Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Kwaliteit dartborden

Bericht door Tim »

Robskuh schreefCOLONHeeft dit zoveel invloed dat het dartbord zo snel bij mij slijt?

Heb in de competitie eigenlijk nooit last van bouncers of dat mij pijlen er uit vallen. Zorg meestal dat de grote bramen er af zijn.
Punten zijn volgens mij ook weer snel gesleten doordat de pijlen er constant uitvallen uit dit bord :lol:

Volgens mij waren mijn punt toppen ook al vrij snel er af. Dit heeft mede te maken omdat ik redelijk hard gooi denk ik. Wanneer ik dan op het ijzer gooi dat mijn punten dan al vrij snel beschadigen.
Hoe lang doe je ongeveer met punten dan?

Bedankt voor jullie reacties
Als je botte of stompe punten hebt, schiet de punt niet meer langs de spider maar heb je meteen een bouncer. Door deze frontale bouncers raakt de spider krom en wordt het ijzer platter waardoor je nog meer bouncers krijgt. Als de pijlen dan ook nog eens op bijvoorbeeld een stenen vloer vallen worden je punten alsmaar botter en kunnen ze zelfs breken.

En zoals Fred al aangaf; scherpe punten schieten tussen het sisal. Stompe punten drukken op het sisal en komen niet meer (ver) in je bord. Doordat het sisal steeds wordt samengedrukt kan ook je bord harder worden...

Het wordt met jouw punten dus allemaal steeds wat erger, een neerwaartse spiraal. Met nieuwe punten voorkom je meer schade dan je nu al hebt.
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Nieuw dartbord

Bericht door PieBus »

Hey iedereen,

Ik ben van plan om een nieuw dartbord aan te kopen. Wat is momenteel 'het neusje van de zalm'?
Ik las positieve dingen over de Winmau Blade 4 Dual Core, maar ook over de Bulls Advantage III.

Wat zijn jullie ervaringen?
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
Gebruikers-avatar
Ricochet
Lid
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2016, 13:56

Re: Nieuw dartbord

Bericht door Ricochet »

Winmau Blade4 Dual Core is een uitermate prettig bord :D
GrandSlam Raymond van Barneveld Shark Grip 25gr (main darts)
Target Raymond van Barneveld 23gr
Unicorn Gary Anderson P3 WC 25gr
Unicorn Purist Phase3 24gr
Bulls Jerry Hendriks 22gr
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Fred Raket »

PieBus schreefCOLONHey iedereen,

Ik ben van plan om een nieuw dartbord aan te kopen. Wat is momenteel 'het neusje van de zalm'?
Ik las positieve dingen over de Winmau Blade 4 Dual Core, maar ook over de Bulls Advantage III.

Wat zijn jullie ervaringen?
Het hangt van je wensen en je budget af. Een Winmau blade4 of Nodor Supamatch2 zijn goede borden, zo ook de Target pro tour en ONE80 gladiator ;)
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door PieBus »

Fred Raket schreefCOLON
PieBus schreefCOLONHey iedereen,

Ik ben van plan om een nieuw dartbord aan te kopen. Wat is momenteel 'het neusje van de zalm'?
Ik las positieve dingen over de Winmau Blade 4 Dual Core, maar ook over de Bulls Advantage III.

Wat zijn jullie ervaringen?
Het hangt van je wensen en je budget af. Een Winmau blade4 of Nodor Supamatch2 zijn goede borden, zo ook de Target pro tour en ONE80 gladiator ;)
Ik ben van mening dat je beter wat meer uitgeeft voor dat ietsje meer aan kwaliteit. Mijn wensen: een bord die een dagelijkse training/partijtje goed kan verteren... voor zeker een paar jaar ver :)
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Fred Raket »

PieBus schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
PieBus schreefCOLONHey iedereen,

Ik ben van plan om een nieuw dartbord aan te kopen. Wat is momenteel 'het neusje van de zalm'?
Ik las positieve dingen over de Winmau Blade 4 Dual Core, maar ook over de Bulls Advantage III.

Wat zijn jullie ervaringen?
Het hangt van je wensen en je budget af. Een Winmau blade4 of Nodor Supamatch2 zijn goede borden, zo ook de Target pro tour en ONE80 gladiator ;)
Ik ben van mening dat je beter wat meer uitgeeft voor dat ietsje meer aan kwaliteit. Mijn wensen: een bord die een dagelijkse training/partijtje goed kan verteren... voor zeker een paar jaar ver :)
Ga dan voor Bull's. Dunne spider en in het begin wat harder sisal, wat in gebruik minder wordt
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Nieuw dartbord

Bericht door The Runner »

PieBus schreefCOLONHey iedereen,

Ik ben van plan om een nieuw dartbord aan te kopen. Wat is momenteel 'het neusje van de zalm'?
Ik las positieve dingen over de Winmau Blade 4 Dual Core, maar ook over de Bulls Advantage III.

Wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben zeer tevreden over mijn Winmau Blade 4 Dual Core, wat mij betreft is dit het neusje van de zalm qua dartborden. Heb hem nu een paar weken hangen dus zal nog moeten afwachten hoe het bord het gaat houden. Persoonlijk ben ik geen Unicorn Eclips Pro of HD fan, mijn ervaring was niet al te best, wat de pro betreft. De HD heb ik nooit gehad, maar kijk maar eens hie zo'n bord het houdt na een potje op TV...
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Tim »

Fred Raket schreefCOLON
PieBus schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
PieBus schreefCOLONHey iedereen,

Ik ben van plan om een nieuw dartbord aan te kopen. Wat is momenteel 'het neusje van de zalm'?
Ik las positieve dingen over de Winmau Blade 4 Dual Core, maar ook over de Bulls Advantage III.

Wat zijn jullie ervaringen?
Het hangt van je wensen en je budget af. Een Winmau blade4 of Nodor Supamatch2 zijn goede borden, zo ook de Target pro tour en ONE80 gladiator ;)
Ik ben van mening dat je beter wat meer uitgeeft voor dat ietsje meer aan kwaliteit. Mijn wensen: een bord die een dagelijkse training/partijtje goed kan verteren... voor zeker een paar jaar ver :)
Ga dan voor Bull's. Dunne spider en in het begin wat harder sisal, wat in gebruik minder wordt
Geheel mee eens! Of kijk eens naar een Shot! Bandit Plus bord. Zelfde eigenschappen als een Bulls Advantage maar met een kunststof achterkant. Is daardoor iets stiller bij inkomende pijlen. Dat bord heb ik nu bijna 1,5 jaar hangen en kan nog een flinke tijd mee.

Ga in ieder geval niet voor een Unicorn bord. Slijten ontzettend snel is mijn ervaring. Andere genoemde borden zijn trouwens ook allemaal goed...
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door rproele »

Fred Raket schreefCOLON
PieBus schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
PieBus schreefCOLONHey iedereen,

Ik ben van plan om een nieuw dartbord aan te kopen. Wat is momenteel 'het neusje van de zalm'?
Ik las positieve dingen over de Winmau Blade 4 Dual Core, maar ook over de Bulls Advantage III.

Wat zijn jullie ervaringen?
Het hangt van je wensen en je budget af. Een Winmau blade4 of Nodor Supamatch2 zijn goede borden, zo ook de Target pro tour en ONE80 gladiator ;)
Ik ben van mening dat je beter wat meer uitgeeft voor dat ietsje meer aan kwaliteit. Mijn wensen: een bord die een dagelijkse training/partijtje goed kan verteren... voor zeker een paar jaar ver :)
Ga dan voor Bull's. Dunne spider en in het begin wat harder sisal, wat in gebruik minder wordt
Ik denk dat Fred het kan beamen, maar beide hebben hun + en -.
Ik heb in ieder geval beide altijd gebruikt, Bull Advantage en Winmau Blade4.
Bulls is idd vooral in het begin wat strakker, als je heel zacht gooit kan het sisal je pijl eruit draaien.
Beide hebben na lang en veelvuldig gebruik hun slijtage.
Bij de Bull gaat na lange tijd de ring van de bulleye eraf, heb ik meerdere malen meegemaakt.
Bij de Winmau heb ik ondanks het draaien dat er een "gleuf" ontstaat onder de triple ringen.
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door PieBus »

De kogel is door de kerk.... Ik kocht me zonet een Winmau Blade 4 Dual Core. Zeer benieuwd! :D
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Jurgen »

rproele schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
PieBus schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
PieBus schreefCOLONHey iedereen,

Ik ben van plan om een nieuw dartbord aan te kopen. Wat is momenteel 'het neusje van de zalm'?
Ik las positieve dingen over de Winmau Blade 4 Dual Core, maar ook over de Bulls Advantage III.

Wat zijn jullie ervaringen?
Het hangt van je wensen en je budget af. Een Winmau blade4 of Nodor Supamatch2 zijn goede borden, zo ook de Target pro tour en ONE80 gladiator ;)
Ik ben van mening dat je beter wat meer uitgeeft voor dat ietsje meer aan kwaliteit. Mijn wensen: een bord die een dagelijkse training/partijtje goed kan verteren... voor zeker een paar jaar ver :)
Ga dan voor Bull's. Dunne spider en in het begin wat harder sisal, wat in gebruik minder wordt
Ik denk dat Fred het kan beamen, maar beide hebben hun + en -.
Ik heb in ieder geval beide altijd gebruikt, Bull Advantage en Winmau Blade4.
Bulls is idd vooral in het begin wat strakker, als je heel zacht gooit kan het sisal je pijl eruit draaien.
Beide hebben na lang en veelvuldig gebruik hun slijtage.
Bij de Bull gaat na lange tijd de ring van de bulleye eraf, heb ik meerdere malen meegemaakt.
Bij de Winmau heb ik ondanks het draaien dat er een "gleuf" ontstaat onder de triple ringen.
De gleuf krijg ik altijd boven de triple ring, heb altijd het idee dat alle pijlen die er net boven ketsen het sisal naar boven drukken. Verder altijd Winmau Blade (3, 4 en 4 Dual Core) en doe met elke bord een goed jaar met intensief gebruik.
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door PieBus »

Nu enkel nog een oplossing vinden voor de geluidshinder dat ik mijn buren bezorg :?
Dat dit nu pas uitkomt is in feite een goed teken, want het wil zeggen dat ik duidelijk veel meer aan het trainen ben ;)

Momenteel hangt het bord aan de aangrenzende muur, weliswaar op zolder maar ik vermoed dat de trillingen zich over de hele muur verspreiden.

Een andere muur is geen optie, dus wordt dit wat denkwerk...
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Diesel »

Ik heb gewoon twee vaatdoekjes achter het bord gedaan.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Fred Raket »

PieBus schreefCOLONNu enkel nog een oplossing vinden voor de geluidshinder dat ik mijn buren bezorg :?
Dat dit nu pas uitkomt is in feite een goed teken, want het wil zeggen dat ik duidelijk veel meer aan het trainen ben ;)

Momenteel hangt het bord aan de aangrenzende muur, weliswaar op zolder maar ik vermoed dat de trillingen zich over de hele muur verspreiden.

Een andere muur is geen optie, dus wordt dit wat denkwerk...
In deze link zie je advies om geluid te beperken: http://darts-talk.nl/viewtopic.php?f=6& ... 870#p29870
TH22
Lid
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2016, 00:51

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door TH22 »

Ben toe aan een nieuw bord, mijn Winmau Blade 3 is echt aan vervanging toe.

Twijfel tussen de Blade 4 en de Blade 4 Dual Core, gooi zelf met 23 gram pijlen.
180's 2017: 225
HF 2017: 164
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Fred Raket »

Tomvdh schreefCOLONBen toe aan een nieuw bord, mijn Winmau Blade 3 is echt aan vervanging toe.

Twijfel tussen de Blade 4 en de Blade 4 Dual Core, gooi zelf met 23 gram pijlen.
Gewone Blade4 is prima hoor
TH22
Lid
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2016, 00:51

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door TH22 »

Fred Raket schreefCOLON
Tomvdh schreefCOLONBen toe aan een nieuw bord, mijn Winmau Blade 3 is echt aan vervanging toe.

Twijfel tussen de Blade 4 en de Blade 4 Dual Core, gooi zelf met 23 gram pijlen.
Gewone Blade4 is prima hoor
Het scheelt 10 euro, dus voor de prijs hoef je het eigenlijk niet te laten, maar de Blade 4 voldoet ook gewoon?
180's 2017: 225
HF 2017: 164
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Jurgen »

Tomvdh schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Tomvdh schreefCOLONBen toe aan een nieuw bord, mijn Winmau Blade 3 is echt aan vervanging toe.

Twijfel tussen de Blade 4 en de Blade 4 Dual Core, gooi zelf met 23 gram pijlen.
Gewone Blade4 is prima hoor
Het scheelt 10 euro, dus voor de prijs hoef je het eigenlijk niet te laten, maar de Blade 4 voldoet ook gewoon?
Blade 4 is dikke prima. Heb eerst een Dual Core gehad, gewoon omdat ik die wilde hebben. Maar ik zie nog niet echt een voordeel t.o.v. de gewone Blade 4 behalve de 3 stelschroeven aan de achterkant i.p.v. rubber dopjes en dat het bord heel iets strakker eruit ziet wanneer deze uit de doos komt, vanwege de egale bovenlaag. Na een tijd intensief gebruik zien ze er allebei hetzelfde uit :P
TH22
Lid
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2016, 00:51

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door TH22 »

Blade 4 besteld, ben benieuwd.
180's 2017: 225
HF 2017: 164
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Henk »

Daar ga je geen spijt van krijgen, heb er zelf 1. Op mijn werk hadden we er 2, op de vereniging ook met name Blade 4.
Prima bord!
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
Gebruikers-avatar
Frag180
Lid
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2016, 13:56

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Frag180 »

Ik heb momenteel mijn EclipseHD verwisseld voor een PRO, Maar ik heb gister een dartbord in mijn broertje zijn garage gehangen, en die had nog een oude pro sfb liggen, dus die heb ik mijn eclipse pro beloofd, nadat mijn pijlen een keer of 15 op de vloer belandde :lol: . Dus er moet een nieuw dartbord komen. De HD is een zeer fijn bord om op te gooien, maar hij slijt gewoon zo ontzettend hard. Die is dus aan vervanging toe (na 3 maanden) als ik er niets om zou geven dat het bord wat afgerafeld er uit ziet, zou hij er nog steeds hangen, omdat hij verder nog prima is. Maar het bord hangt in de woonkamer en dan is een afgeragd bord niet echt een aanwinst.

Nu heb ik dit topic even door zitten spitten :roll: (zitten verdacht veel klachten over de unicorn's bij)
Mijn 2 centen over dat bord? Prima bord! Sisal is prima, alleen het ziet er na 3 maanden uit of je er jaren op gegooid hebt. Ik had er wel een score ring van een oud bord om heen moeten doen omdat die HD cijfers me op de zenuwen werkten en ik gooide bij dubbel 16 de 6 van de 16 af :lol: De bedrading is wel dik prima, is nooit omhoog gekomen, en is niet vervormd.

Maar nu ben ik dus aan het twijfelen tussen 2 borden, de bulls advantage 3 en de blade 4dc van winmau. Ik zelf gooi redelijk hard, dus een hard bord zou geen probleem zijn.

Is er iemand die zowel de blade 4 als de advantage 3 heeft getest? En wat zijn je ervaringen en belangrijke verschillen in de borden? Het gaat er niet om hoe ze nieuw zijn, maar hoe ze houden na 6 maanden of langer. Ik gooi zelf gemiddeld tussen de 1-3 uur per dag.
Son, we live in a world that has walls, and those walls have to be guarded by men with darts.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Fred Raket »

Alleen voor de dunnere gecoate spider zou ik al Bull's kiezen
Gebruikers-avatar
Frag180
Lid
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2016, 13:56

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Frag180 »

Fred Raket schreefCOLONAlleen voor de dunnere gecoate spider zou ik al Bull's kiezen
Ja ik zag al dat jij een bull's hebt in eerdere posts, hoe houdt het bord zich qua slijtage na verloop van tijd?
Son, we live in a world that has walls, and those walls have to be guarded by men with darts.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Fred Raket »

Frag180 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONAlleen voor de dunnere gecoate spider zou ik al Bull's kiezen
Ja ik zag al dat jij een bull's hebt in eerdere posts, hoe houdt het bord zich qua slijtage na verloop van tijd?
Ik wil niks anders meer. Oude Unicorn Eclipse Pro was goed. Blades wil ik niet meer.
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Tim »

Een Winmau Blade 4 vind ik te zacht, zeker na langere tijd. Maar dat is persoonlijk. Over het algemeen zijn ze wel redelijk slijtvast. Scoort goed wbt prijs/kwaliteit verhouding.

Met een Unicorn Eclipse (HD) heb ik slechte ervaring. Slijt enorm hard. Sisal laat los, spider + bull kwam omhoog en buigt, nummer ring brak door, enz. Het bord zag er na een paar maanden niet meer uit!

Ik heb nu ruim een jaar een Shot Bandit Plus waar ik heel tevreden over ben. Dunne gecoate spider, heldere kleuren, niet te hard of te zacht en erg slijtvast. Ziet er nog steeds netjes uit. Een aanrader wat mij betreft! Een Bulls Advantage is vergelijkbaar/hetzelfde. Wel wat aan de prijzige kant.

Ik hoor en lees ook veel goede verhalen over de One80 Gladiator 2. Ziet er in ieder geval erg goed uit maar heb er zelf geen ervaring mee. Lijkt me ook een bord om te overwegen.
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
BUTTON_POST_REPLY