Ideeen voor het forum

Overige topics die met darts te maken hebben
BUTTON_POST_REPLY
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Ideeen voor het forum

Bericht door Buel »

Zoals aangekondigd in een ander topic een 3-tal ideeen
Ik zal ze eerst benoemen, daarna een voor een uitleggen.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Wellicht is het een idee om er een poll aan te verbinden. Geef 3 punten aan het idee dat je het leukst vindt, 2 aan een nr2 en 1 aan het minst leuke. Het idee met de meeste punten zal ik uitvoeren. De andere 2 wellicht iets voor een later moment????
Stemmen kan tot en met zaterdag 11 november 23.59 uur

1) Spel: Hoe goed ken jij je medespelers
2) Spel: Algemene kenniskwis
3) Tournaments

uitleg:
1) Ik stel 10 vragen waar meerdere antwoorden op mogelijk zijn. Voor elke vraag krijg je punten. Namelijk het aantal deelnemers (inclusief jijzelf)dat hetzelfde antwoord gaf. Je eindscore is het product (dus alle scores met elkaar vermenigvuldigd) van al je scores + de keren dat je 1 punt scoorde. Natuurlijk is er ook een "overall"klassement. Voor elke ronde krijg je punten namelijk het aantal deelnemers + 1
Voorbeeld: win je een ronde en doen er 10 mee krijg je 11 punten voor het overall-klassement

2) Behoeft geen verdere uitleg. Er wordt een vraag gesteld, iemand geeft antwoord is het goed, stelt hij/zij de volgende vraag. (1 punt voor een eventueel overall-klassement) Natuurlijk mogen er ook lijstjes gevraagd worden. Bijvoorbeeld noem 3 winnaars van de European Championships Darts. Echter geef dat wel aan. Is degeen die de laatste naam noemt winnaar of die er feitelijk 3 juiste noemt...

3( Tournaments, misschien het idee dat de meeste uitleg vraagt
Ik kwam het idee tegen op het forum FOK! De bedoeling is tegelijkertijd heel simpel. in eerste instantie worden er diverse namen of items (zoals hits) genoemd en gedurende een periode wordt via een afval-systeem bepaald welke wint
Bijvoorbeeld: de vraag is wie is de meest favoriete Nederlandse darter. Er worden in eerste instantie namen genoemd die genomineerd worden. Deze plaats ik in een poule of tegenover elkaar en dan wordt gestemd.
Meeste stemmen gelden!
Ik zal voor een voorbeeld op zoek gaan en een link plaatsen. (Hoewel ik vermoed en vrijwel zeker weet dat het idee duidelijk is)
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Ideeen voor het forum

Bericht door The Runner »

Klinkt als een goed idee
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
TH22
Lid
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2016, 00:51

Re: Ideeen voor het forum

Bericht door TH22 »

1) Spel: Hoe goed ken jij je medespelers 3
2) Spel: Algemene kenniskwis 1
3) Tournaments 2
180's 2017: 225
HF 2017: 164
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: Ideeen voor het forum

Bericht door Buel »

Ik verleng de stemming tot het eind van het jaar. Persoonlijk zie ik er iets in om (een van) de voorstellen per januari 2018 voor jullie te organiseren.
In elk geval zal ik me de komende weken ten volle inzetten voor de voorspellingen (en natuurlijk ook in het komend jaar)
Vragen? stel ze gerust!
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Ideeen voor het forum

Bericht door De Beste »

Ik denk dat je niet veel meer input gaat krijgen dan je al hebt gehad.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Ideeen voor het forum

Bericht door Dartfantje »

Daar ben ik ook bang voor ja.

Ondanks dat ik het voorspellen heel leuk vindt om te doen, is dat natuurlijk niet het eerste waarvoor ik kom naar dit forum. Ik snap de intenties, maar met dit soort mogelijke toevoegingen ben je denk teveel aan het forceren. Er zijn naast het voorspellen al genoeg spellen geprobeerd zoals dat spel met het tegen elkaar zetten van 2 namen, waarvan de meeste stemmen wint en doorgaat. Dit loopt uiteindelijk allemaal spaak omdat het op een gegeven moment gewoon ophoudt, alleen het voorspellen van toernooien zoals nu is iets blijvends omdat het er altijd is.

Bijvoorbeeld een online dartscompetitie via WDA zou een echte toevoeging zijn op het forum, maar dat is in de drukkere periode van het forum al geprobeerd en mislukt, dus om dat weer te proberen lijkt me geen goed plan.

Ik denk dat voor heel veel anderen deze ideeën een overkill zijn en dat er daarom niet gereageerd wordt.

Ga vooral door met de voorspellingen en kijk misschien of er daarmee iets gedaan kan worden. Al vindt ik het zelf nu ook al goed genoeg, maar wie weet tover jij of iemand anders wel iets uit de hoge hoed
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: Ideeen voor het forum

Bericht door Buel »

Dartfantje schreefCOLON 10 Nov 2017, 23:30
Ga vooral door met de voorspellingen en kijk misschien of er daarmee iets gedaan kan worden. Al vindt ik het zelf nu ook al goed genoeg, maar wie weet tover jij of iemand anders wel iets uit de hoge hoed
Je kunt er zeker van zijn dat ik daarmee door ga.
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
BUTTON_POST_REPLY