Michael van Gerwen

Topics over dartspelers
BUTTON_POST_REPLY
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Swedish Chef »

santa schreefCOLONvan gerwen zoals altijd hij krijgt nooit tegenstand. daarom hij gebruik nooit energie alleen in de finale. kijk zoals altijd ma in het speelschema. ik kan het niet meer aan zien dat hij er altijd zo makkelijk mee weg komt.alleen in de finale krijg hij de goeie.als iedereen al op is van de energie.barney en de andere krijgen altijd moeilijke tegenstanders (ja zaker 2 x keer). mvg krijgt nooit 2x of meer tegenstand.valt erg op. hij zou nooit bv een taylor en een anderson tegelijk krijgen.altijd maar 1tje.pffff.kijk alles maar is terug van vorig toernooien.ma dat word op tv nooit aangegeven(oh wat word hij dan steeds op gehemeld) tewijl bij de masters taylor en anderson bij het eind al alles hebben gegeven.dat was tegenstand.en wie gaat er met de energie vandoor..........
Goed verhaal. Lekker kort ook.
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
santa
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 19:44

Re: Michael van Gerwen

Bericht door santa »

michael van gerwen is ook altijd de favoriet.dat is ook logisch door zijn plaatsing.en wat hij met zijn 3 darts kan is altijd ongelooflijk.(daarom vind ik de premier league darts zo leuk).dan kunnen de beste spelers zich elke week bewijzen als ze hem kunnen verslaan.dus krijgen ze allemaal een kans om tegen hem te spelen.ook al denk ik dat hij dit toernooi weer kans maakt om het te winnen.maar dan denk ik zelf dat het moeilijke word dan andere toernooien.maar het was leuk het gelijk spel van van gerwen vs anderson van deze eerste week gelijk tegenstand.ik vind het heel knap wat hij altijd doet maar ik ben geen fan van hem teveel kapsones enzo.ma zou hij dit nivo nog jaren vol kunnen houden wat hij steeds laat zien dan ?
Gebruikers-avatar
TheHawk
Lid
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 19:55

Re: Michael van Gerwen

Bericht door TheHawk »

Kapsones volgens Wikipedia

(Jiddisch-Hebreeuws) (kouwe) drukte; in 'kapsones hebben': het hoog in de bol hebben, een overdreven hoge dunk van zichzelf.
Wat heeft die vent een kapsones, zeg!

Michael heeft geen kapsones want hij is de No1 van de wereld en wereldkampoen.

Kapsones heb je als je de nr10 bent van de wereld en je gedraagt als de No1 :D :D
:arrow: Oosterbeek (Gld)

VVDV 24 gram
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Bart »

Een paar maanden geleden was ik de grote ster op het festival van
Voelegem. Overal aanplak biljetten met mijn foto. er hingen van die spandoeken boven de straten met mijn naam in zulke koeien letters.
En weer had ik die avond zo laaiend enthousiaste menigte, in het dorpshuis. Maar toen ik terug kwam in mijn hotel kamer helemaal alleen.
Ahhh
Ja dat zullen er wel meer gezegd hebben die avond. Dus op mijn hotel kamer dacht ik na over het probleem waar ik als grote ster toch eigenlijk wel een beetje mee zit. Ik pakte me gitaar en maakte een lied en dat gaat zo:

't Is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik.
Zo stoer zo charmant en zo aardig, dat zie je in een ogenblik.
Ik denk als ik kijk in de spiegel, daar staat een geweldige vent.
't Is moeilijk bescheiden te blijven, voor een kerel met zoveel talent. Ja ja
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Dartmat »

Twee 9 darters in 1 wedstrijd. Wat een eindbaas 8-)

Voordat ie stopt gooit hij er 3 in 1 wedstrijd, daar durf ik wel wat op te zetten.
santa
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 19:44

Re: Michael van Gerwen

Bericht door santa »

Dartmat schreefCOLONTwee 9 darters in 1 wedstrijd. Wat een eindbaas 8-)

Voordat ie stopt gooit hij er 3 in 1 wedstrijd, daar durf ik wel wat op te zetten.
ik heb het net pas gezien.ja knap he ik heb er geen woorden voor hij blijft het maar bewijzen.dan heeft Jacques Nieuwlaat gelijk dat hij dit jaar voor de 9darters gaat echt alles blijf in goud veranderen.het ziet er zo makelijk uit net of het een computer spel is.ik wou dat ik het maar 1 dag kon. petje af hoor eerlijk is eerlijk
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Bart »

Echt geweldig zeg. Wel vreemd om dat te zien zonder publiek. En hoe koeltjes van Gerwen blijft. Normaalste zaak van de wereld. Hoe vaak zou hij 9 darters tijdens training gooien...
santa
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 19:44

Re: Michael van Gerwen

Bericht door santa »

Bart schreefCOLONEcht geweldig zeg. Wel vreemd om dat te zien zonder publiek. En hoe koeltjes van Gerwen blijft. Normaalste zaak van de wereld. Hoe vaak zou hij 9 darters tijdens training gooien...
daar heb ik eerder wel vaak aan gedacht hoeveel hij er wel zou gooien tijdens trainingen.toen dacht ik al van dat zullen wel bosjes van rijen zijn.ik ga vanaf nu toch ma weer is meer focussen op mvg .want dit is altijd mooi en bijzonder.na taylor kon ik ook altijd makelijk na kijken. dan moet het toch bij mvg ook gaan lukken toch.haha
SunnyDays
Lid
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2017, 23:38

Re: Michael van Gerwen

Bericht door SunnyDays »

Kan iemand mij wat vertellen over de Gen 2 pijlen van Gerwen? Ik heb die goud/zwarte editie pijlen op 23 gram maar vind ze te dun en niet lekker spelen, vroeg me af of Gen2 dikkere pijlen zijn en wat de verschillen zijn.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Michael van Gerwen

Bericht door DanMan »

Mooie statistieken over de World no.1 voor de fans:

https://www.pdc.tv/news/2018/03/30/stat ... ision-time
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Dartmat »

DanMan schreefCOLON 30 Mrt 2018, 15:48 Mooie statistieken over de World no.1 voor de fans:

https://www.pdc.tv/news/2018/03/30/stat ... ision-time
Wauw, niet alleen voor de fans denk ik. Die statistieken zijn gewoon pure dartsklasse. Daar kun je, wat je ook van zijn gedrag verder vindt, alleen maar respect voor hebben denk ik.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Michael van Gerwen

Bericht door rproele »

Gisteren weer in de 11e leg de statistieken onderbouwd.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Michael van Gerwen

Bericht door K1990 »

Het moet heel lang geleden zijn mvg met 88 gemiddeld. Ik vraag me toch af of de pdc zijn toppers niet te veel belast, ooit geraakt de citroen uitgeperst. Ik vind dat de kalender te druk is, de premier league is mss leuk voor de show maar vraag me af of deze competitie wel echt nodig is. Een aantal player championships zouden ook mogen verdwijnen, zodat je alles meer kan sprijden in een seizoen.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Dartmat »

Je hoeft ze natuurlijk ook niet allemaal te spelen, die toernooien. Extra Players Championships zijn juist goed omdat de echte toppers nu meer zullen overslaan en er meer kansen op prijzengeld liggen voor veel spelers onder de top. Uitbreiding van de Premier League vind ik wel een domme zet. Dat werkt overkill nog meer in de hand. Wéér extra avonden met het zelfde selecte groepje spelers. Ongetwijfeld goed voor de centen, maar ik persoonlijk vind de Premier League steeds minder interessant worden.

Van Gerwen gooit inmiddels al lang niet meer zo veel toernooien als hij enkele jaren terug wel deed, waarbij hij nauwelijks iets oversloeg. Nu hij ouder wordt en het familieleven zwaarder gaat tellen zal dat alleen nog maar meer worden. Zeker in combinatie met de steeds vollere dartskalender. Prima dat de grote spelers zelf keuzes kunnen maken over deelname aan PC's en ET's.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Michael van Gerwen

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 10 Sep 2018, 22:52 Het moet heel lang geleden zijn mvg met 88 gemiddeld. Ik vraag me toch af of de pdc zijn toppers niet te veel belast, ooit geraakt de citroen uitgeperst. Ik vind dat de kalender te druk is, de premier league is mss leuk voor de show maar vraag me af of deze competitie wel echt nodig is. Een aantal player championships zouden ook mogen verdwijnen, zodat je alles meer kan sprijden in een seizoen.
Ben het met je eens dat de kalender te vol is. De PL weer langer maken hoeft van mij niet. Of je moet de opzet helemaal anders maken zodat je niet telkens dezelfde spelers ziet. Die spelers zijn "toevallig" ook de spelers die mee doen aan de diverse World Series toernooien en de World series finals. Die zou ik ook liever allemaal geschrapt zien worden. Doe dan maar 1 echt toernooi in Australië en 1 echt toernooi in Azië.

Dat er steeds meer Players Championships zijn vind ik juist goed en ben het daarmee eens met Dartmat.

Maar goed, Van Gerwen kiest er zelf voor om al die toernooien te spelen. Wielrenners en tennissers spelen ook niet alles. Uiteindelijk zullen ook darters keuzes moeten maken.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Michael van Gerwen

Bericht door ybabl »

https://nos.nl/artikel/2375477-is-de-oo ... gelul.html

Ik vond de afgelopen jaren dat Michael wat volwassener was geworden en beter omging met tegenslagen/nederlagen/kritiek, maar dit is weer een beetje de oude Michael. En dat bedoel ik niet positief. Termen als 'stom gelul' en zeggen dat bij Price 'alles mee zit', waardoor 'het lekker gooien is', komt nogal kinderachtig en zuur over.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Michael van Gerwen

Bericht door ratm »

ybabl schreefCOLON 05 Apr 2021, 12:40 https://nos.nl/artikel/2375477-is-de-oo ... gelul.html

Ik vond de afgelopen jaren dat Michael wat volwassener was geworden en beter omging met tegenslagen/nederlagen/kritiek, maar dit is weer een beetje de oude Michael. En dat bedoel ik niet positief. Termen als 'stom gelul' en zeggen dat bij Price 'alles mee zit', waardoor 'het lekker gooien is', komt nogal kinderachtig en zuur over.
Ik vind het de laatste tijd sowieso slecht over komen. Blijkt heel slecht met een mindere periode om te kunnen gaan. Zoals hij reageerde op een hele normale maar kritische vraag van vd Giessen was ook zo'n voorbeeld.
Hij komt bij mij over als iemand die het vertrouwen dat hij de beste is kwijt is geraakt en dat heel hard blijft ontkennen in de hoop dat de rest het niet ziet. Hij is zijn aura van onoverwinnelijkheid kwijt geraakt door een paar tegenvallende resultaten maar probeert het terug te krijgen door hard te roepen de beste te zijn. De rest gelooft het alleen niet meer. Snap het wel, het is ook lastig maar een beetje volwassen mee omgaan mag wel.
Gebruikers-avatar
Free2be
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2021, 10:47

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Free2be »

Mijn vader zei: De lompste boeren oosten de dikste patatten.. :mrgreen:
Target Swiss 90% Dartpijlen SP03 21gr. Harrow's roterende shafts, medium. Standaard Flights.
hansvdz
Lid
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2021, 18:51

Re: Michael van Gerwen

Bericht door hansvdz »

Ik vind hem gewoon heel erg arrogant. Hij staat ook meestal in de zwarte zone wat totaal niet mag, toont hierbij geen respect voor zijn tegenstanders en in interviews zegt hij dat de spelers van nu geen 'karakter' hebben.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Ronn »

hansvdz schreefCOLON 26 Mei 2021, 11:00 Ik vind hem gewoon heel erg arrogant. Hij staat ook meestal in de zwarte zone wat totaal niet mag, toont hierbij geen respect voor zijn tegenstanders en in interviews zegt hij dat de spelers van nu geen 'karakter' hebben.
v. Gerwen zegt niet dat spelers geen karakter hebben. Hij zegt: ik mis karakters. Dus mensen met een voor hun kenmerkende uitstraling.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Free2be
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2021, 10:47

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Free2be »

Ben het geheel eens met de visie over de klompenboer..geen respect, in de zwarte zone staan..Gelukkig kan hij wel een pijltje gooien..En game over voor hem, geen finale.
Target Swiss 90% Dartpijlen SP03 21gr. Harrow's roterende shafts, medium. Standaard Flights.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Michael van Gerwen

Bericht door ratm »

https://dartsnieuws.com/pdc/van-gerwen- ... p-of-darts

Verklaart waarom hij de laatste weken soms erg slechte wedstrijden speelt nadat hij de eerste maanden van dit jaar juist sterker leek te worden.
De PL is normaal gesproken het makkelijkste major voor hem om te winnen. De halve finales haalt hij toch wel en dan is het slechts 2 keer toppen. Op andere toernooien moet hij eerst maar zo ver zien te komen. Maar nu is het een ander verhaal natuurlijk. Voor de World cup is het misschien niet eens zo slecht voor Nederland. MvG is nou niet bepaald een teamspeler en Noppert en DvD zijn is goede doen.

Maar voor MvG natuurlijk een vervelend verhaal. Zal ook wedstrijd ritme missen als hij straks terugkomt dus op de Matchplay (als hij daar al speelt) verwacht ik nog niet meteen veel van hem. Ik ben het wel met hem eens dat dit het juiste moment is voor een operatie. Nog langer wachten betekent nog meer majors missen en minder tijd om klaar te zijn voor het WK.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Choco115 »

ratm schreefCOLON 30 Mei 2022, 10:23 https://dartsnieuws.com/pdc/van-gerwen- ... p-of-darts

Verklaart waarom hij de laatste weken soms erg slechte wedstrijden speelt nadat hij de eerste maanden van dit jaar juist sterker leek te worden.
De PL is normaal gesproken het makkelijkste major voor hem om te winnen. De halve finales haalt hij toch wel en dan is het slechts 2 keer toppen. Op andere toernooien moet hij eerst maar zo ver zien te komen. Maar nu is het een ander verhaal natuurlijk. Voor de World cup is het misschien niet eens zo slecht voor Nederland. MvG is nou niet bepaald een teamspeler en Noppert en DvD zijn is goede doen.

Maar voor MvG natuurlijk een vervelend verhaal. Zal ook wedstrijd ritme missen als hij straks terugkomt dus op de Matchplay (als hij daar al speelt) verwacht ik nog niet meteen veel van hem. Ik ben het wel met hem eens dat dit het juiste moment is voor een operatie. Nog langer wachten betekent nog meer majors missen en minder tijd om klaar te zijn voor het WK.
Helemaal mee eens, komt op zich niet heel slecht uit gezien de kleine hoeveelheid Rankingtoernooien de komende maanden.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Michael van Gerwen

Bericht door ratm »

Van Gerwen heeft weer verloren en vindt het weer nodig een sneer uit te delen. Cross is ineens een engnek terwijl dat natuurlijk een benaming is die meer bij MvG past. Het lijkt wel steeds erger te worden met MvG. Akkefietje met Noppert, onbeschoft tegen vd Giessen, gebaartjes en denigrerend tegen eigenlijk iedereen maar vooral vd Bergh en nu dit weer. Dat de presentatrice er om lacht helpt ook niet mee natuurlijk, die mag hem ook wel ter verantwoording roepen. Zou de PDC hier een boete om geven? Zou wel terecht zijn, je mag de sport niet in diskrediet brengen toch? Dat is ruim interpreteerbaar. Wade zou de boete iig wel krijgen na zo'n opmerking over een collega.

https://www.sportvideos.tv/michael-van- ... pid-smile/
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Michael van Gerwen

Bericht door ratm »

Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar het viel mij gisteren op dat MvG zijn pijl anders vast houdt dan vroeger.

2017:
Afbeelding

nu:
Afbeelding

Als je de bewegende beelden bekijkt zie je het nog beter. In zijn hoogtij dagen hield hij zijn pijl horizontaal, nu een stuk verticaler. Als ik van 2020 tot nu kijk is het ieder jaar iets verticaler. Is dat bewust? Kan dat (mede) de reden zijn waarom hij minder dominant is?
BUTTON_POST_REPLY