Darts accessoires

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Darts accessoires

Bericht door Fred Raket »

Hier graag bespreken welke accessoires jij gebruikt of adviseert.
surround
dartmat
slijpsteentje
flight punch
shaft removal tool....
jerryvw
Lid
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 16:08

Re: Accessoires

Bericht door jerryvw »

flight punch is ideaal gebruik ik altijd
slijpsteentje alleen om bramen te verwijderen
als een shaft breekt draai ik hem er wel met de punt van een oude dart uit
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Accessoires

Bericht door bullieboy »

Wat ik een erg makkelijk accessoire vind is de referee tool.
Weet je 100% zeker dat je dartbord recht hangt

Afbeelding
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Accessoires

Bericht door Fred Raket »

Die heb ik ook, slijpsteentje viel er zo uit :)
Gebruikers-avatar
Chr1st2aan
Lid
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 22:15

Re: Accessoires

Bericht door Chr1st2aan »

Afbeelding
8-) 180 - 2014 - 21

180 - 2015 - 14

180 - 2016 - 5

180 - 2017 - 11
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Accessoires

Bericht door bullieboy »

[quote="Chr1st2aan"]

Ook handig de Unicorn Ochemate
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Accessoires

Bericht door rproele »

Standaard in me mapje naast de shafts en flights altijd een kleine wetstone en stukje fijn schuurpapier.
Als een bord te weinig grip op me standaard punten doet een klein beetje opschuren worden.
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Accessoires

Bericht door Ranph »

Iemand toevallig ervaring met de 'Bulls Travel support'?

http://www.dartswarehouse.nl/dartaccess ... pport.html
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Accessoires

Bericht door rproele »

Ranph schreefCOLONIemand toevallig ervaring met de 'Bulls Travel support'?

http://www.dartswarehouse.nl/dartaccess ... pport.html
Er was iemand die wel zo 1 had aangeschaft.
Ik geloof dat diegene geen slechte ervaringen had.
Al lijkt het me toch raar, je bord niet aan een muur.
Zal vast kwestie van wennen zijn, maar omgeving rond je bord kan voor andere beleving zorgen.
Of daarmee trainen het gewenste resultaat gaat opleveren is dan dus afwachten.
Gebruikers-avatar
TheHawk
Lid
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 19:55

Re: Accessoires

Bericht door TheHawk »

Een krijtbord. Vindt ik nog steeds handig om wat statistieken bij te houden, zoals dubbels-training, aantal benodigde darts om het bord rond te komen 180's. etc.
:arrow: Oosterbeek (Gld)

VVDV 24 gram
Gebruikers-avatar
Jarnowtjuh
Lid
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 13:47

Re: Darts accessoires

Bericht door Jarnowtjuh »

is trident te vergelijken met target storm punten in vergelijking met de bovenkant van de punten ?
Current SetUp:
Adrian Lewis WC Gen-2 90%
Unicorn Gripper 3 White Short
Gary Anderson Authentic Big Wing "Sign"
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Darts accessoires

Bericht door Fred Raket »

Jarnowtjuh schreefCOLONis trident te vergelijken met target storm punten in vergelijking met de bovenkant van de punten ?
Een Trident cone is een betere optie in mijn ogen en sluit goed op 9 van de 10 barrels
Gebruikers-avatar
Jarnowtjuh
Lid
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 13:47

Re: Darts accessoires

Bericht door Jarnowtjuh »

Fred Raket schreefCOLON
Jarnowtjuh schreefCOLONis trident te vergelijken met target storm punten in vergelijking met de bovenkant van de punten ?
Een Trident cone is een betere optie in mijn ogen en sluit goed op 9 van de 10 barrels
Maar is Trident met Storm punten te vergelijken?
Current SetUp:
Adrian Lewis WC Gen-2 90%
Unicorn Gripper 3 White Short
Gary Anderson Authentic Big Wing "Sign"
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Darts accessoires

Bericht door Fred Raket »

Nee, want het is geen punt.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Jippie
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 19:26

Re: Darts accessoires

Bericht door Jippie »

Meten is weten: vandaag deze 2 weegschaaltjes binnen gekregen.
Links G&G LS-2000 - 2000g/0.1g
Rechts G&G TS200 - 200g/0.01g met 100g kaliber
Ik heb ze besteld via amazon.de, lage prijs en lage verzendkosten.
Allebei werken ze op 2 aaa batterijen en de kwaliteit valt me reuze mee.
Vooral de rechtse is leuk om mee te spelen... :D
Het valt me op hoe klein de verschillen zijn tussen een complete shaft met flight en veerring.

Afbeelding
Jippie, raak!
nig4nag
Lid
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:49

Re: Darts accessoires

Bericht door nig4nag »

Jippie schreefCOLONMeten is weten: vandaag deze 2 weegschaaltjes binnen gekregen.
Links G&G LS-2000 - 2000g/0.1g
Rechts G&G TS200 - 200g/0.01g met 100g kaliber
Ik heb ze besteld via amazon.de, lage prijs en lage verzendkosten.
Allebei werken ze op 2 aaa batterijen en de kwaliteit valt me reuze mee.
Vooral de rechtse is leuk om mee te spelen... :D
Het valt me op hoe klein de verschillen zijn tussen een complete shaft met flight en veerring.

kreeg je er ook van dat wit poeder er bij :lol:
Gebruikers-avatar
Chr1st2aan
Lid
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 22:15

Re: Darts accessoires

Bericht door Chr1st2aan »

Ook eigenlijk onmisbaar , schuurpapier!

Afbeelding
8-) 180 - 2014 - 21

180 - 2015 - 14

180 - 2016 - 5

180 - 2017 - 11
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Darts accessoires

Bericht door Speedy180 »

Ik heb in mijn koffer met dartspullen ook standaard een rol schuurpapier liggen. Elke keer als ik een toernooitje heb, scheur ik er een stukje van af (of pak een gebruikt stukje die nog best een rondje mee kan) en neem deze mee naar toernooien, om evt. braampjes e.d. te kunnen wegslijpen. Echt onmisbaar voor een darter, in mijn ogen, aangezien braampjes funest zijn voor de levensduur van je dartbord...

Ook om je punt een beetje op te ruwen is een stukje schuurpapier onmisbaar...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Darts accessoires

Bericht door bullieboy »

Speedy180 schreefCOLONIk heb in mijn koffer met dartspullen ook standaard een rol schuurpapier liggen. Elke keer als ik een toernooitje heb, scheur ik er een stukje van af (of pak een gebruikt stukje die nog best een rondje mee kan) en neem deze mee naar toernooien, om evt. braampjes e.d. te kunnen wegslijpen. Echt onmisbaar voor een darter, in mijn ogen, aangezien braampjes funest zijn voor de levensduur van je dartbord...

Ook om je punt een beetje op te ruwen is een stukje schuurpapier onmisbaar...
Stukje schuurpapier werkt goed.
Persoonlijk prefereer ik toch de slijpsteentjes.
Ik heb er standaard altijd 2 bij me een ronde en een platte

Afbeelding Afbeelding
Let's Play Darts!
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Darts accessoires

Bericht door Speedy180 »

bullieboy schreefCOLON
Speedy180 schreefCOLONIk heb in mijn koffer met dartspullen ook standaard een rol schuurpapier liggen. Elke keer als ik een toernooitje heb, scheur ik er een stukje van af (of pak een gebruikt stukje die nog best een rondje mee kan) en neem deze mee naar toernooien, om evt. braampjes e.d. te kunnen wegslijpen. Echt onmisbaar voor een darter, in mijn ogen, aangezien braampjes funest zijn voor de levensduur van je dartbord...

Ook om je punt een beetje op te ruwen is een stukje schuurpapier onmisbaar...
Stukje schuurpapier werkt goed.
Persoonlijk prefereer ik toch de slijpsteentjes.
Ik heb er standaard altijd 2 bij me een ronde en een platte

Afbeelding Afbeelding
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik totaal niet overweg kan met de slijpsteentjes... Het doel wat ik er mee HOOP te bereiken, krijg ik nooit voor elkaar! In mijn koffer heb ik wel een ronde slijpsteen, maar deze gebruik ik nagenoeg nooit, omdat ik, zoals gezegd, er niet mee overweg kan.

Geef mij maar gewoon een stukje schuurpapier... Werkt voor mij het allerbeste...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Darts accessoires

Bericht door Speedy180 »

Fred Raket schreefCOLON
Jarnowtjuh schreefCOLONis trident te vergelijken met target storm punten in vergelijking met de bovenkant van de punten ?
Een Trident cone is een betere optie in mijn ogen en sluit goed op 9 van de 10 barrels
Maar tridents zijn wel verschrikkelijk duur... Ik heb ooit eens zo'n setje gekocht en de 4 'setjes' tridents, waren er bij mij binnen 2 weken doorheen. En ik ben Gekke Gerrit niet... Ik ga dus echt geen 3,- (of wat ze ook kosten) per 2 weken betalen voor iets wat in mijn ogen te snel kapot gaat... Ik twijfel nog teveel, aangezien ik nare ervaringen heb met stormpunten, maar als ik niet tevreden ben over het resultaat met gewone punten, dus teveel bounce-outs of te veel flights stuk gooien, zou ik alsnog gaan voor Stormpunten in mijn Target-Fitton darts...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Darts accessoires

Bericht door bullieboy »

Speedy180 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Jarnowtjuh schreefCOLONis trident te vergelijken met target storm punten in vergelijking met de bovenkant van de punten ?
Een Trident cone is een betere optie in mijn ogen en sluit goed op 9 van de 10 barrels
Maar tridents zijn wel verschrikkelijk duur... Ik heb ooit eens zo'n setje gekocht en de 4 'setjes' tridents, waren er bij mij binnen 2 weken doorheen. En ik ben Gekke Gerrit niet... Ik ga dus echt geen 3,- (of wat ze ook kosten) per 2 weken betalen voor iets wat in mijn ogen te snel kapot gaat... Ik twijfel nog teveel, aangezien ik nare ervaringen heb met stormpunten, maar als ik niet tevreden ben over het resultaat met gewone punten, dus teveel bounce-outs of te veel flights stuk gooien, zou ik alsnog gaan voor Stormpunten in mijn Target-Fitton darts...
Als jij target Fitton darts hebt kan ik jou vertellen dat stormpunten heel mooi aansluiten in de fitton darts. Ik heb afbeelding gekozen van de sillica uitvoering met gladde stormpunten. Dit omdat ik niet zo'n voorstander ben van grippunten maar daar kun je wel voor kiezen. Maar kijk eens hoe mooi het allemaal aansluit.
39b81abb-d533-4da8-9ec4-71cfe56baf5d_zps87edd5b0.jpg
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Jarnowtjuh
Lid
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 13:47

Re: Darts accessoires

Bericht door Jarnowtjuh »

bullieboy schreefCOLON
Speedy180 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Jarnowtjuh schreefCOLONis trident te vergelijken met target storm punten in vergelijking met de bovenkant van de punten ?
Een Trident cone is een betere optie in mijn ogen en sluit goed op 9 van de 10 barrels
Maar tridents zijn wel verschrikkelijk duur... Ik heb ooit eens zo'n setje gekocht en de 4 'setjes' tridents, waren er bij mij binnen 2 weken doorheen. En ik ben Gekke Gerrit niet... Ik ga dus echt geen 3,- (of wat ze ook kosten) per 2 weken betalen voor iets wat in mijn ogen te snel kapot gaat... Ik twijfel nog teveel, aangezien ik nare ervaringen heb met stormpunten, maar als ik niet tevreden ben over het resultaat met gewone punten, dus teveel bounce-outs of te veel flights stuk gooien, zou ik alsnog gaan voor Stormpunten in mijn Target-Fitton darts...
Als jij target Fitton darts hebt kan ik jou vertellen dat stormpunten heel mooi aansluiten in de fitton darts. Ik heb afbeelding gekozen van de sillica uitvoering met gladde stormpunten. Dit omdat ik niet zo'n voorstander ben van grippunten maar daar kun je wel voor kiezen. Maar kijk eens hoe mooi het allemaal aansluit.
39b81abb-d533-4da8-9ec4-71cfe56baf5d_zps87edd5b0.jpg
Ik wil ze in de Barney Phase 5 zetten maar ik weet niet of dat goed past.
Current SetUp:
Adrian Lewis WC Gen-2 90%
Unicorn Gripper 3 White Short
Gary Anderson Authentic Big Wing "Sign"
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Darts accessoires

Bericht door bullieboy »

Jarnowtjuh schreefCOLON
bullieboy schreefCOLON
Speedy180 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Jarnowtjuh schreefCOLONis trident te vergelijken met target storm punten in vergelijking met de bovenkant van de punten ?
Een Trident cone is een betere optie in mijn ogen en sluit goed op 9 van de 10 barrels
Maar tridents zijn wel verschrikkelijk duur... Ik heb ooit eens zo'n setje gekocht en de 4 'setjes' tridents, waren er bij mij binnen 2 weken doorheen. En ik ben Gekke Gerrit niet... Ik ga dus echt geen 3,- (of wat ze ook kosten) per 2 weken betalen voor iets wat in mijn ogen te snel kapot gaat... Ik twijfel nog teveel, aangezien ik nare ervaringen heb met stormpunten, maar als ik niet tevreden ben over het resultaat met gewone punten, dus teveel bounce-outs of te veel flights stuk gooien, zou ik alsnog gaan voor Stormpunten in mijn Target-Fitton darts...
Als jij target Fitton darts hebt kan ik jou vertellen dat stormpunten heel mooi aansluiten in de fitton darts. Ik heb afbeelding gekozen van de sillica uitvoering met gladde stormpunten. Dit omdat ik niet zo'n voorstander ben van grippunten maar daar kun je wel voor kiezen. Maar kijk eens hoe mooi het allemaal aansluit.
39b81abb-d533-4da8-9ec4-71cfe56baf5d_zps87edd5b0.jpg
Ik wil ze in de Barney Phase 5 zetten maar ik weet niet of dat goed past.
Ik kan je niet vertellen of het past en mooi uitkomt, wel weet ik dat Target alleen maar garantie geeft op target producten. Dus je hebt dan echt een probleem als het misgaat met de stormpunten in jouw RvB phase 5.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Darts accessoires

Bericht door Fred Raket »

bullieboy schreefCOLON Ik kan je niet vertellen of het past en mooi uitkomt, wel weet ik dat Target alleen maar garantie geeft op target producten. Dus je hebt dan echt een probleem als het misgaat met de stormpunten in jouw RvB phase 5.
Das Stimmt ! evt. reparatie kan gebeuren onder eigen risico en op eigen kosten.
BUTTON_POST_REPLY