Beginnend Darter- Waar kan ik gaan darten ?

Overige topics die met darts te maken hebben
BUTTON_POST_REPLY
Yme
Lid
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2015, 22:10

Lid worden van een dartvereniging

Bericht door Yme »

Hallo mensen,

Ik had even een vraagje
Ik ben een beginnende darter, ik ben bijna 19 jaar en ik zou graag misschien lid worden van een dartvereniging.

Alleen nu is de vraag van; Moet je per sé goed zijn om bij een vereniging te komen?

Ik heb nog nooit een 140 of 180 gegooid!
Misschien is er iemand die mij informatie daarover kan geven.

Alvast bedankt!
-Yme
Gebruikers-avatar
Molosser
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2015, 19:19

Re: Lid worden van een dartvereniging

Bericht door Molosser »

Beste Yme,

Voor ieder niveau is er wel een divisie. Ik weet niet waar je woont, maar bij ons in regio Utrecht heb je ''DBMN'', wat staat voor "Darts Bond Midden Nederland''. Deze bond bestaat uit 6 divisies, te weten: eredivisie, eerste divisie, tweede divisie, derde divisie, vierde divisie en vijfde divisie. Vanzelfsprekend is eredivisie het hoogst en vijfde divisie het laagst. Je zou eens kunnen uitzoeken welke bond bij jou in de regio aanwezig is. Mocht jij in regio Utrecht wonen, dan weet je in ieder geval waar je terecht kan.


Groeten,

Dennis.
Dartspeler in team The Molossers (DBMN, NDB), eerste divisie.

Facebook: dennis.maas.10
Twitter: @dennismaas1989
Yme
Lid
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2015, 22:10

Re: Lid worden van een dartvereniging

Bericht door Yme »

Dankjewel dennis, dit helpt wel erg.

Dan heb ik jog een vraagje
Krijg je ook trainingsessies bij de bonden?

Ik woon in friesland trouwens haha
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Eea is in Friesland vast vergelijkbaar. Zoek maar op FDB.

Vanuit de bond worden er wellicht ranking toernooien georganiseerd. Deze kan je net als toernooien die bijvoorbeeld door een vereniging worden georganiseerd gebruiken om te trainen.

Daarnaast zijn er teams of verenigingen die een vaste trainings avond hebben.

Succes!
plomp1977
Lid
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2015, 17:17

Re: Lid worden van een dartvereniging

Bericht door plomp1977 »

Hoe liggen de niveau's ongeveer? Waar moet je aan denken als je in de laagste divisie speelt en daarboven?
IK gooi gemiddeld tussen de 45 en 50 punten met 3 darts o.b.v. een best of 5 legs. Ben benieuwd of dit vergelijkbaar is met de 5e divisie,
of misschien wel ergens tussen de 2e en 4e? Ik heb echt geen idee.

Ik kom uit de regio Utrecht.

Thanks.

Leon
Pijlen: Unicorn Global Krzysztof Kciuk 20 gram
180: 26 (2015) 27 (2016) 37 (2017) 36 (2018)
HF: 160
Beste leg gemiddelde: 100.2 (15 darter)
3-darts gemiddelde: 50.40 (2017) 51.30 (2018)
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Lid worden van een dartvereniging

Bericht door Lookout »

Een goede bekende van mij speelt tweede divisie en gooit nog net niet 60 gemiddeld maar heeft dit jaar 70% van zijn singles gewonnen.
Het is moeilijk te bepalen omdat je altijd teams hebt waar spelers spelen die eigenlijk 2e divisie behoren te spelen maar toch liever kiezen voor de 4e divisie met de reden om een hoge single winst te krijgen en hoog te eindigen in de statistieken. :lol:
180's '16 79x
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Lid worden van een dartvereniging

Bericht door cookie »

plomp1977 schreefCOLONHoe liggen de niveau's ongeveer? Waar moet je aan denken als je in de laagste divisie speelt en daarboven?
IK gooi gemiddeld tussen de 45 en 50 punten met 3 darts o.b.v. een best of 5 legs. Ben benieuwd of dit vergelijkbaar is met de 5e divisie,
of misschien wel ergens tussen de 2e en 4e? Ik heb echt geen idee.

Ik kom uit de regio Utrecht.

Thanks.

Leon
3e divisie gooien en jongens zoeken die zelfde leeftijd en enthousiasme hebben. 4e is soms iets te veel "alles beter dan thuis op de bank bij het vrouwtje" gehalte.
kosmetdesnor
Lid
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2015, 13:56

Re: Lid worden van een dartvereniging

Bericht door kosmetdesnor »

Divisie niveau verscheelt ook wel per bond. De RDF (zuid-west brabant) heeft 4 divisies. Namelijk ere, eerste, tweede, derde. De tweede en derde divisie in deze bond is te makkelijk als je 50 gemiddeld gooit. Eerste divisie is prima, soms kom ik gasten tegen die 40 gem. Gooien maar ook soms gasten die 60 gem gooien.
De eredivisie heeft wel een ontzettend hoog gemiddelde bij de RDF. Een team Get Lucky genaamd heeft de nederlandse beker gewonnen (als ik het goed heb). En dan heb je nog de goldenboys, daar zitten een paar jeugdspelers bij die in de top 20 van bdo young ranking staan.

Ik schat ons niveau van eerste divisie in als gelijkwaardig aan een tweede divisie in bij bijvoorbeeld dbmn.

Mijn tip: zoek een kroeg op in de buurt die dartteams heeft, ga eens kijken of ze ranking toernooien hebben. Via ranking toernooien kan je gaan netwerken en kom je vanzelf wel in contact met teams die nog spelers zoeken.
het kan best zijn dat je er achter komt dat je eerste jaar in een te laag niveau of juist te hoog niveau zit
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Lid worden van een dartvereniging

Bericht door Lookout »

Bij DBMN worden ongeveer deze gemiddeldes gegooid per divisie.
5e 40-45
4e 45-50
3e 50-55
2e 55-65
1e 65-75
ere 75-90
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Der Kaiser
Lid
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015, 11:44

Re: Lid worden van een dartvereniging

Bericht door Der Kaiser »

plomp1977 schreefCOLONHoe liggen de niveau's ongeveer? Waar moet je aan denken als je in de laagste divisie speelt en daarboven?
IK gooi gemiddeld tussen de 45 en 50 punten met 3 darts o.b.v. een best of 5 legs. Ben benieuwd of dit vergelijkbaar is met de 5e divisie,
of misschien wel ergens tussen de 2e en 4e? Ik heb echt geen idee.

Ik kom uit de regio Utrecht.

Thanks.

Leon

Leon,

Als ik je gemiddelde zo zie zou ik proberen een team te vinden voor de 3e divisie:). Je gooit dan regelmatig tegen gelijkwaardige tegenstanders en hierdoor gaat je spel en gemiddelde ook vooruit...als het goed is.

Succes en blijven gooien...het spel is te leuk:)!

Groet Der Kaiser
180's 2015: 29
180's 2016: 74
180's 2017: 71
Twitter: @Marceldekeyzer
Billydekid
Lid
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2016, 22:47

Lid worden van een dartvereniging

Bericht door Billydekid »

Hee,


Ik zit al een paar weken met wat vragen over het darten. En aangezien ik totaal niet in de dart wereld zit heb ik geen ide bij wie ik terecht kan. Laten we voorop stellen dat ik een enorme dart fan ben en er ook aardig wat vanaf weet. Nu is het volgende dat ik zelf ook begonnen ben met darten en ik het wel echt leuk vind. Maar wanneer ben je klaar voor een wedstrijd? En waar worden die wedstrijden gehouden? Ik heb een hekel aan kroegen en cafés , zijn er ook wedstrijden in normale zalen? En moet ik lid zijn van een dart bond of zoiets? Of kan ik mij gewoon inschrijven Voor elke wedstrijd die ik wil? En wanneer ben je klaar voor een amateur wedstrijd? Ik weet dat ik geen van gerwen ben en nooit zal worden. Ik kan nu opzich ook niet goed darten, maar zou wel naar een eerste wedstrijd Willen toe werken. Ik heb ergens gelezen dat als je onder de 30 darts uit kan dat je dan best kan mee doen? Enige wat ik nu kan is redelijk de cijfers raken waar ik op mik, soms met gelukkig een triple 20 maar ook heel vaak een 1 of een 5. Hopelijk wil jij mij wat op weg helpen. Ontzettend bedankt alvast !!
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Lid worden van een dartvereniging

Bericht door Henk »

Er zijn wel wat open (daar mag iedereen dus aan mee doen) toernooien in bijvoorbeeld sporthallen.

Als jij laat weten in welke regio je woont kan iemand je vast wel de goede richting opsturen.

Over je niveau moet je je niet druk maken. Als je het graag wilt, gewoon doen! Daar leer je alleen maar van. Vaak wordt er wel van je verlangt dat je een wedstrijd kunt schrijven.
Billydekid
Lid
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2016, 22:47

Lid worden van een dartvereniging

Bericht door Billydekid »

Ik woon zelf in Amsterdam, vind het niet erg om te rijden. Wat word bedoelt met een wedstrijd schrijven? En ik gooi af en toe wel eens 80 of 100 maar ook vaak zat 21 of 30. Maar blijf oefenen. Uitgooien op dubbels is ook nog niet echt een ding. Maar er zullen er vast meerdere als ik zijn lijkt mij toch? Geen ide hoe amateur toernooien werken
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Lid worden van een dartvereniging

Bericht door cookie »

Billydekid schreefCOLONIk woon zelf in Amsterdam, vind het niet erg om te rijden. Wat word bedoelt met een wedstrijd schrijven? En ik gooi af en toe wel eens 80 of 100 maar ook vaak zat 21 of 30. Maar blijf oefenen. Uitgooien op dubbels is ook nog niet echt een ding. Maar er zullen er vast meerdere als ik zijn lijkt mij toch? Geen ide hoe amateur toernooien werken
Kijk even op http://www.dora.nl/index.php?menu=org&c ... legenheden" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou lekker op zoek gaan naar een club/vereniging, poolcenter of buurthuis en hier lekker gaan gooien. Vaak zijn hier avonden waar je lekker kan trainen.
Brent
Lid
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2015, 16:35

Lid worden van een dartvereniging

Bericht door Brent »

Gewoon gaan, zelf ook met een gemiddelde van 50-55 aardig ver gekomen, je wordt er alleen maar beter van.
Hoe vaker je een toernooi speelt hoe minder spannend het wordt met Bv. Een dubbel uitgooien.
Succes!
180'ers 2017: 46
Shotgun Tim
Lid
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2016, 18:51

Re: Lid worden van een dartvereniging

Bericht door Shotgun Tim »

Hallo Allemaal,

Ik ben sinds ong. 2 maanden serieus begonnen met darten. In de zin van dat ik het iedere dag probeer te doen, waar ik het voorheen 1 keer in de 2 weken deed. Maar het lijkt mij leuk om wedstrijden te gooien, alleen heb ik geen idee of ik daar klaar voor ben. Ik gooi nu ong. 50-55 gem. En sinds kort begin ik ook vaker 180 te gooien, maar ik heb geen flauw idee hoe hoog het niveau ongeveer is. En welk niveau ik dan bijvoorbeeld zou moeten gooien. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik woon trouwens in Purmerend.

Alvast bedankt!
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Lid worden van een dartvereniging

Bericht door cookie »

Shotgun Tim schreefCOLONHallo Allemaal,

Ik ben sinds ong. 2 maanden serieus begonnen met darten. In de zin van dat ik het iedere dag probeer te doen, waar ik het voorheen 1 keer in de 2 weken deed. Maar het lijkt mij leuk om wedstrijden te gooien, alleen heb ik geen idee of ik daar klaar voor ben. Ik gooi nu ong. 50-55 gem. En sinds kort begin ik ook vaker 180 te gooien, maar ik heb geen flauw idee hoe hoog het niveau ongeveer is. En welk niveau ik dan bijvoorbeeld zou moeten gooien. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik woon trouwens in Purmerend.

Alvast bedankt!
Lekker naar kleine toernooitjes in je omgeving gaan of op vrijdag of zaterdag lekker alleen gaan gooien. Daar kan je altijd vragen of er nog teams zijn die spelers zoeken.

Met 50-55gem doe je leuk mee dus zeker op zoek gaan naar aantal leeftijdsgenoten die lekker fanatiek gooien.
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: Lid worden van een dartvereniging

Bericht door Jacco »

Shotgun Tim schreefCOLONHallo Allemaal,

Ik ben sinds ong. 2 maanden serieus begonnen met darten. In de zin van dat ik het iedere dag probeer te doen, waar ik het voorheen 1 keer in de 2 weken deed. Maar het lijkt mij leuk om wedstrijden te gooien, alleen heb ik geen idee of ik daar klaar voor ben. Ik gooi nu ong. 50-55 gem. En sinds kort begin ik ook vaker 180 te gooien, maar ik heb geen flauw idee hoe hoog het niveau ongeveer is. En welk niveau ik dan bijvoorbeeld zou moeten gooien. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik woon trouwens in Purmerend.

Alvast bedankt!
Ik zou idd kijken voor kleine toernooien in de buurt en wellicht kan je voor volgend seizoen ook op zoek naar een competitieteam. Hier een link naar de site van de dartsbond Zaanstreek en Purmerend: http://www.dbzp.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;. Misschien dat je daar meer info over toernooien e.d. in je buurt kunt vinden.
Dartfreak(z.nl)
Shotgun Tim
Lid
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2016, 18:51

Re: Lid worden van een dartvereniging

Bericht door Shotgun Tim »

Bedankt mannen
Shotgun Tim
Lid
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2016, 18:51

Competite of single

Bericht door Shotgun Tim »

Ik vroeg me af als je als beginnend darter wilt beginnen met wedstrijd darten of je dat altijd in competitie verband moet doen. Want overal op internet vind ik berichten over competitie maar niet echt iets over single toernooien. Is het dus mogelijk als je wilt beginnen met darten om alleen single te gooien en niet in teamverband?

Alvast bedankt
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Beginnend Darter- Waar kan ik gaan darten ?

Bericht door Fred Raket »

Shotgun Tim schreefCOLONIk vroeg me af als je als beginnend darter wilt beginnen met wedstrijd darten of je dat altijd in competitie verband moet doen. Want overal op internet vind ik berichten over competitie maar niet echt iets over single toernooien. Is het dus mogelijk als je wilt beginnen met darten om alleen single te gooien en niet in teamverband?

Alvast bedankt
Je kun gewoon Single deelnemen aan, Open toernooien of toernooien in je regio die niet aan een bond gerelateerd zijn.
Ook als je lid bent van een bond hoef je nog geen competitie te gaan gooien.
BUTTON_POST_REPLY