Michael van Gerwen

Topics over dartspelers
BUTTON_POST_REPLY
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Rat »

Fred Raket schreefCOLONMvG is nog lang geen Taylor, men kan echt niet verwachten dat hij alles zomaar wint.
En wat ik al eerder heb gezegd is het niveau van meer spelers hoog

Klopt, hij gaat wel beter worden. Net zoals duizenden anderen in de toekomst.

Echter Phil was in zijn tijd wel de enige die het kon. MVG zal met vrachten vol met hevige tegenstand de strijd aan moeten.

En sluit niet uit dat er ook weer mensen over MVG heen gaan. Gaat hard nu met al dat geld.

Darts heeft wel een gouden toekomst hoor. Nu nog een Duitse, Amerikaanse en Japanse MVG graag, en dan zijn we er bijna....

:D
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Michael van Gerwen

Bericht door DanMan »

Met Taylor kunnen we hem niet vergelijken en de jaren zullen uitwijzen waar het heen gaat. Zoals hij zelf zegt: Je weet nooit hoe lang het duurt en wat er gebeurt.

Maar hij heeft met zijn 26 jaar toch maar mooi wat records op zijn naam staan.

Jongste dit, jongste dat, eerste die Taylor zus, eerste die Taylor zo. Weergaloze, moeiteloos ogende stijl, weet ik wat allemaal.

Zijn wedstrijden zijn voor mij in ieder geval nooit, maar dan ook echt nooit, saai. In tegenstelling tot heel veel andere spelers.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Fred Raket »

DanMan schreefCOLONMet Taylor kunnen we hem niet vergelijken en de jaren zullen uitwijzen waar het heen gaat. Zoals hij zelf zegt: Je weet nooit hoe lang het duurt en wat er gebeurt.

Maar hij heeft met zijn 26 jaar toch maar mooi wat records op zijn naam staan.

Jongste dit, jongste dat, eerste die Taylor zus, eerste die Taylor zo. Weergaloze, moeiteloos ogende stijl, weet ik wat allemaal.

Zijn wedstrijden zijn voor mij in ieder geval nooit, maar dan ook echt nooit, saai. In tegenstelling tot heel veel andere spelers.
Mijn reactie was gericht op een stuk uit de Telegraaf, maar is verplaats naar hier DanMan
Gebruikers-avatar
J_89
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 01:01

Re: Michael van Gerwen

Bericht door J_89 »

ratm schreefCOLON
J_89 schreefCOLONWeet niet waarom mijn reactie verwijderd werd? :?
Dat was een foutje. Hij stond er twee keer, dus verwijderde ik er 1 en toen ik ververste waren ze beide weg!(misschien was nog iemand op dezelfde pagina bezig) Maar je hebt het weer gepost zie ik.
Ah, haha no problem
Liefhebber van darts, vooral wedstrijden kijken op tv
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Michael van Gerwen

Bericht door DanMan »

Leuk feitje:

In november 2015 heeft Michael in 4 grote finales van de nummers 2, 3, 4 en 5 van de wereld gewonnen.

Ben je dan de verdiende nummer 1 of niet? :!:
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Michael van Gerwen

Bericht door cookie »

DanMan schreefCOLONLeuk feitje:

In november 2015 heeft Michael in 4 grote finales van de nummers 2, 3, 4 en 5 van de wereld gewonnen.

Ben je dan de verdiende nummer 1 of niet? :!:
Dan ben je een held! Is sowieso leuk om even alle verliespotjes van MvG op een rij te zetten.. Ben toch benieuwd of er een lijn is te ontdekken :)
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Rat »

Verschil met Taylor is ook dat Phil bijna altijd tegen amateurs speelde. Terwijl hij zelf al wel lange tijd full prof was, samen met een handjevol anderen.

MVG speelt tegen full profs. Op een enkeling na, dat is precies andersom. Dat scheelt ook nogal he. Dat is ook de reden dat het nivo ineens zo omhoog gegaan is.

Als je alleen al ziet wat bv zo een Benito bij elkaar speert.... Pfeeeuww... Gaat hard met cashen hoor, in die top 50. Dus ga je meer en meer full profs zien.

Goede zaak.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Michael van Gerwen

Bericht door cookie »

Na die verloren halve finale op het WK won Michael van Gerwen van de 43 wedstrijden die hij gooide, er maar liefst 42. In totaal won hij in 2015 18 toernooien, 172 wedstrijden en ruim 900.000 pond aan winstpremies.
Wat bedoelen ze bij het AD nou met die eerste statistiek?
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Dartmat »

Mooi interview met van Gerwen, o.a. over zijn vervelende jeugd:

http://www.ad.nl/ad/nl/1530/Darts/artic ... r-is.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Michael van Gerwen

Bericht door ratm »

cookie schreefCOLON
Na die verloren halve finale op het WK won Michael van Gerwen van de 43 wedstrijden die hij gooide, er maar liefst 42. In totaal won hij in 2015 18 toernooien, 172 wedstrijden en ruim 900.000 pond aan winstpremies.
Wat bedoelen ze bij het AD nou met die eerste statistiek?
Goede vraag. Wat ik ook bedenk, ik kom nooit aan deze statistiek
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Michael van Gerwen

Bericht door DanMan »

ratm schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Na die verloren halve finale op het WK won Michael van Gerwen van de 43 wedstrijden die hij gooide, er maar liefst 42. In totaal won hij in 2015 18 toernooien, 172 wedstrijden en ruim 900.000 pond aan winstpremies.
Wat bedoelen ze bij het AD nou met die eerste statistiek?
Goede vraag. Wat ik ook bedenk, ik kom nooit aan deze statistiek
Ik heb het aantal wedstrijden niet geteld, maar als ik zo naar de PDC kalender kijk, won hij na de WK de Unibet Masters, won 1e match PL, verloor daarna de finale van de eerste UK Open Qualifier van Lewis, won de volgende twee Qualifiers, won 2e match PL, won European Tour Event, won 3e match PL, won UK Open Qualifier 4 en bij Qualifier 5 kwam hij tot de laatste 16, waar hij verloor van Jenkins. Dus die finale tegen Lewis was tot dan zijn enige nederlaag na de WK.

Dus zou kunnen, 42 winnen van 43 na de WK...Of 42 van 44 als je die tegen Jenkins meetelt :lol:
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Michael van Gerwen

Bericht door ratm »

DanMan schreefCOLON Ik heb het aantal wedstrijden niet geteld, maar als ik zo naar de PDC kalender kijk, won hij na de WK de Unibet Masters, won 1e match PL, verloor daarna de finale van de eerste UK Open Qualifier van Lewis, won de volgende twee Qualifiers, won 2e match PL, won European Tour Event, won 3e match PL, won UK Open Qualifier 4 en bij Qualifier 5 kwam hij tot de laatste 16, waar hij verloor van Jenkins. Dus die finale tegen Lewis was tot dan zijn enige nederlaag na de WK.

Dus zou kunnen, 42 winnen van 43 na de WK...Of 42 van 44 als je die tegen Jenkins meetelt :lol:
Je hebt helemaal gelijk!
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Michael van Gerwen

Bericht door cookie »

ratm schreefCOLON
DanMan schreefCOLON Ik heb het aantal wedstrijden niet geteld, maar als ik zo naar de PDC kalender kijk, won hij na de WK de Unibet Masters, won 1e match PL, verloor daarna de finale van de eerste UK Open Qualifier van Lewis, won de volgende twee Qualifiers, won 2e match PL, won European Tour Event, won 3e match PL, won UK Open Qualifier 4 en bij Qualifier 5 kwam hij tot de laatste 16, waar hij verloor van Jenkins. Dus die finale tegen Lewis was tot dan zijn enige nederlaag na de WK.

Dus zou kunnen, 42 winnen van 43 na de WK...Of 42 van 44 als je die tegen Jenkins meetelt :lol:
Je hebt helemaal gelijk!
Top mannen! Tnx: D
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Michael van Gerwen

Bericht door DanMan »

Het is me ook weer een lijstje als ik het even op me laat inwerken... :shock:
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Dartsjournalist »

Mooi interview van RTL met Michael van Gerwen. Analyseert zijn eigen wedstrijd goed, plus geeft duidelijk credits aan Van Barneveld.

http://www.rtl7darts.nl/video/1146/ande ... dkampioen/
Twitter: @PVDarts180
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Michael van Gerwen

Bericht door DanMan »

Mooie video met alle MVG-scores in zijn wereldrecordwedstrijd van 123,4 gemiddeld tegen Smith.

Hier zie je pas echt hoe goed dit eigenlijk is.

https://www.youtube.com/watch?v=6TeveokC4NM
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Arkasius »

Er zijn dagen dat ik die gemiddeldes niet gooi
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Diesel »

Arkasius schreefCOLONEr zijn dagen dat ik die gemiddeldes niet gooi
Amateur ;)
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Michael van Gerwen

Bericht door DanMan »

Wat een carriere...nú al...

Heerlijk om te lezen...

https://en.wikipedia.org/wiki/Michael_van_Gerwen
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Tim »

DanMan schreefCOLONMooie video met alle MVG-scores in zijn wereldrecordwedstrijd van 123,4 gemiddeld tegen Smith.

Hier zie je pas echt hoe goed dit eigenlijk is.

https://www.youtube.com/watch?v=6TeveokC4NM
Mooie compilatie inderdaad!
Ik ben niet echt een MvG fan maar het is zeer indrukwekkend om te zien hoe hij presteert. Gewoon niet normaal...!
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Michael van Gerwen

Bericht door DanMan »

Een paar feitjes over de eerste 6 legs van de wedstrijd MVG - Smith met het wereldrecord gemiddelde van 123,4:

* Die 6 legs begon Michael met 134, 140, 140, 140, 180, 140.

* In totaal heeft Mike in die 6 legs 24 beurten gegooid. Bij 5 daarvan stond hij op een dubbel onder de 100, waardoor er dus 19 beurten overblijven, waar hij minimaal twee triples kon gooien. In 17 van die 19 beurten gooide hij minimaal 2 triples (incl. de triple 10 om hem op 32 weg te zetten bij de poging tot de 9 darter en incl. de 132 finish met 2x bull).

* Scorende gemiddelde, eerste 9 darts van elke leg: 142,89 per drie pijlen.

* 5 van de 6 legs gooide hij met één dart uit. Die andere met 2.

* Redelijk logisch gevolg: Smith heeft geen dart op een dubbel gehad. :lol:
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Michael van Gerwen

Bericht door cookie »

Heeft iemand een idee hoe het team om MvG heen eruit ziet? Heeft hij begeleiding met fitheid, voeding, coaching etc?

Of heeft hij dit in het verleden gehad?
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Diesel »

Als hij bewust op zijn voeding let dan moet ie nodig een andere voedingscoach nemen.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Michael van Gerwen

Bericht door DanMan »

Diesel schreefCOLONAls hij bewust op zijn voeding let dan moet ie nodig een andere voedingscoach nemen.
Hij heeft nog niet zo lang geleden geleden gezegd, dat zijn figuur ook een medische reden heeft.

Van de andere kant heeft hij tegen Ron Boshardt gezegd, dat Mc*piep*alds zijn favoriete eten is. :D
Toen was hij wel pas 17 jaar...
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Michael van Gerwen

Bericht door DanMan »

cookie schreefCOLONHeeft iemand een idee hoe het team om MvG heen eruit ziet? Heeft hij begeleiding met fitheid, voeding, coaching etc?

Of heeft hij dit in het verleden gehad?
Dat vraag ik me ook af...
BUTTON_POST_REPLY