Harrows producten

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Harrows producten

Bericht door Fred Raket »

Hier graag alle producten van Harrows bespreken m.u.v. spelers producten, daar is een ander topic voor.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Harrows aura a1

Bericht door cookie »

Wie heeft er ervaring met de nieuwe lijn van Harrows?

De Aur A1 ziet eruit als de pijl waar ik lange tijd op gewacht.

Weet iemand de afmetingen en waar de grippunten (mm) zitten? En hoe de balans is?
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Harrows aura a1

Bericht door Lookout »

cookie schreefCOLONWie heeft er ervaring met de nieuwe lijn van Harrows?

De Aur A1 ziet eruit als de pijl waar ik lange tijd op gewacht.

Weet iemand de afmetingen en waar de grippunten (mm) zitten? En hoe de balans is?
Heb je hier een link voor?
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Harrows aura a1

Bericht door Fred Raket »

Lookout schreefCOLON
cookie schreefCOLONWie heeft er ervaring met de nieuwe lijn van Harrows?

De Aur A1 ziet eruit als de pijl waar ik lange tijd op gewacht.

Weet iemand de afmetingen en waar de grippunten (mm) zitten? En hoe de balans is?
Heb je hier een link voor?
http://harrowsdarts.com/harrows-world/aura/
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Harrows producten

Bericht door Lookout »

Harrows gaat voorruit in de technologie :)
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Harrows producten

Bericht door Dartmat »

Zonde dat de A1 er niet in 24 gram is. Die is qua vorm van de punt voor mij veel fijner dan de A2 die er wel in 24 gram is.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Harrows producten

Bericht door cookie »

Vandaag deze pijl in het echt gezien.. Ik weet nog niet of ik het blauw mooi vind, maar de pijlen zien er wel mooi uit dankzij deze grip.

Harrows is niet meest hippe merk maar hun pijlen waren vroeger wel goed :)
Gebruikers-avatar
DirtySanchez
Lid
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 12:48

Re: Harrows producten

Bericht door DirtySanchez »

Dartmat schreefCOLONZonde dat de A1 er niet in 24 gram is. Die is qua vorm van de punt voor mij veel fijner dan de A2 die er wel in 24 gram is.
Een grammetje lichter of zwaarder merk je echt niets van Hein, zelf raak ik na een half uur gooien al gewend van 18g naar 26g.
Zeker als een pijltje lekker weggooid en in de hand ligt zul je het nauwelijks merken ;)
Vallen is geen afgaan, maar het weigeren op te staan wel.
lieuwe180
Lid
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2015, 06:21

Re: Harrows producten

Bericht door lieuwe180 »

Speel zelf al een tijdje met de 24 grams I.C.E darts.... superveel grip en een goede balans... :mrgreen:
Dart sinds 1999 ,Team bildtstars Eredivisie Fdb, Darts 24 Gram I.C.E
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Harrows producten

Bericht door cookie »

Mooie pijl ook die 24gram van ICE. Wat is jouw ervaring hoe pijlen langs elkaar gaan wanneer ze dicht op elkaar zitten? De Sharkgrip lijkt mij voor veel weerstand zorgen.
lieuwe180
Lid
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2015, 06:21

Re: Harrows producten

Bericht door lieuwe180 »

cookie schreefCOLONMooie pijl ook die 24gram van ICE. Wat is jouw ervaring hoe pijlen langs elkaar gaan wanneer ze dicht op elkaar zitten? De Sharkgrip lijkt mij voor veel weerstand zorgen.

je hebt er weinig last van ... alleen je flights gaan wel snel stuk... heb een tijdje met matriaal van cosmo gegooit.
Dart sinds 1999 ,Team bildtstars Eredivisie Fdb, Darts 24 Gram I.C.E
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Harrows producten

Bericht door bullieboy »

DirtySanchez schreefCOLON
Dartmat schreefCOLONZonde dat de A1 er niet in 24 gram is. Die is qua vorm van de punt voor mij veel fijner dan de A2 die er wel in 24 gram is.
Een grammetje lichter of zwaarder merk je echt niets van Hein, zelf raak ik na een half uur gooien al gewend van 18g naar 26g.
Zeker als een pijltje lekker weggooid en in de hand ligt zul je het nauwelijks merken ;)
Dat is per speler verschillend hoor. Wordt vaker gezegd dat een grammetje meer of minder niet uitmaakt. Maar ik bemerk dat wel zeker. Natuurlijk wen je uiteindelijk wel, maar bij mij duurt het wel langer dan een half uurtje.
Let's Play Darts!
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Harrows producten

Bericht door cookie »

Een gram meer of minder is voor mij ook wel een flink verschil. Met lichter mis ik snel contact met pijlen, waardoor het lijkt dat ik harder met meer kracht moet gooien, en met een gram zwaarder heb ik het idee dat de pijl mijn worp overneemt, beetje het zelfde als met bommetjes.

Vandaag gooien met de Aura A1. Ik hou jullie op de hoogte!
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Harrows producten

Bericht door Lookout »

bullieboy schreefCOLON
DirtySanchez schreefCOLON
Dartmat schreefCOLONZonde dat de A1 er niet in 24 gram is. Die is qua vorm van de punt voor mij veel fijner dan de A2 die er wel in 24 gram is.
Een grammetje lichter of zwaarder merk je echt niets van Hein, zelf raak ik na een half uur gooien al gewend van 18g naar 26g.
Zeker als een pijltje lekker weggooid en in de hand ligt zul je het nauwelijks merken ;)
Dat is per speler verschillend hoor. Wordt vaker gezegd dat een grammetje meer of minder niet uitmaakt. Maar ik bemerk dat wel zeker. Natuurlijk wen je uiteindelijk wel, maar bij mij duurt het wel langer dan een half uurtje.
Van 25 naar 24 gram is voor mij een voelbaar verschil,maar 24 naar 23 gram weer niet.
Hangt ook een beetje van de type barrel af denk ik.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Harrows producten

Bericht door Dartmat »

lieuwe180 schreefCOLON
cookie schreefCOLONMooie pijl ook die 24gram van ICE. Wat is jouw ervaring hoe pijlen langs elkaar gaan wanneer ze dicht op elkaar zitten? De Sharkgrip lijkt mij voor veel weerstand zorgen.

je hebt er weinig last van ... alleen je flights gaan wel snel stuk... heb een tijdje met matriaal van cosmo gegooit.
Flights valt op zich ook wel mee. Al gooi ik niet altijd even gegroepeerd. Zoals je ziet gooi ik ook met de Harrows ice, ook 24 gram. Weerstand hebben ze in ieder niet als ze dicht bij elkaar zitten. Het scheelt ook dat de barrel voor behoorlijk schuin afloopt, dat stuurt de pijl er misschien al wat meer langs af. Hele fijne pijlen in ieder geval. Heb ook vergelijkbare modellen met sharkgrip geprobeerd maar deze voelt voor mij gewoon het fijnste aan.
Graflite
Lid
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 12:11

Re: Harrows producten

Bericht door Graflite »

Ik gooi op dit moment met de 'Harrows Black Jack Steeltip 24 Gk'. Ik vind het persoonlijk erg fijne pijlen, ook omdat de barrel nogal vrij dik is waardoor ze goed in mijn hand liggen en op mijn manier kan gooien. Daarnaast:

- Harrows Flights 7000 (reserves)
- Harrows Shaft Kort, aluminum (reserves)
- Harrows Etui

Ik ben er erg blij mee. De shaft blijft goed zitten als je hem even aandraait met de punt van een andere pijl en de flights gaan ook relatief lang mee. Daarnaast is het etui ook enorm handig. Hier zitten ook nog de originele shafts in voor het geval dat. En natuurlijk de reserve flights en aluminium shafts.

Afbeelding
Current Darts:
Harm Wesselink 'Generation 1' 23 grams

Collection Darts:
Adrian Lewis 'Target' Genaration 3 - 21 grams
Adrian Lewis 'Target' Genaration 2 - 21 grams
XQ-Max Darts Darts Michael van Gerwen - 23 grams
Gebruikers-avatar
Titanium
Lid
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015, 04:32

Re: Harrows producten

Bericht door Titanium »

Heeft er iemand ervaring met de coating/grip van de ICE Black pijlen? Ik gooi nu even met de ICE White pijlen 23gr. maar merk dat deze vrij glad zijn. Dus vandaar even mijn vraag over de Black ICE set.
I ain't afraid of life...Life is afraid of me!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Harrows producten

Bericht door Fred Raket »

Titanium schreefCOLONHeeft er iemand ervaring met de coating/grip van de ICE Black pijlen? Ik gooi nu even met de ICE White pijlen 23gr. maar merk dat deze vrij glad zijn. Dus vandaar even mijn vraag over de Black ICE set.
Ik vind een coating gladder voelen
Meerkoet
Lid
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 23:17

Re: Harrows producten

Bericht door Meerkoet »

Hou er ook rekening mee dat als jij ergens een wedstrijd speelt je door warmte/spanning wat meer vochtige handen zult hebben wat het minder glad maakt
Fan van Dave Chisnall en Adrian Lewis
Gebruikers-avatar
Titanium
Lid
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015, 04:32

Re: Harrows producten

Bericht door Titanium »

Meerkoet schreefCOLONHou er ook rekening mee dat als jij ergens een wedstrijd speelt je door warmte/spanning wat meer vochtige handen zult hebben wat het minder glad maakt
Fred Raket schreefCOLON
Titanium schreefCOLONHeeft er iemand ervaring met de coating/grip van de ICE Black pijlen? Ik gooi nu even met de ICE White pijlen 23gr. maar merk dat deze vrij glad zijn. Dus vandaar even mijn vraag over de Black ICE set.
Ik vind een coating gladder voelen
@Fred Raket: Ok ik dacht dat misschien de coating wat stroever zou aanvoelen dus dan ook een betere grip krijgt.
@meerkoet: Ja dit is natuurlijk ook waar. Dat merk ik thuis natuurlijk minder.
I ain't afraid of life...Life is afraid of me!
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Harrows producten

Bericht door Dartmat »

Ik merk weinig tot geen verschil tussen mijn gecoate en niet gecoate ICE pijlen. Dus het maakt elkaar bij deze pijlen niet veel uit.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Harrows producten

Bericht door Fred Raket »

Dartmat schreefCOLONIk merk weinig tot geen verschil tussen mijn gecoate en niet gecoate ICE pijlen. Dus het maakt elkaar bij deze pijlen niet veel uit.
Ligt ook aan welke barrel je gebruikt, die uit je foto zal winig verschillen
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Harrows producten

Bericht door Dartmat »

Fred Raket schreefCOLON
Dartmat schreefCOLONIk merk weinig tot geen verschil tussen mijn gecoate en niet gecoate ICE pijlen. Dus het maakt elkaar bij deze pijlen niet veel uit.
Ligt ook aan welke barrel je gebruikt, die uit je foto zal winig verschillen
Dat uiteraard ook, zitten grote verschillen tussen de diverse gewichten in deze serie. Maar in mijn geval, de 24 grams, heb je sowieso al veel grip, dan is het verschil moeilijker te merken.
Dbrouwer
Lid
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 18:07

Re: Harrows producten

Bericht door Dbrouwer »

Weet iemand of de oude Harrows Savage shafts nog gemaakt en verkocht worden? Op internet lijkt alleen de nieuwe versie nog verkrijgbaar te zijn.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Harrows producten

Bericht door Fred Raket »

Dbrouwer schreefCOLONWeet iemand of de oude Harrows Savage shafts nog gemaakt en verkocht worden? Op internet lijkt alleen de nieuwe versie nog verkrijgbaar te zijn.
Wat is het verschil ?
BUTTON_POST_REPLY