buiten darten

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

buiten darten

Bericht door Kos »

Aangezien het weer steeds beter wordt vraag ik me af of er mensen zijn die buiten in de tuin darten? En of ze dat dan doen met hetzelfde materiaal of niet?

persoonlijk doe ik het niet alhoewel ik wel een bulls reserve bord heb liggen die ik buiten kan ophangen. Maar als ik dat zou doen zou ik sowieso met een andere set pijlen gaan gooien omdat mijn tuin vol met tegels ligt. Of ik zou een grote houten plaat op de grond moeten leggen.

Maar dan kom ik gelijk bij puntje 2 en dat is de wind. Het heeft toch invloed op je spel dus echt serieus oefenen is niet mogelijk
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: buiten darten

Bericht door Fred Raket »

Ik heb vorige week een bordje opgehangen en gister even gedart. Het is gewoon een goedkoop setje met Brass pijlen, ook voor de kinderen, maar de 1e 180 zit er al in ;)

Vorig jaar had ik een Masterdarts bord met dunne spider van de Kijkshop hangen, maar dat vond ik eigenlijk zonde.
Gebruikers-avatar
TheHawk
Lid
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 19:55

Re: buiten darten

Bericht door TheHawk »

Yep, op mijn camping heb ik buiten een bord, wel wat last van de wind af en toe. En bouncers want het is een goedkoop bord met nieten.
:arrow: Oosterbeek (Gld)

VVDV 24 gram
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: buiten darten

Bericht door Kos »

TheHawk schreefCOLONYep, op mijn camping heb ik buiten een bord, wel wat last van de wind af en toe. En bouncers want het is een goedkoop bord met nieten.
En dat doe je dan met je vaste set of gebruik je daar andere pijlen voor zoals fred?

En dat is dan meer om ter ontspanning te gooien dan echt serieus oefenen neem ik aan?
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: buiten darten

Bericht door Nadyse »

Ik dart zeker buiten.
Op de camping eigenlijk elke dag wel, soms tot 02:00 snachts :shock:
Gebruik geen andere pijlen of ander bord.
Heb soms alleen wat last van vocht en muggen die op het licht afkomen :lol:
Hoppa
Gebruikers-avatar
TheHawk
Lid
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 19:55

Re: buiten darten

Bericht door TheHawk »

Kos schreefCOLON
TheHawk schreefCOLONYep, op mijn camping heb ik buiten een bord, wel wat last van de wind af en toe. En bouncers want het is een goedkoop bord met nieten.
En dat doe je dan met je vaste set of gebruik je daar andere pijlen voor zoals fred?

En dat is dan meer om ter ontspanning te gooien dan echt serieus oefenen neem ik aan?
Beide, alleen fladderen ze meer buiten maar je bent toch aan het gooien dus oefen je toch je worp al is die minder nauwkeurig dan binnen.
:arrow: Oosterbeek (Gld)

VVDV 24 gram
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: buiten darten

Bericht door DeDeen »

Ik heb de Open Filippijnen gegooid, dat was in een soort open lucht winkelcentrum :)
Gebruikers-avatar
Watikjebrom
Lid
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:59

Re: buiten darten

Bericht door Watikjebrom »

Zodra het zonnetje begint te schijnen hangt het bordje bij mij ook buiten. Heb een achterplaat met Blade-bord die ik kan ophangen aan de schutting. Zo kan alles 's avonds mooi naar binnen en blijft het prima in orde. Ik gooi met mijn normale set, al is dat best lastig als je met 20g gooit en er staat wat wind :)
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: buiten darten

Bericht door Speedy180 »

NO WAY(!!!) dat deze jongeman in de buitenlucht z'n kunsten vertoont!!

Ten eerste, je hebt, zoals hierboven altijd temaken met de factor 'wind' wanneer je je kunsten in de buitenlucht wil vertonen.
Dan heeft het, in mijn ogen dus totaal geen zin om te gaan gooien, aangezien je continu moet gaan corrigeren om een beetje een fatsoenlijke score te gooien. Het gevaar hiervan is, dat dit in je systeem gaat zitten en je in een binnen-situatie dus ook onnodig gaat corrigeren.

Ten 2e...

Ik ben verschrikkelijk zuinig op mijn materiaal!
Ik zou de set waarmee ik mijn wedstrijden (en trainingen) gooi dus NOOIT kennis willen laten maken met de klinkers in mijn tuin!

Voor mij dus een ABSOLUTE en volmondige 'NEE!!!' op de vraag of ik mijn kunsten in de buitenlucht zal gaan vertonen, nu het met het weer, de goede kant weer op gaat.

Off-topic...

Bij mijn ouders in de schuur liggen plavuizen.
Ik heb hier, toen ik nog bij mn ouders woonde wel de nodige uurtjes gemaakt, maar ik merkte aan alles, na een aantal pijlen op de grond met als resultaat een botte punt die je haast met geen mogelijkheid meer scherp krijgt, dat ik verkrampt begon te gooien... Ik ben daar dus gauw mee gestopt, om te voorkomen dat mijn techniek volledig naar de kl*te zou gaan!

Ook tijdens competitiewedstrijden, waar na aankomst op de lokatie van de tegenstander, een tegelvloer blijkt te liggen in de ruimte waar het dartbord hangt, laat ik mij vrijwillig wissel zetten voor die wedstrijd.
In het verleden 1 keer gespeeld op een lokatie met een tegelvloer in de ruimte waar het dartbord hing, met onder het dartbord een houten plaat van zo'n 60 cm breed, als merkering van de oche, maar ik voelde me daar totaal niet fijn bij en speelde op 'safe' door voor de grote vlakken te gaan, om de kans op bouncers maar zo klein mogelijk te houden en alleen met het gooien op een dubbel wat risico te moeten lopen.

Na die bewuste wedstrijd, heb ik dus voor mezelf besloten, dat ik mezelf vrijwillig wissel zet, wanneer een betreffende situatie op een bepaalde lokatie zich nog eens zal voordoen.
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: buiten darten

Bericht door cookie »

Speedy180 schreefCOLONNO WAY(!!!) dat deze jongeman in de buitenlucht z'n kunsten vertoont!!

Ten eerste, je hebt, zoals hierboven altijd temaken met de factor 'wind' wanneer je je kunsten in de buitenlucht wil vertonen.
Dan heeft het, in mijn ogen dus totaal geen zin om te gaan gooien, aangezien je continu moet gaan corrigeren om een beetje een fatsoenlijke score te gooien. Het gevaar hiervan is, dat dit in je systeem gaat zitten en je in een binnen-situatie dus ook onnodig gaat corrigeren.

Ten 2e...

Ik ben verschrikkelijk zuinig op mijn materiaal!
Ik zou de set waarmee ik mijn wedstrijden (en trainingen) gooi dus NOOIT kennis willen laten maken met de klinkers in mijn tuin!

Voor mij dus een ABSOLUTE en volmondige 'NEE!!!' op de vraag of ik mijn kunsten in de buitenlucht zal gaan vertonen, nu het met het weer, de goede kant weer op gaat.

Off-topic...

Bij mijn ouders in de schuur liggen plavuizen.
Ik heb hier, toen ik nog bij mn ouders woonde wel de nodige uurtjes gemaakt, maar ik merkte aan alles, na een aantal pijlen op de grond met als resultaat een botte punt die je haast met geen mogelijkheid meer scherp krijgt, dat ik verkrampt begon te gooien... Ik ben daar dus gauw mee gestopt, om te voorkomen dat mijn techniek volledig naar de kl*te zou gaan!

Ook tijdens competitiewedstrijden, waar na aankomst op de lokatie van de tegenstander, een tegelvloer blijkt te liggen in de ruimte waar het dartbord hangt, laat ik mij vrijwillig wissel zetten voor die wedstrijd.
In het verleden 1 keer gespeeld op een lokatie met een tegelvloer in de ruimte waar het dartbord hing, met onder het dartbord een houten plaat van zo'n 60 cm breed, als merkering van de oche, maar ik voelde me daar totaal niet fijn bij en speelde op 'safe' door voor de grote vlakken te gaan, om de kans op bouncers maar zo klein mogelijk te houden en alleen met het gooien op een dubbel wat risico te moeten lopen.

Na die bewuste wedstrijd, heb ik dus voor mezelf besloten, dat ik mezelf vrijwillig wissel zet, wanneer een betreffende situatie op een bepaalde lokatie zich nog eens zal voordoen.
Tja.. En toch is het wel een leuke discussie!

Wanneer ben je een goeie darter? Wanneer je je goed kan aanpassen aan omstandigheden of wanneer je op de perfecte baan zo goed mogelijk kan gooien?

Ik zie het als een winst om buiten te gooien en zo spelender wijs te leren corrigeren. Niet uitgaan van 1 vaste worp maar van techniek.. Natuurlijk wel belangrijk om juiste gewicht te vinden zodat je niet heel geforceerd of raar gaat gooien.

Qua tegels vind ik het wel een mooi trauma wat je hebt opgelopen :roll:

Ik zou lekker zelfde setje pijlen nog even tweedehands kopen voor 15euro en die lekker voor locaties met tegelvloeren gebruiken.
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: buiten darten

Bericht door Speedy180 »

Nou, zo'n leuk trauma is het niet! :lol:
Je wilt niet weten hoeveel dartpunten ik daarop al naar de kl*te geholpen heb...

De oplossing die je daarvoor hebt, vind ik wel een goeie.
Daar had ik eerlijkgezegd nog niet aan gedacht...
De oplossing is soms simpeler dan het probleem, blijkt maar weer! ;)
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Dimauro
Lid
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2015, 10:34

Re: buiten darten

Bericht door Dimauro »

Deze week mijn dartbord op gehangen, na lang twijfelen... En hij hangt buiten. Eigenlijk nergens anders plaats en met het mooie weer een goed excuus om wat meer buiten te zijn. Zowaar voor het eerst 140 gegooid (zondag was het fijn windstil). En op dit forum maar eens inlezen in de techniek :)
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: buiten darten

Bericht door Nadyse »

Als je pijl te barsten vliegt of een stenen vloer, dan koop je toch nieuwe.
Kost dat nou ? hooguit 100 euro. Waar maak je je druk om.

Ik gooi overal, buiten, binnen, houten vloer, stenen vloer.
Tis maar darten hoor
Hoppa
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: buiten darten

Bericht door ratm »

Nadyse schreefCOLONAls je pijl te barsten vliegt of een stenen vloer, dan koop je toch nieuwe.
Kost dat nou ? hooguit 100 euro. Waar maak je je druk om.

Ik gooi overal, buiten, binnen, houten vloer, stenen vloer.
Tis maar darten hoor
:shock: Daar kan ik een week van leven hoor!! dacht dat we crisis hadden in nederland maar niet in huize Nadyse blijkbaar ;)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: buiten darten

Bericht door Fred Raket »

Ik dart achter het huis voor de fun met de kids, of om te kijken of ik met dikke brass pijlen ook 180ers kan gooien. bij een maat van me dart ik ook wel eens buiten. maar hang geen Bull's Advantage buiten en gooi ook niet met me Lewis.

Heb wel eens serieus gear buiten gemaakt en met me vaste pijlen gespeeld, maar het niveau daalde aanzienlijk en daar pas ik voor.
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: buiten darten

Bericht door Nadyse »

ratm schreefCOLON
Nadyse schreefCOLONAls je pijl te barsten vliegt of een stenen vloer, dan koop je toch nieuwe.
Kost dat nou ? hooguit 100 euro. Waar maak je je druk om.

Ik gooi overal, buiten, binnen, houten vloer, stenen vloer.
Tis maar darten hoor
:shock: Daar kan ik een week van leven hoor!! dacht dat we crisis hadden in nederland maar niet in huize Nadyse blijkbaar ;)
Kom op, jezelf zo druk maken om 3 pijltjes dat je jezelf wissel laat zetten ? :?:
Wat kan er gebeuren ? een braam op je punt ? Punt gebroken ? dan zet je er nieuwe punten in.
Het ergste scenario is nieuwe pijlen. Wees blij dat je geen nieuw dakkapel, schoolboeken voor je kind of een nieuwe BMW hoeft te kopen.
Het zijn maar pijltjes hoor.
Hoppa
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: buiten darten

Bericht door cookie »

Nadyse schreefCOLON
Kom op, jezelf zo druk maken om 3 pijltjes dat je jezelf wissel laat zetten ? :?:
Wat kan er gebeuren ? een braam op je punt ? Punt gebroken ? dan zet je er nieuwe punten in.
Het ergste scenario is nieuwe pijlen. Wees blij dat je geen nieuw dakkapel, schoolboeken voor je kind of een nieuwe BMW hoeft te kopen.
Het zijn maar pijltjes hoor.
Hahaha reageer je ook zo wanneer je een dubbel mist?
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: buiten darten

Bericht door Rat »

Ik moet eerlijk zeggen, toen ik een goede baan had, keek ik nergens naar, behalve mijn darts.... Man wat was ik daar voorzichtig mee.

Nu ben ik een kansloze, en ja.... Dan kijk je wel uit met je darts, toch een tientje of 8 of zo.

Als ze kapot gaan, dan kan ik nu niet meer ff snel nieuwe halen helaas.

En..... Moet eerlijk zeggen.... Dat je toch ook een soort van band met je darts krijgt. Maw, ik gooi veel liever door met mijn eigen phase 5jes, dan met een nieuw setje.

Toch van alles al saampjes meegemaakt he, :) .
kosmetdesnor
Lid
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2015, 13:56

Re: buiten darten

Bericht door kosmetdesnor »

Rat schreefCOLONIk moet eerlijk zeggen, toen ik een goede baan had, keek ik nergens naar, behalve mijn darts.... Man wat was ik daar voorzichtig mee.

Nu ben ik een kansloze, en ja.... Dan kijk je wel uit met je darts, toch een tientje of 8 of zo.

Als ze kapot gaan, dan kan ik nu niet meer ff snel nieuwe halen helaas.

En..... Moet eerlijk zeggen.... Dat je toch ook een soort van band met je darts krijgt. Maw, ik gooi veel liever door met mijn eigen phase 5jes, dan met een nieuw setje.

Toch van alles al saampjes meegemaakt he, :) .
Hier precies zo. Niemand mag met mijn vaste set gooien. Heb genoeg andere setjes waar ze mee kunnen gooien maar van me vaste set blijven ze af.
Kazuya17
Lid
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014, 00:02

Re: buiten darten

Bericht door Kazuya17 »

Altijd leuk buiten darten ! gewoon men normale setup. Alles is vervangvaar dus. :D
Eredevisie Dol (Limburg.) :D
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: buiten darten

Bericht door Nadyse »

cookie schreefCOLON
Hahaha reageer je ook zo wanneer je een dubbel mist?

Om eerlijk te zijn : Ja.

Tuurlijk wil ik hem uitgooien, maar als dat niet lukt ga ik niet kwaad of boos worden.
Ik ben geen prof !
Sterker nog zie jij een prof uit zn dak gaan als hij hem niet gooit ? Ik niet.
En daar gaat hem om inkomen.
Bij mij gaat er alleen maar geld uit mn zak als ik sta te gooien :)
Hoppa
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: buiten darten

Bericht door cookie »

Nadyse schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Hahaha reageer je ook zo wanneer je een dubbel mist?

Om eerlijk te zijn : Ja.

Tuurlijk wil ik hem uitgooien, maar als dat niet lukt ga ik niet kwaad of boos worden.
Ik ben geen prof !
Sterker nog zie jij een prof uit zn dak gaan als hij hem niet gooit ? Ik niet.
En daar gaat hem om inkomen.
Bij mij gaat er alleen maar geld uit mn zak als ik sta te gooien :)
Dat zijn de mooie reacties :)
BUTTON_POST_REPLY