Onzekerheid in dartsport HELP

Overige topics die met darts te maken hebben
BUTTON_POST_REPLY
Luuk1992
Lid
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2016, 04:55

Onzekerheid in dartsport HELP

Bericht door Luuk1992 »

Hallo allemaal!

Ik heb dringende hulp nodig hoe ik dit het beste kan oplossen.

Ik wil zo graag mee doen met een dart toernooi want ik dart nu ongeveer al vanaf mijn veertiende thuis.

Mijn probleem is dat ik nooit durf!!
Ik heb soms last van darteritus en ik ben bang dat ik dat dan ook krijg tijdens een wedstrijd.

Ik had me vorigjaar ingeschreven voor de Dutch Open in Assen helemaal daar heen gegaan duur hotel etc. Maar op het laatste moment toch afgehaakt.

Ik heb nog nooit toernooien of wedstrijden gespeeld die ergens om gaan omdat ik telkens op het laatste moment niet ga.

Hoe kom ik hier vanaf? Want ik gooi thuis redelijk goed ik gebruik de app DartCounter en dan gooi ik vaak 60 tot 80 gemiddeld. Met finisches boven de 100 soms.
Maar met alleen thuis darten kom ik er natuurlijk niet.

Hebben jullie tips?
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Onzekerheid in dartsport HELP

Bericht door The Runner »

Gewoon gaan naar een toernooi met als doel plezier hebben, gezellig babbelen met andere darters en tijdens het darten zelf gewoon zien waar het schip strandt. Stel geen eisen aan je spel, dan kan je ook niet teleurgesteld worden. En als het dan wel goed gaat is dat weer mooi meegenomen. En dan lekker opgeven voor een kleinschalig darttoernooi.
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Onzekerheid in dartsport HELP

Bericht door DanMan »

Mij lijkt het beter om dan eerst eens ergens competitie te gaan gooien.
Of gewoon vaker ergens een avondje gaan darten met iemand.
Liefst met vrienden/bekenden, waar je je dus op je gemak voelt.
Dan ben je in ieder geval voor het resultaat niet alleen op jezelf aangewezen en misschien verlaagt de gezelligheid de druk enigszins.
Van daaruit is het dan gemakkelijker om (eventueel samen met anderen van je team) naar toernooien te gaan.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Onzekerheid in dartsport HELP

Bericht door cookie »

Stuur maar een PB. Binnen een maand speel je je eerste toernooi
Gebruikers-avatar
erikje
Lid
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2016, 11:17

Re: Onzekerheid in dartsport HELP

Bericht door erikje »

Misschien iemand bij je uit de regio op dit forum om een keer wat potjes te gooien, wda gaan gebruiken, maar het beste is gewoon een leuk dart-team zoeken en competitie gaan gooien, dan kun je rustig wennen en heb je steun aan je teamgenoten.
Niet denken, maar gooien...
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Onzekerheid in dartsport HELP

Bericht door Fred Raket »

Luuk1992 schreefCOLONHallo allemaal!

Ik heb dringende hulp nodig hoe ik dit het beste kan oplossen.

Ik wil zo graag mee doen met een dart toernooi want ik dart nu ongeveer al vanaf mijn veertiende thuis.

Mijn probleem is dat ik nooit durf!!
Ik heb soms last van darteritus en ik ben bang dat ik dat dan ook krijg tijdens een wedstrijd.

Ik had me vorigjaar ingeschreven voor de Dutch Open in Assen helemaal daar heen gegaan duur hotel etc. Maar op het laatste moment toch afgehaakt.

Ik heb nog nooit toernooien of wedstrijden gespeeld die ergens om gaan omdat ik telkens op het laatste moment niet ga.

Hoe kom ik hier vanaf? Want ik gooi thuis redelijk goed ik gebruik de app DartCounter en dan gooi ik vaak 60 tot 80 gemiddeld. Met finisches boven de 100 soms.
Maar met alleen thuis darten kom ik er natuurlijk niet.

Hebben jullie tips?
Meer met anderen samen gaan darten. schrijf ook je score zelf op het schrijfbord (thuis) en vergeet darten tegen PC etc.
BUTTON_POST_REPLY