Welke Shafts te gebruiken

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Bram
Lid
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2015, 11:56

Extra short shafts gebruiken

Bericht door Bram »

Hallo,
Ik heb een tijdje terug een setje darts gekocht van Harrows. Het precieze model kan ik niet direct terugvinden, maar het gaat over 23 grams pijlen waarbij de 'standaard' shafts bijgeleverd zaten. Nu merk ik van mezelf dat kortere shafts mij een stuk beter liggen, vandaar dat ik de shafts veranderd heb naar extra short nylon shafts van Harrows.
Nu heb ik gehoord van iemand dat de darts hierdoor niet meer uitgebalanceerd zijn, doordat ik de lengte van de shafts aangepast heb. Klopt dit? Als ik op webshops zoek, vind ik nergens darts die standaard extra short shafts hebben.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Welke Shafts te gebruiken

Bericht door Fred Raket »

Het ligt aan de barrel en hoe je worp is Bram. bijna alle setjes pijlen worden geleverd met medium shafts
Bram
Lid
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2015, 11:56

Re: Welke Shafts te gebruiken

Bericht door Bram »

Dus in feite kun je elke pijl combineren met een extra short shaft, maar ligt het aan de werptechniek of deze stabiel genoeg gaat?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Welke Shafts te gebruiken

Bericht door Fred Raket »

Bram schreefCOLONDus in feite kun je elke pijl combineren met een extra short shaft, maar ligt het aan de werptechniek of deze stabiel genoeg gaat?
Elke barrel/pijl kun je aanpassen hoe die het best vliegt met verschillende shafts e.o. flights
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door PieBus »

Ik zie hier opmerkelijk veel mensen gooien met deflecta shafts. Een paar vragen:
  • Wat is daar precies zo goed aan? Prijs - kwaliteit?
  • Hoeven daar ringetjes bij gebruikt te worden?
  • Deflecta en Designa... Is dit hetzelfde?
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Welke Shafts te gebruiken

Bericht door Fred Raket »

Het zijn dezelfde shafts. een Engelse shop geeft hun huislijn de naam Designa en gebruikt Nodor en B&W pijlen daarvoor.
Nu zijn er ook een paar shops in NL die daar inkopen en dus ook de huislijn hier verhandelen.
Ze laten sinds een paar maand ook flights maken met hun naam en noemen shafts ook zo. het groeit nu uit tot een merk omdat het niet alleen meer bij DC te koop is. Zelfde geldt voor V180 van A180 (die een gezamenlijk warehouse hebben).

Of je ringen gebruikt is een eigen keuze
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Welke Shafts te gebruiken

Bericht door Dartmat »

De reden waarom veel mensen met deflecta/designa shafts gooien is omdat ze het goedkoopste zijn en praktisch onverwoestbaar zijn. De harde plastic shafts breken gauw (ook die van hun trouwens) maar de gewone nylon shafts houden zich prima. Ook na enkele robin hoods. Goei spul en er staat tenminste niet loeigroot een merknaam op.
BUTTON_POST_REPLY