Review je dartbord

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Review je dartbord

Bericht door Fred Raket »

Frag180 kwam met het idee om een review van een dartbord te houden.

Lijkt me een goed idee om daar een centraal topic over te beheren.
het gaat om een review vanaf nieuw af.

-Duidelijke foto's met regelmatige update.
-Welke pijlen je gebruikt met welke punten
-Wat je doet aan onderhoud van je punten etc.
-geef in onderwerp telkens aan om welk bord het gaat en in welke week van gebruik je zit
-iedereen kan zijn review plaatsen vanaf nieuw aankoop.

Graag een PB aan mij als je start dan open ik het topic
Gebruikers-avatar
Frag180
Lid
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2016, 13:56

Winmau Blade4 Dual Core (long term review)

Bericht door Frag180 »

Longterm review WInmau Blade4 Dual Core deel 1

Dag 1 04-04-2016


Vandaag kwam mijn Winmau blade4 DC binnen, en mijn bedoeling is om jullie naar mate de tijd verstrijkt jullie op de hoogte te houden van slijtage en een eerlijke mening over het bord.

Prijs: Geen idee of ik prijzen mag noemen eigenlijk maar laten we het erop houden dat het een prijs bedraagt wat je kan verwachten voor een bord van kwaliteit, iets onder de 60 euro dus.

Het bord werd vanmiddag netjes verwikkeld in plastic folie geleverd.

Onder het folie kom je de doos tegen waar naast het bord ook een zakje met de fixing bracket en de rota locks in zitten, een duidelijk instructie poster, checkout card en een regelementen boekje met wat reclame over Winmau producten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan nu het hoofd gerecht.

Afbeelding

Wat me als eerste opvalt is dat de kleuren fris zijn en in plaats van het donkere rood wat ik gewend was van de Unicorn, ogen de tripples en doubles iets meer oranje aan, ik moet er even aan wennen, maar de tijd zal uitwijzen wat ik er werkelijk van vind.

Wat ook fijn oogt is dat je nu de samen geperste blokken sisal niet meer ziet zitten door de 2e laag die over de samengeperste sisalblokken zit, waardoor je segmenten mooi egaal zijn en er nergens naden lopen.

De spider lijkt goed vast in het bord te zitten, en is zeer mooi dun.

Afbeelding

Afbeelding

Het ophangen van het bord is eigenlijk zeer eenvoudig. je schroeft de rota locks in de desbetreffende gaten, en het schroefje in het midden.
Ik had natuurlijk mijn oude bracket nog hangen en het is nog niet nodig deze te vervangen, dus die gaat netjes in mijn doosje met reserve materialen.

Als je het bord bevestigt aan het bracket kun je aan de slag. Ik heb een waterpasje van bull's voor het recht hangen van het bord, maar omdat de spider zo dus is, blijft deze niet in het bord hangen, maar met wat handigheid van 2 linker handen is dat best wel te doen. Dan kun je door middel van je rota locks aan de achterkant het bord vast stellen. Ik heb daarbij gebruik gemaakt van een waterpas, zodat ik zeker weet dat het bord 100% recht hangt.

Zodra de rota locks goed zijn afgesteld zit het bord ook vast tegen de muur en is er bijna geen beweging in te krijgen. Scheelt weer wat houtjes achter het bord (of bierviltjes) Dit is wel een zeer fijn systeem moet ik zeggen. We zullen zien hoe het systeem zich houdt na een aantal weken.

Afbeelding

Tijd om het op te hangen en het licht er op los te laten

Zoals sommige van jullie misschien weten uit eerdere posts van me heb ik een 360 graden led systeem waardoor er geen schaduw op mijn bord staat.

Deze foto komt dan het dichtst bij de kleuren zoals ik ze zie:

Afbeelding

Ik gebruik overigens 21 gram Adrian Lewis pijlen, met punt zonder grip, ik breng soms wat krasjes aan, aan de zijkant van de punten waardoor de pijl zich wat beter aan het sisal hecht.
Afbeelding

Mijn volgende update zal een iets minder 'unboxing' gehalte hebben uiteraard maar mijn eerste bevindingen van de blade4 dc zijn uitstekend.
Het geluid dat je hoort is redelijk te vergelijken met mijn oude eclipse HD. De kleuren zijn fris en diep. Het bord kwam aan zonder beschadigingen, een gecentreerde bulls'eye en het sisal is overal gelijk, er zitten geen hoogte verschillen in zoals je vaker ziet bij unicorn borden.
Laatst gewijzigd door 1 op Frag180, in totaal 4 keer gewijzigd.
Son, we live in a world that has walls, and those walls have to be guarded by men with darts.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Winmau Blade4 Dual Core (long term review)

Bericht door Dartfantje »

Frag180 schreefCOLONLongterm review WInmau Blade4 Dual Core deel 1

Dag 1 04-04-2016

Altijd leuk, de berichten van de toekomst ;)

Wel leuk dat je dit doet, dus hopelijk hou je het ook vol. Ben benieuwd of je ooit nog de tijd neemt om het te vergelijken met andere borden, of iemand anders die dit wilt doen? Dan kan je echt vergelijken
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Winmau Blade4 Dual Core

Bericht door Fred Raket »

Ziet er netjes uit ! mooie duidelijke foto's.
Ben alleen benieuwd hoe je aan het monteren met bierviltjes etc komt ;)
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Gebeurd toch vaak zat in de kroeg om het bord te fixeren ipv wigjes gewoon een paar viltjes.
Gebruikers-avatar
Frag180
Lid
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2016, 13:56

Re:

Bericht door Frag180 »

Henk schreefCOLONGebeurd toch vaak zat in de kroeg om het bord te fixeren ipv wigjes gewoon een paar viltjes.
Haha jup, oude stempel :mrgreen:
Son, we live in a world that has walls, and those walls have to be guarded by men with darts.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Review je dartbord

Bericht door Fred Raket »

Borden zijn al jaren voorzien van ijzeren clips/boogjes.
Als die niet gemonteerd worden is een andere zaak. Sommige boren ook de schroef in de muur en hangen bovenaan het bord een haakje :lol:
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Jep, herkenbaar. Net als geen vlakke muren in de kroeg. Daar doen die boogjes niets aan..
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re:

Bericht door Fred Raket »

Henk schreefCOLONJep, herkenbaar. Net als geen vlakke muren in de kroeg. Daar doen die boogjes niets aan..
Bovenstaande pootjes ook niet ;)
Gebruikers-avatar
Frag180
Lid
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2016, 13:56

Re: Review je dartbord

Bericht door Frag180 »

Fred Raket schreefCOLONBorden zijn al jaren voorzien van ijzeren clips/boogjes.
Als die niet gemonteerd worden is een andere zaak. Sommige boren ook de schroef in de muur en hangen bovenaan het bord een haakje :lol:
hahaha schroef in de muur en haakje op het bord, succes met draaien dan :mrgreen: nee maar zelfs met die ijzeren haakjes wil het bord nog wel eens draaien, en op 3 strategische punten viltjes erachter zorgt ervoor dat hij nog nauwelijks draait. Ik gebruikte dat tot voor kort zelf ook nog :oops:
Son, we live in a world that has walls, and those walls have to be guarded by men with darts.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Review je dartbord

Bericht door Fred Raket »

Frag180 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONBorden zijn al jaren voorzien van ijzeren clips/boogjes.
Als die niet gemonteerd worden is een andere zaak. Sommige boren ook de schroef in de muur en hangen bovenaan het bord een haakje :lol:
hahaha schroef in de muur en haakje op het bord, succes met draaien dan :mrgreen: nee maar zelfs met die ijzeren haakjes wil het bord nog wel eens draaien, en op 3 strategische punten viltjes erachter zorgt ervoor dat hij nog nauwelijks draait. Ik gebruikte dat tot voor kort zelf ook nog :oops:
De truuk is dat je het bord tegen de muur moet drukken en dan in het beugeltje haken. Losgelaten zit het bord dan strak ;)
Gebruikers-avatar
TheSorrow
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 23:39

Re: Review je dartbord

Bericht door TheSorrow »

Heb zelf ook een DC hangen op m'n slaapkamer en ik ben er nog steeds ontzettend content mee, blijft er mooi uit zien en vooral het Rota-Lock systeem vind ik subliem, werkt nog steeds zo goed als in het begin! :)

Vind Winmau sowieso wel een topper.
-•-Room–=–Winmau B5:DC@LaserOche
-•-Shed–=–Winmau B4:DC
-•-Darts–=–Winmau Stratos‘$tealth’@Tweenie['25']
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Review je dartbord

Bericht door Bart »

Fijne review zeg! Bedankt. Op de foto van de doos lees ik dat die rota lock schroefjes tott op t bord moeten worden aangedraaid. Op welke manier kun je ze dan nog verstellen? En wat is er zo fijn aan dit systeem?

Verder begrijp ik niet wat je bedoelt met het bord recht hangen. Het schroefje zit toch standaard precies in het midden. Kun je daar nog iets over uitleggen?
Laatst gewijzigd door 1 op Bart, in totaal 6 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Review je dartbord

Bericht door Fred Raket »

Bart schreefCOLONFijne review zeg! Bedankt. Op de foto van de doos lees ik dat die data lock schroefjes tott op t bord moeten worden aangedraaid. Op welke manier kun je ze dan nog verstellen? En wat is er zo fijn aan dit systeem?

Verder begrijp ik niet wat je bedoelt met het bord recht hangen. Het schroefje zit toch standaard precies in het midden. Kun je daar nog iets over uitleggen?
Ik heb Winmau al het idee gebracht om er een veersysteem in te maken.
Gebruikers-avatar
Frag180
Lid
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2016, 13:56

Re: Review je dartbord

Bericht door Frag180 »

Bart schreefCOLONFijne review zeg! Bedankt. Op de foto van de doos lees ik dat die data lock schroefjes tott op t bord moeten worden aangedraaid. Op welke manier kun je ze dan nog verstellen? En wat is er zo fijn aan dit systeem?
Je moet het zien als aandraai punten om het bord vast tegen de muur te zetten, zodra het bord hangt steken er 3 delen achter het bord zichtbaar uit, als je daar aan draait dan kun je het bord vast tegen de muur draaien, je kan deze best ver uitdraaien, en als je een ongelijke muur hebt, dan kun je alsnog het bord waterpas hangen door een van de draaipunten wat verder uit te draaien dan de anderen.
Bart schreefCOLON Verder begrijp ik niet wat je bedoelt met het bord recht hangen. Het schroefje zit toch standaard precies in het midden. Kun je daar nog iets over uitleggen?
Nou, als ik het bord recht hang, dan praat ik over bijvoorbeeld de 20/3 dat moet verticaal netjes recht hangen, en de 11 en de 6 hangen dan horizontaal netjes recht. Nu heb je daar een makkelijke tool voor die je denk ik wel in de meeste dartshops wel kunt krijgen. Ik voeg wel even een foto toe.

Afbeelding

In de unicorn borden, blijft de tool netjes vast zitten, en bij deze ligt de spider zo dicht op het sisal dat het niet blijft zitten. Maar je kunt hem gewoon met een hand vast houden en met je andere het bord goed draaien.
Son, we live in a world that has walls, and those walls have to be guarded by men with darts.
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Review je dartbord

Bericht door Bart »

Bedankt voor de extra uitleg. Beide is me nu duidelijk. Wel handig dat je nog aan die rota lock kunt draaien als je bord al hangt.
Laatst gewijzigd door 1 op Bart, in totaal 6 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: Review je dartbord

Bericht door PieBus »

Zelf heb ik ook een Blade 4 DC en ben nog steeds uitermate tevreden.
Het rota-lock systeem is volgens mij echt een meerwaarde. Je kan het bord op deze manier echt goed opspannen tegen de muur.

Wat me wel opvalt, is dat het bord daardoor op verschillende plaatsen wat anders klinkt. Soms bevindt er zich een holle ruimte achter de dart, soms is dat net zo'n stelwieltje... Maar mij stoort het absoluut niet!
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Review Unicorn Eclipse HD

Bericht door Fred Raket »

Diesel schreefCOLONHoi Fred,

Hier mijn dartbord review:

Review Unicorn Eclipse HD
Gebruikt met Target Adrian Lewis Gen.3 - 23 gram en Target Dave 'Chizzy' Chisnall 24 gram

Dag 1 04-01-2016
Een review over de Unicorn Eclipse HD. Het eerste wat opvalt aan dit bord is dat het een erg duur bord is, je mag dan ook verwachten dat je een stukje kwaliteit koopt met dit bord. Wat de prijs (€ 82,90) ongetwijfeld ook niet te goede komt is dat ik het bord heb aangeschaft tijdens het PDC WK. Nu 2 maanden later kost de Unicorn Eclipse HD bij dezelfde (online) shop € 10,00 minder.

Bij het bord zit een click fix bracket, deze ziet er handig uit maar ik gebruik hem niet voor de ophanging omdat ik het bord gewoon in de al zittende ophanging van mijn oude bord zet.
Verder zit er nog een Unicorn "ways to finish poster" in de doos. Wellicht handig voor de beginnende darter, al zal die gezien de prijs waarschijnlijk voor een ander bord gaan.

Afbeelding


Afbeelding

Het bord zelf ziet er strak uit en is helder van kleur. Prettig om naar te kijken.
De spider is dun en zit goed vast. Na 2 maanden intensief gebruik van dit bord heb ik zeer weinig bouncers gehad en zit de spider nog steeds goed op het bord.

Afbeelding

Omdat ik geen vergelijkingsmateriaal van andere borden heb kan ik moeilijk oordelen over het geluid van de Unicorn Eclipse HD. Ik heb een redelijk harde worp en op 1x na geen klachten van de buren. Dus ik neem aan dat het bord voldoende demping heeft om je buren te vriend te houden.

Het bord na 3 dagen:
Afbeelding

Het bord na 20 dagen:
Afbeelding

Het bord na 1 maand:
Afbeelding

Het bord na 1,5 maand
Afbeelding

Het bord na 2 maanden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Unicorn Eclipse HD slijt toch wel sneller dan gehoopt en ook sneller dan je mag verwachten voor deze prijs. Ik gebruik het bord vrij intensief; zo'n 30 uur per week.

De cijferring verliest gemakkelijk zijn cijfers als je deze een paar keer hebt geraakt.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Frag180
Lid
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2016, 13:56

Re: Review je dartbord

Bericht door Frag180 »

Mooie review Diesel, Ik heb ook echt genoten van de Unicorn, Ik vind het echter gewoon jammer dat de borden in china worden gemaakt, waardoor quality control gewoon minder is. Je ziet vaker dat een bull offcentre zit of het ijzer van de bull die al omhoog zit als je het bord uit de verpakking haalt, ik had op mijn eclipse HD een paar oneffen delen in het bord zitten, een soort diepere kuiltjes zeg maar. En wat betreft die cijfer ring, die had ik inderdaad al heel snel vervangen door een oude cijferring van een eclipse pro. Maar wat betreft sisal.. Het komt er snel uit, waardoor je bord snel versleten er uit komt te zien, maar qua hardheid perfect in mijn ogen.
Son, we live in a world that has walls, and those walls have to be guarded by men with darts.
Gebruikers-avatar
PPostma
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2015, 06:53

Re: Review je dartbord

Bericht door PPostma »

Heb de Unicorn eclipse HD ook. Sluit me helemaal aan bij review. Bull iets uit midden, cijferring reeds vervangen en sommige plekken waar sisal dusdanig kaal wordt zodat pijl hard op achterplaat van het bord komt.
180 in 2016: 10
HF: 144
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Review je dartbord

Bericht door RonG »

BULL'S ADVANTAGE III

Aangeschaft januari 2016
Prijs rond de €60,--
bulls advantage 3 klein .jpg
Inclusief montageset.
Vind dit echt veel beter dan de standaard beugeltjes.
bulls-advantage-iii.jpg
Na ongeveer 2,5 maand.
20160307_184513.jpg
Bord is mooi strak en helder van kleur.
Erg dunne spider, dunner als de Winmau Blade 4 (mijn vorige bord)
Vrijwel geen bouncers op de draad. Als mijn pijl eruit komt is dat ik ze op elkaar gegooid heb.
Als er vol op de draad gegooid word vervormd de draad wel een beetje.
De ring met cijfers is ook op een nette manier bevestigd. Deze zit vastgeklikt aan de rand met vaste beugeltjes.

Bord is wel vrij hard, voor mensen die een zachte worp hebben kan dit een probleem zijn.
Mijn pijlpunten gaan ongeveer 10-12 mm diep in het bord.

Ik gebruik verschillende pijlen en heb ook grippunten.
Draai het bord om de 2-3 weken.
Vind het erg meevallen wat de schade betreft.
Tot nu erg tevreden.
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Review je dartbord

Bericht door Rat »

Dit is niet flauw bedoeld hoor. Maar ik denk zelf dat ook mee speelt hoe goed je bent.

Denk dat goede spelers veel sneller een bord gaar gooien dan zwakke spelers.

Merk dat zelf ook. Als ik all over ben dan gaat het langer mee dan dat ik lekker de T20 aan het geselen ben. (Uhm.... Was, haha).

--

Ik vraag me ook wel af wat spelers nu willen? Een bord wat er fraai uit ziet, of een bord wat lang mee gaat.

Want had een blade 4, zag er zeer lang als nieuw uit, maar kon wel steeds darts rapen. En dan mijn beloved unicorn ecplise. Ziet er na een uur of 4 darten niet meer als nieuw uit. Maar houdt 6 maanden later nog net zo goed de darts vast.

Heb denk ik nu een bordje of 40 gehad, 38 ecplisjes. En nog steeds erg tevreden.

Maar zogezegd, ben je een hele goede speler, dan kan je hier niks mee. Want ik ben dat niet. Kan je denk ik niet vergelijken en of adviseren dan.

Wel een leuk en goed topic, om de verschillende levensfases van de borden te zien. :)
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Review je dartbord

Bericht door Diesel »

Tevens is de frequentie van je gooien van groot belang. Aan een "ik heb 6 maanden met een bord gedaan" of "mijn bord was al na 3 maanden versleten" heb je niet veel. 6 maand lang een uurtje per dag gooien of 3 maanden lang 5 uren per dag gooien is een groot verschil.

Ik sta rond de 30 uur per week te gooien, ik heb dan ook niet de verwachting dat ik lang met een bord kan doen. Maakt ook niet uit, ik vind het spelletje leuk genoeg om bij wijze van iedere maand een bord te moeten kopen. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen er zo tegenaan kijkt. Dus als de levensduur van een bord voor iemand van belang is dan moet hij in de reviews ook kijken naar de intensiteit van het gebruik.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Review je dartbord

Bericht door Rat »

Inderdaad, dat hoort er ook bij.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Review je dartbord

Bericht door Fred Raket »

Op verzoek van Remcowaleboer

Foto's van Unicorn HD2 na 1 maand gebruik:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY