Darts accessoires

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Darts accessoires

Bericht door Speedy180 »

Ik heb het zelf ondervonden... Vandaar ook mijn terughoudendheid mbt Stormpunten...

Een jaar of 2 geleden had ik een setje Andy Fordham Viking Raiders in mijn bezit! Ik gooide er heerlijk mee!! Gooide alleen veel flights stuk, dus ik had zoiets, ik probeer de Stormpoints gewoon, met het idee van: 'Baadt het niet, dan schaadt het niet!' Nou, mooi wel dus!
Stormpunten zaten erin (ik was met een kameraad naar de mensen die dit voor mij in orde maakten gegaan) en die vriend bekeek mijn darts eens en toen kreeg ik de schrik van m'n leven... BARREL GESCHEURD! Hier heb ik echt stevig van gebaald, mede omdat de Viking Raiders nauwelijks meer te krijgen zijn... Je moet al tegen een setje op MP aanlopen, maar in maar weinig shops zijn ze nog te verkrijgen...

Lowe-darts geprobeerd, maar die barrels schelen qua lengte met de Viking Raiders behoorlijk wat, en was dus helemaal niks...

Nu heb ik, zoals gezegd 2 setjes Fitton darts van Target en heb gisteravond besloten toch te gaan voor zwarte smooth 30 mm stormpunten...
Als ze ze op tijd binnenkrijgen, worden ze er a.s. woensdag ingezet. Ben benieuwd..
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Darts accessoires

Bericht door bullieboy »

Speedy180 schreefCOLONIk heb het zelf ondervonden... Vandaar ook mijn terughoudendheid mbt Stormpunten...

Een jaar of 2 geleden had ik een setje Andy Fordham Viking Raiders in mijn bezit! Ik gooide er heerlijk mee!! Gooide alleen veel flights stuk, dus ik had zoiets, ik probeer de Stormpoints gewoon, met het idee van: 'Baadt het niet, dan schaadt het niet!' Nou, mooi wel dus!
Stormpunten zaten erin (ik was met een kameraad naar de mensen die dit voor mij in orde maakten gegaan) en die vriend bekeek mijn darts eens en toen kreeg ik de schrik van m'n leven... BARREL GESCHEURD! Hier heb ik echt stevig van gebaald, mede omdat de Viking Raiders nauwelijks meer te krijgen zijn... Je moet al tegen een setje op MP aanlopen, maar in maar weinig shops zijn ze nog te verkrijgen...

Lowe-darts geprobeerd, maar die barrels schelen qua lengte met de Viking Raiders behoorlijk wat, en was dus helemaal niks...

Nu heb ik, zoals gezegd 2 setjes Fitton darts van Target en heb gisteravond besloten toch te gaan voor zwarte smooth 30 mm stormpunten...
Als ze ze op tijd binnenkrijgen, worden ze er a.s. woensdag ingezet. Ben benieuwd..
En dat is dus de reden dat ik jou er op wees. Maar maak je niet druk in de fittons passen ze gewoon en ze sluiten mooi naadloos aan. Bovendien is het een target product in een target product en dan heb je gewoon garantie.
Let's Play Darts!
Marcoobos
Lid
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2015, 17:50

Re: Accessoires

Bericht door Marcoobos »

Hallo,

Ik heb m'n dartbord op dit moment op een kamer hangen waar vloerbedekking op de grond ligt. Ik wil graag een mat aanschaffen voor de afstand, is dat echter wel handig op vloerbedekking of ligt er dan niet mooi vlak op? Is hier iemand die daar ervaring mee heeft? Of heeft iemand andere suggesties?

Alvast bedankt!
Mefra
Lid
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:06

Re: Accessoires

Bericht door Mefra »

Marcoobos schreefCOLONHallo,

Ik heb m'n dartbord op dit moment op een kamer hangen waar vloerbedekking op de grond ligt. Ik wil graag een mat aanschaffen voor de afstand, is dat echter wel handig op vloerbedekking of ligt er dan niet mooi vlak op? Is hier iemand die daar ervaring mee heeft? Of heeft iemand andere suggesties?

Alvast bedankt!
Waarom zou je uberhaupt een mat halen als je vloerbedekking hebt? Zelf heb ik juist ipv een mat een tapijt van 240x120 ofzo gehaald
McCoy Stealth 23g
Winmau Ted Hankey 23g
Harrows V-wing 21g
B&W Steve West 21g
Winmau Hi-Impact 21g
Harrows Diva 22g (vriendin)
nig4nag
Lid
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:49

Re: Darts accessoires

Bericht door nig4nag »

is het mogelijk om zelf een Surround ring te maken
zoja hoe ??
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Accessoires

Bericht door Kos »

Mefra schreefCOLON
Marcoobos schreefCOLONHallo,

Ik heb m'n dartbord op dit moment op een kamer hangen waar vloerbedekking op de grond ligt. Ik wil graag een mat aanschaffen voor de afstand, is dat echter wel handig op vloerbedekking of ligt er dan niet mooi vlak op? Is hier iemand die daar ervaring mee heeft? Of heeft iemand andere suggesties?

Alvast bedankt!
Waarom zou je uberhaupt een mat halen als je vloerbedekking hebt? Zelf heb ik juist ipv een mat een tapijt van 240x120 ofzo gehaald

Zoals er al staat... voor de afstand. Hij wilt dus gewoon een ochemat aanschaffen zodat hij van af de juiste afstand gooit.

Antwoord op de vraag: ja kan gewoon, zonder problemen
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Darts accessoires

Bericht door Nadyse »

nig4nag schreefCOLONis het mogelijk om zelf een Surround ring te maken
zoja hoe ??
Waarom zou je het zelf willen maken ?
Hoppa
nig4nag
Lid
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:49

Re: Darts accessoires

Bericht door nig4nag »

Nadyse schreefCOLON
nig4nag schreefCOLONis het mogelijk om zelf een Surround ring te maken
zoja hoe ??
Waarom zou je het zelf willen maken ?
omdat ik een standaard ring niet past
Alovenac
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 20:49

Re: Darts accessoires

Bericht door Alovenac »

Speedy180 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Jarnowtjuh schreefCOLONis trident te vergelijken met target storm punten in vergelijking met de bovenkant van de punten ?
Een Trident cone is een betere optie in mijn ogen en sluit goed op 9 van de 10 barrels
Maar tridents zijn wel verschrikkelijk duur... Ik heb ooit eens zo'n setje gekocht en de 4 'setjes' tridents, waren er bij mij binnen 2 weken doorheen. En ik ben Gekke Gerrit niet... Ik ga dus echt geen 3,- (of wat ze ook kosten) per 2 weken betalen voor iets wat in mijn ogen te snel kapot gaat... Ik twijfel nog teveel, aangezien ik nare ervaringen heb met stormpunten, maar als ik niet tevreden ben over het resultaat met gewone punten, dus teveel bounce-outs of te veel flights stuk gooien, zou ik alsnog gaan voor Stormpunten in mijn Target-Fitton darts...
Ik doe toch al ruim een maand met een setje tridents dat op mijn darts zit.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Darts accessoires

Bericht door Fred Raket »

Ik heb nu ook al een paar weken tridents er op, niks aan het handje. ook de opdruk van de Target shafts pro-grip dus de rood-blauw-wit-zwarte is prima.
Gebruikers-avatar
TheSorrow
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 23:39

Re: Darts accessoires

Bericht door TheSorrow »

Hebben mensen hier ervaring met de Winmau Sightright? Ik heb hem toentertijd aangeschaft en ik moet zeggen, dat ding heeft duidelijk een positief effect gehad! ;)
-•-Room–=–Winmau B5:DC@LaserOche
-•-Shed–=–Winmau B4:DC
-•-Darts–=–Winmau Stratos‘$tealth’@Tweenie['25']
Gebruikers-avatar
Titanium
Lid
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015, 04:32

Re: Darts accessoires

Bericht door Titanium »

TheSorrow schreefCOLONHebben mensen hier ervaring met de Winmau Sightright? Ik heb hem toentertijd aangeschaft en ik moet zeggen, dat ding heeft duidelijk een positief effect gehad! ;)
Ja heb deze net aangeschaft. Maar door mijn handicap (lage dwarslaesie dus rolstoel) kan ik niet of nog niet enig verschil merken. Dit heeft misschien ook te maken dat ik nog aan het klooien ben met materiaal. Maar ik lees wel veel mensen die zeggen dat ze er wat aan hebben. Met dubbels weet ik niet of het ook lekker werkt of dat je dan toch wat moet verplaatsen.
I ain't afraid of life...Life is afraid of me!
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Darts accessoires

Bericht door cookie »

TheSorrow schreefCOLONHebben mensen hier ervaring met de Winmau Sightright? Ik heb hem toentertijd aangeschaft en ik moet zeggen, dat ding heeft duidelijk een positief effect gehad! ;)
Dit ding kende ik nog niet! Wat is het idee hierachter? In het midden van de oche gaan staan? Een vaste werpplek?
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Darts accessoires

Bericht door IvanTheDarts180 »

cookie schreefCOLON
TheSorrow schreefCOLONHebben mensen hier ervaring met de Winmau Sightright? Ik heb hem toentertijd aangeschaft en ik moet zeggen, dat ding heeft duidelijk een positief effect gehad! ;)
Dit ding kende ik nog niet! Wat is het idee hierachter? In het midden van de oche gaan staan? Een vaste werpplek?
Doordat je recht voor het bord staat komen de pijlen niet meer dwars voor de dubbels te staan maar recht in het bord. De vaste werpplek is natuurlijk ook een bijkomstig voordeel
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
Gebruikers-avatar
TheSorrow
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 23:39

Re: Darts accessoires

Bericht door TheSorrow »

Titanium schreefCOLON Ja heb deze net aangeschaft. Maar door mijn handicap (lage dwarslaesie dus rolstoel) kan ik niet of nog niet enig verschil merken. Dit heeft misschien ook te maken dat ik nog aan het klooien ben met materiaal. Maar ik lees wel veel mensen die zeggen dat ze er wat aan hebben. Met dubbels weet ik niet of het ook lekker werkt of dat je dan toch wat moet verplaatsen.
Dat maakt het geheel wel een stuk lastiger inderdaad, ik hoop dat je uiteindelijk toch je draai er mee kunt vinden! :)

Bij mij was het zo; ik leg dat ding perfect uitgelijnd neer, ga voor het bord staan volgens de richtlijn(en), blijkt dat ik dus al 'recht' voor het bord stond -.-' (dus ik dacht bij mezelf 'heb ik dit nou voor Jan Doedelzak gekocht?!')

Maar ik stond met mijn rechtervoet schuin tegen de oche, nu sta ik er horizontaal kaarsrecht met mijn hele voet tegen aan, vooral met de dubbels merk je goed dat de pijlen "altijd" langs elkaar kunnen op deze manier. En na verloop van tijd ga je automatisch al goed voor het bord staan, hoef je dat ding ook niet altijd uit te stallen ;)
cookie schreefCOLON
Dit ding kende ik nog niet! Wat is het idee hierachter? In het midden van de oche gaan staan? Een vaste werpplek?


Vooral het gedeelte van 'nee, ik sta recht!' "Wat nou als ik zeg dat je niet recht staat?" En dat ie dan in de camera kijkt vóórdat hij gesightright is en nádat hij gesightright is, dat vond ik zo prachtig en doorslaggevend, gelijk maar zo'n ding aangeschaft haha! :lol:

Kijk het filmpje helemaal, je kunt er om lachen en het is erg informatief!
-•-Room–=–Winmau B5:DC@LaserOche
-•-Shed–=–Winmau B4:DC
-•-Darts–=–Winmau Stratos‘$tealth’@Tweenie['25']
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Darts accessoires

Bericht door cookie »

Dat is wel interesting! Wel leuk dat ze er vanuit gaan dat je pijlen het beste van recht ervoor gegooid kunnen worden. Dat is een mooie discussie om over te twisten :)
Gebruikers-avatar
TheSorrow
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 23:39

Re: Darts accessoires

Bericht door TheSorrow »

cookie schreefCOLONDat is wel interesting! Wel leuk dat ze er vanuit gaan dat je pijlen het beste van recht ervoor gegooid kunnen worden. Dat is een mooie discussie om over te twisten :)
Klopt!
Ik ken iemand, zijn pijlen gaan er schever dan scheef in, maar hij is f*cking goed... Onbegrijpelijk :P
-•-Room–=–Winmau B5:DC@LaserOche
-•-Shed–=–Winmau B4:DC
-•-Darts–=–Winmau Stratos‘$tealth’@Tweenie['25']
Kazuya17
Lid
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014, 00:02

Re: Darts accessoires

Bericht door Kazuya17 »

TheSorrow schreefCOLON
cookie schreefCOLONDat is wel interesting! Wel leuk dat ze er vanuit gaan dat je pijlen het beste van recht ervoor gegooid kunnen worden. Dat is een mooie discussie om over te twisten :)
Klopt!
Ik ken iemand, zijn pijlen gaan er schever dan scheef in, maar hij is f*cking goed... Onbegrijpelijk :P
Ene P.Taylor zeker. Haha.
Eredevisie Dol (Limburg.) :D
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Darts accessoires

Bericht door cancellara27 »

Qua scheef staan kunnen we hier best R. van Barneveld, S. Bunting en T. Hankey bij zetten ;)
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Darts accessoires

Bericht door Ronn »

cancellara27 schreefCOLONQua scheef staan kunnen we hier best R. van Barneveld, S. Bunting en T. Hankey bij zetten ;)
Justin Pipe.:-)
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Chr1st2aan
Lid
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 22:15

Re: Darts accessoires

Bericht door Chr1st2aan »

Ik sta altijd zo dat mijn gooiarm parallel staat met het midden van het bord. Als ik zo dat plaatje zie op het einde dan zou ik voor mijn gevoel juist meer naar de ene of de andere kant gooien. Maar we gaan het straks eens proberen, zonder lijntjes ;)
8-) 180 - 2014 - 21

180 - 2015 - 14

180 - 2016 - 5

180 - 2017 - 11
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Darts accessoires

Bericht door cookie »

Chr1st2aan schreefCOLONIk sta altijd zo dat mijn gooiarm parallel staat met het midden van het bord. Als ik zo dat plaatje zie op het einde dan zou ik voor mijn gevoel juist meer naar de ene of de andere kant gooien. Maar we gaan het straks eens proberen, zonder lijntjes ;)
Ik heb wel een keer gehad dat ik recht voor het bord stond en dacht.. Nu recht vooruit en niks aan de hand. Dit heeft een goede tijd voor me gewerkt. Bij een dubbel 6 er weer recht voor staan en bij een d16 ook bijv.

Nu merk ik wel dat rechtshandige spelers vaker een 5 gooien dan linkshandige spelers. Is logisch als je kijkt naar hoe de arm open draait... Met dit in gedachte zeg ik dat eigenlijk elke rechtshandige speler voor de 1 moet staan ipv de 20 en elke linkshandige speler voor de 5 ipv 20.
Gebruikers-avatar
TheSorrow
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 23:39

Re: Darts accessoires

Bericht door TheSorrow »

Voor je gevoel kaarsrecht voor de bull staan in combinatie met het gevoel dat je met je gooiarm recht voor de bull staat! ;) en dan je voetwerk daarop aanpassen en 'ze zouden niet meer mogen missen' :lol:
-•-Room–=–Winmau B5:DC@LaserOche
-•-Shed–=–Winmau B4:DC
-•-Darts–=–Winmau Stratos‘$tealth’@Tweenie['25']
Gebruikers-avatar
Chr1st2aan
Lid
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 22:15

Re: Dart Apps - software

Bericht door Chr1st2aan »

cookie schreefCOLONVoor het spelen van darttoernooien online is er een webcam nodig. Nu heb ik een app gevonden waarmee ik mijn iphone kan gebruiken als webcam voor mijn laptop.

Nu ben ik alleen benieuwd of jullie tips hebben hoe ik mijn iphone bij het bord kan installeren zonder rare fratsen.

Ik heb zo'n ouderwetse treklamp zonder lampkop. Hierop heb ik de webcam opgezet. Dan zou je alleen iets van een houder oid moeten maken.

Afbeelding


Maar ik zou persoonlijk gewoon een goede goedkope webcam kopen zoals de Logitech c270 , die kost 27 euro bij de mediamarkt en geeft uitstekend beeld.
8-) 180 - 2014 - 21

180 - 2015 - 14

180 - 2016 - 5

180 - 2017 - 11
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Dart Apps - software

Bericht door cookie »

Chr1st2aan schreefCOLON
cookie schreefCOLONVoor het spelen van darttoernooien online is er een webcam nodig. Nu heb ik een app gevonden waarmee ik mijn iphone kan gebruiken als webcam voor mijn laptop.

Nu ben ik alleen benieuwd of jullie tips hebben hoe ik mijn iphone bij het bord kan installeren zonder rare fratsen.

Ik heb zo'n ouderwetse treklamp zonder lampkop. Hierop heb ik de webcam opgezet. Dan zou je alleen iets van een houder oid moeten maken.

Afbeelding


Maar ik zou persoonlijk gewoon een goede goedkope webcam kopen zoals de Logitech c270 , die kost 27 euro bij de mediamarkt en geeft uitstekend beeld.
Dit vind ik een topidee! Kan ik meteen mooi m'n verlichting aan ophangen. Zat al te kijken naar een selfiestick aan de muur te doen.

Probleem van een webcam zijn alle draden en een bord dat naast de pc moet hangen. Aangezien het draadloos moet zijn maak ik gebruik van een IP Camera App voor iphone.
BUTTON_POST_REPLY