dartteam oprichten

Overige topics die met darts te maken hebben
BUTTON_POST_REPLY
grijzedraak
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 13:11

dartteam oprichten

Bericht door grijzedraak »

Hallo Darters!

Voor degene die het weten heb ik een aantal vragen over het oprichten van een dartteam, en daar competitie mee spelen.
1. Hoeveel spelers heb je minimaal nodig in een team?
2. Hoe oud moet je minimaal zijn?
3. Hoe word bepaald in welke divisie je komt?
4. Wat zijn de kosten ongeveer?
5. Kun je wat winnen (geld/troffee oid).
6. Hoe is een partij ingedeeld?

Bedankt!
2015:
HS: 140 (2X)
HF: 88 (S8-D20-D20)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: dartteam oprichten

Bericht door Fred Raket »

Met deze vraag kun je denk ik het best bij je lokale dartbond terecht. hier is het adres van de Nederlandse Dart Bond info@ndbdarts.nl
grijzedraak
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 13:11

Re: dartteam oprichten

Bericht door grijzedraak »

Bedankt Fred. Ik heb de limburgse dartbond gemaild!
2015:
HS: 140 (2X)
HF: 88 (S8-D20-D20)
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: dartteam oprichten

Bericht door cookie »

In Den Haag is het zo ingericht:

1. Hoeveel spelers heb je minimaal nodig in een team? 4-7 spelers per team
2. Hoe oud moet je minimaal zijn? Volgens mij 16, maar hier mogen waarschijnlijk wel uitzonderingen op gemaakt worden, afhankelijk van begeleiding.
3. Hoe word bepaald in welke divisie je komt? Je begint onderaan in 3e of 4e divisie afhankelijk van ervaring spelers in competitie. Van hieruit kan je promoveren.
4. Wat zijn de kosten ongeveer? Ongeveer 55euro contributie per persoon per jaar. Daar bovenop: reiskosten naar uitwedstrijden + kosten drankjes op locatie (20euro p.p. per avond)
5. Kun je wat winnen (geld/troffee oid). Trofee en promotie (geld verdienen kan via sponsors)
6. Hoe is een partij ingedeeld? Eerst 4 singels 501 b.o.3 of b.o.5 (4 spelers spelen elk 1 single tegen een speler van de tegenpartij), daarna wordt het team opgesplitst in 2 koppels en speel je met jouw koppel een tactic of 501/701 tegen beide koppels van tegenpartij.
Tot slot 4 tegen 4 in een team game.


Er zijn altijd wel teams die uit elkaar vallen en soms 2 of 3 spelers nodig hebben aan het begin van een seizoen. Zo kan je met je teammaatjes toch al in 1e of 2e divisie starten, als je dit niveau aankan.
grijzedraak
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 13:11

Re: dartteam oprichten

Bericht door grijzedraak »

in mijn regie (Roermond - Venlo) is het iets anders, de kosten zijn 25 per persoon, een team moet minimaal 6 spelers hebben. De rest is ongeveer wel hetzelfde al hoewel je wel aardig wat rekent voor consumpties. Waar kun je een sponsor zoeken eigenlijk? :P
2015:
HS: 140 (2X)
HF: 88 (S8-D20-D20)
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: dartteam oprichten

Bericht door cookie »

grijzedraak schreefCOLONin mijn regie (Roermond - Venlo) is het iets anders, de kosten zijn 25 per persoon, een team moet minimaal 6 spelers hebben. De rest is ongeveer wel hetzelfde al hoewel je wel aardig wat rekent voor consumpties. Waar kun je een sponsor zoeken eigenlijk? :P
Die gasten van DSWN zijn ook stelletje afzetters.. Maar zo zullen de biertjes hier aan de kust ook wel iets prijziger zijn dan bij de gemiddelde kroeg in Limburg.
Meestal duurt een wedstrijd van 21-23uur. Met een drankje ervoor en erna zit je al snel op 8-10 drankjes. Paar losse euro's voor parkeren/benzine.

Sponsors moet je gewoon bij kleine bedrijven in de regio zoeken. Wij hebben met ons team ooit bij een autoverhuurbedrijf geregeld dat we gratis een Opel Zafira mochten lenen bij uitwedstrijden. Hierdoor konden we dan met 7 spelers in 1 auto naar wedstrijden toe, met dus maar 1 BOB. In ruil ervoor zorgden wij voor een logo op het shirt en de website en nog een paar extra klanten/opdrachten die we van onze eigen werkgevers uit deden.
Als je voor je werk bijv. veel contact hebt met een printshop, dan kan je die printshop voor je vragen en zorg je dat ze wat extra werk krijgen vanuit je eigen bedrijf. Bijv. 100euro. Als je dit met 5 bedrijven doet heb je 500euro te besteden aan dartspullen en trainingsavondjes.
grijzedraak
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 13:11

Re: dartteam oprichten

Bericht door grijzedraak »

Bedankt voor de reactie! Het kost trouwens 15€ p.p bij ons, verkeerd gekeken haha.
2015:
HS: 140 (2X)
HF: 88 (S8-D20-D20)
BUTTON_POST_REPLY