Niveauverschil PDC/BDO

Overige topics die met darts te maken hebben
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Lakeside WPDC 2016

Bericht door The Runner »

cookie schreefCOLONHulde voor de PDC dat zij een systeem hebben weten op te zetten, waar spelers beter worden en het niveau echt omhoog groeit. Dit is inclusief het prijzengeld en met demo's, waar echt hard voor gewerkt moet worden. Veel trainen, veel reizen, weinig thuis zijn..
Bij veel andere sporten dan doe je dat tot je 35e om daarna lekker een gesettled leven te leven. Bij het darten doe je dit tot je 55e, waarbij je dus echt je hele leven in het teken van het darten zet. Daar mogen we best respect voor hebben. Daarom vind ik het mooi dat de PDC er voor heeft gezorgd dat deze mannen tot 55jaar er naast het darten een heel mooi leven kunnen leven voor de investering van tijd en relaties die ze hiervoor over hebben.

Hulde ook voor de BDO dat de Lakeside zo puur is gebleven. Het is een mooi toernooi, waarbij ik wel even geschrokken ben van de gemiddeldes. Zelfs van de spelers die normaal de 90+ makkelijk redden.
Ik maak me juist om deze puurheid ook wel een beetje zorgen. Want dit houd in dat binnen nu en 3 jaar het voor elke NDB speler helemaal niet meer interessant is om Internationale toernooien af te lopen voor de Lakeside. Wel omdat de kansen er zijn hiervoor te kwalificeren, maar meer omdat het geld en de tijd die je investeert niet in verhouding staan aan het plezier die een Lakeside deelname gaat opleveren.

Ergens proef ik ook bij de meeste mensen op dit forum, dat het pijn doet dat een toernooi als de Lakeside er zo bij staat. Het is niet dat je wilt zeiken, maar, tijdens het kijken van dit toernooi, voelt het wel alsof er iets moois wordt afgenomen.

We zouden de Lakeside te kort doen als we het niet over gemiddelden zouden hebben. En we zouden het helemaal te kort doen als we niet met pijn in ons hart een post zouden plaatsen over een Hankey en Philips die gemiddeld 7 beurten per leg nodig hebben.

Ik geef wel heel eerlijk toe dat ik de post van gemiddelden heftiger vond overkomen, dan daadwerkelijke gemiddeldes op wikihttps://en.wikipedia.org/wiki/2016_BDO_ ... ampionship

Meeste spelers zitten gewoon tussen 85 en 90 in. Het is een eerste ronde. Vergeet ook niet dat Jelle met 90 gemiddeld Wereldkampioen is geworden.

Dik compliment aan de PDC die van darts een wereldsport maakt, met goede partners, grote prijzen, mooie decors, veel publiek en veel entertainment. Al snap ik niet helemaal dat een Hearn kan uitspreken: Mooi dat er zoveel mensen komen kijken bij het darten, waarbij het ze niet om het darten gaat. Hier ontbreekt nog een beetje liefde en voelt het wel alsof het darten gebruikt wordt door deze beste man.
Mooi betoog! Het is jammer dat de Lakeside een hoop glans heeft verloren. Wie denkt er niet met weemoed aan terug dat Martin Fitzmorris de spelers aankondigde en de helden het podium opkwamen, toen Lakeside nog hét toernooi was waar iedereen naar uitkeek. Nu krijg ik nog steeds dat nostalgische gevoel als ik die zaal zie en verlang ik terug naar die tijd, dat Barney, King, Adams, Whitlock en Fordham het podium opkwamen. Die mooie oude tijd, zucht...
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC WK vs Lakeside

Bericht door Fred Raket »

Anastasia ;)
Guul
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015, 23:41

Bericht door Guul »

Darten is geen lekkere dames sport...
Voor de dames is er trouwens ook weinig mannelijk schoon te zien...

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: PDC WK vs Lakeside

Bericht door IvanTheDarts180 »

Hankey mag als tweevoudig kampioen niet ontbreken. Gulliver die zoveel Nederlandse van de titel af heeft gehouden.
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
Tosti
Lid
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2014, 18:06

Re: PDC WK vs Lakeside

Bericht door Tosti »

Na een geruime sabbatical, :D , met veel plezier de afgelopen dagen weer het eea gelezen.

En iedereen heeft legitieme punten wanneer het aankomt op het verschil tussen de PDC en de BDO. Echter dat gezegd hebbende is het natuurlijk zo dat de BDO zelf nog steeds spreekt over het: lakeside world professional darts championship.
In mijn ogen vraag je dan zelf om die vergelijkingen.

Tevens is er een vergelijking met het boxen getrokken, deze gaat echter mank. Bij het boxen is het volgens mij zo dat je bij elke bond het kampioenschap kan winnen. Dit is bij het darten natuurlijk onmogelijk. In het zwaargewicht boxen is het overduidelijk dat Klichko daar de man is.

Zolang de BDO zelf de vergelijking mogelijk maakt lijkt het mij ook niet meer dan logisch dat men het eea gaat vergelijken.
En idd, de BDO is qua niveau beduidend minder.
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: PDC WK vs Lakeside

Bericht door Swedish Chef »

Zo, beide toernooien zijn afgelopen. Toch leuk (of voor sommigen of dit forum misschien storend) om eens een vergelijking in gemiddelden te maken:

Bij beide toernooien zijn alle wedstrijden VANAF de laatste 32 vergeleken, dan vergelijken we in ieder geval evenveel wedstrijden en even ver in het toernooi:

Hoogste winnende gemiddelde:
PDC 109,23 van Gerwen - BDO 96,6 Waites

Hoogste verliezende gemiddelde:
PDC 105,78 van Gerwen - BDO 95,04 Durrant

Laagste winnende gemiddelde:
PDC 91,04 Suljovic - BDO 79,62 Razma

Aantal gemiddeldes hoger dan 95,00:
PDC 34 - BDO 4

Aantal gemiddeldes lager dan 90,00:

PDC 8 - BDO 40

Vanaf de laatste 8:
Laagste winnende gemiddelde PDC 99,26 - Anderson - Finale & hoogste winnende gemiddelde BDO 95,37 - Waites - Laatste 8
Laagste verliezende gemiddelde PDC 94,07 - RvB - Halve finale & laagste winnende gemiddelde BDO 87,54 - Waites - Finale

En uiteraard gaat het niet alleen om de gemiddelden. Maar als je een finale wint met 87,5 gemiddeld en de andere statistieken over de gemiddelden ziet, dan geeft dat wel wat aan over het niveau van beide WK's.
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC WK vs Lakeside

Bericht door Fred Raket »

Ik heb ook deze Lakeside weer mooie partijen gezien waar het echt spannend was. Ik ben ook blij dat de BDO er nog is en niet alles 1 bond.
Er zijn spelers zat die niet bij de PDC willen spelen omdat darten voor hun een bijzaak is en geen hoofdinkomen.
Ook bij de PDC partijen gezien die niet om aan te kijken waren en sommige ook zonder spanning. kan je wel iets hoger gem gooien, maar dat maakt het niet spannender. Ieder zijn mening natuurlijk, dus is het hele vergelijk voor mij onzin.

Zoals ik vaker heb gezegd, moet je bij de PDC om in de top mee te draaien 501 binnen 15 darts uitgooien en liefst rondt de 12. Het is maar net wat een speler verkiest en niet waar mensen om vragen. Dat Jeffrey de Graaf naar de PDC gaat met zijn leeftijd is goed om te proberen. Men verwacht altijd dat Durrant, Waites en Mitchel etc overstappen maar met hun leeftijd, en verantwoording qua inkomen etc lijken ze tevreden te zijn nu bij de BDO.
Als je de leeftijd hebt als De Graaf en verantwoording, kan hij mooi groeien binnen de PDC.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: PDC WK vs Lakeside

Bericht door Dartsjournalist »

Ik vind wél dat er één bond zou moeten komen. Voor de groep die Fred aan geeft is er nog altijd de Challenge Tour.
Twitter: @PVDarts180
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: PDC WK vs Lakeside

Bericht door Swedish Chef »

Fred Raket schreefCOLONIk heb ook deze Lakeside weer mooie partijen gezien waar het echt spannend was. Ik ben ook blij dat de BDO er nog is en niet alles 1 bond.
Er zijn spelers zat die niet bij de PDC willen spelen omdat darten voor hun een bijzaak is en geen hoofdinkomen.
Ook bij de PDC partijen gezien die niet om aan te kijken waren en sommige ook zonder spanning. kan je wel iets hoger gem gooien, maar dat maakt het niet spannender. Ieder zijn mening natuurlijk, dus is het hele vergelijk voor mij onzin.

Zoals ik vaker heb gezegd, moet je bij de PDC om in de top mee te draaien 501 binnen 15 darts uitgooien en liefst rondt de 12. Het is maar net wat een speler verkiest en niet waar mensen om vragen. Dat Jeffrey de Graaf naar de PDC gaat met zijn leeftijd is goed om te proberen. Men verwacht altijd dat Durrant, Waites en Mitchel etc overstappen maar met hun leeftijd, en verantwoording qua inkomen etc lijken ze tevreden te zijn nu bij de BDO.
Als je de leeftijd hebt als De Graaf en verantwoording, kan hij mooi groeien binnen de PDC.
Dat Durrant, Waites en Mitchell blijven kan ik eigenlijk ook nog wel inkomen. Niet voor iedereen gaat het net zoals met Bunting etc.
Dat Jeffrey overstapt, snap ik toch niet helemaal. Wat je zelf ook zegt, uit in 15 of 12 en je hoort bij de top. Zeker op de vloer zijn er genoeg spelers die redelijk constant de 15-darters aan elkaar rijgen. En dat zie ik Jeffrey echt nog niet doen hoor. Ik hoop dat hij mijn ongelijk bewijst, maar ik zie echt nog geen 'nieuwe Benito' in hem.
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: PDC WK vs Lakeside

Bericht door Schiavoni »

Swedish Chef schreefCOLON Laagste winnende gemiddelde:
PDC 91,04 Suljovic - BDO 79,62 Razma
Laagste winnende gemiddele bij de BDO was 76,08 van Martin Phillips
Gebruikers-avatar
Vortex
Lid
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 19:52

Re: PDC WK vs Lakeside

Bericht door Vortex »

Krijg toch steeds meer moeite me te vermaken met de partijen op Lakeside, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, er waren nog best een paar goede potten het bekijken meer dan waard en van mij hoeft het echt niet alleen maar 12-darters te zijn, kan me prima vermaken met een spannende pot waar de gemiddelden rond de 90 hangen. Maar de laatste paar Lakesides gaan al met al toch wel door een ondergrens.. Vind het doodzonde echt want ik ben een vrij nostalgisch ingesteld persoon en de geschiedenis die de Embassy/Lakeside met zich mee brengt, de 'romantiek' van het darten, sigaretje, pullen bier, doodgewone mensen die wereldkampioen worden.. het boeit me zeer. Nu bij de PDC staat alles in het teken van commercie, geld en van darten je beroep maken, characters ontbreken (ook hier weer uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) en als iemand dan ook het publiek wil vermaken wordt 'm door een 'echte pro' het verwijt gemaakt dat ie niet professioneel met de sport bezig is. MvG bv roept het regelmatig. Volgens mij overschat je jezelf (en de dartsport) dan schromelijk maar dat zullen anderen hier vast anders zien. 8-)

Hoop dat binnen nu en een jaar of wat beide bonden eens echt tot elkaar komen of echt gaan SAMENwerken, 1 echt wk, nog een stuk of wat echte majors, klaar. Die demo partijen aan de andere kant van de wereld en PL kunnen me gestolen worden, gewoon lekker Matchplay, WGP, GSOD, Winmau, nou vooruit, nog wat kleinere tv-toernooien links en rechts.. maak van Lakeside een landen-WK o.i.d. wat je 1x in de 2 jaar houdt en van de Ladbrokes het individuele WK.. Zoiets.
:arrow: The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong
(TUFKAQ)
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 600
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC WK vs Lakeside

Bericht door ybabl »

Natuurlijk mogen er gemiddeldes vergeleken worden. Beide toernooien geven zich uit als wereldkampioenschappen, waar zogenaamd de 'top van de wereld' speelt, nou, laat het maar zien dan. Dan is het gewoon ontzettend teleurstellend wat er op Lakeside gepresteerd wordt. Prima als dartsliefhebbers als Fred Raket (niets persoonlijks hoor) hiervan kunnen genieten, maar ik denk het woordje "Wereldkampioenschap" gewoon steekt bij heel veel mensen. Er wordt veel minder over het niveau geklaagd tijdens een, pak 'm beet, Zuiderduin.

Over Lakeside zelf dan. Het is gewoon ontzettend jammer dat het zo is afgegleden. Ik ben darten gaan volgen vanaf '98, toen Barney de magische Embassy won. Over de jaren zag je het toernooi langzaam afglijden, maar had je nog altijd wel iets waarom je bleef kijken. Afgelopen jaren voelde het alsof je naar leuke toekomstige darters voor de PDC aan het scouten was. Hoe zou een Chisnall het doen, mocht ie overstappen? Winstanley, Kist, Bunting? Waar zitten we nu naar te kijken? Matige spelers die ineens kans maken om "Wereldkampioen" te worden? Zoals Mitchell, Richie George, Jeff Smith? Leuk dat zo'n Veenstra ver komt, maar kom op. Of vergane glorie als O'Shea, Fitton, Hankey en Adams?

Als ik niks te doen heb of er is niks anders op tv, dan zet ik de Lakeside misschien nog even op, zoals het eerste deel van de finale. Maar dit jaar heeft Lakeside eigenlijk afgedaan voor mij. Zonde.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: PDC WK vs Lakeside

Bericht door Jowinho »

Dartsjournalist schreefCOLONIk vind wél dat er één bond zou moeten komen. Voor de groep die Fred aan geeft is er nog altijd de Challenge Tour.
Dat gaat niet lukken. Kijk eens naar de deelnemersaantallen van tornooien als Dutch Open etc. Die extra spelers kan de PDC zeker niet aan op hun Challenge Tour.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: PDC WK vs Lakeside

Bericht door cookie »

Ben het er helemaal mee eens dat dit jaar echt sommige partijen niet het aankijken waard waren, ondanks dat de sfeer, het podium, de nostalgie er nog allemaal waren.

Ik hoop van harte dat de PDC snel doorgroeit en in staat gaat zijn om nog één of twee extra divisies erbij te creëren. Laten we het maar even vergelijken met het systeem in het Engelse voetbal. Hier wordt er in de 2e 3e en 4e divisie ook nog redelijk goed betaald.

Laten we er maar aan wennen dat alle NDB talenten zich nu al gaan focussen op de PDC en dat die met goede begeleiding naar de PDC gaan.

Ik hoop dat de BDO alle gepensioneerde PDC'ers wil opvangen en dan komt het wel goed met de kijkcijfers :)
eikie
Lid
BerichtenCOLON 490
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 22:05

Re: PDC WK vs Lakeside

Bericht door eikie »

Bij de BDO worden karakters geboren. Bij de PDC worden ze gemaakt...
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK vs Lakeside

Bericht door ratm »

Er zijn inderdaad steeds meer potten op lakeside die door de ondergrens zakken. Ook lijken er weinig nieuwe characters bij te komen. Toch zitten er nog steeds leuke potten bij vind ik, maar dan vooral verderop in het toernooi. De eerste ronde kan je grotendeels misschien beter overslaan. Het is ook erg jammer dat mensen als Robson, Hankey en O'Shea bij lange na niet meer hun oude niveau halen. Ieder jaar zijn er weer een aantal leuke spelers die overstappen. Alleen de laatste twee jaar al Bunting, Norris, Green, Wilson, Kist en van de Pas. Dat is gewoon te veel. Als dit soort spelers waren gebleven en er 2 tv-toernooien bij zouden komen, dan gaat het niveau wel weer omhoog denk ik. Dan hoeft het van mij ook niet 1 bond te worden, dan heeft het hebben van 2 bonden juist zijn charmes en als voordeel dat iedere speler zelf kan kiezen wat het beste bij hem past. Alleen zou een toernooi met de beide top 16 tegen elkaar dan wel een pre zijn.

Zoals het zich nu ontwikkelt (steeds lager niveau bij de bdo en zelfs de bbc stopt waarschijnlijk met lakeside) lijkt het toch het beste aan te sturen op 1 prof bond en 1 amateurbond. Eigenlijk zoals het nu is maar dan met een goede samenwerking. De top 10 van de amateurbond krijgt dan een pro-tourcard ofzo. Het PDC wk zou dan het wk zijn. Lakeside kan dan worden geïntegreerd en samen met de WMP en de WGP tot de grootste toernooien behoren. Ook zou ik dan graag News Of The World weer terug zien als toernooi waar profs en amateurs allemaal aan mee kunnen doen, maar de terugkeer van NOTW is een beetje een persoonlijke wens van me ;)
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: PDC WK vs Lakeside

Bericht door cookie »

Vandaag zie ik de naam van Manley en Kirk Shephard voorbij komen bij de Q-tour, waardoor ik het niet laten kon om even de wikipedia erbij te pakken van het jaar 2008 waarin Shephard 2e werd op het WK.

Het jaar dat je als finalist 50.000pond kreeg.
Het jaar dat je nog de finale kon halen zonder 90 gemiddeld te gooien.
Het jaar dat MvG nog 85 gemiddeld gooide tegen Phil Taylor in de eerste ronde.
Het jaar dat Erwin Exercatte de voorronde wint met 63gem om daarna Colin Osborne met 92gem te verslaan.
Het jaar dat Part met een toernooigemiddelde van 94 wereldkampioen is geworden.

Wat is er toch een hoop ontwikkeld in 6 jaar tijd zeg..

https://en.wikipedia.org/wiki/2008_PDC_ ... ampionship" onclick="window.open(this.href);return false;
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Mooie post!
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: PDC WK vs Lakeside

Bericht door Rat »

Zat te denken. Barry hearn en vele anderen beweren dat je de lakeside geen wk meer kan noemen. Nivo te laag, amper favorieten.

Als je zo denkt, hoeveel van die wereld titels van Taylor kunnen we dan ook als niet serieus beschouwen?

De eerste 10? Zeker de eerste jaren, kon je dat toch ook niet serieus een wk titel noemen? Waren amper 10 spelers die konden darten. Dat eerste wk hebben ze zelfs spelers moeten vragen of ze mee wilden doen, anders hadden ze niet eens een toernooi.


Ook dat je mensen betiteld als lakeside kampioen. Maar barney wel 5 keer wk kampioen noemen, en phil ook 16 ipv 15...

Beetje flauw allemaal.

Ik stel voor. WDF opheffen, dat wordt de PDC. BDO wordt gewoon een landelijke organisatie. Regel wat voordeeltjes voor de counties.

Lakeside wordt gewoon een nieuw toernooi, door de PDC. Na het UK open.

Met het meeste prijzengeld na het PDC WK, en alleen de top 32.

En gaaaan!

:D
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC WK vs Lakeside

Bericht door Fred Raket »

Rat schreefCOLONZat te denken. Barry hearn en vele anderen beweren dat je de lakeside geen wk meer kan noemen. Nivo te laag, amper favorieten.

Als je zo denkt, hoeveel van die wereld titels van Taylor kunnen we dan ook als niet serieus beschouwen?

De eerste 10? Zeker de eerste jaren, kon je dat toch ook niet serieus een wk titel noemen? Waren amper 10 spelers die konden darten. Dat eerste wk hebben ze zelfs spelers moeten vragen of ze mee wilden doen, anders hadden ze niet eens een toernooi.


Ook dat je mensen betiteld als lakeside kampioen. Maar barney wel 5 keer wk kampioen noemen, en phil ook 16 ipv 15...

Beetje flauw allemaal.

Ik stel voor. WDF opheffen, dat wordt de PDC. BDO wordt gewoon een landelijke organisatie. Regel wat voordeeltjes voor de counties.

Lakeside wordt gewoon een nieuw toernooi, door de PDC. Na het UK open.

Met het meeste prijzengeld na het PDC WK, en alleen de top 32.

En gaaaan!

:D
EDO bestaat al ;)

Je ziet dat +- na 2009 het niveau bij de PDC omhoog is gegaan
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: PDC WK vs Lakeside

Bericht door DanMan »

Ná 2012 heeft het nog een sprong gemaakt.
Dankzij MVG.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK vs Lakeside

Bericht door ratm »

Rat schreefCOLONZat te denken. Barry hearn en vele anderen beweren dat je de lakeside geen wk meer kan noemen. Nivo te laag, amper favorieten.

Als je zo denkt, hoeveel van die wereld titels van Taylor kunnen we dan ook als niet serieus beschouwen?

De eerste 10? Zeker de eerste jaren, kon je dat toch ook niet serieus een wk titel noemen? Waren amper 10 spelers die konden darten. Dat eerste wk hebben ze zelfs spelers moeten vragen of ze mee wilden doen, anders hadden ze niet eens een toernooi.


Ook dat je mensen betiteld als lakeside kampioen. Maar barney wel 5 keer wk kampioen noemen, en phil ook 16 ipv 15...

Beetje flauw allemaal.
Phil won zijn 2 BDO titels voor de split, dus die zijn onbetwist door beide bonden. Barney heeft hier afspraken over gemaakt met de PDC toen hij overstapte. Er word wel vaker gezegd dat de eerste titels bij de PDC niks waard zijn omdat er zo weinig spelers waren, maar het waren wel de topspelers van dat moment. Je kan zelfs beter zeggen dat het BDO wk van 94 (en wellicht die erna) niets waard zijn want alle toppers waren afwezig.

En waarschijnlijk is dat ook je punt, namelijk dat het lastig te vergelijken is. En daar ben ik het wel mee eens. Alleen is het niveau van de BDO momenteel zo laag dat het lastig als serieus wk te zien is. Zeker als een leuk toernooi maar niet meer te vergelijken met het PDC wk. In de begin jaren van de PDC lag het niveau van de topspelers minstens gelijk aan dat van de topspelers van de BDO. Het was ook altijd de vraag wie van de beide kampioenen nou echt de beste was (en als ze tegen elkaar moesten won Phil altijd). Nu is daar gewoon een groot verschil tussen. Het maakt de Lakeside niet saai ofzo, maar als mensen roepen dat het niet meer als serieus wk te zien is hebben ze gewoon een punt.
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: PDC WK vs Lakeside

Bericht door IvanTheDarts180 »

ratm schreefCOLON
Rat schreefCOLONZat te denken. Barry hearn en vele anderen beweren dat je de lakeside geen wk meer kan noemen. Nivo te laag, amper favorieten.

Als je zo denkt, hoeveel van die wereld titels van Taylor kunnen we dan ook als niet serieus beschouwen?

De eerste 10? Zeker de eerste jaren, kon je dat toch ook niet serieus een wk titel noemen? Waren amper 10 spelers die konden darten. Dat eerste wk hebben ze zelfs spelers moeten vragen of ze mee wilden doen, anders hadden ze niet eens een toernooi.


Ook dat je mensen betiteld als lakeside kampioen. Maar barney wel 5 keer wk kampioen noemen, en phil ook 16 ipv 15...

Beetje flauw allemaal.
Phil won zijn 2 BDO titels voor de split, dus die zijn onbetwist door beide bonden. Barney heeft hier afspraken over gemaakt met de PDC toen hij overstapte. Er word wel vaker gezegd dat de eerste titels bij de PDC niks waard zijn omdat er zo weinig spelers waren, maar het waren wel de topspelers van dat moment. Je kan zelfs beter zeggen dat het BDO wk van 94 (en wellicht die erna) niets waard zijn want alle toppers waren afwezig.

En waarschijnlijk is dat ook je punt, namelijk dat het lastig te vergelijken is. En daar ben ik het wel mee eens. Alleen is het niveau van de BDO momenteel zo laag dat het lastig als serieus wk te zien is. Zeker als een leuk toernooi maar niet meer te vergelijken met het PDC wk. In de begin jaren van de PDC lag het niveau van de topspelers minstens gelijk aan dat van de topspelers van de BDO. Het was ook altijd de vraag wie van de beide kampioenen nou echt de beste was (en als ze tegen elkaar moesten won Phil altijd). Nu is daar gewoon een groot verschil tussen. Het maakt de Lakeside niet saai ofzo, maar als mensen roepen dat het niet meer als serieus wk te zien is hebben ze gewoon een punt.
Is het echt zo dat rond de Karen 2000-2007 de wereldtop bij de pdc speelde. Tuurlijk is Taylor duidelijk. Maar in die tijd werd in NL helaas alleen BDO uitgezonden.
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK vs Lakeside

Bericht door ratm »

IvanTheDarts180 schreefCOLON
Is het echt zo dat rond de Karen 2000-2007 de wereldtop bij de pdc speelde. Tuurlijk is Taylor duidelijk. Maar in die tijd werd in NL helaas alleen BDO uitgezonden.
Nee, ik had het over de begin jaren. Daarna juist niet meer.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Niveauverschil PDC/BDO

Bericht door Fred Raket »

IvanTheDarts180 schreefCOLON
ratm schreefCOLON
Rat schreefCOLONZat te denken. Barry hearn en vele anderen beweren dat je de lakeside geen wk meer kan noemen. Nivo te laag, amper favorieten.

Als je zo denkt, hoeveel van die wereld titels van Taylor kunnen we dan ook als niet serieus beschouwen?

De eerste 10? Zeker de eerste jaren, kon je dat toch ook niet serieus een wk titel noemen? Waren amper 10 spelers die konden darten. Dat eerste wk hebben ze zelfs spelers moeten vragen of ze mee wilden doen, anders hadden ze niet eens een toernooi.


Ook dat je mensen betiteld als lakeside kampioen. Maar barney wel 5 keer wk kampioen noemen, en phil ook 16 ipv 15...

Beetje flauw allemaal.
Phil won zijn 2 BDO titels voor de split, dus die zijn onbetwist door beide bonden. Barney heeft hier afspraken over gemaakt met de PDC toen hij overstapte. Er word wel vaker gezegd dat de eerste titels bij de PDC niks waard zijn omdat er zo weinig spelers waren, maar het waren wel de topspelers van dat moment. Je kan zelfs beter zeggen dat het BDO wk van 94 (en wellicht die erna) niets waard zijn want alle toppers waren afwezig.

En waarschijnlijk is dat ook je punt, namelijk dat het lastig te vergelijken is. En daar ben ik het wel mee eens. Alleen is het niveau van de BDO momenteel zo laag dat het lastig als serieus wk te zien is. Zeker als een leuk toernooi maar niet meer te vergelijken met het PDC wk. In de begin jaren van de PDC lag het niveau van de topspelers minstens gelijk aan dat van de topspelers van de BDO. Het was ook altijd de vraag wie van de beide kampioenen nou echt de beste was (en als ze tegen elkaar moesten won Phil altijd). Nu is daar gewoon een groot verschil tussen. Het maakt de Lakeside niet saai ofzo, maar als mensen roepen dat het niet meer als serieus wk te zien is hebben ze gewoon een punt.
Is het echt zo dat rond de Karen 2000-2007 de wereldtop bij de pdc speelde. Tuurlijk is Taylor duidelijk. Maar in die tijd werd in NL helaas alleen BDO uitgezonden.
Ik vind dat wel erg kort door de bocht. Hankey,King, Adams, RvB etc waren echt wel toppers toen en terugkijkend naar het niveau van voor 2009 gooide er weinig spelers bij de PDC boven de 92/95 gem. dat is later pas gestegen
BUTTON_POST_REPLY