Fysieke dartwinkels in Nederland

Overige topics die met darts te maken hebben
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Fysieke dartwinkels in Nederland

Bericht door The Runner »

Goed om te weten! Helaas dat het voor jou op een deceptie is uitgelopen
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Fysieke dartwinkels in Nederland

Bericht door Dartfantje »

Ik ben gisteren langs geweest en is het is mij prima bevallen.

De reden voor mij om te gaan was niet zozeer dat ik een totaal andere pijl zocht dan waar ik nu mee gooi (Target Alan Tabern), maar vooral het zoeken naar een betere grip dan wat ik nu heb. Heb vaak, zeker op de koudere avonden, dat de pijlen uit mijn handen glippen waardoor ik den duur het vertrouwen op zo'n avond kwijtraak en me ga irriteren... Daarom nu dus gekozen voor een winkel zoals House of Darts, want bij elke winkel dicht in de buurt komt het helaas vaak neer op een setje wat past binnen je budget en meer kennis is er dan ook niet aanwezig. Woon zelf in de buurt van Leiden, dus er waren idd ook meer keuzes op fietsafstand ;)

Bij binnenkomst in de winkel werd er eerst gevraagd op welk niveau wij spelen en hoe lang wij al darten enz. (ik was samen met een maat van me). Daarna mochten we zelf 1/2 setjes uitkiezen om er mee te gaan testen. Haalde er zelf de Eric Bristow pijlen uit, omdat dat qua barrel niet veel verschilde met wat ik nu had, en nog één of ander Target setje met een stevige grip. Na een klein kwartiertje gooien werd al duidelijk dat het laatstgenoemde setje niet veel was, maar dat de Bristow pijlen mij goed bevielen. Had het gelijk goed in de hand en had er goede controle over.
Ikzelf heb daarna niet veel meer gewisseld qua pijlen, heb eigenlijk alleen nog maar de black en knurled versie van de Bristow in handen gehad. Tussen de black en natural tungsten voelde ik geen verschil, al vond ik de knurled versie helemaal niks, was nog gladder dan wat ik al had. Uiteindelijk heb ik dus gekozen voor de natural Eric Bristow pijlen. Over de prijs ga ik het niet hebben, maar het was inderdaad wat duurder dan op andere Nederlandse webshops. Maar goed, vond dat op zich geen probleem, want heb er wel anderhalf uur mee mogen testen + het nodige advies en dat is dan ook wel weer goede service die je krijgt. En nu maar hopen dat ik er heel wat jaren mee vooruit kan.

Mijn mede-reiziger heeft veel meer pijlen uitgetest, wat varieerde van Bulls Phantom Grip tot Unicorn Machina pijlen. Kreeg daarnaast ook nog tips over zijn worp, wat op zich niet slecht was, maar alleen niet werd afgemaakt. Uiteindelijk is hij met de Bulls Phantom Grip de winkel uitgelopen, al viel voor hem de verkoopprijs t.o.v. online prijzen best wel mee.

Een ruim assortiment was er wel aanwezig, al heb ik dat bij de pijlen niet echt goed kunnen zien. Dit vanwege goede redenen, want hij heeft alle pijlen die te koop zijn voorin de winkel hangen tegen het raam, uit de verpakking. Dit heeft hij dan per gewicht gesorteerd op kleur, zodat je gelijk kan zien welke pijlen allemaal beschikbaar zijn per gewicht. Enige nadeel is alleen dat er daardoor geen prijzen te zien zijn, maar dan ga ik er van uit dat hij hierin gewoon eerlijk is.
Voor flights en shafts etc. zou ik het aanraden om dat niet daar niet heen te gaan. Eenmalig een tientje of meer extra bij dartpijlen die je hopelijk jaren kan gebruiken heb ik liever dan een euro meer per setje flights of shafts.

Vergeet trouwens niet dat hij bijna in het centrum van Amsterdam zit, wat dus betekent dat hij zijn (hoge) huur en overige kosten er wel moet uithalen natuurlijk. Niet dat wij daar als klant veel mee te maken hebben, maar als je dus zo goedkoop mogelijk wil uit zijn, dan moet je hier niet heen gaan. Wil je wel goede service en uiteindelijk pijlen waarvan je vrijwel zeker weet dat ze bij je passen, maar ook een hogere prijs, dan zou ik House of Darts zeer zeker aanraden.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Fysieke dartwinkels in Nederland

Bericht door Fred Raket »

We hebben een sectie voor advies welke pijlen te kopen cq vergelijken. De Tabern hebben de grip ringen dichter op elkaar dan Bristows. Tony O'Shea gen 1 ook. De Target Chizzy en Rob Cross hebben nog ietsje meer grip.
( geheel gratis advies ) [emoji6]
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Fysieke dartwinkels in Nederland

Bericht door Dartfantje »

Fred Raket schreefCOLON 18 Mei 2018, 12:48 We hebben een sectie voor advies welke pijlen te kopen cq vergelijken. De Tabern hebben de grip ringen dichter op elkaar dan Bristows. Tony O'Shea gen 1 ook. De Target Chizzy en Rob Cross hebben nog ietsje meer grip.
( geheel gratis advies ) [emoji6]
Dat klopt, maar achter de PC kan ik niet echt testen ;) . Maar goed dat het ook niet zo makkelijk werkt, anders zou het wel een saaie sport zijn :P
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Fysieke dartwinkels in Nederland

Bericht door DeDeen »

Bijna in het centrum van Amsterdam? :roll:
Je zou het moeten lopen....
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Fysieke dartwinkels in Nederland

Bericht door Dartfantje »

Misschien is de vraag ooit al ergens anders gesteld, maar weet er iemand een winkel in Nederland waar het mogelijk is om softtip pijlen uit te testen? Ik denk dat alleen de wat grotere winkels dit soort pijlen überhaupt al verkopen, maar voordat ik alle bekende winkels ga mailen is er hier misschien iemand die dat weet. Het uittesten zou daardoor natuurlijk ook kunnen met van die stalen punten die op softtip barrels geschroefd kunnen worden, dus een winkel met een grote voorraad aan softtip pijlen in de verkoop is ook prima.

Ik woon in de buurt van Leiden, maar ik ben wel bereid om er een behoorlijk stuk voor te rijden, dus kom maar door met de winkels!
BUTTON_POST_REPLY