Niveauverschil Dames/Heren

Overige topics die met darts te maken hebben
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Niveauverschil Dames/Heren

Bericht door Lookout »

Ranph schreefCOLON
Lookout schreefCOLONHet is sowieso raar dat je zulk soort commentaar levert,terwijl je er zelf helemaal niets van kunt. ;)
Jij zou natuurlijk wel van al die dames winnen.
Als ik al me charmes in de strijd gooi wordt het een makkie :lol:
Laatst gewijzigd door 1 op Lookout, in totaal 14 keer gewijzigd.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Niveauverschil Dames/Heren

Bericht door Ranph »

DeDeen schreefCOLON
Ranph schreefCOLONIk kijk ook niet.
Je argument slaat nergens op 'Omdat iedereen het met de heren vergelijkt'

Hetzelfde dat je zegt. bij Ajax e zitten echt goede wedstrijden , maar sommige spelers kunnen er niks van. maar ze doen hun best. Dus verdienen ze het om daar te zijn. Slaat nergens op. Je gunfactor is te groot. Op het WK is darten topsport. a
Waar het op neerkomt, volgens mij. Dat die vrouwen best hun pijlen mogen gooien op de podia. maar dat ze niet moeten denken dat het maar enigszins van niveau is.
Dus vrouwen die een stuk langzamer zijn op de 100 meter, moeten niet denken dat hun race ook maar enigszins van niveau is?
Appels met peren vergelijken.
Dat is top sport.
Ik zie darten niet als een lichamelijke topsport.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Niveauverschil Dames/Heren

Bericht door DeDeen »

Ranph schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
Ranph schreefCOLONIk kijk ook niet.
Je argument slaat nergens op 'Omdat iedereen het met de heren vergelijkt'

Hetzelfde dat je zegt. bij Ajax e zitten echt goede wedstrijden , maar sommige spelers kunnen er niks van. maar ze doen hun best. Dus verdienen ze het om daar te zijn. Slaat nergens op. Je gunfactor is te groot. Op het WK is darten topsport. a
Waar het op neerkomt, volgens mij. Dat die vrouwen best hun pijlen mogen gooien op de podia. maar dat ze niet moeten denken dat het maar enigszins van niveau is.
Dus vrouwen die een stuk langzamer zijn op de 100 meter, moeten niet denken dat hun race ook maar enigszins van niveau is?
Appels met peren vergelijken.
Dat is top sport.
Ik zie darten niet als een lichamelijke topsport.
Helemaal geen appels met peren. En of het topsport is, of niet, dat is verder ook helemaal niet relevant. Het gaat erom dat vrouwen anders presteren dan mannen.
Roepen dat vrouwen niet moeten denken dat het ook maar enigszins van niveau is, is respectloos en kortzichtig.
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Niveauverschil Dames/Heren

Bericht door Ranph »

DeDeen schreefCOLON
Ranph schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
Ranph schreefCOLONIk kijk ook niet.
Je argument slaat nergens op 'Omdat iedereen het met de heren vergelijkt'

Hetzelfde dat je zegt. bij Ajax e zitten echt goede wedstrijden , maar sommige spelers kunnen er niks van. maar ze doen hun best. Dus verdienen ze het om daar te zijn. Slaat nergens op. Je gunfactor is te groot. Op het WK is darten topsport. a
Waar het op neerkomt, volgens mij. Dat die vrouwen best hun pijlen mogen gooien op de podia. maar dat ze niet moeten denken dat het maar enigszins van niveau is.
Dus vrouwen die een stuk langzamer zijn op de 100 meter, moeten niet denken dat hun race ook maar enigszins van niveau is?
Appels met peren vergelijken.
Dat is top sport.
Ik zie darten niet als een lichamelijke topsport.
Helemaal geen appels met peren. En of het topsport is, of niet, dat is verder ook helemaal niet relevant. Het gaat erom dat vrouwen anders presteren dan mannen.
Roepen dat vrouwen niet moeten denken dat het ook maar enigszins van niveau is, is respectloos en kortzichtig.

Wou jij zeggen dat het Vrouwen wk wat toevoegt? Nee helemaal niks, voor mij dan. leuk voor die dames, daar blijft het bij,
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Niveauverschil Dames/Heren

Bericht door ratm »

Ik vind dat Ranph wel grotendeels gelijk heeft. Het niveau is gewoon te laag om me echt te boeien. (Dat we er zelf niks van kunnen is natuurlijk een dooddoener en heeft er niks mee te maken) Als een dame op 140 staat voel ik geen enkele spanning omdat de finish toch bijna nooit gegooid word. Zelfs bij 83 heb ik dat. Ik kan net zoveel genieten van een spannende pot met 90 gemiddels als met 97 gemiddeld maar sommige dames potten zijn te ver onder de maat. Missers maken een pot spannend maar te veel missers halen de spanning weg. Dan kan het nog steeds wel knap zijn, maar boeien doet het me niet.

Ik ben ook erg blij dat er nu een paar dames zijn (Anastasia, Ashton) die wel een hoog niveau halen. Dat is een mooie ontwikkeling die hopelijk doorzet.

Een ander nadeel is dat de dames wedstrijden kort zijn waardoor er maar weinig echte belangrijke momenten zijn. Dat helpt ook niet echt mee vind ik
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Niveauverschil Dames/Heren

Bericht door Fred Raket »

ratm schreefCOLONIk vind dat Ranph wel grotendeels gelijk heeft. Het niveau is gewoon te laag om me echt te boeien. (Dat we er zelf niks van kunnen is natuurlijk een dooddoener en heeft er niks mee te maken) Als een dame op 140 staat voel ik geen enkele spanning omdat de finish toch bijna nooit gegooid word. Zelfs bij 83 heb ik dat. Ik kan net zoveel genieten van een spannende pot met 90 gemiddels als met 97 gemiddeld maar sommige dames potten zijn te ver onder de maat. Missers maken een pot spannend maar te veel missers halen de spanning weg. Dan kan het nog steeds wel knap zijn, maar boeien doet het me niet.

Ik ben ook erg blij dat er nu een paar dames zijn (Anastasia, Ashton) die wel een hoog niveau halen. Dat is een mooie ontwikkeling die hopelijk doorzet.

Een ander nadeel is dat de dames wedstrijden kort zijn waardoor er maar weinig echte belangrijke momenten zijn. Dat helpt ook niet echt mee vind ik
dat zei ik vanmiddag ook. b.o. 3 sets, b.o. 3legs in finale van een WK ?
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Niveauverschil Dames/Heren

Bericht door DeDeen »

Fred Raket schreefCOLON
ratm schreefCOLONIk vind dat Ranph wel grotendeels gelijk heeft. Het niveau is gewoon te laag om me echt te boeien. (Dat we er zelf niks van kunnen is natuurlijk een dooddoener en heeft er niks mee te maken) Als een dame op 140 staat voel ik geen enkele spanning omdat de finish toch bijna nooit gegooid word. Zelfs bij 83 heb ik dat. Ik kan net zoveel genieten van een spannende pot met 90 gemiddels als met 97 gemiddeld maar sommige dames potten zijn te ver onder de maat. Missers maken een pot spannend maar te veel missers halen de spanning weg. Dan kan het nog steeds wel knap zijn, maar boeien doet het me niet.

Ik ben ook erg blij dat er nu een paar dames zijn (Anastasia, Ashton) die wel een hoog niveau halen. Dat is een mooie ontwikkeling die hopelijk doorzet.

Een ander nadeel is dat de dames wedstrijden kort zijn waardoor er maar weinig echte belangrijke momenten zijn. Dat helpt ook niet echt mee vind ik
dat zei ik vanmiddag ook. b.o. 3 sets, b.o. 3legs in finale van een WK ?
Finale was BO5.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Niveauverschil Dames/Heren

Bericht door ratm »

Ranph schreefCOLON Wou jij zeggen dat het Vrouwen wk wat toevoegt? Nee helemaal niks, voor mij dan. leuk voor die dames, daar blijft het bij,
Ik zie het ook als een investering. Door ze op tv te laten spelen worden ze beter en zullen er meer dames gaan spelen waardoor er meer en betere speelsters komen. Ik ben er van overtuigt dat we over 10/15 jaar hele mooie dames wk's hebben.
Dus op dit moment vind ik het weinig toevoegen qua entertainment maar het is wel goed dat het er is denk ik
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Niveauverschil Dames/Heren

Bericht door Kos »

ratm schreefCOLON
Ranph schreefCOLON Wou jij zeggen dat het Vrouwen wk wat toevoegt? Nee helemaal niks, voor mij dan. leuk voor die dames, daar blijft het bij,
Ik zie het ook als een investering. Door ze op tv te laten spelen worden ze beter en zullen er meer dames gaan spelen waardoor er meer en betere speelsters komen. Ik ben er van overtuigt dat we over 10/15 jaar hele mooie dames wk's hebben.
Dus op dit moment vind ik het weinig toevoegen qua entertainment maar het is wel goed dat het er is denk ik
klopt. Het darten onder dames is niet echt populair maar door ze op tv te laten komen KAN (ik zeg niet dat het gebeurd) het populairder worden. Dat betekent dat er meer vrouwen gaan darten en misschien meer trainen en het niveau zal omhoog gaan.
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Niveauverschil Dames/Heren

Bericht door bullieboy »

ratm schreefCOLON
Ranph schreefCOLON Wou jij zeggen dat het Vrouwen wk wat toevoegt? Nee helemaal niks, voor mij dan. leuk voor die dames, daar blijft het bij,
Ik zie het ook als een investering. Door ze op tv te laten spelen worden ze beter en zullen er meer dames gaan spelen waardoor er meer en betere speelsters komen. Ik ben er van overtuigt dat we over 10/15 jaar hele mooie dames wk's hebben.
Dus op dit moment vind ik het weinig toevoegen qua entertainment maar het is wel goed dat het er is denk ik
Ik denk zeker dat dit zo is, PDC heeft in 2010 eenmalig een dames wk georganiseerd die gewonnen werd door Stacey Bromberg. Dat Wk was te vroeg. Ik denk. Ook heeft de PDC dames mee laten spelen bij de heren uit mijn hoofd een paar dames Deta hedman en anastacia. Ze kwamen niet ver maar goed ik denk dat het over 10 15 jaar toch wel iets dichter bij elkaar gaat liggen. Dean Winstanley heef aan zijn vrouw Lorraine Winstanley een meer dan goede trainingspartner. Dat vrouwendarten zit steeds meer in de lift en ik denk dat heel langzaam de kloof kleiner zal worden. Al denk ik wel dat heren altijd beter zullen blijven.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Niveauverschil Dames/Heren

Bericht door Fred Raket »

Er kan daar veel verbeterd worden, maar afkraken vind ik niet nodig. Iemand kan een mening hebben t.o. vrouwen in de sport.
Ik hoop dat er wat extra geld en aandacht in gestoken word, de dames verdienen beter.
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Niveauverschil Dames/Heren

Bericht door bullieboy »

Fred Raket schreefCOLONEr kan daar veel verbeterd worden, maar afkraken vind ik niet nodig. Iemand kan een mening hebben t.o. vrouwen in de sport.
Ik hoop dat er wat extra geld en aandacht in gestoken word, de dames verdienen beter.
+1

Ik wil degenen die hier de dames afkraken wel even zien spelen tegen bijv Ashton, Dobromyslova of Sherrock denk dat velen van ons gewoon verliezen van hen. Dames verdienen inderdaad beter.
Let's Play Darts!
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Niveauverschil Dames/Heren

Bericht door DeDeen »

Och, of je zelf wel of niet op niveau speelt, vind ik niet zo relevant. Ik zit ook te zeiken op Ajax, als het weer eens rot is.
En ik vind het ook niet erg als je er geen klap aan vindt. Dat is ieder voor zich.
Uitspraken als "ze moeten niet denken dat het ook maar enig niveau heeft, wat ze doen", vind ik wel kwalijk.
Die dames steken er een hoop tijd, geld en energie in. Die verdienen dat soort kwalificaties niet.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Niveauverschil Dames/Heren

Bericht door Jowinho »

BDO moet gewoon wat meer geld investeren in de prijzenpot voor dames.

Binnenkort tornooi in Roemenië. Prijs voor de winnaar 200€.
Zelfs de winnaar doet daar verlies aan. Zo gaan ze het niveau ook niet verhogen.

Eerst moeten ze dus zorgen dat de organisatie erop vooruitgaat vooraleer je kunt verwachten dat het niveau omhoog gaat.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Niveauverschil Dames/Heren

Bericht door bullieboy »

Jowinho schreefCOLONBDO moet gewoon wat meer geld investeren in de prijzenpot voor dames.

Binnenkort tornooi in Roemenië. Prijs voor de winnaar 200€.
Zelfs de winnaar doet daar verlies aan. Zo gaan ze het niveau ook niet verhogen.

Eerst moeten ze dus zorgen dat de organisatie erop vooruitgaat vooraleer je kunt verwachten dat het niveau omhoog gaat.
200 euro als hoofdprijs dat is natuurlijk een lachertje.
Alleen aan reiskosten zijn de dames al meer kwijt
Let's Play Darts!
Tosti
Lid
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2014, 18:06

Re: Niveauverschil Dames/Heren

Bericht door Tosti »

Allen,

Hierbij de link naar het gehele onderzoek:

http://schaaksite.nl/page.php?al=een-we ... wen-schaak" onclick="window.open(this.href);return false;

Hierbij de conclusie:

"Conclusie

Een aantal nieuwe bevindingen komen tevoorschijn uit de huidige studie dat een aanvulling is op cognitief georiënteerd onderzoek naar schaken. Het belangrijkste is, dat gender stereotypes (man-vrouw stereotypes) een grote verzwakking laten zien bij vrouwelijke spelers dat leidt tot een 50% prestatiedaling wanneer zij spelen tegen mannen. Interessant is, dat dit nadeel volledig wordt weggenomen wanneer spelers ertoe worden gebracht te denken dat zij tegen een vrouw spelen. Dit kan gedeeltelijk gebeuren omdat vrouwen een meer defensieve speelstijl laten zien wanneer zij spelen tegen een man.

Een tweede en meer algemene uitkomst van onze studie is dat zelfvertrouwen en een op winnen georiënteerde, bevorderende motivatie positief bijdraagt aan de schaakprestaties. Omdat vrouwen een lagere schaakspecifieke zelfsrespect en een meer voorzichtige, instelling dan mannen hebben, wellicht als een gevolg van wijdverspreide man-vrouw stereotypes, kan dit op zijn minst voor een deel hun wereldwijde ondervertegenwoordiging en onderprestatie verklaren in het schaken. Daarom schijnen vrouwen in het nadeel te zijn niet omdat zij minder cognitieve of ruimtelijk inzicht hebben, maar omdat hun benadering in schaakwedstrijden gepaard gaat met minder zelfvertrouwen en met een meer voorzichtige houding dan hun mannelijke tegenstanders. Vandaar dat een perspectief van motivering beter kan worden aangepast om te begrijpen (en om te voorkomen) dat vrouwen onderpresteren in ‘de intellectuele sport bij uitstek’. "


Dus bij schaken is het zo dat vrouwen, wanneer ze tegen vrouwen spelen, gewoon hetzelfde niveau halen als de mannen. Pas als er een strijd is van vrouw vs man gaan ze het wat minder doen. Nu is het volgens mij bij schaken nog belangrijker om jezelf ten alle tijde te concentreren. Dus enigzins word hiermee wel het concentratie gedeelte weg genomen lijkt me.

Reacties hier die het vergelijken met de 100 meter sprint zijn naar mijn mening niet geheel fair. De 100 meter sprint is puur een fysieke aangelegenheid en dus is het voor een vrouw onmogelijk om van een man te winnen. Nu lijkt het mij zo dat bij het darten, of het schaken, de verschillen juist het kleinst dienen te zijn. Bij schaken is dit dus idd het geval en op nr 17 van de wereldranglijst, ten tijde van bovenstaand onderzoek, een vrouw geparkeerd staat. Dit is bij het darten natuurlijk onmogelijk.

Misschien is het zinvoller om juist te kijken hoe ze dichter bij de mannen kunnen komen i.p.v het gigantische niveauverschil simpelweg alleen maar op sekse te gooien. Ik heb respect voor een ieder die veel tijd steekt in het darten en daarvoor wilt reizen, maar het is deels logisch waarom vrouwen darten niet zo populair is om naar te kijken. Vrouwen tennis, vrouwen hockey of zelfs vrouwen ijshockey hebben bepaalde zaken de mannen tak vaak ontbeert. Als ik naar ijshockey kijk is het zo dat de vrouwen een ander spel spelen, minder snel en hard, maar technisch subliem. De vrouwen van canada of de vrouwen van de vs dat zijn speelster die beter zijn als de profs hier in nederland. Winnen ze ervan? Nee puur omdat ze het fysiek niet kunnen bolwerken. Maar dat maakt het dus wel nog steeds leuk om naar te kijken.
Bij darten is het zo dat de vrouwen niets iets extra's toevoegen aan het darten in de zin van wat er op het bord allemaal gebeurd. Ze gooien ook gewoon die pijlen er naar toe alleen dan veel slechter. Dat maak je alleen maar aantrekkelijker als je beter gaat gooien.

Punten als:
Ga er zelf maar is tegen gooien. Of iets in die geest zijn ook totaal klets want iedereen zeikt ook over het nederlands elftal of over je plaatselijke sportclub of waar dan ook maar over.
En ja ik heb wel tegen gegooid, toen ik een aantal jaren geleden superleague gooide zat daar een volledig dames team in met Karin Krappen, Hoenselaar etc. Dat waren toen totale toppers, nou die gingen gewoon vrolijk zitten tegen gasten die 2 x in de week gewoon wat gooide.

Respect is goed, pamperen niet.
Tosti
Lid
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2014, 18:06

Re: Niveauverschil Dames/Heren

Bericht door Tosti »

Iemand toevallig nog naar het onderzoek gekeken?:d
BUTTON_POST_REPLY