gister de o shea 22 gram ontvangen na jaren met de BW mardle te hebben gegooid. Nu ik dit zo zie is dat waarschijnlijk ook een afgeleide van de bristow. Zelf gooi ik met short shafts maar ga de medium ook eens proberen.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Net ontvangen dartartikelen

Bericht door Ronn »

Bart schreefCOLON
Ronn schreefCOLONNa veel proberen net als de meeste van ons naar de perfecte darts heb ik besloten "back to basic"te gaan. Het zijn deze Bristow darts geworden. Mijn laatste 2 setjes staan nog op marktplaats zodat ik alleen deze nog heb.

Veel van de huidige darts zijn afgeleid van de Bristow's en/of de Lowe's. Chisnall,s zijn mij net te lang. O'shea,s voelen iets dikker aan en zo heeft iedere dart wel iets.
Ook mijn setup is nu vrij basic. Afbeelding.
Na even gegooid te hebben vroeg ik mij af waarom ik al jaren aan het experimenteren ben !!! (Buiten het feit dat dit leuk is). Dit gooit gewoon GOED. Voorlopig wordt dit mijn setup, maar wie weet wat de toekomst brengt. :D
Beetje late reactie maar kan me goed vinden in jouw darts keuze. Gooi je er nog steeds mee of ben je weer aan het experimenteren? Deze pijl staat nu nummer 1 op mijn lijst. Gister de o shea 22 gram ontvangen na jaren met de BW mardle te hebben gegooid. Nu ik dit zo zie is dat waarschijnlijk ook een afgeleide van de bristow. Zelf gooi ik met short shafts maar ga de medium ook eens proberen.
Hallo Bart, ja ik gooi nog steeds met deze darts. kon toen de moed verzamelen om bijna al mijn setjes darts te verkopen en alleen met deze door te gaan. heb zelf de o'shea ook gehad maar zoals ik al had vermeld voelen ze toch iets dikker aan. Ook de dart van Glenn Durrant is een zeer gelijkend model. hij gooide zelf met bristow's en heeft nu zijn eigen dart die in feite is nagemaakt van de Bristow's.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Dartartikelen gezocht

Bericht door RonG »

Kijk eens op website van rtl darts. staat hele mooie voor paar euro.
Veel dartsshops hebben ze ook liggen.

Waarom moeilijk doen als er mooie posters /lijsten te verkrijgen zijn?

maar ff googlen op dart finish lijsten en je vind er wel hoor ;)
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Dartartikelen gezocht

Bericht door Nadyse »

Je koopt ze idd voor een paar euro.
Ik wil echter wat aanpassingen op het bestand aanbrengen. Dan past hij wellicht beter bij de rest.
Die van RTL7 is duidelijk etc, maar ik hoef Jac en RTL7 er niet op :D
Ik denk dat ik er maar zelf 1 ga maken.
Hoppa
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Dartartikelen gezocht

Bericht door RonG »

Ah Oke,

Er zijn er wel diverse op google te vinden maar die hebben ook andere logo's ed opstaan.
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Dartartikelen gezocht

Bericht door Nadyse »

Pcies, denk dat zelf maken het beste zal zijn.
Mijn dartbaan heb ik in oud engelse stijl ( donker schrootjes lambrisering, strepen behang, schrijfbord is oud papier ) en om dan Nieuwlaat er tussen te hangen lijkt me ff te veel van het goede :lol:
Hoppa
Jans-1987
Lid
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2014, 17:12

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Jans-1987 »

Ik gooi nu met kite flights en ik merk Dat ik er veel beter mee gooi. Geen afzwaaiers meer zou dit dat jaren aan m'n flights hebben kunnen liggen? Set up is nu phase 3 taylor midi shafts 40 mm en kite
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Hoe lang gooi je er al mee?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Jans-1987
Lid
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2014, 17:12

Re:

Bericht door Jans-1987 »

Henk schreefCOLONHoe lang gooi je er al mee?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Paarvweken nu
Gebruikers-avatar
Jippie
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 19:26

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door Jippie »

John Berendsen schreefCOLON De pijlen zijn net binnen gekomen en nu kan het "afstellen" beginnen.
Toch wel gaaf dat je pijlen hebt die niemand op de wereld heeft.
Via welke pijlen ben je op dit model gekomen? Wat was de basis om ze zo te willen?
Ik neem aan dat je vorige pijlen hier wel iets van weg hebben?
Jippie, raak!
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door rproele »

Lijken soort Hankey met de 9Five 2 grip op 2 plaatsen.
John Berendsen
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2015, 09:48

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door John Berendsen »

Ik had de target darts van phil taylor gen 2 gekocht en kwam er al vlug achter dat deze pijl voor mij niet klopt en
werkt ondanks dat ik er lekker mee gooi.
Dus ik ben van de basis hiervan uitgegaan en nagedacht van wat wil ik, in ieder geval geen grip die je toch niet gebruikt
want elke soort grip in een barrel is extra luchtweerstand.
Daarna heb ik een dartpijl 3D getekend en het zwaartepunt in de pijl bepaalt waar ik deze wilde hebben, maarja op beeld ziet het er mooi uit maar hoe voelt de pijl aan.
Ik heb de 3D modellen die ik had 3D laten printen in kunststof om te kijken of het lekker in de hand lag.
Daaruit bleek dat de punten waar ik de pijl vast heb te dicht bij elkaar zaten en heb de barrel iets langer gemaakt.
Ook kwam ik erachter dat er op die plekken niet 4 uitsparingen moesten komen maar 6 zodat de luchtweerstand nog minder werd.
Uiteindelijk ben ik op deze barrel uitgekomen.
Diameter = ø7,1mm
Lengte = 53mm
Gewicht = 26 Gram
Hierop is een keiharde en slijtvaste zwarte coating op gekomen die hoe raar het ook klinkt een beetje grip heeft.
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door IvanTheDarts180 »

Zeer veel aan 't twijfelen. Van mijn beide setjes het idee dat het het absoluut niet is op het moment. Zowel 14g hankey als 23g Barney phase 5. Was er een tijdje van overtuigd dat ik de Anderson phase 3 23g nodig had. Maar was niet leverbaar. Dus toen phase5 genomen.
Helaas blijkt dit het toch niet te zijn en begin ik steeds meer het idee te krijgen dat ik een vaste set moet kopen. Zit er nu dan toch weer over na te denken om G. Anderson P3 te kopen. Moet een straightbarrel zijn voor mijn gevoel. Lewis, mvg of Anderson dus voor de hand liggend. Maar zit ermee dat ik dus in het voorjaar €90,- heb betaald voor barneys en nu niet weer een miskoop wil doen. Jullie enig idee hoe het kan dat ik mijn beste dartdagen altijd in de Dartshop heb?
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Nieuwe focus en energie.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Jozjo180
Lid
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2015, 00:38

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door Jozjo180 »

Daarom ga ik niet meer naar een shop.
sta je daar ff te gooien en gaat lekker, paar dagen later piep je wel anders.
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door IvanTheDarts180 »

Jozjo180 schreefCOLONDaarom ga ik niet meer naar een shop.
sta je daar ff te gooien en gaat lekker, paar dagen later piep je wel anders.
Toch ben ik er wel van overtuigd dat je een pijl die echt totaal niet bij je past ook bij een Dartshop voor geen meter gooit. En heb helemaal een slecht gevoel bij bestellen zonder enig idee te hebben.
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door rproele »

Nou zijn het ook niet 2 sets waar je echt een vergelijking van kan maken.
Niet in gewicht, model, grip of balans.
Beste blijft dan toch altijd een fysieke dartshop waar je met meerdere barrels kan testen.
Ook met een verkoper met ervaring die bekijkt hoe je worp is en niet naar het prijskaartje van de darts.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door rproele »

IvanTheDarts180 schreefCOLON
Jozjo180 schreefCOLONDaarom ga ik niet meer naar een shop.
sta je daar ff te gooien en gaat lekker, paar dagen later piep je wel anders.
Toch ben ik er wel van overtuigd dat je een pijl die echt totaal niet bij je past ook bij een Dartshop voor geen meter gooit. En heb helemaal een slecht gevoel bij bestellen zonder enig idee te hebben.
Als je er dan ook nog eens van uit gaat dat er 3 modellen van de Lewis zijn, dit ook nog eens in samenhang neemt met andere grip en balans tussen de van Gerwen en Anderson is de keuze voor een shop toch makkelijk lijkt me. En in die range zijn er een heleboel andere opties ook nog mogelijk. Wade O'Shea Bristow en noem het maar op.
Alemaal straight mar net even die andere grip en balans.
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door IvanTheDarts180 »

rproele schreefCOLON
IvanTheDarts180 schreefCOLON
Jozjo180 schreefCOLONDaarom ga ik niet meer naar een shop.
sta je daar ff te gooien en gaat lekker, paar dagen later piep je wel anders.
Toch ben ik er wel van overtuigd dat je een pijl die echt totaal niet bij je past ook bij een Dartshop voor geen meter gooit. En heb helemaal een slecht gevoel bij bestellen zonder enig idee te hebben.
Als je er dan ook nog eens van uit gaat dat er 3 modellen van de Lewis zijn, dit ook nog eens in samenhang neemt met andere grip en balans tussen de van Gerwen en Anderson is de keuze voor een shop toch makkelijk lijkt me. En in die range zijn er een heleboel andere opties ook nog mogelijk. Wade O'Shea Bristow en noem het maar op.
Alemaal straight mar net even die andere grip en balans.
Klopt 180%
Maar heb bij die 3, Lewis gen 2, Anderson p3 en mvg wel het beste gevoel, en je kunt ze niet allemaal uitproberen. Heb een set Chizzy geprobeerd die heel slecht gingen. En had ik bij deze 3 geen last van. Mvg heeft best rare grip en heeft mijn vader, dus niet handig. Maar heb een heel goed gevoel bij anderssons 21 of 23g door hele simpele maar goeie grip. Maar moet wachten tot december voor ik weer in NL ben en naar een fysieke Dartshop kan gaan. Hier in Zweden nog niet gevonden in de 5 maand dat ik hier nu woon. Dus in de meest drukke periode naar Dartshop met WK en alles.
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
BUTTON_POST_REPLY