Niveauverschil PDC/BDO

Overige topics die met darts te maken hebben
BUTTON_POST_REPLY
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door ratm »

Tosti schreefCOLONIdd is hij prof, misschien heeft hij echter een huurhuis :D

Ik vind ook dat het wel heel makkelijk is om te spreken van PDC geilers als je die bond prefereert.

Ik kijk zelf ook echt wel een BDO toernooi indien dat op tv is maar ik geef mijn voorkeur toch echt aan de PDC. Mij vind een hoger niveau simpelweg leuker om naar te kijken. Dat heb ik ook bij ijshockey, ik ben een liefhebber en kan best af en toe studenten zien ijshockeyen maar ik kijk liever altijd naar de NHL. Hebben mindere niveaus bestaansrecht? Jazeker, ware het niet dat men in andere takken van sport vaak iets realistischer zijn m.b.t wat ze zelf aan niveau hebben. Ik stoor me vooral aan het feit dat de BDO gewoon nog doet alsof ze het hoogste niveau hebben en daar hobbelt bijvoorbeeld een Adams in mee.

Ben blij dat je nog op tv kan komen en accepteer dat het echte hoge niveau wat gepaard gaat met profdarten bij een andere bond ligt.
Eens, ook mijn grootste punt van ergenis. Verders prima dat de bond bestaat maar dit is jezelf voor de gek houden
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door bullieboy »

ratm schreefCOLON
Tosti schreefCOLONIdd is hij prof, misschien heeft hij echter een huurhuis :D

Ik vind ook dat het wel heel makkelijk is om te spreken van PDC geilers als je die bond prefereert.

Ik kijk zelf ook echt wel een BDO toernooi indien dat op tv is maar ik geef mijn voorkeur toch echt aan de PDC. Mij vind een hoger niveau simpelweg leuker om naar te kijken. Dat heb ik ook bij ijshockey, ik ben een liefhebber en kan best af en toe studenten zien ijshockeyen maar ik kijk liever altijd naar de NHL. Hebben mindere niveaus bestaansrecht? Jazeker, ware het niet dat men in andere takken van sport vaak iets realistischer zijn m.b.t wat ze zelf aan niveau hebben. Ik stoor me vooral aan het feit dat de BDO gewoon nog doet alsof ze het hoogste niveau hebben en daar hobbelt bijvoorbeeld een Adams in mee. Ben blij dat je nog op tv kan komen en accepteer dat het echte hoge niveau wat gepaard gaat met profdarten bij een andere bond ligt.
Eens, ook mijn grootste punt van ergenis. Verders prima dat de bond bestaat maar dit is jezelf voor de gek houden
Helemaal mee eens, bij de BDO zal men moeten erkennen dat het niveau bij de PDC hoger is dan bij hen. Vergeet niet dat de meeste spelers die bij de PDC spelen ooit bij de BDO hebben gespeeld. Bij de BDO spelen heel veel spelers die ook heel goed een pijltje kunnen gooien. Op het moment dat ze echt heel goed worden stromen ze meestal door naar de PDC. Dat is in mijn ogen de reden dat de beste spelers bij de PDC spelen. Bij de PDC worden spelers alleen maar beter omdat spelers elkaar opstuwen tot een hoger niveau.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door Fred Raket »

Ik respecteer een ieder die in het BDO circuit meedraait, maar als je er je brood mee wil verdienen moet je toch naar de PDC gaan.
Ik weet het niet zeker, maar denk dat je tussen de 40 en 16e ranking hangt je aardig je broodje kaas met rosbief kunt betalen.Bij de BDO moet je echt iemand als Adams of O'Shea zijn mocht je daar je brood willen verdienen.

Ik vind het ook mooi dat spelers als James Wilson, Robbie Green en Alan Norris overstappen. Ik denk dat het ten goed komt aan de PDC en helaas moeten we van bekenden als Lloyd, Part en nog een paar afscheid gaan nemen. Maar ja er kunnen geen 60 spelers in de top 40-16 staan :D
Dit resulteert alleen in een nog bredere (sub-top) omdat er meer spelers komen die daar aanspraak op kunnen en willen maken en zullen er spelers zijn die zich ontwikkelen en ook af en toe de top:16 binnen dringen..
Gebruikers-avatar
Xanthochroid
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2014, 16:53

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door Xanthochroid »

Fred Raket schreefCOLONIk respecteer een ieder die in het BDO circuit meedraait, maar als je er je brood mee wil verdienen moet je toch naar de PDC gaan.
Ik weet het niet zeker, maar denk dat je tussen de 40 en 16e ranking hangt je aardig je broodje kaas met rosbief kunt betalen.Bij de BDO moet je echt iemand als Adams of O'Shea zijn mocht je daar je brood willen verdienen.

Ik vind het ook mooi dat spelers als James Wilson, Robbie Green en Alan Norris overstappen. Ik denk dat het ten goed komt aan de PDC en helaas moeten we van bekenden als Lloyd, Part en nog een paar afscheid gaan nemen. Maar ja er kunnen geen 60 spelers in de top 40-16 staan :D
Dit resulteert alleen in een nog bredere (sub-top) omdat er meer spelers komen die daar aanspraak op kunnen en willen maken en zullen er spelers zijn die zich ontwikkelen en ook af en toe de top:16 binnen dringen..
Het mooie aan de PDC vind ik dat de prijzenpot maar blijft groeien en groeien, elk jaar komen er wel weer nieuwe toernooien bij of gaan de huidige prijzengelden omhoog. Er zullen dus steeds meer spelers de mogelijkheid hebben om hun brood te verdienen met darten.

Een dergelijke ontwikkeling zie ik niet bij de BDO en als het geld blijft groeien bij de PDC zullen steeds meer spelers van de BDO in de bredere top van de PDC kunnen meedraaien en voldoende geld verdienen.
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door Ranph »

Zou toch mooi zijn, dat er binnen 10 jaar tijd 60 mensen kunnen leven van het darten bij de pdc.
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door cancellara27 »

Het mooie van darten vind ik ook de simpelheid. Pijltjes gooien naar het bord, veel meer is het niet.
Daarom snap ik ook best dat sponsoren niet al te diep in de buidel willen graaien voor het darten. Ik vraag me dan ook af of er nog veel meer mensen van het darten gaan kunnen leven
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Frozzell
Lid
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:04

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door Frozzell »

cancellara27 schreefCOLONHet mooie van darten vind ik ook de simpelheid. Pijltjes gooien naar het bord, veel meer is het niet.
Daarom snap ik ook best dat sponsoren niet al te diep in de buidel willen graaien voor het darten. Ik vraag me dan ook af of er nog veel meer mensen van het darten gaan kunnen leven
.???? Darten op professioneel niveau is echt wel meer dan alleen pijltjes gooien
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door cancellara27 »

Frozzell schreefCOLON
cancellara27 schreefCOLONHet mooie van darten vind ik ook de simpelheid. Pijltjes gooien naar het bord, veel meer is het niet.
Daarom snap ik ook best dat sponsoren niet al te diep in de buidel willen graaien voor het darten. Ik vraag me dan ook af of er nog veel meer mensen van het darten gaan kunnen leven
.???? Darten op professioneel niveau is echt wel meer dan alleen pijltjes gooien
tuurlijk snap ik dat er een hoop bij komt kijken maar het gaat mij om de essentie. Ik vind dat de PDC al genoeg reclames tussendoor heeft, van mij hoeft er niet nog meer bij te komen zodat twintig man meer van kunnen leven...
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Tosti
Lid
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2014, 18:06

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door Tosti »

:oops: ikReclames tussendoor in de hoeveelheid die we nu kennen is prima en ik heb geen aanwijzingen dat dit gaat veranderen. Volgens mij zit darts dusdanig in de lift dat het dan niet kan uitblijven dat de prijzen potten steeds groter worden. Elke sport of elk spel is te simplificeren tot een handeling ik 1 zin. De essentie van voetbal is misschien nog wel simpeler als die van t darten, dus dat is een raar argument: hoe meer er van kunnen leven hoe beter het niveau. Direct ook weer het verschil tussen de bonden!
Dat en een zure Martin Adams tegenover een Taylor die dan voor de PDC toch nuttiger is.
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door Kos »

Bij de BDO zitten wel goede darters die best van de pdc topper kunnen winnen als ze in een cafe aan het darten zijn. Echter heeft het te maken dat er bij een partij van de pdc meer druk opstaat dan bij de bdo. Het publiek is veel drukker, prijzengeld is meer. En op het moment dat een bdo-er dat voor het eerst meemaakt bezwijken ze toch vaak onder de druk. Met uitzonderingen van sommige. Maar nu een wenningsfase kunnen er van de bdo echt wel paar mee in de top van pdc.

Ik ben er van overtuigd als er een vriendschappelijk toernooi in een cafe gespeeld zou worden waar geen druk opstaat dat spelers van de bdo het helemaal nog niet slecht zouden doen.

Persoonlijk kijk ik wel liever naar pdc omdat naast een goede partij ik de sfeer ook ontzettend leuk vind. Zoals het publiek tekeer gaat als de ene 180 na de ander gegooid wordt. Of als er een 9 darter gegooid kan worden. Bij de bdo is dat toch wat minder ondanks dat een partij net zo spannend kan zijn.
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door Ranph »

Die Adams is eigenlijk een vies mannetje. Wel altijd leuk doen voor de camera's. Maar wel zeggen dat de BDO beter is dan de PDC, maar dan vervolgens mee doen met bijv. de GSoD.

Vervolgens ook nog een 'hekel' hebben aan mensen die overstappen naar de PDC. En daar niet eens sympathie voor hebben.
Wat wij betreft stopt hij snel met darten.
prof chaos
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2015, 14:32

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door prof chaos »

Als je bij de BDO speelt ...:

- ben je ofwel niet goed genoeg
- of heb je geen ambitie
- of durf je niet over te stappen naar de PDC
- of ben je een zuurpruim zoals Martin Adams

Voor wat talentvolle jonge spelers die nog even willen rijpen bij de BDO kan ik enigszins begrip opbrengen, maar blijf niet te lang hangen!
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door Lookout »

Misschien ben je wel directeur en heb je darten als hobby?
En blijf je bij de BDO omdat je je baan niet wilt opgeven voor het darten :|
180's '16 79x
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 600
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door ybabl »

Lookout schreefCOLONMisschien ben je wel directeur en heb je darten als hobby?
En blijf je bij de BDO omdat je je baan niet wilt opgeven voor het darten :|
Dat is toch hetzelfde als geen ambitie? Hoe zo'n Wesley Harms uitlegt dat ie goed zit bij de BDO, omdat hij daar nog genoeg te bereiken heeft en nu goed gesponsord wordt, dat kan ik ook nog wel begrijpen.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door Lookout »

- of ben je een zuurpruim zoals Martin Adams

:lol:
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

PDC WK vs Lakeside

Bericht door cancellara27 »

Barry Hearn op twitter;
BBC BT or whoever have got to stop calling the Lakeside - world professional champs - it's an offence under the trade description act.

daarna:
Look I'm not knocking the BDO it's just this event is not a world champs. It used to be but it's not any longer. Move on.

behoorlijke statement in mijn ogen
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Ladbrokes versus Lakeside

Bericht door Dartmat »

Tja het toernooitje van ome Barry zelf is net zo min een WK als de Lakeside. Die tweets zijn gewoon een beetje bdo stangen denk ik.
Gebruikers-avatar
dreski
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 11:59

Re: Ladbrokes versus Lakeside

Bericht door dreski »

Dartmat schreefCOLONTja het toernooitje van ome Barry zelf is net zo min een WK als de Lakeside. Die tweets zijn gewoon een beetje bdo stangen denk ik.
Hoor je wel wat je zegt? Je bent al vroeg begonnen met drinken zo te zien. ;)
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Ladbrokes versus Lakeside

Bericht door Dartmat »

dreski schreefCOLON
Dartmat schreefCOLONTja het toernooitje van ome Barry zelf is net zo min een WK als de Lakeside. Die tweets zijn gewoon een beetje bdo stangen denk ik.
Hoor je wel wat je zegt? Je bent al vroeg begonnen met drinken zo te zien. ;)
Jazeker hoor ik wat ik zeg. Het WK van de WDF is het enige officiële WK. Zowel de Lakeside als de PDC World Championship zijn dat officieus. Dat er bij de PDC betere spelers rondlopen snapt iedereen wel, maar dat maakt het niet per definitie HET wk, zoals Barry waarschijnlijk bedoelt.
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Ladbrokes versus Lakeside

Bericht door Ranph »

Eric Bristow:
Bdo lot coming on now having a go at me, haha, the truth hurts, they don't even have a reigning champion, how sad is that

Tjah...
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Ladbrokes versus Lakeside

Bericht door Ronn »

Ranph schreefCOLONEric Bristow:
Bdo lot coming on now having a go at me, haha, the truth hurts, they don't even have a reigning champion, how sad is that

Tjah...
Is het ook niet een beetje zielig van Bristow om zo te reageren tegen de bond waar hij dankzij zijn 5 wereldtitels naam en faam heeft gemaakt. Het rare is dat de PDC de wereldtitels wel meeteld bij het aankondigen van de spelers en zo wel iets van erkenning geeft aan de BDO.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Ladbrokes versus Lakeside

Bericht door ratm »

Ronn schreefCOLON Is het ook niet een beetje zielig van Bristow om zo te reageren tegen de bond waar hij dankzij zijn 5 wereldtitels naam en faam heeft gemaakt. Het rare is dat de PDC de wereldtitels wel meeteld bij het aankondigen van de spelers en zo wel iets van erkenning geeft aan de BDO.
Daar zit oud zeer wat ik redelijk kan begrijpen. Al mag dat na 20 jaar wel eens minder worden.
Dat doen ze niet bij iedereen. Kist bijvoorbeeld wordt "voormalig Lakeside kampioen genoemd", geen wereldkampioen.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Ladbrokes versus Lakeside

Bericht door Fred Raket »

Dit publiek zie ik liever, maar dan krijg je geen 4000+ binnen.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Ladbrokes versus Lakeside

Bericht door cookie »

Nog twee jaar en dan zijn alle fulltime prof darters bij de PDC en de overige bij de BDO. Niks mis met een Professional WK en een amateur WK.

Het is nog even uitzitten met de schifting en dat de oude BDO rotten het opgeven of overstappen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Ladbrokes versus Lakeside

Bericht door ratm »

Fred Raket schreefCOLONDit publiek zie ik liever, maar dan krijg je geen 4000+ binnen.
Dit geeft zeker een mooi sfeertje. Als het PDC publiek zich netjes gedraagd en spelers toezingt vind ik het ook prima hoor. Maar Lakeside heeft die aparte sfeer die het pdc wk niet heeft.
BUTTON_POST_REPLY