Characters in de dartsport

Overige topics die met darts te maken hebben
BUTTON_POST_REPLY
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Characters in de dartsport

Bericht door DeDeen »

Die pot Mardle - Taylor. Geweldig. Eeuwig zonde dat Mardle het niet meer kan en er niet een gelijk figuur opgestaan is.
Echt schitterend...
Dartsjournalist schreefCOLONIk ga me maar eens voorbereiden op het WK. Heb toch niks beters te doen. :lol:

Uit de oude doos; Phil Taylor v Wayne Mardle, WK 2008. Maandagavond maar Taylor v RvB terugkijken. :)
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Characters in de dartsport

Bericht door Dartsjournalist »

DeDeen schreefCOLONDie pot Mardle - Taylor. Geweldig. Eeuwig zonde dat Mardle het niet meer kan en er niet een gelijk figuur opgestaan is.
Echt schitterend...
Ik vind Peter Wright er wel een beetje bij in de buurt komen hoor.
Twitter: @PVDarts180
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Characters in de dartsport

Bericht door Erwin27 »

Dartsjournalist schreefCOLON
DeDeen schreefCOLONDie pot Mardle - Taylor. Geweldig. Eeuwig zonde dat Mardle het niet meer kan en er niet een gelijk figuur opgestaan is.
Echt schitterend...
Ik vind Peter Wright er wel een beetje bij in de buurt komen hoor.
Maar toch heb ik bij Wright het idee dat het allemaal een beetje fake is. Te gemaakt. Niet het idee dat hij echt zo is, maar alleen wil doen alsof.
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Characters in de dartsport

Bericht door Ranph »

Het is wel een reden om ieder jaar voor de PL uitgenodigd te worden.
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Characters in de dartsport

Bericht door Erwin27 »

Dat komt door zijn goede prestaties. Anders hadden ze Hankey een paar jaar terug ook wel uitgenodigd, als dat de reden was.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Characters in de dartsport

Bericht door Dartsjournalist »

Dat denk ik niet. Hankey en Wright zijn beide 'characters', of het nou gespeeld is of niet. Maar het is verschil is wel dat Wright een ''feestelijke'' speler is en dat kan je van Hankey absoluut niet zeggen.
Twitter: @PVDarts180
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Characters in de dartsport

Bericht door ratm »

Dartsjournalist schreefCOLONDat denk ik niet. Hankey en Wright zijn beide 'characters', of het nou gespeeld is of niet. Maar het is verschil is wel dat Wright een ''feestelijke'' speler is en dat kan je van Hankey absoluut niet zeggen.
Wright is ook een character inderdaad, op zijn eigen manier. Hankey hadden ze zeker wel in de PL willen hebben als hij beter had gespeeld, daar ben ik van overtuigt
Frozzell
Lid
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:04

Re: Characters in de dartsport

Bericht door Frozzell »

Characters zijn vroeger altijd belangrijk geweest in de dartsport. Anders zou het maar een saai kijkspel zijn geweest. Maar dat komt volgens mij omdat het spel vroeger anders gespeeld werd. Vroeger werd toch veel langzamer gespeeld, meer gemikt. Als je dan alleen mensen zoals John Lowe aan het werk zou zien met zijn strakke gezicht, laag tempo en weinig emotie....dan wordt het al snel saai voor het grote publiek. Characters als Bobby George,Jocky Wilson en Eric Bristow zorgden toch voor show en sensatie, ieder op hun eigen manier. Naderhand werd deze rol overgenomen door Manley, Mardel, O 'Shea en Hankey. Het hoorde erbij en kwam meestal leuk en spontaan over.Het was ook belangrijk voor darts als kijksport.
In deze tijd hebben we dan ineens Paul Nicholson en Peter Wright maar nu lijkt het toch meer op een clowns act naar mijn mening. Te gemaakt.
En volgens mij hebben we deze acts niet meer nodig in het huidige darts. De meeste spelers zijn nu een stuk sneller, spelen op adrenaline met de bijbehorende emotie. Bangbangbang die pijlen naar het bord, de gebalde vuist erbij en het is schitterend om naar te kijken. Een pakkend opkomstnummer erbij, meer hebben we eigenlijk niet meer nodig.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Characters in de dartsport

Bericht door Lookout »

ratm schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLONDat denk ik niet. Hankey en Wright zijn beide 'characters', of het nou gespeeld is of niet. Maar het is verschil is wel dat Wright een ''feestelijke'' speler is en dat kan je van Hankey absoluut niet zeggen.
Wright is ook een character inderdaad, op zijn eigen manier. Hankey hadden ze zeker wel in de PL willen hebben als hij beter had gespeeld, daar ben ik van overtuigt
Het is toch geweldig hoe Wright Taylor liep te jennen in een van die PL avonden.
Hij deed het tevens ook tegen Lewis en MVG.
Lewis kon het niet echt waarderen toen hij 6-1 achter stond en op 171 en Wright op een dubbel stond.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Characters in de dartsport

Bericht door Fred Raket »

Ik vind het echt jammer dat Ted Hankey niet regelmatig te zien is op TV.
Zijn act met goede spel is gewoon machtig, slecht spel en dit gedrag is ergerlijk btw. :)
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Characters in de dartsport

Bericht door Ranph »

Bij de BDO is hij best goed bezig momenteel
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Characters in de dartsport

Bericht door DeDeen »

Ranph schreefCOLONBij de BDO is hij best goed bezig momenteel
Voor iemand van zijn statuur vind ik dat nogal tegenvallen.
Gebruikers-avatar
Peter66
Lid
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:46

Re: Characters in de dartsport

Bericht door Peter66 »

Ik denk dat, met het steeds hoger worden van het niveau, het aantal echte "characters" zal afnemen. Immers, als er serieuzer getraind, gespeeld en geleefd wordt is dat bijna onvermijdelijk. Aan de ene kant jammer, natuurlijk, de Manleyss, Hankeys en de Mardles zorgden zeker ook voor spektakel en amusement, aan de andere kant zijn mooie partijen met hoge gemiddelden en mooie finishes natuurlijk ook goed !
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Characters in de dartsport

Bericht door PennyLanee »

Peter66 schreefCOLONIk denk dat, met het steeds hoger worden van het niveau, het aantal echte "characters" zal afnemen. Immers, als er serieuzer getraind, gespeeld en geleefd wordt is dat bijna onvermijdelijk. Aan de ene kant jammer, natuurlijk, de Manleyss, Hankeys en de Mardles zorgden zeker ook voor spektakel en amusement, aan de andere kant zijn mooie partijen met hoge gemiddelden en mooie finishes natuurlijk ook goed !
Mwa, een figuur al Peter Wright traint ook gewoon elke dag een x aantal uur. Ik vind het wel wat hebben. Peter Wright ietwat overdreven maar wel een echte entertainer. Als hij opkomt met z'n gekke lied, ik houd er niet van, maar heel die zaal staat toch te springen en is helemaal hyped up. Van mij mogen er altijd wel een paar entertainers tussen zitten, maakt het voor mij leuker in ieder geval.
Gebruikers-avatar
Peter66
Lid
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:46

Re: Characters in de dartsport

Bericht door Peter66 »

PennyLanee schreefCOLON
Peter66 schreefCOLONIk denk dat, met het steeds hoger worden van het niveau, het aantal echte "characters" zal afnemen. Immers, als er serieuzer getraind, gespeeld en geleefd wordt is dat bijna onvermijdelijk. Aan de ene kant jammer, natuurlijk, de Manleyss, Hankeys en de Mardles zorgden zeker ook voor spektakel en amusement, aan de andere kant zijn mooie partijen met hoge gemiddelden en mooie finishes natuurlijk ook goed !
Mwa, een figuur al Peter Wright traint ook gewoon elke dag een x aantal uur. Ik vind het wel wat hebben. Peter Wright ietwat overdreven maar wel een echte entertainer. Als hij opkomt met z'n gekke lied, ik houd er niet van, maar heel die zaal staat toch te springen en is helemaal hyped up. Van mij mogen er altijd wel een paar entertainers tussen zitten, maakt het voor mij leuker in ieder geval.

Klopt zeker ook, daarom heb ik bewust "afnemen" gezegd en niet "verdwijnen". En gelukkig maar, het moeten ook niet allemaal eenheidsworsten zijn.
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Characters in de dartsport

Bericht door PennyLanee »

Peter66 schreefCOLONKlopt zeker ook, daarom heb ik bewust "afnemen" gezegd en niet "verdwijnen". En gelukkig maar, het moeten ook niet allemaal eenheidsworsten zijn.
Klopt, een stuk of 2/3 is leuk. Niet dat het een circus word op 't podium. Dus je hebt gelijk!
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Characters in de dartsport

Bericht door Kos »

Vind iedereen een character, op zijn eigen manier. Mvg is er ook met zn emoties. Kan daar zo van genieten maar ook hoe hankey, mardle, wright en manley dat doen/deden. Een martin adams vind ik ook leuk om te zien met al zn bling bling haha.

Vooral de lakeside finale van hankey toen ie opkwam uit die doodkist en van die vleermuisjes gooiden. Prachtig.
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Characters in de dartsport

Bericht door IvanTheDarts180 »

Kos schreefCOLONVind iedereen een character, op zijn eigen manier. Mvg is er ook met zn emoties. Kan daar zo van genieten maar ook hoe hankey, mardle, wright en manley dat doen/deden. Een martin adams vind ik ook leuk om te zien met al zn bling bling haha.

Vooral de lakeside finale van hankey toen ie opkwam uit die doodkist en van die vleermuisjes gooiden. Prachtig.
Vind dat Hankey idd het voorbeeld blijft ookal was King of Bling bobby george natuurlijk ook mooi met die kandelaar. Goede oude tijd.
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
BUTTON_POST_REPLY