Kledingvoorschriften in het darten

Overige topics die met darts te maken hebben
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door DeDeen »

Dartsjournalist schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
TheAsset schreefCOLON
DeDeen schreefCOLONEr zijn tegenwoordig geen kledingvoorschriften meer voor vloerwedstrijden.
Dus dartsjournalist, ik weet niet door wat voor official je bent aangesproken, maar het was onzin.
Gooide je A of B?
Is er nog wel, alleen versoepeld. Je moest per se een kraag, en een gedekte broek (helemaal dezelfde kleur). Ik had een volgens hun witte/blauwe spijkerbroek aan, en dat was onacceptabel.

Pieter speelde B
Ik zie het nu inderdaad, het is dit rankingseizoen alweer aangepast.
Ze hadden de regels namelijk laten varen, maar dat bleek toch geen succes blijkbaar.
Maar jij had dus een streepjesbroek aan ofzo?
Ik blijf het lastig vinden die regels, want het blijf interpretatie op deze manier.
Want zoals het er staat, mag zelfs een krijtstrepen pantalon eigenlijk niet.
Had de broek aan die ik ook vaak met mijn video interviews draag, nagenoeg zwart dus. Vond het ook vrij kinderachtig van de NDB om daarover te gaan mierenneuken.
Een gedekte kleur, maar dan wel 1 kleur, is prima. Daar mogen ze niet eens over mierenneuken.
Afbeelding
Ik vind dit wel daaronder vallen. Had eerder verwacht dat ze over mijn schoenen zouden gaan zeiken.
Die broek voldoet aan de voorschriften, dus daar valt niets over te zeggen.
En voor schoenen is er geen voorschrift, dus dat is sowieso altijd goed.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Dartsjournalist »

DeDeen schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
TheAsset schreefCOLON
DeDeen schreefCOLONEr zijn tegenwoordig geen kledingvoorschriften meer voor vloerwedstrijden.
Dus dartsjournalist, ik weet niet door wat voor official je bent aangesproken, maar het was onzin.
Gooide je A of B?
Is er nog wel, alleen versoepeld. Je moest per se een kraag, en een gedekte broek (helemaal dezelfde kleur). Ik had een volgens hun witte/blauwe spijkerbroek aan, en dat was onacceptabel.

Pieter speelde B
Ik zie het nu inderdaad, het is dit rankingseizoen alweer aangepast.
Ze hadden de regels namelijk laten varen, maar dat bleek toch geen succes blijkbaar.
Maar jij had dus een streepjesbroek aan ofzo?
Ik blijf het lastig vinden die regels, want het blijf interpretatie op deze manier.
Want zoals het er staat, mag zelfs een krijtstrepen pantalon eigenlijk niet.
Had de broek aan die ik ook vaak met mijn video interviews draag, nagenoeg zwart dus. Vond het ook vrij kinderachtig van de NDB om daarover te gaan mierenneuken.
Een gedekte kleur, maar dan wel 1 kleur, is prima. Daar mogen ze niet eens over mierenneuken.
Afbeelding
Ik vind dit wel daaronder vallen. Had eerder verwacht dat ze over mijn schoenen zouden gaan zeiken.
Die broek voldoet aan de voorschriften, dus daar valt niets over te zeggen.
En voor schoenen is er geen voorschrift, dus dat is sowieso altijd goed.
Drie mensen van de NDB (toernooicommissie) zeiden dus van niet en dat ik eruit gezet zou worden als een tegenstander daarover zou miepen.
Twitter: @PVDarts180
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door DeDeen »

Lastig dat die mensen hun eigen reglementen niet kennen. Ik zal het even verduidelijken met een stukje uit de NDB-ranking reglementen.
Reglement NDB Ranking Circuit Nederlandse Darts Bond
Per 1 september 2014
Reglement NDB Ranking 9 / 9
Kledingreglement NDB Rankingcircuit
Spelers/speelsters die deelnemen aan een rankingtoernooi worden geacht zich te houden aan het
voorgeschreven kledingvoorschrift.
Onder voorgeschreven kledingvoorschrift wordt verstaan:
EEN GEDEKTE LANGE BROEK IN DE KLEUR ZWART, DONKERBLAUW OF GRIJS (Gedekt wil
zeggen: bestaande uit één kleur)
De lange broek kan dus van meerdere stoffen gemaakt zijn. Het mag dus ook een jeansmodel zijn.
Geen trainingsbroeken of vrijetijdsbroeken met elastiek aan de bovenkant en/of onderkant.
Voor dames is een rok (minimaal op de knie) toegestaan, maar leggings en minirokken zijn niet
toegestaan.
EEN SHIRT MET KRAAG EN MOUWEN
Hieronder valt een dartsshirt met kraag en mouwen, een poloshirt met kraag en mouwen of een
blouse/overhemd met kraag en mouwen. T-shirts met ronde hals, v-hals, of anderszins zijn niet
toegestaan.
Evenmin zijn toegestaan korte hemdjes of shirts waarbij de navel te zien is.
Ook zijn voetbalshirts of shirts die volgens de wedstrijdleiding een provocerende werking hebben, niet
toegestaan.
HOOFDDEKSELS ZIJN TIJDENS WEDSTRIJDEN NIET TOEGESTAAN
Toegestaan is wel een hoofddeksel dat uit geloofsovertuiging wordt gedragen.
Iedere speler/speelster die denkt om medische redenen af te mogen wijken van het kledingreglement
van het NDB rankingcircuit kan hiertoe ruim voorafgaande aan het evenement een verzoek indienen
bij het secretariaat van de NDB.
Zij zullen dit verzoek zorgvuldig beoordelen en indien nodig om een medische verklaring vragen.
Indien zij het verzoek inwilligen mag de speler/speelster afwijken van het geldige kledingreglement.
Men zal hiervan een schriftelijke bevestiging ontvangen.
Deze zal men ten alle tijden moeten kunnen overleggen op het evenement waarop het
kledingreglement van toepassing is.
Slechts de daartoe aangewezen officials beslissen of een broek/shirt/hoofddeksel wel of niet voldoet.
Weet u ondanks alles nog te verschijnen op uw wedstrijdbaan in niet correct voorgeschreven kleding
dan kan u direct uit het toernooi worden gehaald.
Spelers dienen voor aanvang van de wedstrijd protest te maken indien hij/zij van mening is dat de
tegenstander niet voldoet aan het kledingreglement.
Tijdens de finales is het algemene kledingreglement van toepassing.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Dartsjournalist »

Kennelijk vonden ze dat mijn broek niet donkerblauw was, in dat geval zijn ze kleurenblind.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
DirtySanchez
Lid
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 12:48

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door DirtySanchez »

Gaat dit over zelf darten in de kroeg of darts op tv?

voor in de kroeg Is zoiets echt niet nodig en zelfs op geen 1 enkel open toernooi. Je mag zelf toch weten wat je om je lijf slaat...
ik voel me niet op mijn gemak in een pantalon metzwarte lak sschoenen eronder.

op het podium vind ik het wel anders.
Ook heb je gelijk het voordeel dat die dikke lichamen verstopt worden in die pantalons en wijde shirts.
Vallen is geen afgaan, maar het weigeren op te staan wel.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Fred Raket »

Fred Raket schreefCOLONIk wou hier graag een poll openen.

wat vind jij ?

1: Kledingvoorschriften zijn normaal in het darten, maar moeten wel gehanteerd worden.
2: Geen mening
3: Ik ben Peter Wright
optie anders hoort er ook bij, wou een poll aanmaken maar dat kan ik niet. valt in het 100 nu.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Dartsjournalist »

DirtySanchez schreefCOLONGaat dit over zelf darten in de kroeg of darts op tv?

voor in de kroeg Is zoiets echt niet nodig en zelfs op geen 1 enkel open toernooi. Je mag zelf toch weten wat je om je lijf slaat...
ik voel me niet op mijn gemak in een pantalon metzwarte lak sschoenen eronder.

op het podium vind ik het wel anders.
Ook heb je gelijk het voordeel dat die dikke lichamen verstopt worden in die pantalons en wijde shirts.
NDB-ranking en in mijn geval Heren B.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Fred Raket »

Dartsjournalist schreefCOLON
DirtySanchez schreefCOLONGaat dit over zelf darten in de kroeg of darts op tv?

voor in de kroeg Is zoiets echt niet nodig en zelfs op geen 1 enkel open toernooi. Je mag zelf toch weten wat je om je lijf slaat...
ik voel me niet op mijn gemak in een pantalon metzwarte lak sschoenen eronder.

op het podium vind ik het wel anders.
Ook heb je gelijk het voordeel dat die dikke lichamen verstopt worden in die pantalons en wijde shirts.
NDB-ranking en in mijn geval Heren B.
Er is niemand in Heren B die over je kleding zou/mag klagen. Ik zie er ook niks verkeerds aan btw.
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door bullieboy »

Er wordt helemaal niet gesproken over schoenen. Dat is wel vreemd, waarom was er toen zo'n ophef over de schoenen die Taylor vergeten was tijdens de Unibet masters.

B1Y2Ql4IUAAklPd.jpg
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Let's Play Darts!
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Dartsjournalist »

bullieboy schreefCOLONEr wordt helemaal niet gesproken over schoenen. Dat is wel vreemd, waarom was er toen zo'n ophef over de schoenen die Taylor vergeten was tijdens de Unibet masters.

B1Y2Ql4IUAAklPd.jpg
Vergeten schoenen is echt heel anders dan verkeerde schoenen.
Twitter: @PVDarts180
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door DeDeen »

Dartsjournalist schreefCOLON
bullieboy schreefCOLONEr wordt helemaal niet gesproken over schoenen. Dat is wel vreemd, waarom was er toen zo'n ophef over de schoenen die Taylor vergeten was tijdens de Unibet masters.

B1Y2Ql4IUAAklPd.jpg
Vergeten schoenen is echt heel anders dan verkeerde schoenen.
Nou ja, bij de PDC zijn er wel reglementen voor schoenen. Dat is wat ie bedoelt, denk ik.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Dartsjournalist »

DeDeen schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLON
bullieboy schreefCOLONEr wordt helemaal niet gesproken over schoenen. Dat is wel vreemd, waarom was er toen zo'n ophef over de schoenen die Taylor vergeten was tijdens de Unibet masters.

B1Y2Ql4IUAAklPd.jpg
Vergeten schoenen is echt heel anders dan verkeerde schoenen.
Nou ja, bij de PDC zijn er wel reglementen voor schoenen. Dat is wat ie bedoelt, denk ik.
Maar die ophef kwam niet door die reglementen voor schoenen. En daarnaast draagt Taylor ook wel eens witte gympen, dus zo streng zijn die reglementen daar niet.
Twitter: @PVDarts180
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door DeDeen »

Dartsjournalist schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLON
bullieboy schreefCOLONEr wordt helemaal niet gesproken over schoenen. Dat is wel vreemd, waarom was er toen zo'n ophef over de schoenen die Taylor vergeten was tijdens de Unibet masters.

B1Y2Ql4IUAAklPd.jpg
Vergeten schoenen is echt heel anders dan verkeerde schoenen.
Nou ja, bij de PDC zijn er wel reglementen voor schoenen. Dat is wat ie bedoelt, denk ik.
Maar die ophef kwam niet door die reglementen voor schoenen. En daarnaast draagt Taylor ook wel eens witte gympen, dus zo streng zijn die reglementen daar niet.
Voor mijnheer Taylor allicht niet. Volgens de reglementen mag het echter niet.
Gebruikers-avatar
dartfan
Site Admin
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014, 00:14

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door dartfan »

Er is mi een enorm verschil tussen een TV-toernooi, een open toernooi, een kroeg toernooi, een recreanten toernooi en ga zo maar verder.

Op professioneel niveau is een kledingvoorschrift een absolute noodzaak. Nette schoenen en een effen broek met een shirt wat voorzien is van een kraag is prima. Wat ik erg ver vind gaan zijn zwarte schoenen met een dun wit randje of een wit merkje wat niet mag..(voorbeelden toernooien in België) Mi is het ook prima dat een Wright er als een clown uitziet, als dat commerciële waarde heeft en er vooraf goedkeuring aan wordt gegeven is het mi geen issue.

Een recreanten toernooi (dus ook NDB ranking B) moet je zonder voorschriften spelen. Zijn niet voor niets RECREANTEN.

Sowieso op alle TV toernooien dus ook Dutch Open (WDF/PDC) een kledingvoorschrift, iedereen wil de sport toch netjes voor de dag laten komen :lol:
------------------------------------------------------------------------------
:arrow: http://www.darts-talk.nl Het darts forum van de Benelux!
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door ratm »

dartfan schreefCOLON
Op professioneel niveau is een kledingvoorschrift een absolute noodzaak. Nette schoenen en een effen broek met een shirt wat voorzien is van een kraag is prima.
Waarom dan? Ik vind die rare puntschoenen die ze met darten dragen er niet uit zien. En zoals rat al zegt, ze lopen voor geen meter. En wat is er mis met een shirt zonder kraag? Darten is toch geen modeshow?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Fred Raket »

Evenmin zijn toegestaan korte hemdjes of shirts waarbij de navel te zien is.
Dan ziet niemand mijn navelpiercing :(
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door bullieboy »

Fred Raket schreefCOLONEvenmin zijn toegestaan korte hemdjes of shirts waarbij de navel te zien is.
Dan ziet niemand mijn navelpiercing :(
Jammer man ...... dan kun je de opkomstmuziek you sexy thing - hot choclate ook maar beter veranderen naar wat anders. :mrgreen:
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Fred Raket »

bullieboy schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONEvenmin zijn toegestaan korte hemdjes of shirts waarbij de navel te zien is.
Dan ziet niemand mijn navelpiercing :(
Jammer man ...... dan kun je de opkomstmuziek you sexy thing - hot choclate ook maar beter veranderen naar wat anders. :mrgreen:
Hou het dan wel bij Hot Chocolate, maar beter; Every 1's a Winner ;)
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Kos »

Wat heeft iedereen toch tegen 'nette' schoenen. Ja de eerste 3 dagen lopen ze rot. Maar daarna lopen ze heerlijk. Leer moet naar je voet vormen. Enige nadeel vind ik dat ze niet snel aanschieten. Mijn nikes schiet ik zo in zonder te strikken bij me 'nette' schoenen niet.

Ik vind nike en of andere schoenen ook netjes. Zolang het maar slippers, kisten, etc zijn.

Qua kleding vind ik een normale broek zonder gaten prima. Want waarom zou wright uitzonderingen krijgen en iemand met een nette spijkerbroek niet mee mogen doen? Alleen omdat wright commerciële bijdragen levert?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door ratm »

Kos schreefCOLONWat heeft iedereen toch tegen 'nette' schoenen. Ja de eerste 3 dagen lopen ze rot. Maar daarna lopen ze heerlijk. Leer moet naar je voet vormen. Enige nadeel vind ik dat ze niet snel aanschieten. Mijn nikes schiet ik zo in zonder te strikken bij me 'nette' schoenen niet.

Ik vind nike en of andere schoenen ook netjes. Zolang het maar slippers, kisten, etc zijn.

Qua kleding vind ik een normale broek zonder gaten prima. Want waarom zou wright uitzonderingen krijgen en iemand met een nette spijkerbroek niet mee mogen doen? Alleen omdat wright commerciële bijdragen levert?
Ik loop er (helaas) bijna dagelijks op en het blijven rotschoenen. Ze zijn ook niet gemaakt om op te lopen maar om netjes te zijn. (Hoe gek dat ook is voor een schoen) Maar goed, deze mode trend gaat (gelukkig) ook weer voorbij en dan mogen we misschien weer normale schoenen aan ;)
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Kos »

De mijne lopen heerlijk hoor. Heb ze al ruim anderhalf jaar. En loop er ook bijna dagelijks mee
grijzedraak
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 13:11

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door grijzedraak »

Hmmm... ik heb zelf suede schoenen,dus iets anders danleer. Maar draag ze ongeveer 350 dagen per jaar en ze lopen echt heerlijk, bij mij...
2015:
HS: 140 (2X)
HF: 88 (S8-D20-D20)
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door ratm »

Ach ja ieder zo ze voorkeuren ;)
BUTTON_POST_REPLY