Met welke pijlen gooi jij ?

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door RonG »

Unicorn Raymond van Barneveld Phase 5 two-tone 21 gram.
Set up: Harrows Clic short shaft black
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
Alovenac
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 20:49

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door Alovenac »

Net even langs de dartwinkel geweest om toch maar eens de dartpijl voor het aankomende jaar uit te zoeken. Gegooid met deze en volgens mij de Bulls Sharkgrip, maar deze beviel beter. Ook gelijk met inbetween en medium shafts lopen testen en na een klein kwartiertje gooien toch tot de conclusie gekomen dat ik terug moet switchen naar medium shafts. Pijlen maken een veel betere vlucht en het voelt beter aan.

Ga dus 2015 in met deflecta medium shafts en amazon flights, net online gelijk een hele lading van beide besteld (foto komt bij binnenkomst) en dan moet deze pijl het vertrouwen terug gaan geven.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door Dartmat »

Ik hoop het ook voor je Alovenac.

Ik ben toch weer terug gevallen op mijn oude vertrouwde Harrows ice pijltjes. De winmau stratos zien er geweldig uit, gooien redelijk tot fijn maar hebben simpelweg te weinig grip voor mij. Gewoon door op de oude manier.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door Fred Raket »

Alovenac schreefCOLONNet even langs de dartwinkel geweest om toch maar eens de dartpijl voor het aankomende jaar uit te zoeken. Gegooid met deze en volgens mij de Bulls Sharkgrip, maar deze beviel beter. Ook gelijk met inbetween en medium shafts lopen testen en na een klein kwartiertje gooien toch tot de conclusie gekomen dat ik terug moet switchen naar medium shafts. Pijlen maken een veel betere vlucht en het voelt beter aan.

Ga dus 2015 in met deflecta medium shafts en amazon flights, net online gelijk een hele lading van beide besteld (foto komt bij binnenkomst) en dan moet deze pijl het vertrouwen terug gaan geven.

Op de foto staat Bull's Shark, is dat de bedoeling ?
Mooie set-up zo
DennisEgmond
Lid
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2014, 04:59

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door DennisEgmond »

Target perfect storm 24 gram, medium kunststof shafts en soft flights (plastic maar buigzaam, zodat de flight me pijl niet tegenhoudt om in het bord te komen)

Kan geen foto uploaden via me mobiel, sorry
Alovenac
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 20:49

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door Alovenac »

Fred Raket schreefCOLON
Alovenac schreefCOLONNet even langs de dartwinkel geweest om toch maar eens de dartpijl voor het aankomende jaar uit te zoeken. Gegooid met deze en volgens mij de Bulls Sharkgrip, maar deze beviel beter. Ook gelijk met inbetween en medium shafts lopen testen en na een klein kwartiertje gooien toch tot de conclusie gekomen dat ik terug moet switchen naar medium shafts. Pijlen maken een veel betere vlucht en het voelt beter aan.

Ga dus 2015 in met deflecta medium shafts en amazon flights, net online gelijk een hele lading van beide besteld (foto komt bij binnenkomst) en dan moet deze pijl het vertrouwen terug gaan geven.

Op de foto staat Bull's Shark, is dat de bedoeling ?
Mooie set-up zo
Ik heb deze McKicks verkozen boven de Bulls Shark (daar had ik ook meegegooid), sorry dat ik enige verwarring wekte door het verkeerd te formuleren in mijn post.

Bulls Shark grip was ook wel fijn, maar deze McKicks net wat fijner :). Setup ziet er inderdaad mooi uit, nu hopelijk het gewenste resultaat :). Doelstelling is heel 2015 niet meer te switchen van pijl, maat shafts en flights :).
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door Lookout »

Alovenac schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Alovenac schreefCOLONNet even langs de dartwinkel geweest om toch maar eens de dartpijl voor het aankomende jaar uit te zoeken. Gegooid met deze en volgens mij de Bulls Sharkgrip, maar deze beviel beter. Ook gelijk met inbetween en medium shafts lopen testen en na een klein kwartiertje gooien toch tot de conclusie gekomen dat ik terug moet switchen naar medium shafts. Pijlen maken een veel betere vlucht en het voelt beter aan.

Ga dus 2015 in met deflecta medium shafts en amazon flights, net online gelijk een hele lading van beide besteld (foto komt bij binnenkomst) en dan moet deze pijl het vertrouwen terug gaan geven.

Op de foto staat Bull's Shark, is dat de bedoeling ?
Mooie set-up zo
Ik heb deze McKicks verkozen boven de Bulls Shark (daar had ik ook meegegooid), sorry dat ik enige verwarring wekte door het verkeerd te formuleren in mijn post.

Bulls Shark grip was ook wel fijn, maar deze McKicks net wat fijner :). Setup ziet er inderdaad mooi uit, nu hopelijk het gewenste resultaat :). Doelstelling is heel 2015 niet meer te switchen van pijl, maat shafts en flights :).
Tsja hou dat maar eens een heel jaar vol...
Vaak is het de verleiding die je weer tot kopen aanzet :)
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Pincho
Lid
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2014, 14:24

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door Pincho »

Ik gooi met de Target Carrera C5 23 gram, Target Largo shafts (klein) en Target Pro Vision flights.
Carrera c5.jpg
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Gebruikers-avatar
Dartbunny
Lid
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2014, 18:01

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door Dartbunny »

21gram Tony Davids met blauwe shafts en flights uit avatar
Graflite
Lid
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 12:11

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door Graflite »

*Heb dit bericht ook al in het Harrows 'topic' geplaatst maar leek mij hier ook wel gepast*

Ik gooi op dit moment met de 'Harrows Black Jack Steeltip 24 Gk'. Ik vind het persoonlijk erg fijne pijlen, ook omdat de barrel nogal vrij dik is waardoor ze goed in mijn hand liggen en op mijn manier kan gooien. Daarnaast:

- Harrows Flights 7000 (reserves)
- Harrows Shaft Kort, aluminum (reserves)
- Harrows Etui

Ik ben er erg blij mee. De shaft blijft goed zitten als je hem even aandraait met de punt van een andere pijl en de flights gaan ook relatief lang mee. Daarnaast is het etui ook enorm handig. Hier zitten ook nog de originele shafts in voor het geval dat. En natuurlijk de reserve flights en aluminium shafts.

Afbeelding
Current Darts:
Harm Wesselink 'Generation 1' 23 grams

Collection Darts:
Adrian Lewis 'Target' Genaration 3 - 21 grams
Adrian Lewis 'Target' Genaration 2 - 21 grams
XQ-Max Darts Darts Michael van Gerwen - 23 grams
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door Arkasius »

Ik gooi met de Target Phil Taylor 9zero 24 gram.

De shafts zijn Pro Grip inbetween.
Momenteel nog met de Harrows Marathon flights.
Binnenkort ff naar de winkel om rode pro grip inbetween flights en rode vision flights.

Afbeelding
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door Kos »

Toch maar weer de switch gemaakt naar 23 mvg ipv 24 p2. Bleef last houden van me elleboog met de p2. Gooi nu 3 dagen met de mvg en ze gaan lekkerder dan de p2. Dat er eentje wegglipt tussen me handen neem ik voor lief. Totdat ik wat geld heb voor andere 23gr pijlen met meer grip zoals de anderson p3.
Gebruikers-avatar
Watikjebrom
Lid
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:59

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door Watikjebrom »

Ik heb al heel veel sets geprobeerd (>150) met wisselend succes. De enige pijl waar ik telkens weer op terugval is de oude vertrouwde Bulls Phantom Grip 21g (met glad middenstuk). Lekkere traditionele dart met fijne vorm (niet te lang, niet te dik en mooie afronding aan de voorkant).

Ik kan het helaas niet laten af en toe weer een andere set te proberen. Gewoon omdat ik het mooi vind om al dat 'nieuwe spul' weer eens te zien en voelen. Soms lopen ze wel lekker en denk ik de ideale vervanger gevonden te hebben .... maar waarom als je weet dat de Bulls al goed waren. Zal wel tussen de oren zitten :D
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door cookie »

Watikjebrom schreefCOLONIk heb al heel veel sets geprobeerd (>150) met wisselend succes. De enige pijl waar ik telkens weer op terugval is de oude vertrouwde Bulls Phantom Grip 21g (met glad middenstuk). Lekkere traditionele dart met fijne vorm (niet te lang, niet te dik en mooie afronding aan de voorkant).

Ik kan het helaas niet laten af en toe weer een andere set te proberen. Gewoon omdat ik het mooi vind om al dat 'nieuwe spul' weer eens te zien en voelen. Soms lopen ze wel lekker en denk ik de ideale vervanger gevonden te hebben .... maar waarom als je weet dat de Bulls al goed waren. Zal wel tussen de oren zitten :D
Dat is toch ook mooi.. Wanneer het tussen de oren zit zijn er honderden setjes pijlen die je elke keer weer de hoop geven dat het aan de pijl lag :roll:

Na >50 setjes geprobeerd te hebben als opvolger/vervanger voor de Harrows Atlantis 95, heb ik vandaag zowaar de pijl gevonden! One80 Meteor :) Wie weet voor hoe lang, maar hier kan ik met mijn zelfde grip door blijven gooien.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door Lookout »

Bull's 501 Black 24 gram

Afbeelding
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door Fred Raket »

Nieuwe flights nu, iets groter als de pro vision. eens kijken wat dit word.

Afbeelding
frank1981
Lid
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 06:43

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door frank1981 »

De 9five 24gram of phase5 purist lp grip. Bommetjes liggen mij stukken beter dan rechte barrel. :D
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door rproele »

Omdat ik ze toch niet ooit eens voor niets heb laten maken.
Toch maar naar de custommade Lewis 21gr.
DSC_0547.JPG
DSC_0548.JPG
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door Fred Raket »

Fred Raket schreefCOLONNieuwe flights nu, iets groter als de pro vision. eens kijken wat dit word.
Wel groot die flights, sowieso verschil qua looks wit t.o. zwart
Gebruikers-avatar
Molosser
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2015, 19:19

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door Molosser »

image-2015-01-18 (1).jpg
Ik gooi zelf met 24 grams ''Phil Taylor Power 9zero'' van Target. Deze i.c.m. nylon shafts ''short'' en ''R4X'' flights met protectors. De punten zijn 35mm grippunten (Finger Grip) van Unicorn. Op de shafts zitten ''Whizlock caps van'' Winmau.
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Laatst gewijzigd door 3 op Molosser, in totaal 9 keer gewijzigd.
Dartspeler in team The Molossers (DBMN, NDB), eerste divisie.

Facebook: dennis.maas.10
Twitter: @dennismaas1989
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door Fred Raket »

Target Lewis 23g, tweenie en trident cones

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door Arkasius »

Switch gemaakt naar Unicorn T90 23 gram.

Afbeelding
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Gebruikers-avatar
TheHawk
Lid
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 19:55

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door TheHawk »

Mooie darts Arkasius, ik heb zitten twijfelen tussen die en Bulls 501 black, ze lijken wel op elkaar.
:arrow: Oosterbeek (Gld)

VVDV 24 gram
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door Arkasius »

TheHawk schreefCOLONMooie darts Arkasius, ik heb zitten twijfelen tussen die en Bulls 501 black, ze lijken wel op elkaar.
De Bulls @501 black zijn een kopie van de Unicorn T90 als ik me niet vergis.
Ik vind het heerlijke darts.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Jans-1987
Lid
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2014, 17:12

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door Jans-1987 »

Afbeelding
Collin Lloyd 23 gram met inbetween shafts en Ruthless flights
BUTTON_POST_REPLY