Sponsoring spelers

Overige topics die met darts te maken hebben
Royco1
Lid
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 15:29

Sponsoring spelers

Bericht door Royco1 »

cancellara27 schreefCOLONHet mooie van darten vind ik ook de simpelheid. Pijltjes gooien naar het bord, veel meer is het niet.
Daarom snap ik ook best dat sponsoren niet al te diep in de buidel willen graaien voor het darten. Ik vraag me dan ook af of er nog veel meer mensen van het darten gaan kunnen leven
Ik snap het juist wel.
Ik zou als bedrijf bijvoorbeeld best graag een nederlandse topper sponsoren.
Denk dat je veel exposure krijgt voor een relatief laag bedrag.
In een pdc finale is bijvoorbeeld toch een aantal uur een logo op het shirt bijna continue in beeld.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Sponsoring spelers

Bericht door Fred Raket »

Royco1 schreefCOLONik snap het juist wel.
Ik zou als bedrijf bijvoorbeeld best graag een nederlandse topper sponsoren.
Denk dat je veel exposure krijgt voor een relatief laag bedrag.
In een pdc finale is bijvoorbeeld toch een aantal uur een logo op het shirt bijna continue in beeld.
Ik sponsor (ook) liever een PDC speler dan een BDO speler, bij de PDC is de kans groter dat je wereldwijd op TV komt.
Zie alle NL deelnemers nu aan het WK.

Kort om, Ik sponsor liever Benito dan Wesley nu. ;)
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Sponsoring spelers

Bericht door ratm »

Fred Raket schreefCOLON
Royco1 schreefCOLONik snap het juist wel.
Ik zou als bedrijf bijvoorbeeld best graag een nederlandse topper sponsoren.
Denk dat je veel exposure krijgt voor een relatief laag bedrag.
In een pdc finale is bijvoorbeeld toch een aantal uur een logo op het shirt bijna continue in beeld.
Ik sponsor (ook) liever een PDC speler dan een BDO speler, bij de PDC is de kans groter dat je wereldwijd op TV komt.
Zie alle NL deelnemers nu aan het WK.

Kort om, Ik sponsor liever Benito dan Wesley nu. ;)
Maar voor een Brit is dat misschien weer anderosm aangezien de Lakeside finale meer bekeken wordt dan de PDC finale in GB?
Aan de andere kant weet ik niet hoe de regels bij lakeside zijn wat sponsor namen op je shirt betreft
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Sponsoring spelers

Bericht door Fred Raket »

ratm schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Royco1 schreefCOLONik snap het juist wel.
Ik zou als bedrijf bijvoorbeeld best graag een nederlandse topper sponsoren.
Denk dat je veel exposure krijgt voor een relatief laag bedrag.
In een pdc finale is bijvoorbeeld toch een aantal uur een logo op het shirt bijna continue in beeld.
Ik sponsor (ook) liever een PDC speler dan een BDO speler, bij de PDC is de kans groter dat je wereldwijd op TV komt.
Zie alle NL deelnemers nu aan het WK.

Kort om, Ik sponsor liever Benito dan Wesley nu. ;)
Maar voor een Brit is dat misschien weer anderosm aangezien de Lakeside finale meer bekeken wordt dan de PDC finale in GB?
Aan de andere kant weet ik niet hoe de regels bij lakeside zijn wat sponsor namen op je shirt betreft

De kans dat je speler bij de PDC op TV komt is groter als bij de BDO
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Sponsoring spelers

Bericht door Ranph »

BDO finale wordt mee bekeken dan PDC finale?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Sponsoring spelers

Bericht door ratm »

Fred Raket schreefCOLON De kans dat je speler bij de PDC op TV komt is groter als bij de BDO
Maar in GB wel achter de decoder. Maar de kijkers per internet maken een hoop goed denk ik En dan is PDC wellicht meer bekeken.
Gebruikers-avatar
Vortex
Lid
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 19:52

Re: Sponsoring spelers

Bericht door Vortex »

Je vergeet de vele miljoenen die de Lakeside en tegenwoordig ook de kleinere toernooien bij de BDO via Eurosport volgen.
ratm schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON De kans dat je speler bij de PDC op TV komt is groter als bij de BDO
Maar in GB wel achter de decoder. Maar de kijkers per internet maken een hoop goed denk ik En dan is PDC wellicht meer bekeken.
:arrow: The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong
(TUFKAQ)
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Sponsoring spelers

Bericht door ratm »

Ranph schreefCOLONBDO finale wordt mee bekeken dan PDC finale?
Yep. In GB wel. Ongeveer 2x zoveel. (op TV dan, internet is mij niet bekend) Komt natuurlijk omdat PDC achter de decoder zit
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Sponsoring spelers

Bericht door ratm »

Vortex schreefCOLONJe vergeet de vele miljoenen die de Lakeside en tegenwoordig ook de kleinere toernooien bij de BDO via Eurosport volgen.
ratm schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON De kans dat je speler bij de PDC op TV komt is groter als bij de BDO
Maar in GB wel achter de decoder. Maar de kijkers per internet maken een hoop goed denk ik En dan is PDC wellicht meer bekeken.
Ook dat nog inderdaad. Misschien is het als sponsor toch handiger om Lakeside spelers te sponsoren ;) (als Britse sponsor dan)
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Sponsoring spelers

Bericht door Ranph »

Iemand enig idee hoe duur een speler sponsoren is? 15000 euro per jaar ongeveer?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Sponsoring spelers

Bericht door Fred Raket »

Ranph schreefCOLONIemand enig idee hoe duur een speler sponsoren is? 15000 euro per jaar ongeveer?

Dat is verschillende, wie en wat je sponsort
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Sponsoring spelers

Bericht door bullieboy »

Er is 1 Nederlandse speler verwoed op zoek naar een sponsr
Jan Dekker zit momenteel zonder hoofdsponsor.
Hij heeft alleen maar een subsponsor: Grand slam
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Sponsoring spelers

Bericht door Ranph »

We kunnen Jantje namens darts-talk.nl sponsoren :D
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Sponsoring spelers

Bericht door Fred Raket »

bullieboy schreefCOLONEr is 1 Nederlandse speler verwoed op zoek naar een sponsr
Jan Dekker zit momenteel zonder hoofdsponsor.
Hij heeft alleen maar een subsponsor: Grand slam
Na een goed WK heeft ie meer kans, afgelopen jaar 14e geworden bij de BDO.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Sponsoring spelers

Bericht door rproele »

Ranph schreefCOLONIemand enig idee hoe duur een speler sponsoren is? 15000 euro per jaar ongeveer?
Als je iemand geheel onafhankelijk wil maken zal je iemand een gemiddeld jaarsalaris en zijn startgeld, reis- en verblijfskosten moeten sponsoren.
Dan kan hij zich volledig focussen op het trainen, tenminste, zo lijkt het mij.
Ik denk dus dat je met 15000 niet ver komt als je het heel kort bekijkt
Natuurlijk zal diegene bij goede resultaten ook nog inkomsten via de toernooien krijgen, waar wel weer een deel van afgedragen moet worden.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Sponsoring spelers

Bericht door Fred Raket »

Als je een darter gaat sponsoren, maak je een totaal plaatje wat er nodig is en word er strak onderhandeld.

Wat zijn je doelen, verplichtingen en inkomsten. zomaar even € 15.000 betalen zit er echt niet in.
Er is natuurlijk ook verschil in wie er al sponsor zijn of wie nog binnen te halen. Gaat het om Taylor of om Ronnie Huybrechts bijv.
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Sponsoring spelers

Bericht door Ranph »

Wanneer je iemand wilt sponsoren ben je dus al een inkomen kwijt. ong. 33.000 per jaar. + reiskosten en inschrijving(20,000) en de bijkomende kosten 8.000.
61.000 euro per jaar. (ruw geschat) Pfff. je zou maar geen sponsor hebben..
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Sponsoring spelers

Bericht door Fred Raket »

Ranph schreefCOLONWanneer je iemand wilt sponsoren ben je dus al een inkomen kwijt. ong. 33.000 per jaar. + reiskosten en inschrijving(20,000) en de bijkomende kosten 8.000.
61.000 euro per jaar. (ruw geschat) Pfff. je zou maar geen sponsor hebben..

En wie denk je wie dat gaat betalen en aan wie en waarvoor ?

Je kunt niet zomaar wat verzinnen
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Sponsoring spelers

Bericht door Ranph »

Fred Raket schreefCOLON
Ranph schreefCOLONWanneer je iemand wilt sponsoren ben je dus al een inkomen kwijt. ong. 33.000 per jaar. + reiskosten en inschrijving(20,000) en de bijkomende kosten 8.000.
61.000 euro per jaar. (ruw geschat) Pfff. je zou maar geen sponsor hebben..

En wie denk je wie dat gaat betalen en aan wie en waarvoor ?

Je kunt niet zomaar wat verzinnen

Ik probeer met die post het kostenplaatje in beeld te brengen. Niets meer en niets minder
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Sponsoring spelers

Bericht door Fred Raket »

Ranph schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Ranph schreefCOLONWanneer je iemand wilt sponsoren ben je dus al een inkomen kwijt. ong. 33.000 per jaar. + reiskosten en inschrijving(20,000) en de bijkomende kosten 8.000.
61.000 euro per jaar. (ruw geschat) Pfff. je zou maar geen sponsor hebben..

En wie denk je wie dat gaat betalen en aan wie en waarvoor ?

Je kunt niet zomaar wat verzinnen

Ik probeer met die post het kostenplaatje in beeld te brengen. Niets meer en niets minder

Maar voor wie geldt dat ongeveer ?
Wat verwacht je van de speler, waar gaat ie allemaal aan deelnemen etc etc etc.
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Sponsoring spelers

Bericht door Ranph »

Fred Raket schreefCOLON
Ranph schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Ranph schreefCOLONWanneer je iemand wilt sponsoren ben je dus al een inkomen kwijt. ong. 33.000 per jaar. + reiskosten en inschrijving(20,000) en de bijkomende kosten 8.000.
61.000 euro per jaar. (ruw geschat) Pfff. je zou maar geen sponsor hebben..

En wie denk je wie dat gaat betalen en aan wie en waarvoor ?

Je kunt niet zomaar wat verzinnen

Ik probeer met die post het kostenplaatje in beeld te brengen. Niets meer en niets minder

Maar voor wie geldt dat ongeveer ?
Wat verwacht je van de speler, waar gaat ie allemaal aan deelnemen etc etc etc.

Ik denk dat je wel ongeveer 30.000 euro kwijt bent aan een speler die een tour kaart heeft bemachtigt en dus de pro tour (en alle bijkomende events)
Wanneer deze speler dan rond de top 32 komt te staan ben je natuurlijk al veel meer kwijt. ruw geschat 40.000 per jaar. (speelt dan wel bijna ieder tv-toernooi)

voor de grotere toppers. MVG, Lewis, Taylor(in mindere mate) ben je veel minder kwijt omdat ze veel meer reizen. Dat zal wel rond de 60.000 euro liggen denk ik.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Sponsoring spelers

Bericht door Fred Raket »

Ranph schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Ranph schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Ranph schreefCOLONWanneer je iemand wilt sponsoren ben je dus al een inkomen kwijt. ong. 33.000 per jaar. + reiskosten en inschrijving(20,000) en de bijkomende kosten 8.000.
61.000 euro per jaar. (ruw geschat) Pfff. je zou maar geen sponsor hebben..

En wie denk je wie dat gaat betalen en aan wie en waarvoor ?

Je kunt niet zomaar wat verzinnen

Ik probeer met die post het kostenplaatje in beeld te brengen. Niets meer en niets minder

Maar voor wie geldt dat ongeveer ?
Wat verwacht je van de speler, waar gaat ie allemaal aan deelnemen etc etc etc.

Ik denk dat je wel ongeveer 30.000 euro kwijt bent aan een speler die een tour kaart heeft bemachtigt en dus de pro tour (en alle bijkomende events)
Wanneer deze speler dan rond de top 32 komt te staan ben je natuurlijk al veel meer kwijt. ruw geschat 40.000 per jaar. (speelt dan wel bijna ieder tv-toernooi)

voor de grotere toppers. MVG, Lewis, Taylor(in mindere mate) ben je veel minder kwijt omdat ze veel meer reizen. Dat zal wel rond de 60.000 euro liggen denk ik.

Praat nu nu over wat Target betaald of de Febo ?
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Sponsoring spelers

Bericht door Ranph »

Deze kosten zijn wel voor grote sponsoren, Target bijvoorbeeld.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Sponsoring spelers

Bericht door Fred Raket »

Ranph schreefCOLONDeze kosten zijn wel voor grote sponsoren, Target bijvoorbeeld.
Wat ik probeer uit te leggen is dat het verschilt per speler en wat iemand er voor moet doen.
Geen 1 speler heeft het zelfde sponsorcontract.

Een contract voor pro spelers komt tot stand door allerlei afspraken en mede sponsoren.

Ik ben ooit gesponsord voor Hfl 1500,- en droeg daarvoor shirtreclame/badge en moest deelnemen aan de vooraf afgesproken wedstrijden cq competitie.
Vanaf zoiets kun je verwachten, Vraag je zelf een hoger bedrag zijn er ook hogere eisen aan verbonden.

In de PDC tour verdien je zelf ook,en geen Hfl 250,- :)
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Sponsoring spelers

Bericht door rproele »

Zoals Fred al aangeeft heb je verschillende manieren van sponsoren.
Neem een Barney, die heeft echt wel een goed merenjaren contract bij Unicorn, wat naast die inkomsten een grote keuze in materiaal betekend.
Unicorn wet zich daardoor echter wel gesterkt Door de verkoop van de merchandising die de naam Barneveld met zich meebrengt, niet zo groot als voorheen Taylor maar het zal ze geen windeieren leggen.
Een Febo en Kesbeke zullen alleen een bedrag sponsoren voor shirt en of Facebook reclame.
Hij kan moeilijk met kroketten en zure bommen aan de oche verschijnen, mss zijn tussendoortjes tegen de suiker :mrgreen: .

Zoals Fred zegt, wat is het doel van de sponsoring, dus ja wat staat er tegenover.
Enkel shirt reclame en wanneer, tot om het jaar een nieuw setje darts promoten, iets waar wel resultaten voor nodig zijn bij de fans.
Daarbij komt natuurlijk dat een bekende speler meer kan/mag/zal vragen of zelfs aangeboden krijgen dan een middenmatige.
BUTTON_POST_REPLY