Zoek een barrel die lijkt op

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door Fred Raket »

Zoek je een barrel en wil je advies ? Vraag het hier !
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door Schiavoni »

Goedemorgen,

Momenteel gooi ik met de James Wade Phase 1 24 gram (zie onderstaande link).
http://i1004.photobucket.com/albums/af1 ... 000092.jpg

Ik ben echter opzoek naar een setje met dezelfde grip, alleen dat het gladde stuk bij de punt wat minder lang is, dus dat de grip iets langer doorloopt. Kent iemand toevallig zo'n soort setje?

Bedankt alvast.
Guul
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015, 23:41

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door Guul »

Ik hou van korte pijlen waarbij het gewicht voorin de pijl zit.
Dan kom je al snel bij bommetjes.
Helaas is het dan een stuk lastiger om gegroepeerd te gooien (lees 180 te gooien).
Nu ben ik dus op zoek naar een korte barrel (onder 5 cm), dunner dan een bommetje, 21/22!gram, waarbij het gewicht extreem voorin bij de punt geplaatst is.
Suggesties zijn welkom (liefst met foto).
Alvast bedankt.
RaakNiX
Lid
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 00:39

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door RaakNiX »

Misschien is de Simon Whitlock van Winmau wat voor jou.

Barrel is 90% tungsten, 22 gram, 43.2 cm lang en 7.10mm Dik

Het gewicht zit meer voorin.
Ze zijn er ook in 24 en 26 gram
Ook deze zijn korter dan 5 CM
Guul
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015, 23:41

Bericht door Guul »

Daar heb ik al een paar keer mee gegooid.
Is zeker niet verkeerd voor mijn stijl, maar mochten er meer suggesties zijn... ;)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door Fred Raket »

Guul schreefCOLONIk hou van korte pijlen waarbij het gewicht voorin de pijl zit.
Dan kom je al snel bij bommetjes.
Helaas is het dan een stuk lastiger om gegroepeerd te gooien (lees 180 te gooien).
Nu ben ik dus op zoek naar een korte barrel (onder 5 cm), dunner dan een bommetje, 21/22!gram, waarbij het gewicht extreem voorin bij de punt geplaatst is.
Suggesties zijn welkom (liefst met foto).
Alvast bedankt.
Welkom Guul. Je redenatie klopt niet, je kunt met zgn Tony Davids net zo vaak 180 gooien als bijv. James Wade pijlen.
Een barrel van 5 cm is een normale lengte, onder de 42mm word als kort beschouwd. Omdat je je pijlen voorop vast hebt hoef je niet perse korte pijlen
te gebruiken die veel gewicht voor in hebben. Waar gooi je nu mee ?
Mefra
Lid
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:06

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door Mefra »

Guul schreefCOLONIk hou van korte pijlen waarbij het gewicht voorin de pijl zit.
Dan kom je al snel bij bommetjes.
Helaas is het dan een stuk lastiger om gegroepeerd te gooien (lees 180 te gooien).
Nu ben ik dus op zoek naar een korte barrel (onder 5 cm), dunner dan een bommetje, 21/22!gram, waarbij het gewicht extreem voorin bij de punt geplaatst is.
Suggesties zijn welkom (liefst met foto).
Alvast bedankt.
Hele andere optie: Harrows V-wing. Scalloped dart, dus daar moet je maar net van houden, maar door de vorm zit het gewicht meer naar voren. Niet helemaal vergelijkbaar met bommetjes, maar de rest van je eisen voldoet die wel aan.
McCoy Stealth 23g
Winmau Ted Hankey 23g
Harrows V-wing 21g
B&W Steve West 21g
Winmau Hi-Impact 21g
Harrows Diva 22g (vriendin)
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door Jurgen »

Iemand nog een andere optie voor de Carrera C3 21gr? Ik pak de pijl nog regelmatig bij het achterste gladde deel vast, ik zou daar ook graag grip willen hebben. Wat betreft vorm en lengte (zou iets langer mogen zijn) is het een ideale pijl, alleen het de grip mag langer doorlopen. Het hoeft geen pixelgrip te zijn maar een agrressieve grip is eigenlijk wel een vereiste. Ik ben benieuwd of zoiets bestaat of dat het toch richting customs gaat.
frank1981
Lid
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 06:43

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door frank1981 »

gooi momenteel met purist phase 5 lp grip 26gram
weten jullie een dart die hierop lijk, maar iets lichter 24-25,
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door Fred Raket »

Jurgen schreefCOLONIemand nog een andere optie voor de Carrera C3 21gr? Ik pak de pijl nog regelmatig bij het achterste gladde deel vast, ik zou daar ook graag grip willen hebben. Wat betreft vorm en lengte (zou iets langer mogen zijn) is het een ideale pijl, alleen het de grip mag langer doorlopen. Het hoeft geen pixelgrip te zijn maar een agrressieve grip is eigenlijk wel een vereiste. Ik ben benieuwd of zoiets bestaat of dat het toch richting customs gaat.
Dan zit je ook op de shafts toch ? zo breed is dat stukje niet
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door Fred Raket »

frank1981 schreefCOLONgooi momenteel met purist phase 5 lp grip 26gram
weten jullie een dart die hierop lijk, maar iets lichter 24-25,
Customize je setje ;)
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door Jurgen »

Fred Raket schreefCOLON
Jurgen schreefCOLONIemand nog een andere optie voor de Carrera C3 21gr? Ik pak de pijl nog regelmatig bij het achterste gladde deel vast, ik zou daar ook graag grip willen hebben. Wat betreft vorm en lengte (zou iets langer mogen zijn) is het een ideale pijl, alleen het de grip mag langer doorlopen. Het hoeft geen pixelgrip te zijn maar een agrressieve grip is eigenlijk wel een vereiste. Ik ben benieuwd of zoiets bestaat of dat het toch richting customs gaat.
Dan zit je ook op de shafts toch ? zo breed is dat stukje niet
Klopt scheelt niet veel aan, maar vaak precies op het gladde stukje.
frank1981
Lid
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 06:43

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door frank1981 »

Fred Raket schreefCOLON
frank1981 schreefCOLONgooi momenteel met purist phase 5 lp grip 26gram
weten jullie een dart die hierop lijk, maar iets lichter 24-25,
Customize je setje ;)
ben ik al mee bezig, contact met madhouse en evt hier in nl. :D
Guul
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015, 23:41

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door Guul »

Fred Raket schreefCOLONWelkom Guul. Je redenatie klopt niet, je kunt met zgn Tony Davids net zo vaak 180 gooien als bijv. James Wade pijlen.
Een barrel van 5 cm is een normale lengte, onder de 42mm word als kort beschouwd. Omdat je je pijlen voorop vast hebt hoef je niet perse korte pijlen
te gebruiken die veel gewicht voor in hebben. Waar gooi je nu mee ?
Ik gooide al jaren met hele korte bommetjes van 22 gram.
Regelmatig 180, maar regelmatig moest ik na 2 x T20 switchen naar de 19 omdat het vakje simpelweg vol zat.
Ook ketste mijn pijlen vaak af via de barrel, waardoor ik in de 1 of 5 terecht kwam.
Helaas zijn mijn pijlen gestolen en kan ik ze niet opmeten.
Hierbij nog wel een fotootje waar mijn pijl opstaat (het is de onderste).
Het is een beetje lastig te zien, maar de barrel was rond de 4 cm.
Ik heb ooit ook Tony David pijlen gehad, maar daar was de barrel wel een stuk dunner van.
Nu vind ik het niet bezwaarlijk dat de pijlen iets langer worden (42 mm is prima), maar zou het wel prettig vinden om een soortgelijke pijl te hebben die een stuk dunner is.
Gooi nu met pijlen met een gewicht van 18 gram en dat lukt opzich wel aardig, maar mis de voorwaartse gewichtsverdeling van mijn oude pijlen.
Zijn er geen dunnere "bommetjes" met een lager gewicht?
Pleuren 20150206_133924.jpg
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door Swedish Chef »

All,

Wie kan mij helpen met het volgende:

Ik ben op zoek naar een lange, liefst slanke barrel. De grip moet zowel helemaal voorop als achterop op de barrel zitten, gezien hoe ik de pijl vasthoud. Gewicht graag 21, 22 of 23 gram. Model van de barrel maakt niet echt: of het nou recht of een druppel is, met/zonder scallop.

Heeft iemand een idee welke pijlen hier op lijken?

Ter info: Gooi nu met Harrows Wolfram 22,1 gr.

Alvast bedankt! :D
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door Fred Raket »

Guul schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONWelkom Guul. Je redenatie klopt niet, je kunt met zgn Tony Davids net zo vaak 180 gooien als bijv. James Wade pijlen.
Een barrel van 5 cm is een normale lengte, onder de 42mm word als kort beschouwd. Omdat je je pijlen voorop vast hebt hoef je niet perse korte pijlen
te gebruiken die veel gewicht voor in hebben. Waar gooi je nu mee ?
Ik gooide al jaren met hele korte bommetjes van 22 gram.
Regelmatig 180, maar regelmatig moest ik na 2 x T20 switchen naar de 19 omdat het vakje simpelweg vol zat.
Ook ketste mijn pijlen vaak af via de barrel, waardoor ik in de 1 of 5 terecht kwam.
Helaas zijn mijn pijlen gestolen en kan ik ze niet opmeten.
Hierbij nog wel een fotootje waar mijn pijl opstaat (het is de onderste).
Het is een beetje lastig te zien, maar de barrel was rond de 4 cm.
Ik heb ooit ook Tony David pijlen gehad, maar daar was de barrel wel een stuk dunner van.
Nu vind ik het niet bezwaarlijk dat de pijlen iets langer worden (42 mm is prima), maar zou het wel prettig vinden om een soortgelijke pijl te hebben die een stuk dunner is.
Gooi nu met pijlen met een gewicht van 18 gram en dat lukt opzich wel aardig, maar mis de voorwaartse gewichtsverdeling van mijn oude pijlen.
Zijn er geen dunnere "bommetjes" met een lager gewicht?
Pleuren 20150206_133924.jpg

Unicorn John Lowe 21g of Winmau vikingraider 19g is wat slanker.
Ik heb zelf veel met deze gespeeld en met Peter Manley van Unicorn en dum dum.

Ik gooide redelijk wat 180ers, maar vond me dubbels belangrijker. Evt iets langere punten helpt ook wel.
Gebruikers-avatar
Titanium
Lid
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015, 04:32

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door Titanium »

Op zoek naar barrels die de grip hebben ongeveer zoals die Triple B van Barney. Deze lopen aan het eind ineens dikker op waardoor ik meer grip krijg als ik gooi. Dus misschien dat iemand daarmee kan helpen of een lijstje heeft met setjes die dit soort barrels heeft. Alvast bedankt!
I ain't afraid of life...Life is afraid of me!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door Fred Raket »

Deze bedoel je ?

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Titanium
Lid
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015, 04:32

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door Titanium »

Fred Raket schreefCOLONDeze bedoel je ?

http://i60.tinypic.com/2pu0fvq.jpg
Yes die bedoel ik. Ik weet niet of dit een standaard barrel is of dat alleen barney deze heeft? Ik merk dat doordat deze dikker worden aan het eind dat ze niet glijden met werpen en daardoor volgens mij ook beter plaats.
I ain't afraid of life...Life is afraid of me!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door Fred Raket »

Titanium schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONDeze bedoel je ?

http://i60.tinypic.com/2pu0fvq.jpg
Yes die bedoel ik. Ik weet niet of dit een standaard barrel is of dat alleen barney deze heeft? Ik merk dat doordat deze dikker worden aan het eind dat ze niet glijden met werpen en daardoor volgens mij ook beter plaats.
Veel pijlen waaronder Winmau Ton Machine - Datadart, Bull's Champion hebben deze barrel.
Het model opzich word nu ook door Unicorn gemaakt met micro grip
Gebruikers-avatar
Titanium
Lid
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015, 04:32

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door Titanium »

Fred Raket schreefCOLON
Titanium schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONDeze bedoel je ?

http://i60.tinypic.com/2pu0fvq.jpg
Yes die bedoel ik. Ik weet niet of dit een standaard barrel is of dat alleen barney deze heeft? Ik merk dat doordat deze dikker worden aan het eind dat ze niet glijden met werpen en daardoor volgens mij ook beter plaats.
Veel pijlen waaronder Winmau Ton Machine - Datadart, Bull's Champion hebben deze barrel.
Het model opzich word nu ook door Unicorn gemaakt met micro grip
Ok dank je wel voor de info. Dus dit heet micro grip? Of anders? En ik moet maar weet terug naar de shop toe om wat te testen en ben ik te snel weggegaan.
I ain't afraid of life...Life is afraid of me!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door Fred Raket »

Titanium schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Titanium schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONDeze bedoel je ?

http://i60.tinypic.com/2pu0fvq.jpg
Yes die bedoel ik. Ik weet niet of dit een standaard barrel is of dat alleen barney deze heeft? Ik merk dat doordat deze dikker worden aan het eind dat ze niet glijden met werpen en daardoor volgens mij ook beter plaats.
Veel pijlen waaronder Winmau Ton Machine - Datadart, Bull's Champion hebben deze barrel.
Het model opzich word nu ook door Unicorn gemaakt met micro grip
Ok dank je wel voor de info. Dus dit heet micro grip? Of anders? En ik moet maar weet terug naar de shop toe om wat te testen en ben ik te snel weggegaan.

Barrel uit foto is TripleB regular grip.
Gebruikers-avatar
Titanium
Lid
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015, 04:32

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door Titanium »

Fred Raket schreefCOLON
Titanium schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Titanium schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONDeze bedoel je ?

http://i60.tinypic.com/2pu0fvq.jpg
Yes die bedoel ik. Ik weet niet of dit een standaard barrel is of dat alleen barney deze heeft? Ik merk dat doordat deze dikker worden aan het eind dat ze niet glijden met werpen en daardoor volgens mij ook beter plaats.
Veel pijlen waaronder Winmau Ton Machine - Datadart, Bull's Champion hebben deze barrel.
Het model opzich word nu ook door Unicorn gemaakt met micro grip
Ok dank je wel voor de info. Dus dit heet micro grip? Of anders? En ik moet maar weet terug naar de shop toe om wat te testen en ben ik te snel weggegaan.

Barrel uit foto is TripleB regular grip.
Ja klopt maar ik bedoelde de barrel of die een speciale naam had maar ik heb even hier gekeken:
Link verwijdert vanwege doorlinken naar algemene dartshop
en volgens mij is het dit ongeveer wat ik zoek. Gewicht voorin en dan zie je dus dat deze dikker worden aan het eind waardoor de pijl niet wegglijd met werpen waar ik met rechte pijlen wel last van heb.
Laatst gewijzigd door 1 op Fred Raket, in totaal 9 keer gewijzigd.
RedenCOLON zie bericht
I ain't afraid of life...Life is afraid of me!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door Fred Raket »

Plaats een foto van je bedoelde barrel in je bericht. Niet doorlinken naar dartshop/winkel met veel voorbeelden.
Gebruikers-avatar
Titanium
Lid
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015, 04:32

Re: Zoek een barrel die lijkt op

Bericht door Titanium »

Ok excuus dat had ik niet door dat dit niet mag.

Deze bedoelde ik dan. Deze vorm ongeveer. Maar hier zie je duidelijk dat het dus dikker wordt. De bombers is wat extreem maar wel dat je dus je worp goed kan doen zonder dat de pijl naar achteren schiet.
harrows_steeltip-dart_ice-23_detail_250x120.jpg
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
I ain't afraid of life...Life is afraid of me!
BUTTON_POST_REPLY