Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Overige topics die met darts te maken hebben
Tosti
Lid
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2014, 18:06

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Tosti »

BDC eerste divisie, region den bosch dus.
Plek 4 geloof ik.
:)
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door rproele »

Dit seizoen competitieloos.
Ooit begonnen in 2000 3e divisie DVK en na 2 jaar kampioen en met dat team wilde altijd bewust 2 blijven krijg je met tac-tic lovers in je team.
Na uiteen vallen 1 jaar 1e maar dat team stopte en 1 jaar rust.
Daarna 2 jaar bij een team 2 divisie maar ik vind me zelf te fanatiek en daarna jaartje bij ander team 1en gegooid.
Wegens een meningsverschil had ik echter geen zin in dit seizoen .
Hopelijk volgend jaar weer ergens terecht of zelf wat opstarten.
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Arkasius »

Dit seizoen is mijn eerste competitie seizoen ooit ook met een heel nieuw team.
We spelen FDB (Friese Darts Bond) 4e divisie.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door thedartist »

Dit seizoen DBBR (Dart Bond Bollenstreek Rijnland) 2de Divisie 4de plek
Natuurlijk willen wij winnen maar de gezelligheid is minstens net zo belangrijk op het avondje darts ;)
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Lookout »

Welke niveau's worden er eigenlijk per divisie gegooid.
Ik weet dat het landelijk een beetje kan verschillen maar globaal een beetje berekend.
Graag lees ik straks de gemiddelden terug per divisie.
Bedankt :D
180's '16 79x
knarf1988
Lid
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2015, 16:06

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door knarf1988 »

Ook wel nieuwgierig naar de niveaus in de bonden en divisies
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Henk »

Het lijkt mij erg lastig om hier een goed antwoord op te geven. Zelf speel ik DBMN - 4e divisie. Niveau is wat mij betreft erg verschillend.

Van de 5e tot de 3e divisie wordt het niveau met name op de dubbels bepaald. Scorend zie je zowel in de 3e als in de 4e divisie legs waar men na 15 darts ruim onder de 100 staat, daar tegenover staan legs waarin gemiddeld 35-40 wordt gescoord.

Al met al is het spel bij een 3e divisiespeler wat constanter, checkt men sneller, en rekent men over het algemeen beter.

Op toernooitjes kom ik wel eens 2e / 1e divisiespelers van dezelfde dartbond tegen. Waar er in de 3e / 4e / 5e soms een goede leg gegooid wordt, is dat in de hogere divisies veel frequenter.

Ik denk dat je het volgende als richtlijn neemt je een heel eind komt.
90 - divisie*10 is gemiddelde.
Dus: 5e 40 gemiddeld, 4e 50 gemiddeld, etc.
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
Gebruikers-avatar
DirtySanchez
Lid
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 12:48

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door DirtySanchez »

Lookout schreefCOLONWelke niveau's worden er eigenlijk per divisie gegooid.
Ik weet dat het landelijk een beetje kan verschillen maar globaal een beetje berekend.
Graag lees ik straks de gemiddelden terug per divisie.
Bedankt :D
Hier kun je naar mijn mening geen antwoord op geven, elk team heeft goede en mindere tot slechte spelers.
Ken spelers uit de 2e en 1e divisie die vele malen beter zijn dan ere divisie spelers. maar de top in de ere divisie is meestal van erg goed niveau. (bij de PDB in iedergeval wel :mrgreen: )

maar over het algemeen zijn spelers uit een hogere divisie wel wat beter dan de lagere, komt puur omdat het wat serieuzer eraan toe gaat en gewoon een pijl kunnen gooien.

Gemiddelden kunnen niet genoemd worden... ik heb wel eens een pot op 70+ gem. gegooid in de 4e divisie maar ook potten van 45 gem :P .(dit hetzelfde in de 1e divisie)
Zie goede en slechte potten in de 1e divisie, maar in de ere divisie zie je veeeeeel meer goede dan slechte, gemiddelden kan ik niet over spreken omdat ik daar simpelweg niet echt op let :D
Vallen is geen afgaan, maar het weigeren op te staan wel.
Gebruikers-avatar
Molosser
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2015, 19:19

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Molosser »

Ik speel sinds vorig jaar tweede divisie bij Darts Bond Midden Nederland. Daarvoor heb ik een tijdje in een vierde divisie team gezeten, maar dit ging mij te makkelijk af. Ik sta na zestien gespeelde wedstrijden in de tweede divisie nog steeds op 100%. Bewijs is te vinden op ''www.dbmn.nl''! :lol:
Laatst gewijzigd door 1 op Molosser, in totaal 6 keer gewijzigd.
Dartspeler in team The Molossers (DBMN, NDB), eerste divisie.

Facebook: dennis.maas.10
Twitter: @dennismaas1989
Gebruikers-avatar
Molosser
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2015, 19:19

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Molosser »

Ik speel sinds vorig jaar tweede divisie bij Darts Bond Midden Nederland. Daarvoor heb ik een tijdje in een vierde divisie team gezeten, maar dit ging mij te makkelijk af. Op dit moment staan we op een verdiende vierde plaats. Ik sta na zestien gespeelde wedstrijden in de tweede divisie nog steeds op 100% winst. Bewijs is te vinden op http://www.dbmn.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. :shock: :lol:
Laatst gewijzigd door 4 op Molosser, in totaal 7 keer gewijzigd.
Dartspeler in team The Molossers (DBMN, NDB), eerste divisie.

Facebook: dennis.maas.10
Twitter: @dennismaas1989
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Kos »

Vandaag toestemming gehad van RDF om bij een team in divisie 1b te komen. Dat team staat momenteel 3e.

Al verschillende keren tegen die gasten gedart en meermaals gewonnen. Dus ben benieuwd. Toch denk ik dat er wel een duidelijk verschil in divisie 1 van de RDF en divisie 1 van een grote stad. Denk dat het niveau wel hoger ligt aangezien er veel meer dartteams zijn.
Gebruikers-avatar
n1traM
Lid
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:50

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door n1traM »

Doordat ik werkloos was geworden heb ik vorig seizoen voor het eerst competitie gegooid (bij DORA). Maar toen ik halverwege de competitie weer een baan vond, kon ik me op competitieavonden niet altijd vrij maken en dat werd me vaak niet in dank afgenomen. Ik beperk me daarom weer tot inloopavonden of toernooitjes in de buurt. Voorlopig voor mij even niet de verplichting om competitie te spelen.
1: onbekend 23g / 2: XQ-Max MvG 23g / 3: Unicorn Barney Phase 1 25g
2015: 22x 180, HF 156, BL 16
2016: 12x 180, HF 141, BL 15
2017: 19x 180, HF 120, BL 14
2018: 6x 180, HF 121, BL 15
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door IvanTheDarts180 »

Kos schreefCOLONHier ook 1e verdieping. Maar soms wel wat tegenstand. De ene keer gooit me tegenstander 46 gemiddeld en de andere keer 60 gemiddeld. Lang leven Darts 14 software
zelfde hier alleen dan met darts 15 software. En af en toe mijn vader en een kennis dan scorend tegen 60gem. Met dubbels erbij rond de 40gem.
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
nig4nag
Lid
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:49

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door nig4nag »

ik speel nog geen competitie
maar ik speel 1x in de week tegen iemand die speeld eerste divisie en ik kan nog wel eens van hem winnen mijn gemiddeld is de laatste tijd rond de 60 gemiddeld met 3 pijlen
ik zind er wel aan te denken om competitie te gaan gooien hier in tilburg .
Gebruikers-avatar
Ritseflits
Lid
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2015, 18:03

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Ritseflits »

Al 16 jaar SLDL ...aantal jaren hoofdklasse maar door darteritus terug naar 3e klasse gegaan. Nu inmiddels weer 2 jaar 1e klasse..
Let the darts be with you!!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Fred Raket »

Kos schreefCOLONVandaag toestemming gehad van RDF om bij een team in divisie 1b te komen. Dat team staat momenteel 3e.

Al verschillende keren tegen die gasten gedart en meermaals gewonnen. Dus ben benieuwd. Toch denk ik dat er wel een duidelijk verschil in divisie 1 van de RDF en divisie 1 van een grote stad. Denk dat het niveau wel hoger ligt aangezien er veel meer dartteams zijn.

Hoe kun je in lopende competitie beginnen in 1e divisie ?
Dat riekt naar competitievervalsing
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Kos »

Fred Raket schreefCOLON
Kos schreefCOLONVandaag toestemming gehad van RDF om bij een team in divisie 1b te komen. Dat team staat momenteel 3e.

Al verschillende keren tegen die gasten gedart en meermaals gewonnen. Dus ben benieuwd. Toch denk ik dat er wel een duidelijk verschil in divisie 1 van de RDF en divisie 1 van een grote stad. Denk dat het niveau wel hoger ligt aangezien er veel meer dartteams zijn.

Hoe kun je in lopende competitie beginnen in 1e divisie ?
Dat riekt naar competitievervalsing
Ik maak geen eigen team he, ik kom bij een bestaande team. Dat team had personeelsproblemen, hadden aan de RDF aangevraagd of ze nog 1 speler mochten toevoegen.

Voor rest weet ik het ook niet zit met al die regels. Enige wat ik weet is dat we thuis spelen op dinsdag als we thuiswedstrijd hebben.
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Nadyse »

DVK 3e divisie. Positie net onder het podium :)
We zouden met de sterkste opstelling door moeten kunnen naar de 2e divisie.
We hebben 6 man/vrouw dus de opstelling wisselt per week.
Hoppa
Danny-38
Lid
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2015, 16:07

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Danny-38 »

vanaf 2007 bij de DBMN, van 2007 tot 2012 bij 't Hoekie in de Bilt 4e divisie, van 2012 tot 2014 bij Brutus2 in Amersfoort 4e/5e divisie, en vanaf dit seizoen 2014-2015 een eigen team opgericht De Milties in Bilthoven, een echt vriendenteam met gezelligheid voorop en natuurlijk willen we winnen net als iedereen hahahahaha
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door cookie »

Zelf alle divisies van DSWN mogen ervaren. Ik speelde met nog een goeie in een vrienden team met 3 slechtere. Hiermee konden we redelijk meekomen met 4 gelijkwaardige spelers, als de opstelling goed was.

Toch denk ik dat je volgende wel kan aanhouden:
Per divisie moet je per partij 3 legs op dit niveau gooien om te winnen.
Ere 3x 16-18 darts
1e 3x 19-21 darts
2e 3x 22-24 darts
3e 3x 25-27 darts
4e 2x 28-30 darts

Tuurlijk door spelverloop kan het afwijken.. Het gaat hierbij om gem. Als je beter doet dan dit dan win je 80% van je singles. Met deze gem. haal je 50%.

In ere van DSWN zie je genoeg 12-15 darters om je oren vliegen, maar laat je daardoor niet imponeren.

Grootste verschil tussen een 1e en 3e div. zal je zien dat de speler uit 1e een 121 finish doet voor 24 darts, waar 3e div. er 4-6 pijlen doet over 121.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Lookout »

@Cookie

Bedankt voor deze info.
Duidelijk en overzichtelijk.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Dartmat »

Zo, ons eerste competitieseizoen zit er op. Na een soepele en erg sterke eerste competitiehelft, toch in de terugronde de nodige punten verloren. Mede omdat we door personele problemen meestal niet meer met de sterkste spelers konden spelen. We worden uiteindelijk 3e (of 4e, afhankelijk van een ander team dat volgende week nog speelt) wat jammer is omdat we dus niet promoveren, maar wat wel terecht is omdat we een aantal keer gewoon net niet goed genoeg waren. Volgend seizoen dus proberen in de breedte sterker te worden en dan voor promotie gaan. Voor ons was alles nieuw, maar de gemoedelijkheid en gezelligheid was erg hoog. Geen vervelende tegenstanders of flauw gedoe, maar niet moeilijk doen en lekker gooien. Af en toe wel geschrokken van het lage niveau van tegenstanders, maar de twee teams die boven ons eindigen en net als ons ook helemaal nieuw waren, konden zeker wel gooien. Persoonlijk ben ik niet helemaal tevreden. In de singles 59% gewonnen en alles gespeeld. Vooral in de tweede competitiehelft regelmatig een voorsprong weggegeven en onnodig verloren van mindere tegenstanders. Al met al genoeg verbeterpunten voor volgend seizoen.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Lookout »

Gevraagd om te gooien voor Madhouse 2e divisie...nog in beraad wil eigenlijk beginnen in de 4de divisie om rustig ervaring op te doen..
180's '16 79x
Guul
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015, 23:41

Bericht door Guul »

Niet zeuren, gewoon doen!
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re:

Bericht door cookie »

Guul schreefCOLONNiet zeuren, gewoon doen!
Idd!Je wordt niks voor niks gevraagd. In de 4e spelen mensen al tientallen jaren en die ervaring heeft ze niet in de tweede gebracht.

Veel goede spelers in 3e en 4e gooien hun potjes ook op 2 divisie niveau.

Haal beste uit je zelf en uit je spel!
BUTTON_POST_REPLY