Aanpak Voorspellingen

Overige topics die met darts te maken hebben
BUTTON_POST_REPLY
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Aanpak Voorspellingen

Bericht door Buel »

Beste leden,

Sinds lange tijd, ook al op Darts.Nu, organiseer ik met veel plezier voorspellingen. Ik merk aan de reacties en de deelname dat dat ook erg gewaardeerd wordt. Dat doet me heel erg goed. Graag ga ik er dan ook in de komende jaren mee door.

Over het algemeen wordt er per ronde voorspeld. Met andere woorden: elke ronde de uitslagen (aangevuld met het vooraf voorspellen van de finalisten en winnaar).Toernooien die ook met een round-robin opzet (PL en GSoD) worden gespeeld bevatten ook vragen mbt de uitslag) De finalevoorspelling kent ook de vraag: "hoe hoog is het gemiddelde van de winnaar" en vaak vraag ik personen hun voorspelling uitsluitend per PM te doen. Soms wordt er een variant gespeeld. Ik vraag dan om het hele toernooi te voorspellen door het noemen van de namen van de spelers in de diverse rondes (Aangevuld met bonusvragen). Als laatste variant vraag ik deelnemers om 1 naam te noemen. Alle varianten hebben een bepaald score verloop en tellen mee voor de O.O.M. Het prijzengeld voor onze O.O.M. is altijd gelijk aan het prijzengeld bij het echte toernooi. Het wordt aangevuld met gewonnen ponden bij bonusvragen.
Dit bovenstaande is misschien ook handig als info voor nieuwe leden die eventueel willen gaan meedoen. Dat kan en mag natuurlijk altijd!

Met het naderen van 2017 en de gedachte om jullie meer van dienst te zijn wilde ik deze discussie eens openen. Ik heb ook een paar vragen:
1) Hoe denken jullie over de poule variant? Wordt het gewaardeerd/leuk gevonden wanneer ik deze vaker inzet (vooral bij de korte (2/3 dagen) toernooien? Of geven jullie de voorkeur aan volledige voorspellingen en is de aanpak die ik dan hanteer (tijdig openen en zo mogelijk gedurende de dag bijwerken van het topic) de juiste
2) Hoe denken jullie over de puntentelling? (Bij voorspellingen: 1e ronde 1 punt als winnaar juist is, 2 als ook de uitslag goed is en vervolgens 2/4, 3/6, 4/8 enzovoort) (Bij poules: punten per juiste naam (natuurlijk meer punten per juiste naam per ronde) eventueel verdubbeld of aangevuld als alles goed is)
3) Vinden jullie het aantal voorspelllingsspellen per jaar voldoende, teveel of juist te weinig. Is het teveel/ te weinig: welk toernooi moet erbij of mag eraf?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie's en op-aanmerkingen. Mochten leden nog vragen hebben, ook die ben ik graag bereid te beantwoorden
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Aanpak Voorspellingen

Bericht door thedartist »

Beste Buel ,

Ik heb je post bestudeerd en samen met mijn ervaringen van de afgelopen jaren vind ik het eigengelijk goed zo als het is.

Je hebt een duidelijk system opgezet en de hoeveelheid voorspellingen zijn in mijn ogen precies voldoende.
Ik kan natuurlijk niet voor de andere leden spreken maar ik ben zeer tevreden met de huidige opzet van voorspellen.
Mocht jij zelf toch iets willen veranderen dan is dat als organisator natuurlijk prima.
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Aanpak Voorspellingen

Bericht door Dartmat »

Aan mijn antwoord heb je niks Buel. Ik ben allang blij dat je het doet en ik kan me voorstellen dat er heel erg veel tijd in gaat zitten. Daarom zeg ik: doe wat voor jou het fijnste en meest praktisch is. De rest past zich daar wel op aan. Iedereen is allang blij dat je het wil doen lijkt me.

Voor mij persoonlijk: ik vind het fijn om voor het weekend het hele toernooi al te voorspellen net als laatst. Dit omdat ik vrijdag-zaterdag-zondag altijd werk. Maar voor de meeste zal dat juist niet zo zijn. Ik probeer het dan tussendoor te doen maar moet echt uitkijken dat ik het niet vergeet.
Gebruikers-avatar
Der Kaiser
Lid
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015, 11:44

Re: Aanpak Voorspellingen

Bericht door Der Kaiser »

Helemaal mee eens :D

Dartmat schreefCOLONAan mijn antwoord heb je niks Buel. Ik ben allang blij dat je het doet en ik kan me voorstellen dat er heel erg veel tijd in gaat zitten. Daarom zeg ik: doe wat voor jou het fijnste en meest praktisch is. De rest past zich daar wel op aan. Iedereen is allang blij dat je het wil doen lijkt me.

Voor mij persoonlijk: ik vind het fijn om voor het weekend het hele toernooi al te voorspellen net als laatst. Dit omdat ik vrijdag-zaterdag-zondag altijd werk. Maar voor de meeste zal dat juist niet zo zijn. Ik probeer het dan tussendoor te doen maar moet echt uitkijken dat ik het niet vergeet.
180's 2015: 29
180's 2016: 74
180's 2017: 71
Twitter: @Marceldekeyzer
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Aanpak Voorspellingen

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLONAan mijn antwoord heb je niks Buel. Ik ben allang blij dat je het doet en ik kan me voorstellen dat er heel erg veel tijd in gaat zitten. Daarom zeg ik: doe wat voor jou het fijnste en meest praktisch is. De rest past zich daar wel op aan. Iedereen is allang blij dat je het wil doen lijkt me.

Voor mij persoonlijk: ik vind het fijn om voor het weekend het hele toernooi al te voorspellen net als laatst. Dit omdat ik vrijdag-zaterdag-zondag altijd werk. Maar voor de meeste zal dat juist niet zo zijn. Ik probeer het dan tussendoor te doen maar moet echt uitkijken dat ik het niet vergeet.
Zelfde hier, sowieso top dat je het doet maar op de weekend toernooien vind ik een poule vorm het handigst.
jackpot
Lid
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2016, 23:40

Re: Aanpak Voorspellingen

Bericht door jackpot »

eens met de rest je doet het super ;) persoonlijk zou ik het wel leuk vinden om nog een toernooi erbij te voorspellen 1 van de euro tours dutch open bijvoorbeeld.
Hoogste finish 2017 : 164
mijn pijlen waar ik op dit moment mee gooi : unicorn Jenkins 21 gram.
Shafts : unicorn gripper 2 medium white.
Flights : the bull Jenkins .
180 2016 : 20
180 2017 : 11
Love the darts.
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: Aanpak Voorspellingen

Bericht door Buel »

Dank voor de reactie's. ik kick het topic even om te zien of er nog meer reageren.
Ik heb zeker wat aan de reactie's.

In elk geval zal ik binnenkort (denk komende week) met een "agenda" voor de komende periode komen en al aangeven hoe ik daar mee om zal gaan. (lees: welk format ik gebruik)
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Aanpak Voorspellingen

Bericht door Swedish Chef »

jackpot schreefCOLONeens met de rest je doet het super ;) persoonlijk zou ik het wel leuk vinden om nog een toernooi erbij te voorspellen 1 van de euro tours dutch open bijvoorbeeld.
Dutch open onderdeel van de Euro Tours? Wat hebbie op? ;)
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Aanpak Voorspellingen

Bericht door Dartfantje »

Eigenlijk kan ik er geen problemen mee hebben nadat ik het afgelopen EK heb gewonnen, maar ik denk dat het voor veel mensen gangbaarder is als je de weekendtoernooien in pouleformaat doet. Misschien wel een idee om dan ook bij de laatste 16 enz. de uitslagen erbij mee te geven, in plaats van alleen maar de winnaars aanwijzen.

Puntentelling moet je houden zoals het is. Zo is het altijd al geweest en dat moet je ook niet veranderen denk ik.

Qua toernooien moet je eigenlijk alle toernooien doen die zichtbaar zijn op de tv of stream. Daarom zou ik dus ook graag zien dat er iets gedaan wordt met de Euro Tours. Het is inderdaad wel een probleem dat alle deelnemers meestal pas een avond van te voren bekend zijn, maar misschien is hier iets op te bedenken door bijvoorbeeld pas te voorspellen vanaf de laatste 32 en dat dan in pouleformaat.
Bij toernooien zoals de UK Open en Zuiderduin zou er misschien iets meer gedaan kunnen worden. Doe bijvoorbeeld niet 1 speler, maar meerdere spelers verdeelt in categorieën waarbij je dus van elke categorie 1/2 spelers mag kiezen.

De vragen die beantwoord moeten worden zijn vaak ook hetzelfde. Gemiddelde, wie worden de finalisten/winnaar enz.. Het zou dus leuk zijn als hier meer originele vragen bij komen. Denk bijvoorbeeld aan het totaal aantal legs over het gehele toernooi dat iemand niet van de 501 afkomt bij de WGP.

Het verplicht stellen van het doorgeven van de voorspellingen via PB zou ik trouwens ook niet doen. Moet iedereen zijn eigen keus zijn vind ik
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Aanpak Voorspellingen

Bericht door cookie »

Blijf het gaaf vinden dat je het organiseert! Helaas niet veel tijd om te volgen of om altijd mee te doen. Met het WK en PL ben ik er altijd graag bij.

Wat is het nut om puntentelling om hoog te laten gaan gedurende de rondes? Dit omdat meer gelijkwaardige spelers tegen elkaar spelen en het hierdoor lastiger is om te voorspellen? Ik zou zelf meer inzetten dat voor elke wedstrijd zelfde aantal punten worden verdeeld en als we meer voorspellingen krijgen waar we het gehele toernooi op voorhand moeten voorspellen. En op basis van de juiste namen punten krijgen. Dit zorgt ervoor dat we niet altijd het gehele toernooi hoeven bij te houden.

Verder super :)
jackpot
Lid
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2016, 23:40

Re: Aanpak Voorspellingen

Bericht door jackpot »

Swedish Chef schreefCOLON
jackpot schreefCOLONeens met de rest je doet het super ;) persoonlijk zou ik het wel leuk vinden om nog een toernooi erbij te voorspellen 1 van de euro tours dutch open bijvoorbeeld.
Dutch open onderdeel van de Euro Tours? Wat hebbie op? ;)

dutch darts masters bedoel ik klein foutje. ;)
Hoogste finish 2017 : 164
mijn pijlen waar ik op dit moment mee gooi : unicorn Jenkins 21 gram.
Shafts : unicorn gripper 2 medium white.
Flights : the bull Jenkins .
180 2016 : 20
180 2017 : 11
Love the darts.
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: Aanpak Voorspellingen

Bericht door Buel »

Op de eerste plaats dank voor de reactie's. Het doet me goed dat het zo gewaardeerd wordt! Zodadelijk plaats ik een soort van agenda voor het komende jaar met daarin wat plannen.
Ik zal nu nog even ingaan op gestelde vragen/gemaakte opmerkingen.

Ik kan zeker iets met jullie reactie's en zal daar ook iets mee doen.
Het spelformat om het gehele toernooi te voorspellen wordt gewaardeerd en ik zal dat dan ook vaker inzetten. Zeker bij de korte toernooien.

Het idee van Dartfantje om iets te doen met Finder/Zuiderduin Masters neem ik graag over. Vanaf 2017 zal hiervoor voorspeld worden in poule formaat.

Vaak stel ik bonusvragen. Hierin zal wat variatie aangebracht worden.
Wel zullen de "finalisten/winnaar"vraag intact blijven. Het is namelijk leuk om te zien wie er vooraf als finalisten/winnaar voorspeld worden. Ook de beslissingsvraag van het gemiddelde. Deze stel ik om bij een gelijke stand het verschil te maken

Bij de langere toernooien vraag ik op de finale dag vaak aan leden om hun voorspelling uitsluitend per PM te doen. De reden hiervoor is simpel. Spannend houden van de einduitslag bij onze voorspellingen.

Nog iets over de puntentelling. Juist omdat het per ronde steeds moeilijker wordt om te voorspellen is een verhoging van de punten op zn plaats, lijkt me.
Omdat het een compliment verdiend om bij het voorspellen van het gehele verloop in een ronde alle namen goed te hebben past daar ook een premie bij.

Beste mensen, Dank..Heel veel dank voor jullie reacties en deelname in de afgelopen periode. Graag ga ik er de komende jaren mee door en zal zorg dragen voor mooie voorspelspellen.
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
BUTTON_POST_REPLY