Wat maakt een (online)dartshop een GOEDE dartshop?

Overige topics die met darts te maken hebben
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Wat maakt een (online)dartshop een GOEDE dartshop?

Bericht door De Beste »

Ik open dit topic niet om een dartshop te promoten (of onderuit te halen), of om dartshops met elkaar te vergelijken. Dus ik hoef geen namen en rugnummers te horen. Wel ben ik benieuwd hoe jullie/wij darters, de vele dartshops beoordelen. Wat maakt een dartshop een GOEDE shop, en een shop waar je graag terug komt, en waarop haak jij af bij bepaalde shops en besluit je daar niet te kopen?

Er zijn vele dartshops in Nederland en daarbuiten. Waarop maak jij je keuze om ergens wel of niet te kopen?

Ik begin: (vul maar aan)

Waarom ik WÉL voor een shop kies
- Scherpe prijzen
- Snelle levertijd
- Artikelen op voorraad
- Groot assortiment artikelen
- Duidelijke informatie op de website

Waarom ik NIET voor een shop kies
- Negatieve ervaringen van bekenden
- Te weinig informatie over het product
- Een armoedig en goedkoop uiterlijk (zowel bij een online als een fysieke shop)
- Een shop medewerker die direct in je nek hangt zonder dat ik zelf eerst even heb kunnen rondkijken
- Een online shop met een onoverzichtelijk menu
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Wat maakt een (online)dartshop een GOEDE dartshop?

Bericht door The Runner »

+ Geïnformeerd worden als een besteld product niet op voorraad is, maar zsm geleverd wordt
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
bigdaddy
Lid
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2017, 15:22

Re: Wat maakt een (online)dartshop een GOEDE dartshop?

Bericht door bigdaddy »

Service.. Vind service wel heel belangrijk.
Het is natuurlijk altijd een + punt als er een live chat o.i.d. aanwezig is voor snel contact.
Unicorn Gary Anderson Silver Star 25g
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Wat maakt een (online)dartshop een GOEDE dartshop?

Bericht door Dartmat »

Prijs en assortiment. Meer interesseert me niet. Dat is ook meteen de reden waarom ik 9 van de 10 keer in Engeland bestel.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Wat maakt een (online)dartshop een GOEDE dartshop?

Bericht door De Beste »

Haha ja, dat doe ik ook. Sommige pijlen zijn vanuit Engeland wel 20 euro voordeliger dan bij de shop om de hoek.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Wat maakt een (online)dartshop een GOEDE dartshop?

Bericht door cookie »

Makkelijk kunnen retouren. Zeker in het geval van pijlen vind ik dat je gewoon in 7 dagen moet kunnen retouren.

Verder een snelle eenvoudige bestelling.

Ook wel belangrijk een shop die niet alleen pijlen verkoopt, maar idd ook advies geeft. Nog geen online shop gevonden dat advies geeft over pijlen.. Een goede chat zou dit zeker fantastisch kunnen maken!
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Wat maakt een (online)dartshop een GOEDE dartshop?

Bericht door De Beste »

cookie schreefCOLONMakkelijk kunnen retouren. Zeker in het geval van pijlen vind ik dat je gewoon in 7 dagen moet kunnen retouren.

Verder een snelle eenvoudige bestelling.

Ook wel belangrijk een shop die niet alleen pijlen verkoopt, maar idd ook advies geeft. Nog geen online shop gevonden dat advies geeft over pijlen.. Een goede chat zou dit zeker fantastisch kunnen maken!
Bedoel je dan retourneren in geval de pijlen niet bevallen/niet lekker gooien? Of om welke reden zou je willen retourneren?
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Wat maakt een (online)dartshop een GOEDE dartshop?

Bericht door cookie »

Maakt niet uit welke reden.. Gewoon retourneren zonder vragen.

Zou er zelfs een "verzekering" voor over hebben. Koop nu je pijlen en koop voor 3,50 een verzekering waardoor je binnen 7 dagen je pijlen mag terugsturen.

En nog een tip: Pijlen sorteren op balans of lengte! Nu zoek je altijd op speler of op merk, wanneer we als gebruiker daar helemaal niet naar zoeken. Gewoon balans, gewicht, grip kiezen en zo 5-6 setjes aangeboden te krijgen. Maakt het zoeken veel sneller!
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Wat maakt een (online)dartshop een GOEDE dartshop?

Bericht door De Beste »

cookie schreefCOLONMaakt niet uit welke reden.. Gewoon retourneren zonder vragen.

Zou er zelfs een "verzekering" voor over hebben. Koop nu je pijlen en koop voor 3,50 een verzekering waardoor je binnen 7 dagen je pijlen mag terugsturen.

En nog een tip: Pijlen sorteren op balans of lengte! Nu zoek je altijd op speler of op merk, wanneer we als gebruiker daar helemaal niet naar zoeken. Gewoon balans, gewicht, grip kiezen en zo 5-6 setjes aangeboden te krijgen. Maakt het zoeken veel sneller!
Ok, dankje. Dat laatste ben ik het ook zeer mee eens (dat eerste ook wel). Soms is het zoeken op een online shop naar het juiste setje een kriem. Je zou eigenlijk moeten kunnen zoeken zoals je ook op autosites naar auto's zoekt. Eigenschappen aan- en uitvinken en zo een selectie van pijlen voorgeschoteld krijgen.
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Wat maakt een (online)dartshop een GOEDE dartshop?

Bericht door Swedish Chef »

cookie schreefCOLON
En nog een tip: Pijlen sorteren op balans of lengte! Nu zoek je altijd op speler of op merk, wanneer we als gebruiker daar helemaal niet naar zoeken. Gewoon balans, gewicht, grip kiezen en zo 5-6 setjes aangeboden te krijgen. Maakt het zoeken veel sneller!
dat kan bij Red Dragon ;)
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Wat maakt een (online)dartshop een GOEDE dartshop?

Bericht door cookie »

Denk dat daar nog meer kan verbeteren..

Ook nog iets voor een dartwinkel: loyalty points! 5 euro terug op elke 100euro uitgegeven ofzo
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Wat maakt een (online)dartshop een GOEDE dartshop?

Bericht door De Beste »

cookie schreefCOLONDenk dat daar nog meer kan verbeteren..

Ook nog iets voor een dartwinkel: loyalty points! 5 euro terug op elke 100euro uitgegeven ofzo
Ken je shops die dat doen? Ik niet.

Ik vind een spaarsysteem voor iedere uitgegeven euro ook wel leuk maar ben het helaas nog nergens tegengekomen bij een dartshop.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Wat maakt een (online)dartshop een GOEDE dartshop?

Bericht door cookie »

Er is werkelijk nog geen enkele dartwinkel dat goede marketing gebruikt..

Allemaal zijn ze nog goedkoper, zonder dat ze meerdere bestellingen uitlokken zoals Toms, Bol, Coolblue etc.
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: Wat maakt een (online)dartshop een GOEDE dartshop?

Bericht door Jacco »

Redenen om wel voor een dartshop te kiezen:
- Goede prijzen & levertijd
- Goed advies/hulp/tips (geldt uiteraard voor ‘fysieke’ dartshops dus niet-online)
- Goede, overzichtelijke website

Redenen om niet voor een dartshop te kiezen:
- Slechte service
- Slechte uitstraling

Hier de voor mij belangrijkste redenen om de lijst niet te lang te maken. Ik moet zeggen dat ik eenmaal bij een dartshop ben geweest (zal de naam niet noemen, aangezien dat niet de bedoeling is van dit topic) waar ik aankwam met de mededeling dat ik het vertrouwen in mijn pijlen kwijt was. Vervolgens een uur of twee staan gooien met steeds verschillende setjes naar advies van de zeer behulpzame en niet opdringende medewerker en uiteindelijk zeer tevreden naar huis gegaan met de pijlen waar ik simpelweg het beste gevoel bij had. Dus dat was een geweldige eerste indruk en kom daar graag terug.

Uiteraard hangt het er ook een beetje van af wat je zoekt, want als je precies weet wat je wilt heb je natuurlijk geen advies/tips nodig en zijn factoren als prijs en levertijd belangrijker ;).
Dartfreak(z.nl)
BUTTON_POST_REPLY