Welke Flights te gebruiken

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
lifeson
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2015, 16:49

Re: Flights van overige merken

Bericht door lifeson »

Hallo

Ik heb laatste tijd dat mijn pijlen omhoog staan in het bord dus stel dag ik 60 over heb gooi 20 voor tops dan is mijn tops al mooi geblokkeerd! Had graag gezien dat ze wat rechter in het bord stonden gebruik nu amazon en iflights iemand idee wat voor flights ik zal moeten proberen?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Welke Flights te gebruiken

Bericht door Fred Raket »

lifeson schreefCOLONHallo

Ik heb laatste tijd dat mijn pijlen omhoog staan in het bord dus stel dag ik 60 over heb gooi 20 voor tops dan is mijn tops al mooi geblokkeerd! Had graag gezien dat ze wat rechter in het bord stonden gebruik nu amazon en iflights iemand idee wat voor flights ik zal moeten proberen?
Kite, pear, slim
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Welke Flights te gebruiken

Bericht door Fred Raket »

Fred Raket schreefCOLON
lifeson schreefCOLONHallo

Ik heb laatste tijd dat mijn pijlen omhoog staan in het bord dus stel dag ik 60 over heb gooi 20 voor tops dan is mijn tops al mooi geblokkeerd! Had graag gezien dat ze wat rechter in het bord stonden gebruik nu amazon en iflights iemand idee wat voor flights ik zal moeten proberen?
Kite, pear, slim
Met slim flights gaat je pijl theoretisch hangen zeg maar.

Afbeelding
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Welke Flights te gebruiken

Bericht door cookie »

Afbeelding
Afbeelding

Misschien dat langere shaft beter werkt..
Gebruikers-avatar
Cootje12
Lid
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2015, 13:05

Re: Welke Flights te gebruiken

Bericht door Cootje12 »

Als ik een langer shaft gebruik gaan de pijlen meer hangen in het bord. Als ik een big wing gebruik is de draagkracht groter en komt de pijl iets schuin in het bord, precies zoals ik wil.
Barney phase 5 21 gram. Pro Grip Intermediate
Pentathlon Black standard
2016 3x
2015 5x 180
2014 ---
2013 ---
lifeson
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2015, 16:49

Re: Welke Flights te gebruiken

Bericht door lifeson »

Bedankt voor de suggesties maar even wat proberen
lifeson
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2015, 16:49

Re: Welke Flights te gebruiken

Bericht door lifeson »

Heb nu tomonori takeda flights en bevalt me zeer goed alleen weet ik.niet waar ik deze kopen kan kan ze namelijk nergens vinden hier iemand die het toevallig weet??

Weet niet hoe ik een foto kan neerzetten hier sorry
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Welke Flights te gebruiken

Bericht door cookie »

lifeson schreefCOLONHeb nu tomonori takeda flights en bevalt me zeer goed alleen weet ik.niet waar ik deze kopen kan kan ze namelijk nergens vinden hier iemand die het toevallig weet??

Weet niet hoe ik een foto kan neerzetten hier sorry
- Even gaan naar volgende website: http://postimage.org/
- Afbeelding uploaden
- De URL-link kopiëren die hieruit is voort gekomen
- Deze link plakken hier op het forum tussen de code link [/url] (spatie er tussenuit halen. Of bovenin klikken op de knop URL en hier de link tussen plakken.

Zijn dit niet de Sigma .100 flights? Staat er alleen geen Tomonori op. Misschien wel te krijgen via Unicorn leverancier via je een online dartwinkel.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Welke Flights te gebruiken

Bericht door The Runner »

Is dat niet de unicorn sigma one flight?
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
lifeson
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2015, 16:49

Re: Welke Flights te gebruiken

Bericht door lifeson »

Zijn inderdaad de sigma one flights heel erg bedankt!
Gebruikers-avatar
Cootje12
Lid
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2015, 13:05

Re: Welke Flights te gebruiken

Bericht door Cootje12 »

Heeft iemand ervaring met Max Air flights?
Barney phase 5 21 gram. Pro Grip Intermediate
Pentathlon Black standard
2016 3x
2015 5x 180
2014 ---
2013 ---
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Welke Flights te gebruiken

Bericht door Fred Raket »

Cootje12 schreefCOLONHeeft iemand ervaring met Max Air flights?
Ja, maar dat zegt niks of ze jou bevallen
Gebruikers-avatar
Cootje12
Lid
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2015, 13:05

Re: Welke Flights te gebruiken

Bericht door Cootje12 »

Daar heb je gelijk in en hoe bevallen ze jou? Kon je een andere reaktie van de pijl merken?
Barney phase 5 21 gram. Pro Grip Intermediate
Pentathlon Black standard
2016 3x
2015 5x 180
2014 ---
2013 ---
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Welke Flights te gebruiken

Bericht door Fred Raket »

Cootje12 schreefCOLONDaar heb je gelijk in en hoe bevallen ze jou? Kon je een andere reaktie van de pijl merken?
Heb het gevoel dat ze langzamer vliegen, en ze staan met de flight iets lager bij mij. Je moet ze gewoon uitproberen als je wil.
Ik hou met wedstrijdpijlen gewoon met dunne poly metronic flights. minder afketsers omdat de flight niet zo hard is
Gebruikers-avatar
Cootje12
Lid
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2015, 13:05

Re: Welke Flights te gebruiken

Bericht door Cootje12 »

Dank
Barney phase 5 21 gram. Pro Grip Intermediate
Pentathlon Black standard
2016 3x
2015 5x 180
2014 ---
2013 ---
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Welke Flights te gebruiken

Bericht door Ronn »

Cootje12 schreefCOLONHeeft iemand ervaring met Max Air flights?
Deze flights zijn iets smaller dan standaard maat flight maar ook iets langer. Zoals Fred al aangeeft lijkt je dart wat meer te zweven .(trager door de lucht te gaan) Voor mijn gevoel gedraagd de dart zich iets rustiger tijdens de vlucht. Maar ikzelf blijf bij Ruthless. Idd gewoon eens proberen. Misschien werkt het wel voor jou.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Welke Flights te gebruiken

Bericht door Fred Raket »

Ronn schreefCOLON
Cootje12 schreefCOLONHeeft iemand ervaring met Max Air flights?
Deze flights zijn iets smaller dan standaard maat flight maar ook iets langer. Zoals Fred al aangeeft lijkt je dart wat meer te zweven .(trager door de lucht te gaan) Voor mijn gevoel gedraagd de dart zich iets rustiger tijdens de vlucht. Maar ikzelf blijf bij Ruthless. Idd gewoon eens proberen. Misschien werkt het wel voor jou.
Inderdaad, een verlengde Harrows Marathon flight ;)
Hoogie
Lid
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2016, 12:32

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Hoogie »

Hallo,

Wie kan mij wat meer vertellen over de dikte van flights? Wat is nou precies het verschil of je met 100 / 125 micron gooit en wat is de meest gangbare dikte? Ik gooi nu met R4X flights, wat prima bevalt. Maar ben wel eens benieuwd wat jullie gebruiken en wat de ervaring is.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Welke Flights te gebruiken

Bericht door Fred Raket »

Hoogie schreefCOLONHallo,

Wie kan mij wat meer vertellen over de dikte van flights? Wat is nou precies het verschil of je met 100 / 125 micron gooit en wat is de meest gangbare dikte? Ik gooi nu met R4X flights, wat prima bevalt. Maar ben wel eens benieuwd wat jullie gebruiken en wat de ervaring is.

Ik heb het liefst dunne flights, die zijn flexibel. hoe dikker je flight, hoe minder hij beweegt als je een andere pijl er langs gooit
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Welke Flights te gebruiken

Bericht door Arkasius »

Ik ga persoonlijk niet hoger dan 100 micron.
Heb ze liever wat dunner. Zoals Fred al zegt als ze wat dunner zijn buigen ze wat makkelijker wat meer minder afketsers geeft.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Gebruikers-avatar
Frag180
Lid
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2016, 13:56

Re: Welke Flights te gebruiken

Bericht door Frag180 »

Fred Raket schreefCOLON
Hoogie schreefCOLONHallo,

Wie kan mij wat meer vertellen over de dikte van flights? Wat is nou precies het verschil of je met 100 / 125 micron gooit en wat is de meest gangbare dikte? Ik gooi nu met R4X flights, wat prima bevalt. Maar ben wel eens benieuwd wat jullie gebruiken en wat de ervaring is.

Ik heb het liefst dunne flights, die zijn flexibel. hoe dikker je flight, hoe minder hij beweegt als je een andere pijl er langs gooit
Ik ben aan het testen geweest met 125 micron, persoonlijk vind ik dit te dik, de pijl krijgt een heel andere vlucht. Ik vind 75 te dun voor mij, en de pijl lijkt er in de lucht iets meer te zwabberen, dus ik pak de middenweg van 100, en voor mij geldt dat de pijl een strakkere vlucht heeft daarmee.

En wat betreft fred zegt, hoe dikker de flight hoe minder hij beweegt als je een andere pijl er langs gooit: mijn pijlen staan vaak iets omhoog en ik heb dan juist liever een iets dikkere flights zodat de pijl die ik tegen de flight aangooi, lekker via de andere pijl gestuurd word in plaats van dat hij de flight doorboort :mrgreen:
Son, we live in a world that has walls, and those walls have to be guarded by men with darts.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Welke Flights te gebruiken

Bericht door Fred Raket »

Vanmiddag vroeg thuis en net even met deze set-ups getest in 23g weer.
Met die Harrows flights zweven ze meer en vallen tail down, wat vaak afketsers veroorzaakt. met wat kortere shafts en Kite vliegen ze directer en kan ik beter gericht gooien.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Welke Flights te gebruiken

Bericht door Ronn »

Fred Raket schreefCOLONVanmiddag vroeg thuis en net even met deze set-ups getest in 23g weer.
Met die Harrows flights zweven ze meer en vallen tail down, wat vaak afketsers veroorzaakt. met wat kortere shafts en Kite vliegen ze directer en kan ik beter gericht gooien.
Afbeelding


En nu die harrows max air flights met de kortere shafts van die andere dart ? Dan hangen ze denk ik niet. Ik zelf vind het niets dat type flights van Harrows. ik vermoed wel dat mensen met een 'zwabber' in hun worp hier een rustigere worp mee krijgen.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Als je pijl en worp kites / pear flights kunnen hebben is het wat mij betreft een aanrader...
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Welke Flights te gebruiken

Bericht door Fred Raket »

Ga ik zo er opzetten Ron
BUTTON_POST_REPLY