Alcohol en Darten

Overige topics die met darts te maken hebben
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Gary Anderson

Bericht door Lookout »

Dartsjournalist schreefCOLON
Ranph schreefCOLONDus Gary Anderson stelt als darter niks voor als hij geen alcohol op heeft?
Nou ja niks, heeft wel een keer vloertoernooi op zondag gewonnen. Denk trouwens dat het voor 90% van de spelers geldt hoor, dat wanneer ze geen alcohol drinken dat hun niveau wel lager zal zijn.

Ik vindt het persoonlijk niet kunnen.
Waarom denk ik er zo over omdat ik vindt dat het een soort van vervalsing is tegenover een tegenstander die niet drinkt.
Nu vraag je je natuurlijk af waarop ik dit baseer,ik baseer dit op de volgende uitspraak van Raymond van Barneveld.

Toen ik op mijn 17e met darten begon, moest ik niets van alcohol hebben. Ik nam jaren een colaatje, maar merkte dat ik op beslissende momenten tijdens toernooien faalde omdat ik teveel nadacht.<------JA EN??De laatste pijl moest dan uit mijn hiel komen. Omdat ik mensen om mij heen een borreltje zag nemen, ben ik dat ook gaan proberen en toen ging die beslissende pijl erin. <---------VERVALSING DUS!!
180's '16 79x
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Re: Gary Anderson

Bericht door DutchTedHankey »

Lookout schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLON
Ranph schreefCOLONDus Gary Anderson stelt als darter niks voor als hij geen alcohol op heeft?
Nou ja niks, heeft wel een keer vloertoernooi op zondag gewonnen. Denk trouwens dat het voor 90% van de spelers geldt hoor, dat wanneer ze geen alcohol drinken dat hun niveau wel lager zal zijn.

Ik vindt het persoonlijk niet kunnen.
Waarom denk ik er zo over omdat ik vindt dat het een soort van vervalsing is tegenover een tegenstander die niet drinkt.
Nu vraag je je natuurlijk af waarop ik dit baseer,ik baseer dit op de volgende uitspraak van Raymond van Barneveld.

Toen ik op mijn 17e met darten begon, moest ik niets van alcohol hebben. Ik nam jaren een colaatje, maar merkte dat ik op beslissende momenten tijdens toernooien faalde omdat ik teveel nadacht.<------JA EN??De laatste pijl moest dan uit mijn hiel komen. Omdat ik mensen om mij heen een borreltje zag nemen, ben ik dat ook gaan proberen en toen ging die beslissende pijl erin. <---------VERVALSING DUS!!
Dit is toch ook de reden dat je darts niet als een topsport kunt zien. Op tv wordt ook altijd gedaan of darts de meest zware sport is op mentaal gebied. Die zwaarte geldt echter voor elke individuele sport. Ik heb alleen nog nooit een golfer, turner of tennisser met 8 bier op, op de sportbaan gezien. Maar goed, dit is waarschijnlijk een andere discussie die hier niet hoort.
Erelid van wijlen darts.nu :)
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Gary Anderson

Bericht door cookie »

DutchTedHankey schreefCOLON
Lookout schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLON
Ranph schreefCOLONDus Gary Anderson stelt als darter niks voor als hij geen alcohol op heeft?
Nou ja niks, heeft wel een keer vloertoernooi op zondag gewonnen. Denk trouwens dat het voor 90% van de spelers geldt hoor, dat wanneer ze geen alcohol drinken dat hun niveau wel lager zal zijn.

Ik vindt het persoonlijk niet kunnen.
Waarom denk ik er zo over omdat ik vindt dat het een soort van vervalsing is tegenover een tegenstander die niet drinkt.
Nu vraag je je natuurlijk af waarop ik dit baseer,ik baseer dit op de volgende uitspraak van Raymond van Barneveld.

Toen ik op mijn 17e met darten begon, moest ik niets van alcohol hebben. Ik nam jaren een colaatje, maar merkte dat ik op beslissende momenten tijdens toernooien faalde omdat ik teveel nadacht.<------JA EN??De laatste pijl moest dan uit mijn hiel komen. Omdat ik mensen om mij heen een borreltje zag nemen, ben ik dat ook gaan proberen en toen ging die beslissende pijl erin. <---------VERVALSING DUS!!
Dit is toch ook de reden dat je darts niet als een topsport kunt zien. Op tv wordt ook altijd gedaan of darts de meest zware sport is op mentaal gebied. Die zwaarte geldt echter voor elke individuele sport. Ik heb alleen nog nooit een golfer, turner of tennisser met 8 bier op, op de sportbaan gezien. Maar goed, dit is waarschijnlijk een andere discussie die hier niet hoort.
Alcohol vervalsing..? Ja.. aanmerkelijke verschillen
Moet darten als topsport gezien worden..? Nee
Is het mentaal zwaar..? Hell ya!
Top Entertainment? Yess!!
Darts alcoholvrij? de bedragen worden groter, dus eerlijkheid is gewenst op professioneel niveau


Is het bij Gary ook niet beter wanneer hij een dag volledig op darts kan richten?

Btw.. hij is scorend mooi, maar verder zie ik liever knokkers..
Meerkoet
Lid
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 23:17

Re: Gary Anderson

Bericht door Meerkoet »

99% van de darters drinkt, hoort erbij ook vind ik. Als bij bijv de premier league niet meer gedronken mag worden gaat een groot stuk entertainment eraf en dan hou je weinig kijkers over gok ik zo. ;)
Fan van Dave Chisnall en Adrian Lewis
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Gary Anderson

Bericht door Lookout »

Meerkoet schreefCOLON99% van de darters drinkt, hoort erbij ook vind ik. Als bij bijv de premier league niet meer gedronken mag worden gaat een groot stuk entertainment eraf en dan hou je weinig kijkers over gok ik zo. ;)
Het gaat niet om het publiek maar om de spelers. ;)
90% van de darters drinkt maar die andere 10% worden wel benadeelt.(zal me een zorg zijn maar in principe is het wel zo)
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat als je last hebt van zenuwen dat een darter behoort te drinken
om het onder controle te krijgen want dan doen de anti-drinkers ook niet.
Ik moet ook erg hard grinniken als ik de wedstrijd Eric Bristow vs Bob Anderson terug zie waar ze allebei bier staan te drinken en tijdens hun worp de sigaret tussen hun vingers houden :lol:
180's '16 79x
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Alcohol en Darten

Bericht door DeDeen »

Een in de sterke drank gedompelde tampon in de bilstreek stoppen, werkt op zich het snelst.
Gebruikers-avatar
dreski
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 11:59

Re: Alcohol en Darten

Bericht door dreski »

Gaat prima samen.
masterdarter
Lid
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:03

Re: Alcohol en Darten

Bericht door masterdarter »

Hoe meer hoe beter
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Alcohol en Darten

Bericht door Lookout »

Iedereen reageert weer totaal anders op drugs en alcohol.
Wat voor de ene goed voelt is voor de ander weer slecht.
Alcohol en drugs maken mij minder actief daarom gebruik ik het ook niet meer.
180's '16 79x
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Alcohol en Darten

Bericht door DeDeen »

Lookout schreefCOLONIedereen reageert weer totaal anders op drugs en alcohol.
Wat voor de ene goed voelt is voor de ander weer slecht.
Alcohol en drugs maken mij minder actief daarom gebruik ik het ook niet meer.
Als jij minder actief wordt van een lijntje, heb je waarschijnlijk waspoeder gesnoven...
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Alcohol en Darten

Bericht door Lookout »

Ben vroeger aardig hard gegaan op feesten als Mysteryland,Defcon 1,Qlubtempo,Qlimax,Decibel en nog vele meer :|
Ik doelde meer op softdrugs :lol:
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Alcohol en Darten

Bericht door Dartmat »

DeDeen schreefCOLONEen in de sterke drank gedompelde tampon in de bilstreek stoppen, werkt op zich het snelst.
Yup, al schijn Fordham meer dan 1 pak tampons per keer nodig te hebben.

Persoonlijk ga ik zelf niet beter gooien van alcohol. Ik snap dat het voor sommigen wel werkt, maar zo lang het niet als doping gezien wordt, moet iedereen lekker zelf weten wat hij of zij er mee doet. Zo lang ze zich door de alcohol niet gaan misdragen, vind ik het prima.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Alcohol en Darten

Bericht door The Runner »

Zolang alcohol niet op de zwarte lijst van verboden middelen staat is het toegestaan. Het is alleen wel zo dat alcohol vaak een negatief effect heeft tijdens het uitoefenen van een sport. Darten is daarbij 1 van de zeldzame uitzonderingen. Zelf merk ik ook dat na 3 bier de focus beter is dan zonder alcohol. Maar mij zie je echt niet hardlopen met bier in mijn bidon ;)
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Alcohol en Darten

Bericht door Fred Raket »

Iedereen moet doen wat ie wil. Lijntje snuiven, pilletje, alcohol of wat dan ook. als je je maar sportief gedraagt en het het darten niet schaadt.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Alcohol en Darten

Bericht door DeDeen »

Fred Raket schreefCOLONIedereen moet doen wat ie wil. Lijntje snuiven, pilletje, alcohol of wat dan ook. als je je maar sportief gedraagt en het het darten niet schaadt.
Jij vindt dus dat harddrugs van de dopelijst moeten?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Alcohol en Darten

Bericht door Fred Raket »

DeDeen schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONIedereen moet doen wat ie wil. Lijntje snuiven, pilletje, alcohol of wat dan ook. als je je maar sportief gedraagt en het het darten niet schaadt.
Jij vindt dus dat harddrugs van de dopelijst moeten?
Baseer je dit op mijn bericht ?

Instanties moeten doen wat ze willen, ik heb ook in andere takken van sport te maken gehad met controlerende instanties. Het is goed bedoelt wat men doet alleen loopt men een paar jaar achter. omdat er op weinig gecontroleerd kan worden. Ik zie mede door het drankgebruik, het darten als een Café Sport. Jij weet zelf ook donders goed dat er meer gebruikt word door meer darters als alleen drank.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Alcohol en Darten

Bericht door DeDeen »

Fred Raket schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONIedereen moet doen wat ie wil. Lijntje snuiven, pilletje, alcohol of wat dan ook. als je je maar sportief gedraagt en het het darten niet schaadt.
Jij vindt dus dat harddrugs van de dopelijst moeten?
Baseer je dit op mijn bericht ?

Instanties moeten doen wat ze willen, ik heb ook in andere takken van sport te maken gehad met controlerende instanties. Het is goed bedoelt wat men doet alleen loopt men een paar jaar achter. omdat er op weinig gecontroleerd kan worden. Ik zie mede door het drankgebruik, het darten als een Café Sport. Jij weet zelf ook donders goed dat er meer gebruikt word door meer darters als alleen drank.
Ja, dat weet ik zeker. Maar jij zegt dat men moet gebruiken wat men wil.
Daar ben ik het niet mee eens, producten die volgens de regels niet gebruikt mogen worden, moeten gewoon niet gebruikt worden.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Alcohol en Darten

Bericht door Fred Raket »

Ik ben geen controlerende instantie. als Alcohol en aanverwanten mag, kun je o.a. Coke niet verbieden. Dan moet je andere regels stellen.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Alcohol en Darten

Bericht door Dartmat »

Ik vind drugsgebruik niet te vergelijken met alcohol en nog een stapje erger. Niet vanwege de gezondheidsrisico's, want alcohol is ook ongezond en kan verslavend zijn, maar vooral omdat alcohol gewoon verkrijgbaar is en legaal is en drugs zijn dat niet. Of je er beter/slechter van gaat gooien weet ik niet, want ik ben te braaf voor drugs :geek:
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Alcohol en Darten

Bericht door Fred Raket »

Dartmat schreefCOLONIk vind drugsgebruik niet te vergelijken met alcohol en nog een stapje erger. Niet vanwege de gezondheidsrisico's, want alcohol is ook ongezond en kan verslavend zijn, maar vooral omdat alcohol gewoon verkrijgbaar is en legaal is en drugs zijn dat niet. Of je er beter/slechter van gaat gooien weet ik niet, want ik ben te braaf voor drugs :geek:
Het valt onder de noemer Drugs en sommige mensen vinden dat erger als alcohol en schrikt soms af. Coke wordt tegenwoordig veel gebruikt en of het gevaarlijker is dan sterke drank. heb het niet over 1 biertje natuurlijk, dat is wel duidelijk toch ?
Als je eens weet hoeveel pammetjes en aanverwanten er de Apotheek verlaten, is het dus ook gebruikt door darters.

Kortom, als men Alcohol gebruik toestaat om te kalmeren en een wietje niet en pammetjes volgens mij weer wel.........
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Alcohol en Darten

Bericht door DeDeen »

Fred Raket schreefCOLONIk ben geen controlerende instantie. als Alcohol en aanverwanten mag, kun je o.a. Coke niet verbieden. Dan moet je andere regels stellen.
Mwah. Het lijkt me dat er toch wel een verschil zit in legale en illegale producten.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Alcohol en Darten

Bericht door Fred Raket »

DeDeen schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONIk ben geen controlerende instantie. als Alcohol en aanverwanten mag, kun je o.a. Coke niet verbieden. Dan moet je andere regels stellen.
Mwah. Het lijkt me dat er toch wel een verschil zit in legale en illegale producten.
Dus moet het gebruik van alcohol ook verboden worden ;)
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Alcohol en Darten

Bericht door DeDeen »

Fred Raket schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONIk ben geen controlerende instantie. als Alcohol en aanverwanten mag, kun je o.a. Coke niet verbieden. Dan moet je andere regels stellen.
Mwah. Het lijkt me dat er toch wel een verschil zit in legale en illegale producten.
Dus moet het gebruik van alcohol ook verboden worden ;)
In de doelgroep waarbij dit illegaal is, is dat ook het geval...
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Alcohol en Darten

Bericht door The Runner »

DeDeen schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONIk ben geen controlerende instantie. als Alcohol en aanverwanten mag, kun je o.a. Coke niet verbieden. Dan moet je andere regels stellen.
Mwah. Het lijkt me dat er toch wel een verschil zit in legale en illegale producten.
Dus moet het gebruik van alcohol ook verboden worden ;)
In de doelgroep waarbij dit illegaal is, is dat ook het geval...
Alcohol staat niet op de lijst, drugs wel
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Alcohol en Darten

Bericht door The Runner »

http://www.dopingautoriteit.nl/wat_is_d ... opinglijst" onclick="window.open(this.href);return false;
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
BUTTON_POST_REPLY