Het Dartbord

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het Dartbord

Bericht door Fred Raket »

grijzedraak schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
grijzedraak schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
grijzedraak schreefCOLONHeeft iemand enig idee of je met softtip darts ook op een normaal dartbord kunt gooien? Ik weet dat het wel kan, maar is dit slecht voor de pijlen/puntjes of het bord?

Je kunt het beste even punten voor steel tip in je barrel schroeven.
Dat is juist het hele probleem, steeltips beschadigen mijn laminaat dus zocht ik een alternatief, softtips. Nou als je die pijlen op dat bord gooit klinkt het alsof je een steen ertegenaan smijt, dat word hem dus ook niet. Vandaar de vraag of het met softtips op een normaal bord kan ;)
Ja
is dat dan schadelijk voor pijl of bord?
soft punten breken sowieso vaak, en het sisal bord slijt eerder.
Gebruikers-avatar
TheHawk
Lid
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 19:55

Re: Het Dartbord

Bericht door TheHawk »

Mijn laminaat gaat er ook aan. Heb eens gedacht om een goedkoop geniet bord te kopen en het ijzer eraf te halen. Kweet niet of dat ten koste van je worp ofzo zou gaan.
:arrow: Oosterbeek (Gld)

VVDV 24 gram
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Het Dartbord

Bericht door Kos »

Plank of kleed op maat maken en je laminaat blijft prima in orde.
nig4nag
Lid
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:49

Re: Het Dartbord

Bericht door nig4nag »

vraagje hoe vaak kun je het beste je dartbord draaien
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Het Dartbord

Bericht door bullieboy »

nig4nag schreefCOLONvraagje hoe vaak kun je het beste je dartbord draaien
Ik de het eens in de 2 weken
Let's Play Darts!
nig4nag
Lid
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:49

Re: Het Dartbord

Bericht door nig4nag »

bullieboy schreefCOLON
nig4nag schreefCOLONvraagje hoe vaak kun je het beste je dartbord draaien
Ik de het eens in de 2 weken
oke bedankt
nig4nag
Lid
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:49

Re: Het Dartbord

Bericht door nig4nag »

vraagje ik wil mijn dartbord in de huiskamer hangen maar mijn vrouw wil geen gaten van het ophangsysteem in de muur iemand een optie van hoe ik het dan kan ophangen
Mefra
Lid
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:06

Re: Het Dartbord

Bericht door Mefra »

nig4nag schreefCOLONvraagje ik wil mijn dartbord in de huiskamer hangen maar mijn vrouw wil geen gaten van het ophangsysteem in de muur iemand een optie van hoe ik het dan kan ophangen
Geen gaten in de muur van pijlen kan ik mee voorstellen, maar geen gat in de muur voor het ophangen :?:

Ehm, schroefje in het plafond met een touwtje eraan of secondelijm dan maar denk ik.... :?
McCoy Stealth 23g
Winmau Ted Hankey 23g
Harrows V-wing 21g
B&W Steve West 21g
Winmau Hi-Impact 21g
Harrows Diva 22g (vriendin)
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Het Dartbord

Bericht door Henk »

Afbeelding

Is nog een tijdelijke versie. Maar zoiets is prima mogelijk zonder blijvende bevestigingsmiddelen.
nig4nag
Lid
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:49

Re: Het Dartbord

Bericht door nig4nag »

Henk schreefCOLON
Is nog een tijdelijke versie. Maar zoiets is prima mogelijk zonder blijvende bevestigingsmiddelen.
ik wil het tegen de muur niet op een deur
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Het Dartbord

Bericht door cancellara27 »

Dan zou je een los standaard moeten kopen of zelf maken. Toch denk ik dat een beetje plamuur en een beetje verf een stuk goedkoper is mocht je het willen herstellen
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Het Dartbord

Bericht door bullieboy »

Henk schreefCOLON
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01 ... 9a9d20.jpg

Is nog een tijdelijke versie. Maar zoiets is prima mogelijk zonder blijvende bevestigingsmiddelen.
Unicorn heft speciaal voor dit doel een product op de markt gebracht, het heet: Unicorn on tour
unicorn-on-tour-portable-system.jpg
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Let's Play Darts!
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Het Dartbord

Bericht door Henk »

Klopt, inclusief bord en veel duurder dan mijn hobby bob oplossing.
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Het Dartbord

Bericht door bullieboy »

Henk schreefCOLONKlopt, inclusief bord en veel duurder dan mijn hobby bob oplossing.
Oke mee eens, maar wel mooie oplossing en denk dat je er ook wel ander bord bij kunt gebruiken.
Let's Play Darts!
nig4nag
Lid
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:49

Re: Het Dartbord

Bericht door nig4nag »

zou ik een dart bord ook kunnen aan een ophangsysteem waar ze ook schilderijen aan ophangen
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het Dartbord

Bericht door Lookout »

nig4nag schreefCOLONzou ik een dart bord ook kunnen aan een ophangsysteem waar ze ook schilderijen aan ophangen
Waarom niet :mrgreen:
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Het Dartbord

Bericht door Nadyse »

Tijdens vakanties neem ik ook altijd mn bord mee.
Die hang ik ook op aan deuren. Ik gebruik daarvoor een wat ouder bord, hierop heb ik 2 spanbanden vastgeschroefd ( vertikaal ) deze spanbanden gaan dan over de deur heen, en aan de achterzijde span ik ze vast. achter de 3 afstandshouders op het bord zitten schuimpjes om beschadiging tegen te gaan.
Een round eromheen tegen punten in de deur en gaan. Het bord hangt dan muurvast, is binnen 5 min gemonteerd en binnen 1 min gedemonteerd. kosten nog geen 5 euro. Alles gebaseerd op de Unicorn on tour, alleen dan beter natuurlijk :lol:
Hoppa
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Het Dartbord

Bericht door bullieboy »

Nadyse schreefCOLONTijdens vakanties neem ik ook altijd mn bord mee.
Die hang ik ook op aan deuren. Ik gebruik daarvoor een wat ouder bord, hierop heb ik 2 spanbanden vastgeschroefd ( vertikaal ) deze spanbanden gaan dan over de deur heen, en aan de achterzijde span ik ze vast. achter de 3 afstandshouders op het bord zitten schuimpjes om beschadiging tegen te gaan.
Een round eromheen tegen punten in de deur en gaan. Het bord hangt dan muurvast, is binnen 5 min gemonteerd en binnen 1 min gedemonteerd. kosten nog geen 5 euro. Alles gebaseerd op de Unicorn on tour, alleen dan beter natuurlijk :lol:
Vindingrijk!
Bovendien een stuk voordeliger dan Unicorn on tour.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het Dartbord

Bericht door Fred Raket »

We hebben dat op Darts.nu ook uitgelegd.
De spanbandjes koopt je vaak in een uitzoekbak bij de bouwmarkt of Kijkshop. Ik gebruikte er 2 om je bord stabiel te hangen.

Hang 2 spanbandjes om je deur en zorg dat de buiten breedte 34cm is. hou je bord op hoogte zodat de bull op 1.73m hangt. markeer af en haal alles van de deur. leg je bord omgekeerd op de grond en leg de bandjes met markering op plaats. houd de buitenmaat van 34cm aan en pak 4 spaanplaat schroeven (15/18mm lang) doe er een ring om de schroef en zet het bandje vast. houd minimaal 2cm afstand van de rand van je bord.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Het Dartbord

Bericht door Henk »

Briljante oplossing! Ik ga daar eens mee aan de slag voor een eigen "Blade 4 on Tour".
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Het Dartbord

Bericht door Nadyse »

Ik ga even op zoek naar wat foto's van de laatste keer in CP Winterberg :)
Hoppa
nig4nag
Lid
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:49

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door nig4nag »

ik heb een vraagje
ik wil mijn dartbord nu in de huiskamer hangen maar het bord kom tegen de muur van de buren te hangen
maar nu wil ik dat de buren geen last van mijn gegooi hebben wat kan ik daar aan doen .
wat voor demping kan ik er achter maken
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door Tim »

nig4nag schreefCOLONik heb een vraagje
ik wil mijn dartbord nu in de huiskamer hangen maar het bord kom tegen de muur van de buren te hangen
maar nu wil ik dat de buren geen last van mijn gegooi hebben wat kan ik daar aan doen .
wat voor demping kan ik er achter maken
Ik las op darts.nu of dit forum eens een goede betaalbare oplossing wat ikzelf ook nog eens wil proberen.

Een forumlid (dacht Stevie?) had een rubberen tegel (bouwmarkt) gebruik als isolatiemateriaal/achterplaat waar het dartbord aan bevestigd zat. De tegel had hij aan de muur gemonteerd met daarop het bord. Het rubber is een paar cm dik, dempt het geluid en is stevig genoeg om het bord aan op te hangen. Succes!
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het Dartbord

Bericht door Fred Raket »

Monteer(lijm) Tempex platen op je muur en plaats daar een brede lat op om je bord aan op te hangen
nig4nag
Lid
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:49

Re: Het Dartbord

Bericht door nig4nag »

Fred Raket schreefCOLONMonteer(lijm) Tempex platen op je muur en plaats daar een brede lat op om je bord aan op te hangen
het moet er wel netjes uit zien het is in de woonkamer
BUTTON_POST_REPLY