Niveauverschil PDC/BDO

Overige topics die met darts te maken hebben
BUTTON_POST_REPLY
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door IvanTheDarts180 »

Fred Raket schreefCOLON
IvanTheDarts180 schreefCOLON
ratm schreefCOLON
Rat schreefCOLONZat te denken. Barry hearn en vele anderen beweren dat je de lakeside geen wk meer kan noemen. Nivo te laag, amper favorieten.

Als je zo denkt, hoeveel van die wereld titels van Taylor kunnen we dan ook als niet serieus beschouwen?

De eerste 10? Zeker de eerste jaren, kon je dat toch ook niet serieus een wk titel noemen? Waren amper 10 spelers die konden darten. Dat eerste wk hebben ze zelfs spelers moeten vragen of ze mee wilden doen, anders hadden ze niet eens een toernooi.


Ook dat je mensen betiteld als lakeside kampioen. Maar barney wel 5 keer wk kampioen noemen, en phil ook 16 ipv 15...

Beetje flauw allemaal.
Phil won zijn 2 BDO titels voor de split, dus die zijn onbetwist door beide bonden. Barney heeft hier afspraken over gemaakt met de PDC toen hij overstapte. Er word wel vaker gezegd dat de eerste titels bij de PDC niks waard zijn omdat er zo weinig spelers waren, maar het waren wel de topspelers van dat moment. Je kan zelfs beter zeggen dat het BDO wk van 94 (en wellicht die erna) niets waard zijn want alle toppers waren afwezig.

En waarschijnlijk is dat ook je punt, namelijk dat het lastig te vergelijken is. En daar ben ik het wel mee eens. Alleen is het niveau van de BDO momenteel zo laag dat het lastig als serieus wk te zien is. Zeker als een leuk toernooi maar niet meer te vergelijken met het PDC wk. In de begin jaren van de PDC lag het niveau van de topspelers minstens gelijk aan dat van de topspelers van de BDO. Het was ook altijd de vraag wie van de beide kampioenen nou echt de beste was (en als ze tegen elkaar moesten won Phil altijd). Nu is daar gewoon een groot verschil tussen. Het maakt de Lakeside niet saai ofzo, maar als mensen roepen dat het niet meer als serieus wk te zien is hebben ze gewoon een punt.
Is het echt zo dat rond de jaren 2000-2007 de wereldtop bij de pdc speelde. Tuurlijk is Taylor duidelijk. Maar in die tijd werd in NL helaas alleen BDO uitgezonden.
Ik vind dat wel erg kort door de bocht. Hankey,King, Adams, RvB etc waren echt wel toppers toen en terugkijkend naar het niveau van voor 2009 gooide er weinig spelers bij de PDC boven de 92/95 gem. dat is later pas gestegen

Oké dit idee had ik namelijk ook. Maar zoals ik zeg ik was toen nog geen 10 maar dacht toch dat dat wel ook met IDL enzo Masters wel vaak door BDO gewonnen.
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door ratm »

Fred Raket schreefCOLON
IvanTheDarts180 schreefCOLON
ratm schreefCOLON
Rat schreefCOLONZat te denken. Barry hearn en vele anderen beweren dat je de lakeside geen wk meer kan noemen. Nivo te laag, amper favorieten.

Als je zo denkt, hoeveel van die wereld titels van Taylor kunnen we dan ook als niet serieus beschouwen?

De eerste 10? Zeker de eerste jaren, kon je dat toch ook niet serieus een wk titel noemen? Waren amper 10 spelers die konden darten. Dat eerste wk hebben ze zelfs spelers moeten vragen of ze mee wilden doen, anders hadden ze niet eens een toernooi.


Ook dat je mensen betiteld als lakeside kampioen. Maar barney wel 5 keer wk kampioen noemen, en phil ook 16 ipv 15...

Beetje flauw allemaal.
Phil won zijn 2 BDO titels voor de split, dus die zijn onbetwist door beide bonden. Barney heeft hier afspraken over gemaakt met de PDC toen hij overstapte. Er word wel vaker gezegd dat de eerste titels bij de PDC niks waard zijn omdat er zo weinig spelers waren, maar het waren wel de topspelers van dat moment. Je kan zelfs beter zeggen dat het BDO wk van 94 (en wellicht die erna) niets waard zijn want alle toppers waren afwezig.

En waarschijnlijk is dat ook je punt, namelijk dat het lastig te vergelijken is. En daar ben ik het wel mee eens. Alleen is het niveau van de BDO momenteel zo laag dat het lastig als serieus wk te zien is. Zeker als een leuk toernooi maar niet meer te vergelijken met het PDC wk. In de begin jaren van de PDC lag het niveau van de topspelers minstens gelijk aan dat van de topspelers van de BDO. Het was ook altijd de vraag wie van de beide kampioenen nou echt de beste was (en als ze tegen elkaar moesten won Phil altijd). Nu is daar gewoon een groot verschil tussen. Het maakt de Lakeside niet saai ofzo, maar als mensen roepen dat het niet meer als serieus wk te zien is hebben ze gewoon een punt.
Is het echt zo dat rond de Karen 2000-2007 de wereldtop bij de pdc speelde. Tuurlijk is Taylor duidelijk. Maar in die tijd werd in NL helaas alleen BDO uitgezonden.
Ik vind dat wel erg kort door de bocht. Hankey,King, Adams, RvB etc waren echt wel toppers toen en terugkijkend naar het niveau van voor 2009 gooide er weinig spelers bij de PDC boven de 92/95 gem. dat is later pas gestegen
Ik heb het over de beginjaren van de PDC. Toen speelde King en Hankey nog geeneens op een WK....
Er wordt altijd gedaan alsof de PDC aan het begin niks voorstelde omdat er weinig spelers waren. Maar je kunt er ook anders bekijken. 14 van de top 16 deden mee met de PDC. Dus welk WK van 94 was er dan sterker bezet? Daar valt best over te twisten
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door Fred Raket »

De Top van het toenmalige darten ging naar de PDC, dus is het hun niveau. net als PSV,Feyenoord en Ajax weg gaan uit de eredivisie en een eigen ranking gaan organiseren. Weg is Weg dus is er even niks anders tot er nieuwe aanwas-talent doorkomt.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door cookie »

;)
Fred Raket schreefCOLONDe Top van het toenmalige darten ging naar de PDC, dus is het hun niveau. net als PSV,Feyenoord en Ajax weg gaan uit de eredivisie en een eigen ranking gaan organiseren. Weg is Weg dus is er even niks anders tot er nieuwe aanwas-talent doorkomt.
Toch was het alleen Taylor die indruk maakte. Ik geloof wel dat er een gat ontstond maar geloof niet dat er veel verschil was.
Iedereen werkte fulltime en stond tijdens de lunch aan het bord.

PDC is pas beter geworden toen de fulltime profs er kwamen.
Gebruikers-avatar
DirtySanchez
Lid
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 12:48

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door DirtySanchez »

Ik denk dat het ook te maken heeft met de sfeer op en rond het podium. Bij de PDC ziet het er allemaal strak en steriel uit op het podium en bij de BDO allemaal wat gezelliger.
En doordat je bij de PDC wordt blootgesteld aan een constant schreeuwend en zingend publiek heb je een soort van "muziek" die je normaal in een kroeg ook hebt. Bij de BDO heb je dan weer dat je stil moet zijn onder de beurten van de spelers, dat lijkt in mijn ogen vaak tot nervositeit te lijden (persoonlijk dart ik ook liever een spannende pot met muziek of flink constant kabaal).

Daarnaast het veel bredere deelnemersveld bij de PDC en de sterkere vloertoernooien en meer toernooien voor de camera maakt in mijn ogen het niveau verschil.

Persoonlijk zie ik ook liever wedstrijden van de PDC :mrgreen:
Vallen is geen afgaan, maar het weigeren op te staan wel.
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door Nightcrawler »

omslag is dat van barneveld is overgestapt naar de pdc in 2007 !!!
ik was een lakeside fan tot dat ik in 2003 de pdc ontdekte via rtl 5 .
ook geweldige sfeer in the circus tavern in purfleet !!
ik was ook onder de indruk van taylor hij domineerde de pdc nadat van barneveld is overgestapt naar de pdc is de bdo een stuk minder interessant geworden .
er kwam een uittocht van toppers naar de pdc !!
komt er ooit een echte topper bij de bdo stapt hij in no time over naar de pdc want daar zit het geld !!
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
BUTTON_POST_REPLY