Alcohol en Darten

Overige topics die met darts te maken hebben
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Alcohol en Darten

Bericht door DeDeen »

The Runner schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONIk ben geen controlerende instantie. als Alcohol en aanverwanten mag, kun je o.a. Coke niet verbieden. Dan moet je andere regels stellen.
Mwah. Het lijkt me dat er toch wel een verschil zit in legale en illegale producten.
Dus moet het gebruik van alcohol ook verboden worden ;)
In de doelgroep waarbij dit illegaal is, is dat ook het geval...
Alcohol staat niet op de lijst, drugs wel
Bij jeugdtoernooien mag de jeugd geen alcohol drinken. Dat is wat ik bedoelde.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Alcohol en Darten

Bericht door Fred Raket »

Weet ik wel Dedeen.

Runner, een dopinglijst of lijst met verboden middelen kun je ook aanpassen natuurlijk.
Darten blijft in mijn ogen zo een Café sport!
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Alcohol en Darten

Bericht door The Runner »

Fred Raket schreefCOLONWeet ik wel Dedeen.

Runner, een dopinglijst of lijst met verboden middelen kun je ook aanpassen natuurlijk.
Darten blijft in mijn ogen zo een Café sport!
Dat is wat de darters er van maken, Fred. Zolang het niet op de verboden lijst staat, zullen alle (dart)bonden dit accepteren en zal er geen uitzondering gemaakt worden. Het zal bij de darters moeten beginnen...
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Alcohol en Darten

Bericht door Fred Raket »

Als men darten als een volwaardige professionele sport wil zien en uitdragen, moet er wel wat veranderen. Het ging in beginsel over Gary Anderson die in de PDC speelt. Deze moeten het voorbeeld geven voor de anderen.
kosmetdesnor
Lid
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2015, 13:56

Re: Alcohol en Darten

Bericht door kosmetdesnor »

Blijft lastig inderdaad. Aangezien het een cafe sport is vond ik dat een pilske er wel bij hoort, als je daar beheofte aan hebt dan natuurlijk.

Maar als het idd als professioneel sport neergezet wilt worden dan zullen ze er wat aan moeten doen.

Persoonlijk ben ik bij 4/5 bier op best. Focus is beter, veel minder zenuwachtiger en tril handen. En altijd vrolijk.

Ik vind dat je op amateur niveau zelf mag bepalen of je alcohol drinkt of niet, maar blijf wel respect vol voor je tegenstanders en speel het spelletje zoals het hoort en ga niet vervelend doen.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Alcohol en Darten

Bericht door cookie »

weetje.. uiteindelijk hou je het niet vol om met veel alcohol 4x in de week te gooien. Deze spelers zakken er toch uit omdat ze het niet volhouden.

Zouden NDB toernooien alcoholvrij moeten worden? Een gemiddeld voetbaltoernooi heeft ook bier..

Ik zeg competitie niet en NDB wel..
Gebruikers-avatar
dreski
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 11:59

Re: Alcohol en Darten

Bericht door dreski »

cookie schreefCOLONweetje.. uiteindelijk hou je het niet vol om met veel alcohol 4x in de week te gooien. Deze spelers zakken er toch uit omdat ze het niet volhouden.

Zouden NDB toernooien alcoholvrij moeten worden? Een gemiddeld voetbaltoernooi heeft ook bier..

Ik zeg competitie niet en NDB wel..
Whahaha zakken eruit? Je hebt geen flauw idee wat de top 32 wegwerkt in de week.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Alcohol en Darten

Bericht door Fred Raket »

cookie schreefCOLONweetje.. uiteindelijk hou je het niet vol om met veel alcohol 4x in de week te gooien. Deze spelers zakken er toch uit omdat ze het niet volhouden.

Zouden NDB toernooien alcoholvrij moeten worden? Een gemiddeld voetbaltoernooi heeft ook bier..

Ik zeg competitie niet en NDB wel..
Het begint al met het stoppen met vergelijken Cookie
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Alcohol en Darten

Bericht door cookie »

Fred Raket schreefCOLON
cookie schreefCOLONweetje.. uiteindelijk hou je het niet vol om met veel alcohol 4x in de week te gooien. Deze spelers zakken er toch uit omdat ze het niet volhouden.

Zouden NDB toernooien alcoholvrij moeten worden? Een gemiddeld voetbaltoernooi heeft ook bier..

Ik zeg competitie niet en NDB wel..
Het begint al met het stoppen met vergelijken Cookie
Zeker waar.. ik bedoelde alleen aan te geven dat alcohol en recreatieve sport prima samen kunnen gaan.

En ik ben er mee eens dat alcohol een invloed heeft op resultaten en daarom verboden moet zijn bij alle wedstrijden waar mensen geld op zetten.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Alcohol en Darten

Bericht door Lookout »

cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
cookie schreefCOLONweetje.. uiteindelijk hou je het niet vol om met veel alcohol 4x in de week te gooien. Deze spelers zakken er toch uit omdat ze het niet volhouden.

Zouden NDB toernooien alcoholvrij moeten worden? Een gemiddeld voetbaltoernooi heeft ook bier..

Ik zeg competitie niet en NDB wel..
Het begint al met het stoppen met vergelijken Cookie
Zeker waar.. ik bedoelde alleen aan te geven dat alcohol en recreatieve sport prima samen kunnen gaan.

En ik ben er mee eens dat alcohol een invloed heeft op resultaten en daarom verboden moet zijn bij alle wedstrijden waar mensen geld op zetten.
De PDC weet dat het bepaalde functies in het lichaam uitschakelt?
Stress,Zenuwen,Denkvermogen want het verdoofd weliswaar je hersens waarom laat je het dan toe?
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
dreski
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 11:59

Re: Alcohol en Darten

Bericht door dreski »

Lookout schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
cookie schreefCOLONweetje.. uiteindelijk hou je het niet vol om met veel alcohol 4x in de week te gooien. Deze spelers zakken er toch uit omdat ze het niet volhouden.

Zouden NDB toernooien alcoholvrij moeten worden? Een gemiddeld voetbaltoernooi heeft ook bier..

Ik zeg competitie niet en NDB wel..
Het begint al met het stoppen met vergelijken Cookie
Zeker waar.. ik bedoelde alleen aan te geven dat alcohol en recreatieve sport prima samen kunnen gaan.

En ik ben er mee eens dat alcohol een invloed heeft op resultaten en daarom verboden moet zijn bij alle wedstrijden waar mensen geld op zetten.
De PDC weet dat het bepaalde functies in het lichaam uitschakelt?
Stress,Zenuwen,Denkvermogen want het verdoofd weliswaar je hersens waarom laat je het dan toe?
Omdat 80% van de topspelers dan niet meer kan presteren. Dit is gewoon een feit. Misschien in de toekomst dat dit minder zal worden omdat de jeugdspelers doorstromen. Maar ik weet bijna zeker dat een groot deel hiervan ook een biertje zal gaan gebruiken. Bij snooker zat men vroeger met een peuk en een whiskey. Ik weet zeker dat die spelers achter de schermen ook een drankje doen. Het helpt gewoon om de zenuwen te bedwingen. Neem je echter te veel helpt het helemaal niet meer. Alcohol en darten zal altijd samen blijven gaan. We zien het nu niet meer op TV maar wat er in de backroom gebeurt zal menigeen doen verbazen. Er wordt gewoon heel veel gedronken.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Alcohol en Darten

Bericht door ratm »

Het gebruik van bepaalde middelen is niet verboden omdat het invloed op het spel heeft maar omdat het invloed op de gezondheid van de sporters heeft. Als iedereen een prestatie verhogend middel gebruikt is er geen probleem namelijk, tot er iemand het loodje legt. Daarom zijn er regels.
Zolang het het imago van het darten geen schade aanbrengt en er geen darter kotsend op het podium staat zal er niet gauw iets veranderen en blijft het toegestaan. Prima wat mij betreft.
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Alcohol en Darten

Bericht door Ranph »

Zou dit niks voor darters zijn?

http://www.kozoom.com/nl/biljart-caramb ... heqio.html" onclick="window.open(this.href);return false;
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Alcohol en Darten

Bericht door cookie »

Ranph schreefCOLONZou dit niks voor darters zijn?

http://www.kozoom.com/nl/biljart-caramb ... heqio.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga het testen!
kosmetdesnor
Lid
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2015, 13:56

Re: Alcohol en Darten

Bericht door kosmetdesnor »

Zou het best een keer willen testen, maar dan moet ik me pilsje laten staan. En dat gaat em niet worden.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Alcohol en Darten

Bericht door Lookout »

ratm schreefCOLONHet gebruik van bepaalde middelen is niet verboden omdat het invloed op het spel heeft maar omdat het invloed op de gezondheid van de sporters heeft. Als iedereen een prestatie verhogend middel gebruikt is er geen probleem namelijk, tot er iemand het loodje legt. Daarom zijn er regels.
Zolang het het imago van het darten geen schade aanbrengt en er geen darter kotsend op het podium staat zal er niet gauw iets veranderen en blijft het toegestaan. Prima wat mij betreft.
Hetzelfde geld met blowen een vriend van mij blowt als hij wakker wordt,en als hij van huis vertrekt om te gaan werken herhaalt ie dit nog eens,ik zou er niet aan moeten denken om dit te proberen want dan functioneer ik de gehele dag als een slak maar hij wordt er juist energieker van.Alcohol zou in principe ook je prestaties moeten verminderen maar ook voor sommige mensen is dit niet het geval,ik lees regelmatig dat darters drinken om hun zenuwen in bedwang te houden en om hun concentratie te behouden op belangrijke momenten,dat zal best wel zo kunnen zijn in hun geval maar als ik 3 baco's drink dan is dit het resultaat.
Afbeelding
180's '16 79x
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Re: Alcohol en Darten

Bericht door DutchTedHankey »

Het is eigenlijk heel treurig dat de hele wereldtop aan de drank zit voor een wedstrijd. Als je dit zou verbieden, gaan de gemiddelden waarschijnlijk met 20 punten achteruit. Daar zou het darts op de korte termijn geen goed doen, maar misschien moet je dan als PDC alcohol vanaf 2020 verbieden, mocht je er topsport van willen maken. Dan kun je het langzaam afbouwen als darter en weten de toekomstige darters dat ze niet moeten beginnen met drinken.

Die analisten zitten op RTL altijd te vertellen hoe vreselijk zwaar darts mentaal is. Dat is ook het enige zware aan de sport. En dat wordt dan bestreden door de spelers met alcohol. Als je het zo bekijkt,is het inderdaad maar een spelletje, zoals veel mensen vinden. Iedere individuele sport is mentaal zwaar. Maar die zijn vaak fysiek ook nog zwaar en bij die sporten kun je dus geen alcohol drinken. In zo'n licht blijft er wel heel weinig over van darts als sport. Eigenlijk helemaal niks.
Erelid van wijlen darts.nu :)
Frozzell
Lid
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:04

Re: Alcohol en Darten

Bericht door Frozzell »

DutchTedHankey schreefCOLONHet is eigenlijk heel treurig dat de hele wereldtop aan de drank zit voor een wedstrijd. Als je dit zou verbieden, gaan de gemiddelden waarschijnlijk met 20 punten achteruit. Daar zou het darts op de korte termijn geen goed doen, maar misschien moet je dan als PDC alcohol vanaf 2020 verbieden, mocht je er topsport van willen maken. Dan kun je het langzaam afbouwen als darter en weten de toekomstige darters dat ze niet moeten beginnen met drinken.

Die analisten zitten op RTL altijd te vertellen hoe vreselijk zwaar darts mentaal is. Dat is ook het enige zware aan de sport. En dat wordt dan bestreden door de spelers met alcohol. Als je het zo bekijkt,is het inderdaad maar een spelletje, zoals veel mensen vinden. Iedere individuele sport is mentaal zwaar. Maar die zijn vaak fysiek ook nog zwaar en bij die sporten kun je dus geen alcohol drinken. In zo'n licht blijft er wel heel weinig over van darts als sport. Eigenlijk helemaal niks.
Ik zie het probleem niet. Ik zie geen spelers op het podium die duidelijk te veel gedronken hebben. En we zullen toch altijd wel als kroegsport gezien worden omdat de zalen vol zitten met drinkende fans. So what? Het is een geweldige kijksport,de zalen zitten vol en de grens is nog niet bereikt. Ik zie geen reden om iets te veranderen.
Gebruikers-avatar
dreski
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 11:59

Re: Alcohol en Darten

Bericht door dreski »

Ik zie het probleem niet. Ik zie geen spelers op het podium die duidelijk te veel gedronken hebben. En we zullen toch altijd wel als kroegsport gezien worden omdat de zalen vol zitten met drinkende fans. So what? Het is een geweldige kijksport,de zalen zitten vol en de grens is nog niet bereikt. Ik zie geen reden om iets te veranderen.
Helemaal mee eens. Ik word er ook moe van om darts maar steeds te willen kwalificeren als spel of sport. Darts is darts en dat vinden heel veel mensen leuk. Houden zo dus.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Alcohol en Darten

Bericht door cookie »

DutchTedHankey schreefCOLONHet is eigenlijk heel treurig dat de hele wereldtop aan de drank zit voor een wedstrijd. Als je dit zou verbieden, gaan de gemiddelden waarschijnlijk met 20 punten achteruit. Daar zou het darts op de korte termijn geen goed doen, maar misschien moet je dan als PDC alcohol vanaf 2020 verbieden, mocht je er topsport van willen maken. Dan kun je het langzaam afbouwen als darter en weten de toekomstige darters dat ze niet moeten beginnen met drinken.

Die analisten zitten op RTL altijd te vertellen hoe vreselijk zwaar darts mentaal is. Dat is ook het enige zware aan de sport. En dat wordt dan bestreden door de spelers met alcohol. Als je het zo bekijkt,is het inderdaad maar een spelletje, zoals veel mensen vinden. Iedere individuele sport is mentaal zwaar. Maar die zijn vaak fysiek ook nog zwaar en bij die sporten kun je dus geen alcohol drinken. In zo'n licht blijft er wel heel weinig over van darts als sport. Eigenlijk helemaal niks.
Sport of niet, topdarten is mentaal zwaar. En mentaal het enige aspect? Misschien is dit wel de reden dat mensen het als sport zien.

nu de belangen en bedragen groter worden mag alcohol gereguleerd worden. Ondanks de status van spel of sport.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Alcohol en Darten

Bericht door Dartfantje »

Misschien niet de beste dartswebsite van Nederland, maar het is denk wel het vermelden waard: http://www.dartsisvanons.nl/pdc/jellekl ... ten-staan/

Gelijk mijn eigen mening hierover: Ik snap Jelle zijn punt wel, maar je zal de combo alcohol en darten nooit uit de wereld krijgen. Puur om de reden dat iedereen die begint met darten eigenlijk automatisch in een kroeg terechtkomt. Zoals je al verwacht, ja, daar wordt inderdaad wel wat alcohol genuttigd.
Als blijkt dat je toch een aardig pijltje kan gooien, zal je naar de grotere toernooien gaan en dan zal het moeilijk zijn om van die alcohol af te blijven. Want ja, het heeft je waarschijnlijk al veel succes gebracht. Het is gewoon een lastige cirkel om te doorbreken.
Syren
Lid
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2014, 16:55

Re: Alcohol en Darten

Bericht door Syren »

Ik snap Jelle wel, maar als het klopt dat het zo erg is in de top 32, dan vrees ik dat er niet veel aan gedaan kan worden. Een alcoholverbod zou te grote gevolgen hebben denk ik. Aan de andere kant, het is en blijft een kroegsport. Het hoort er natuurlijk ook wel een beetje bij.

Zelf snap ik er overigens niks van dat je beter begint te gooien met wat biertjes op. Na een paar biertjes raak begint het bij mij snel minder te worden. :lol:
Gebruikers-avatar
TheHawk
Lid
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 19:55

Re: Alcohol en Darten

Bericht door TheHawk »

Syren schreefCOLON

Zelf snap ik er overigens niks van dat je beter begint te gooien met wat biertjes op. Na een paar biertjes raak begint het bij mij snel minder te worden. :lol:
Ik denk dat veel spelers bijna elke dag wel ergens een demonstratiepartij gooien en daar alcohol bij drinken. Als er dan een TV toernooi is waaraan ze meedoen kunnen ze niet in 1 keer stoppen, dan raken ze niks meer. :mrgreen:
:arrow: Oosterbeek (Gld)

VVDV 24 gram
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Alcohol en Darten

Bericht door cookie »

Het is over getikt van het artikel in het AD vandaag..

Ik vermoed dat de andere spelers zonder alcohol snel boven drijven. Er zijn alleen veel spelers die vanuit een alcoholsituatie opgroeien. In elke kroeg verzalen toch de mensen die in alcohol de oplossing vinden om meer lol te hebben of minder pijn.

Een fles drank zoals Jelle omschrijft, dat vind ik alleen wel heel veel. Hier mag van mij wel een grens op gezet worden.. Ik gun het Gerwyn Price en Jelle heel erg dat ze een nieuwe standaard neerzetten, dat constanter is dan de alcoholics.
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Alcohol en Darten

Bericht door Arkasius »

Ik drink tijdens het darten eigenlijk nooit alcohol meestal naderhand een pilsje.
Nu mag ik sowieso niet veel alcohol hebben vanwege mijn medicatie en heb ook niet echt een grote behoefte aan alcohol.
Tijdens de competitie vorig jaar werd ik daar wel diverse malen op aangesproken of ik niet beter een paar biertjes kon drinken omdat ik even mijn avond niet had.
Ik vond dat totale onzin je kunt niet altijd goed spelen. De ene dag zit je beter in je vel dan de andere dag.
Ik weet wat ik kan en als het een avond niet loopt probeer ik daar gewoon het beste van te maken en soms slaat het ook in eens om, omdat ik een paar goede scores gooi of een goede finish gooi.

Een pro zal ik nooit worden maar voor mij geldt gewoon dat ik lol wil hebben in mijn spel/sport.

Even terugkomende op Fred zijn uitspraak over pammetjes. Ik ben ook een gebruiker van een neuroblocker medicijn. (ik heb een angststoornis en zonder die medicatie zou ik niet eens in een kroeg kunnen zijn zonder een aanval te krijgen).
Toch even voor de duidelijkheid het neemt niet alles weg het helpt me alleen wel een beetje maar merk nu niet dat ik minder spanning heb bij het darten.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
BUTTON_POST_REPLY