Show je worp

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Tosti
Lid
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2014, 18:06

Show je worp

Bericht door Tosti »

Hey!
Het lijkt mij leuk om hier je worp te laten zien indien je daar een foto of filmpje van hebt!
Ik zal zelf starten, ik hoor het graag. Pijl 3 was al gegooid!
:D

Wat vinden jullie van mn worp?

Let niet op de muziek....

Tosti

Tosti
Lid
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2014, 18:06

Re: Show je worp

Bericht door Tosti »

Geen tips? :D
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Show je worp

Bericht door Lookout »

Tosti schreefCOLONGeen tips? :D
De muziek op de achtergrond klinkt best fout ;)
180's '16 79x
Tosti
Lid
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2014, 18:06

Re: Show je worp

Bericht door Tosti »

Lookout schreefCOLON
Tosti schreefCOLONGeen tips? :D
De muziek op de achtergrond klinkt best fout ;)
Eens, zo ongelooflijk met je eens! :D
En de worp? :D :D
Gebruikers-avatar
Pincho
Lid
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2014, 14:24

Re: Show je worp

Bericht door Pincho »

Aan je gezicht te zien was je zelf niet echt tevreden over de score Tosti :D of was het de muziek ;) . Dus de worp kan naar mijn idee beter als ik het goed gezien heb ;) .
Verder valt er naar mijn idee ook niet veel te zeggen over iemand zijn worp. Je gooit de pijlen zo weg waar je je het fijnste gevoel bij hebt.
Tosti
Lid
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2014, 18:06

Re: Show je worp

Bericht door Tosti »

ik was vooral ontevreden over mijn laatste pijl, terwijl de eerste twee goed zaten!
En de muziek zorgt sowieso altijd voor onweer op mijn gezicht!

Ik heb heel lang moeite gehad om weer vloeiend door te gooien! volgens mij gaat het nu redelijk in 1 stuk door, toch? Zoals voorheen.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Show je worp

Bericht door Henk »

Jammer dat de eerste pijl er niet op staat. Het lijkt erop dat je je worp bij de laatste pijl niet volledig afmaakt.
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Show je worp

Bericht door Nadyse »

Over iemand zn worp kan je niks zeggen.
Filmpjes hiervan posten lijkt me dus nutteloos voor tips.

Je gooit hoe je gooit, mensen met afwijkingen gezien waarvan ik afvroeg hoe ze een pijl in het bord konden krijgen en ze doodleuk 180 blijven gooien.
Korte slag, lange slag, arm stil en dan werpen of honderd keer heen en weer halen voordat er gegooid wordt is persoonlijk.
Neem bijv Co Stompe en Adrian Lewis....Een wereld van verschil. Ja Lewis is beter, maar die heeft ook meer talent. Dan Taylor en Lewis, ook niet te vergelijken.
Sterker nog .... niemand is te vergelijken.
Hoppa
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Show je worp

Bericht door Rat »

Moeilijk, maar ik denk dat hier juist een enorm verbeterpunt zit in de darts sport.

'Iedereen doet maar wat' , zo gaat het nu eigenlijk. Maar ik denk dat dit in de toekomst nog helemaal kan veranderen. Totdat je nog maar een aantal stijlen over houdt.

Iedereen is anders, maar dat geldt ook voor golfers, speerwerpers, bowlers, schansspringers en tennissers etc etc...


Ee zijn nu al pro's die met hoge snelheid cameras hun eigen worp analyseren. En natuurlijk kan je daar wat mee. En hoe meer geld er in darts gepompt wordt, hoe interressanter het wordt om te investeren in nieuwe trainings technieken.

Motion analyse gaat zeker een rol belangrijke rol spelen in de toekomst, ben ik van overtuigd.
kosmetdesnor
Lid
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2015, 13:56

Re: Show je worp

Bericht door kosmetdesnor »

Rat schreefCOLONMoeilijk, maar ik denk dat hier juist een enorm verbeterpunt zit in de darts sport.

'Iedereen doet maar wat' , zo gaat het nu eigenlijk. Maar ik denk dat dit in de toekomst nog helemaal kan veranderen. Totdat je nog maar een aantal stijlen over houdt.

Iedereen is anders, maar dat geldt ook voor golfers, speerwerpers, bowlers, schansspringers en tennissers etc etc...


Ee zijn nu al pro's die met hoge snelheid cameras hun eigen worp analyseren. En natuurlijk kan je daar wat mee. En hoe meer geld er in darts gepompt wordt, hoe interressanter het wordt om te investeren in nieuwe trainings technieken.

Motion analyse gaat zeker een rol belangrijke rol spelen in de toekomst, ben ik van overtuigd.
Denk het ook inderdaad. Ben benieuwd wat de grens van gemiddelde ook zal zijn in de toekomst. Een jaar of 10 was het al knap om boven de 100 te komen. Nu wordt er van de top16 eigenlijk dat standaard te zijn (ongeveer dan) zal het niveau dan ook echt zo hoog worden dat zodra je 1 tripple mist dat je de leg verliest????
Graflite
Lid
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 12:11

Re: Show je worp

Bericht door Graflite »

Dit is de worp toen ik nog met mijn oude pijlen á Phil Taylor gooide (iPhone 6, slechte belichting):


Op dit moment gooi ik met de XQdarts 23 grams van MvG (slechte kwaliteit door iPhone 4S):
Current Darts:
Harm Wesselink 'Generation 1' 23 grams

Collection Darts:
Adrian Lewis 'Target' Genaration 3 - 21 grams
Adrian Lewis 'Target' Genaration 2 - 21 grams
XQ-Max Darts Darts Michael van Gerwen - 23 grams
IIdartsNL
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 16:02

Re: Show je worp

Bericht door IIdartsNL »

Zat op dit forum te kijken en dacht, laat ik me maar eens aanmelden en ook mijn worp online gooien! Dart nog niet heel lang maar heb voor mijn gevoel al wel wat stappen gezet in mijn worp, wat vinden jullie ervan? Tips zijn meer dan welkom :mrgreen:
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Show je worp

Bericht door Schiavoni »

IIdartsNL schreefCOLONZat op dit forum te kijken en dacht, laat ik me maar eens aanmelden en ook mijn worp online gooien! Dart nog niet heel lang maar heb voor mijn gevoel al wel wat stappen gezet in mijn worp, wat vinden jullie ervan? Tips zijn meer dan welkom :mrgreen:
Video doet het niet.
IIdartsNL
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 16:02

Re: Show je worp

Bericht door IIdartsNL »

als het goed is nu wel!
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Show je worp

Bericht door Schiavoni »

IIdartsNL schreefCOLONals het goed is nu wel!
Mooie worp! Pijlen vliegen zo te zien strak in het bord. Geen raar gedoe, maar aanhalen en gooien. Goede worp.
IIdartsNL
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 16:02

Re: Show je worp

Bericht door IIdartsNL »

Schiavoni schreefCOLON
IIdartsNL schreefCOLONals het goed is nu wel!
Mooie worp! Pijlen vliegen zo te zien strak in het bord. Geen raar gedoe, maar aanhalen en gooien. Goede worp.
Thnx! enige wat ik wel vaak heb is dat ik na een tijdje spelen minder goed gooi, kan ik daar nog wat doen?
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Show je worp

Bericht door cancellara27 »

Geconcentreerd blijven. Waarschijnlijk is dat wat je opbreekt.
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
IIdartsNL
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 16:02

Re: Show je worp

Bericht door IIdartsNL »

cancellara27 schreefCOLONGeconcentreerd blijven. Waarschijnlijk is dat wat je opbreekt.
Dat zou inderdaad zomaar kunnen, concentratie is vaker een probleem haha.
Gebruikers-avatar
TheSorrow
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 23:39

Re: Show je worp

Bericht door TheSorrow »

Graflite schreefCOLON-filmpjes met slechte belichting ;)-
Bij het 2e filmpje ziet het effect op je pols er echt freaky uit :o :D
-•-Room–=–Winmau B5:DC@LaserOche
-•-Shed–=–Winmau B4:DC
-•-Darts–=–Winmau Stratos‘$tealth’@Tweenie['25']
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Show je worp

Bericht door Schiavoni »

Mijn worp:

cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Show je worp

Bericht door cookie »

TheSorrow schreefCOLON
Graflite schreefCOLON-filmpjes met slechte belichting ;)-
Bij het 2e filmpje ziet het effect op je pols er echt freaky uit :o :D
Idd! Wel lekker elastisch, dus waarschijnlijk gooi je ook hard.. kan me niet voorstellen dat je na lange sessies geen stijve polsen hebt. Er zit wel veel ontspanning in je arm, wat echt heel goed is.

De Taylor worp vond ik persoonlijk mooier, en gecontroleerder overkomen.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Show je worp

Bericht door cookie »

IIdartsNL schreefCOLON
cancellara27 schreefCOLONGeconcentreerd blijven. Waarschijnlijk is dat wat je opbreekt.
Dat zou inderdaad zomaar kunnen, concentratie is vaker een probleem haha.
Het is mooi om te zien dat je je arm wel volledig uitstrekt bij het aanleggen, en dit nog niet doet bij het gooien. Je hebt echt een mooie strakke worp.

Bij mij komt het nu over, alsof je "in de richting" van je targets gooit, en nog niet 100% je pijl gooit met de volle overtuiging dat je gaat raken. Veel darters willen die laatste 10% overtuiging niet geven, omdat ze dan het gevoel hebben minder "missers" te hebben.

Ga vol voor het raken van doelen! Je zal zien dat je dan meer raakt, meer energie krijgt en waarschijnlijk ook een betere concentratie krijgt. Het is letterlijk.. hoe meer positieve energie jij in je gooien legt, hoe meer energie je er ook weer van terug krijgt. Kijk maar eens naar een MvG. Altijd 100% op zijn worp.. Barneveld zie je dit nog wel eens minder doen omdat hij meer wil controleren (lees: minder wil missen).

Mijn tip van de dag dus: ga staan en gooi 100% alsof je alleen kan raken, no matter what! Doe dit ongeveer 10minuten lang zonder naar je pijlen en scores te kijken. Alleen gooien en alle twijfel van je af laten glijden! 100%!!

Edit: dit is ook een groot verschil bij spelers tussen 1e en 3e divisie spelers. Of alleen al tussen de top 5 spelers van een divisie en de rest. Het gaat om hun energie die ze erin leggen om te gooien zonder in te houden of te controleren.
IIdartsNL
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 16:02

Re: Show je worp

Bericht door IIdartsNL »

cookie schreefCOLON
IIdartsNL schreefCOLON
cancellara27 schreefCOLONGeconcentreerd blijven. Waarschijnlijk is dat wat je opbreekt.
Dat zou inderdaad zomaar kunnen, concentratie is vaker een probleem haha.
Het is mooi om te zien dat je je arm wel volledig uitstrekt bij het aanleggen, en dit nog niet doet bij het gooien. Je hebt echt een mooie strakke worp.

Bij mij komt het nu over, alsof je "in de richting" van je targets gooit, en nog niet 100% je pijl gooit met de volle overtuiging dat je gaat raken. Veel darters willen die laatste 10% overtuiging niet geven, omdat ze dan het gevoel hebben minder "missers" te hebben.

Ga vol voor het raken van doelen! Je zal zien dat je dan meer raakt, meer energie krijgt en waarschijnlijk ook een betere concentratie krijgt. Het is letterlijk.. hoe meer positieve energie jij in je gooien legt, hoe meer energie je er ook weer van terug krijgt. Kijk maar eens naar een MvG. Altijd 100% op zijn worp.. Barneveld zie je dit nog wel eens minder doen omdat hij meer wil controleren (lees: minder wil missen).

Mijn tip van de dag dus: ga staan en gooi 100% alsof je alleen kan raken, no matter what! Doe dit ongeveer 10minuten lang zonder naar je pijlen en scores te kijken. Alleen gooien en alle twijfel van je af laten glijden! 100%!!

Edit: dit is ook een groot verschil bij spelers tussen 1e en 3e divisie spelers. Of alleen al tussen de top 5 spelers van een divisie en de rest. Het gaat om hun energie die ze erin leggen om te gooien zonder in te houden of te controleren.
Bedankt voor de tip! toevallig speelde ik laatst tegen een kerel in de kroeg die precies hetzelfde vertelde.

Hoe werkt competitie darten eigenlijk? begin toch wel interesse te krijgen om serieuzer te gaan darten?
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Show je worp

Bericht door cookie »

IIdartsNL schreefCOLON
Bedankt voor de tip! toevallig speelde ik laatst tegen een kerel in de kroeg die precies hetzelfde vertelde.

Hoe werkt competitie darten eigenlijk? begin toch wel interesse te krijgen om serieuzer te gaan darten?
Graag gedaan :) Dit kan je beste vragen bij een dartskroeg of even via de dartorganisatie bij jou in de regio http://www.ndbdarts.nl/over-ndb/lid-worden
Gebruikers-avatar
mr nervous
Lid
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2016, 10:09

Re: Show je worp

Bericht door mr nervous »

https://www.youtube.com/watch?v=yUf96l5_i2g" onclick="window.open(this.href);return false;
180, 2013 : 150
180 , 2014 : 144
180 , 2015 : 199
180,2016: 210
9 darters 3, 17-5-2016 (174-171-156) 1-6-16 (180-174-147) 28-6-16(180-177-144)
Favoriete spelers , MVG, Klaasen,Hankey,Lewis,Ricky Evans , Michael smith , Peter Wright
BUTTON_POST_REPLY