Welke speler glijdt af van de ranking?

Overige topics die met darts te maken hebben
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Welke speler glijdt af van de ranking?

Bericht door Ranph »

N.a.v. wat Jacques zei in het commentaar. Welke speler(s) zullen we in de komende 2/3 jaar niet meer terug zien op de tv-toernooien bij de PDC?

Ik trap af. :D

1. Ronnie Baxter
2. Steve Beaton
3. John Part
4. Stuart Kellett
5. Wayne Jones
6. Richie Burnett
(Paul Nicholson heeft wel een dramatisch jaar, Maar heeft wel bewezen dat hij goed kan darten)
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Welke speler glijdt af van de ranking?

Bericht door Dartmat »

Nicholson is ook nog jong genoeg om terug te komen.

Behalve de namen die je al noemde verwacht ik ook dat van Barneveld, Hamilton, Painter, Andy Smith en Colin Lloyd voorbij gestreefd zullen worden en gaan zakken. Bij die laatste twee is dat natuurlijk al langer gaande. Taylor zodra hij nog minder gaat gooien ook natuurlijk, maar zolang hij niet stopt zal hij ook niet gauw gaan zakken, daar is hij te goed voor.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Welke speler glijdt af van de ranking?

Bericht door Lookout »

Als Raymond van Barneveld bijvoorbeeld de eerste ronde uitgeschakeld zou worden,dan verliest hij toch 100.000 pond die hij twee jaar terug verdiende?
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Welke speler glijdt af van de ranking?

Bericht door rproele »

Lookout schreefCOLONAls Raymond van Barneveld bijvoorbeeld de eerste ronde uitgeschakeld zou worden,dan verliest hij toch 100.000 pond die hij twee jaar terug verdiende?
Halve finale is bij mij weten geen 100.000.
Maar zal wel een flinke hap zijn uit zijn stand ja.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Welke speler glijdt af van de ranking?

Bericht door rproele »

Moeten we Whitlock zo langzamerhand ook al een beetje als afglijder gaan zien?
Maw, gaat dit nog goed komen met de man?
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Welke speler glijdt af van de ranking?

Bericht door Lookout »

rproele schreefCOLON
Lookout schreefCOLONAls Raymond van Barneveld bijvoorbeeld de eerste ronde uitgeschakeld zou worden,dan verliest hij toch 100.000 pond die hij twee jaar terug verdiende?
Halve finale is bij mij weten geen 100.000.
Maar zal wel een flinke hap zijn uit zijn stand ja.
50.000 inderdaad.

Dan zal hij 20ste staan en is het einde verhaal.
180's '16 79x
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Welke speler glijdt af van de ranking?

Bericht door Lookout »

rproele schreefCOLONMoeten we Whitlock zo langzamerhand ook al een beetje als afglijder gaan zien?
Maw, gaat dit nog goed komen met de man?
Whitlock staat nog hoog genoeg in de rankings en heeft volgens mij niet veel te verdedigen dit jaar.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Welke speler glijdt af van de ranking?

Bericht door Dartmat »

Top 5 was ook echt op zijn tenen. Is gewoon een aardige top 12 speler. Dus hij is nog niet echt aan het afzakken. Heeft wel een hopeloos jaar, dat mag niet nog een jaar duren uiteraard.
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Welke speler glijdt af van de ranking?

Bericht door Ranph »

Whitlock zie ik nog wel terug komen.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Welke speler glijdt af van de ranking?

Bericht door Lookout »

Ranph schreefCOLONWhitlock zie ik nog wel terug komen.
Heeft ruim boven zijn stand geleefd.
Als hij zich in de top 12 kan standhouden doet hij het meer naar behoren.
180's '16 79x
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Welke speler glijdt af van de ranking?

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLONTop 5 was ook echt op zijn tenen. Is gewoon een aardige top 12 speler. Dus hij is nog niet echt aan het afzakken. Heeft wel een hopeloos jaar, dat mag niet nog een jaar duren uiteraard.
Ik vind Whitlock echt niet minder dan Newton, Wright of Chisnall hoor. Zeker wel top 10 speler als je het mij vraagt. Plek 5 kan hij in de toekomst best nog wel een keer komen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Welke speler glijdt af van de ranking?

Bericht door ratm »

Baxter, Beaton, Loyd, Part zijn al een tijdje aan het zakken en dat zal doorzetten. Burnett gaat het vanwegen zijn schorsing ook lastig krijgen.
Verders hebben Barney, Webster en Hamilton het lastig. Newton zal ook langzaam gaan zakken denk ik. Is gewoon niet goed genoeg op tv.
Painter is nou juist zo iemand die telkens er bij blijft hangen
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Welke speler glijdt af van de ranking?

Bericht door Fred Raket »

Beaton en Baxter houden zich al jaren staande. Lloyd en Part zie ik verder zakken.
Bram1900
Lid
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:26

Re: Welke speler glijdt af van de ranking?

Bericht door Bram1900 »

ratm schreefCOLONBaxter, Beaton, Loyd, Part zijn al een tijdje aan het zakken en dat zal doorzetten. Burnett gaat het vanwegen zijn schorsing ook lastig krijgen.
Verders hebben Barney, Webster en Hamilton het lastig. Newton zal ook langzaam gaan zakken denk ik. Is gewoon niet goed genoeg op tv.
Painter is nou juist zo iemand die telkens er bij blijft hangen
Beaton is dit jaar gestegen en gaat de komende maanden nog 1 a 2 plekken stijgen. Dus die zie ik niet zo snel vallen. Wel: Part, Andy Smith, Lloyd, Walsh, Nicholson, Kellett, Jenkins, Arron Monk, Osborne, Steve Brown,
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Welke speler glijdt af van de ranking?

Bericht door ratm »

Bram1900 schreefCOLON
ratm schreefCOLONBaxter, Beaton, Loyd, Part zijn al een tijdje aan het zakken en dat zal doorzetten. Burnett gaat het vanwegen zijn schorsing ook lastig krijgen.
Verders hebben Barney, Webster en Hamilton het lastig. Newton zal ook langzaam gaan zakken denk ik. Is gewoon niet goed genoeg op tv.
Painter is nou juist zo iemand die telkens er bij blijft hangen
Beaton is dit jaar gestegen en gaat de komende maanden nog 1 a 2 plekken stijgen. Dus die zie ik niet zo snel vallen. Wel: Part, Andy Smith, Lloyd, Walsh, Nicholson, Kellett, Jenkins, Arron Monk, Osborne, Steve Brown,
Klopt, Beaton hoort er niet bij
Bram1900
Lid
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:26

Re: Welke speler glijdt af van de ranking?

Bericht door Bram1900 »

Het is overigens niet opvallend dat de laatste paar jaar veel spelers die jarenlang tussen 16 en 32 stonden nu wegzakken. Ze doen al lang mee en kunnen vaak de motivatie niet meer opbrengen keihard te trainen als ze door overstappers en jongelingen voorbij worden gelopen die die motivatie wel nog hebben (zonder nu te willen generaliseren)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Welke speler glijdt af van de ranking?

Bericht door Fred Raket »

Bram1900 schreefCOLONHet is overigens niet opvallend dat de laatste paar jaar veel spelers die jarenlang tussen 16 en 32 stonden nu wegzakken. Ze doen al lang mee en kunnen vaak de motivatie niet meer opbrengen keihard te trainen als ze door overstappers en jongelingen voorbij worden gelopen die die motivatie wel nog hebben (zonder nu te willen generaliseren)
Idd
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Welke speler glijdt af van de ranking?

Bericht door Ranph »

Begrijpelijk, Als je van jezelf weet dat je niet meer om de prijzen speelt, en daardoor ook niet meer traint, kun je misschien maar beter stoppen.
BUTTON_POST_REPLY