Michael van Gerwen

Topics over dartspelers
BUTTON_POST_REPLY
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Michael van Gerwen

Bericht door DanMan »

Als je zo gooit als MVG, hoor je wat mij betreft altijd bovenaan in de Actieve onderwerpen te staan :!:
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Diesel »

Pfoe.....wat was hij slecht gisteren. je kunt niet altijd topprestaties leveren maar gisteren is hij wel enorm door zijn ondergrens gegaan.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Gebruikers-avatar
mr nervous
Lid
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2016, 10:09

Re: Michael van Gerwen

Bericht door mr nervous »

diesel, weet jij wat zijn gemiddelde was ? want het was echt te triest voor worden , helemaal naar dat RVB zo goed was in de koppel en tegen Adi
180, 2013 : 150
180 , 2014 : 144
180 , 2015 : 199
180,2016: 210
9 darters 3, 17-5-2016 (174-171-156) 1-6-16 (180-174-147) 28-6-16(180-177-144)
Favoriete spelers , MVG, Klaasen,Hankey,Lewis,Ricky Evans , Michael smith , Peter Wright
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Michael van Gerwen

Bericht door cookie »

Mentale tik dit? Erg bijzonder om dit te volgen..
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Tim »

Gemiddelde laatste single partij MvG: 85.25
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Michael van Gerwen

Bericht door DanMan »

cookie schreefCOLONMentale tik dit? Erg bijzonder om dit te volgen..
Dat verwacht ik niet. Volgens mij is hij zo gedreven, dat hij ervoor gaat zorgen, dat dit hem nooit meer overkomt.
Gisteren was wat MVG betreft volgens mij een combinatie van factoren.
Allereerst de druk van de finale. Voor zijn land. Niet voor zichzelf.
Daarnaast is hij gedurende het toernooi natuurlijk de leider geweest. Toen Raymond in de finale echter ook heel goed ging gooien, kwam er bij MVG nog meer druk op te staan, omdat hij ook hém zeker niet in de steek wilde laten en er plots weer een kans was. Want eigenlijk had niemand verwacht, dat Ray van Adi ging winnen.
De druk om op dát moment te laten zien, dat hij de beste is, is hem waarschijnlijk te groot geworden.
Maar mag het een keer? Hij is pas 27.
Kwartfinale was goed. Halve finale was goed. Dubbels waren goed. Ook de dubbelpartij in de finale.
Alleen de singles in de finale liepen niet.
Maar in de eerste mocht Taylor al beginnen. Dan is het met een b.o.7 al heel lastig om goed te presteren tegen een Taylor in vorm. Gevolg: Veel druk.
En in die laatste dan de druk en het overdreven gedoe van Lewis, wat duidelijk bedoeld was om MVG uit zijn spel te halen. Geoorloofd en slim van Lewis. Het heeft immers gewerkt.

Ik vind het jammer. Maar niemand is er zo kapot van als Michael zelf.
En ik ben ervan overtuigd, dat hij heel snel weer heel sterk terugkomt.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Fred Raket »

Er is voordien ook wat voorgevallen, heb MvG nog nooit zo gezien in totaal plaatje.
Hij zet zich er snel overheen denk ik. volgende partij gaat weer boven de 100 knallen
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Michael van Gerwen

Bericht door RonG »

He's human too.

Gewoon offday en waarschijnlijk zichzelf teveel druk opgelegd.
Lewis knap van geprofiteerd. Andersom zou MVG exact hetzelfde gedaan hebben.

Volgende week knalt ie weer als vanouds.
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Michael van Gerwen

Bericht door cookie »

Lewis en Taylor weten ook dat MvG met Klaasen hadden moeten gooien. Zou er iets lulligs zijn gezegd?

Het is wel een ander soort druk wanneer je voor je land speelt samen met een medespeler. Als controlfreak heb je in je eigen single genoeg controle.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Michael van Gerwen

Bericht door ratm »

Ik geloof er niks van dat spelen voor je land in dit geval meer druk geeft. Alle spelers die voor 2010 naar de PDC zijn gegaan (dus ook MvG) spelen in eerste instantie voor zichzelf en vinden dat belangrijker dan spelen voor je land. Anders waren ze wel a la Adams bij de WDF gebleven om voor hun land te kunnen spelen. MvG speelt voor zichzelf en zijn eigen eer (en terecht). Dat hij dan namens Nederland staat vind hij vast een eer maar dat het hem meer druk op legt dan bij een ander toernooi, daar geloof ik niks van. Misschien wel dat hij RvB niet in de steek wilde laten.

Dat MvG een tik heeft gekregen of een choker is, daar geloof ik ook niks van. MvG heeft ook wel eens een mindere dag en zeker in een kort format kan dat fataal zijn. Zeker tegen Taylor heeft hij het afgelopen jaar al een paar keer pas later in de wedstrijd (vaak door missers van Taylor zelf) de boel recht kunnen trekken en stond hij aan het begin achter. Denk maar aan de Grand Slam of The Masters. Hij was (zeker tegen Lewis) gewoon erg slecht maar dat kan gewoon gebeuren. Volgende keer staat hij er gewoon weer.

Wat betreft het gedoe met Lewis, als er nou één iemand is die niet mag zeuren over het overdreven juichen van de tegenstander dan is het MvG wel. Wat dat betreft vond ik de opmerking van Lewis een rake. MvG was gewoon gefrustreerd over zijn eigen spel en prestatie en reageerde dat af op Lewis. Onsportief 9en dat mag hem best gezegd worden) maar ook weer niet meer dan dat.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Dartmat »

Dat tussen Lewis en van Gerwen is allang weer over gewaaid. Dat is meer een issue dat de media en wij dartsfans er van maken dan dat ze er zelf van maken. Hetzelfde als bij voetbalwedstrijden, tijdens de wedstrijd wordt er ook genoeg geroepen en gescholden, maar na de wedstrijd is dat ook weer vergeven en vergeten.

Een mentale tik gekregen geloof ik ook niet. Als er iemand is die überhaupt niet te veel nadenkt dan is het van Gerwen wel, dat is ook zijn kracht. Het enige wat licht zorgelijk is, is dat hij voor het eerst sinds tijden echt door een ondergrens gezakt is. Zijn basisniveau ligt steeds rond de 100, waardoor je zelf met een slechte dag gewoon kunt winnen. Nu lag dat veel lager en hopelijk was het gewoon niet een incidentele offday, maar een incidentele complete offday.
Gebruikers-avatar
Vortex
Lid
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 19:52

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Vortex »

Tweetje van Adrian.
Afbeelding

Denk dat ie de komende 10 jaar weinig meer wint van Mike :mrgreen:
:arrow: The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong
(TUFKAQ)
molly
Lid
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 00:49

Re: Michael van Gerwen

Bericht door molly »

Vortex schreefCOLON Denk dat ie de komende 10 jaar weinig meer wint van Mike :mrgreen:
En dat was de afgelopen 3 jaar ook al zo :) En dat is jammer want de potjes tussen deze 2 die dicht bij elkaar zaten waren altijd smullen.
Gebruikers-avatar
J_89
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 01:01

Re: Michael van Gerwen

Bericht door J_89 »

Helaas kwam er gisterenavond een einde aan de fenomenale zegereeks van van Gerwen :( 36 wedstrijden op rij! ongelofelijk.. wat een darter!
Hoop dat Phil de finale haalt dan laat mvg wel weer even zien we de beste is! come on Michael!
Liefhebber van darts, vooral wedstrijden kijken op tv
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

ronn

Bericht door Ronn »

'Michael van Gerwen is de beste sporter van de planeet'
http://www.ad.nl/offside/michael-van-ge ... ~ab492e78/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Michael van Gerwen

Bericht door DanMan »

Prachtig compliment van de Michael van Gerwen van het snooker voor de Ronnie O'Sullivan van het darten :)

(even laten inwerken...) ;)
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Michael van Gerwen

Bericht door DanMan »

Als ik goed geteld heb, zijn er nog 8 toernooien dit jaar. In de huidige vorm zou het MVG dus moeten lukken om het record van Taylor van 24 toernooioverwinningen in een jaar te breken.

De maand september voor Van Gerwen: 6 titels! 4 PC's en 2 Eurotours.
En maar liefst 2 toernooien niet gewonnen, waarbij hij bij 1 niet eens mee deed :D
En in oktober gaat hij vrolijk verder :lol:
Gebruikers-avatar
TheHawk
Lid
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 19:55

Re: Michael van Gerwen

Bericht door TheHawk »

Ik vraag me af of hij dan niet alle records heeft?

Hoogste gemiddelde
Hoogste gemiddelde DIDO World Grand Prix
Meeste perfect darts op TV toernooi (17)
Meeste aantal overwinningen in een kalenderjaar.

Of zijn er nog meer records?
:arrow: Oosterbeek (Gld)

VVDV 24 gram
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Swedish Chef »

TheHawk schreefCOLONIk vraag me af of hij dan niet alle records heeft?

Hoogste gemiddelde
Hoogste gemiddelde DIDO World Grand Prix
Meeste perfect darts op TV toernooi (17)
Meeste aantal overwinningen in een kalenderjaar.

Of zijn er nog meer records?
Nog nooit 2 9darters in 1 wedstrijd door MVG, dus nog te halen.
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Dartmat »

Ik denk dat van Gerwen qua records nog mijlenver achter ligt op ome Phil. Nou heeft ie nog wel even om het een en ander in te halen en is hij goed op weg, maar wat betreft aantal overwinningen van bepaalde toernooien denk ik niet dat hij Taylor gaat evenaren.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Fred Raket »

Taylor deed het meeste op zijn sloffen, waar MvG nu echt tegenstand heeft. Het hedendagse niveau is veel hoger en met een mindere dag lig je er zo uit.
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Michael van Gerwen

Bericht door RonG »

Is idd appels met peren vergelijken.
Dat MVG de records van Taylor niet kan breken is wel duidelijk.
Taylor was zeker heer en meester maar met hedendaagse nivo heeft ook hij moeite. Waar hij vroeger met een gemiddelde van 95 de meeste toernooien won kom je tegenwoordig de voorrondes niet meer door.

MVG en de huidige generatie darters heeft het nivo flink omhoog geschopt. Hierdoor is het tegenwoordig veel moeilijker en zijn er ook meer kanshebbers voor de prijzen.
Vind het van MVG werkelijk een top prestatie om zo veel te winnen.
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Dartmat »

Het is hetzelfde als de vergelijking tussen Messi/Ronaldo enerzijds en Pelé/Maradonna anderzijds. Dat is niet te doen omdat het compleet andere tijdperken zijn. Zelf een vergelijking tussen Messi en Ronaldo is al appels-peren omdat het beiden andere spelers zijn in een ander soort team. Het is wel zeker zo dat er bij de PDC nu meer tegenstand en een hoger niveau is dan in de jaren '90, maar dat is een kwestie van meegaan in het niveau. Als van Gerwen in die tijd had gespeeld was hij waarschijnlijk ook niet zo goed als nu, maar het is simpelweg niet te bewijzen en het blijft gissen. Zonde dat ze niet beiden even oud zijn en tegelijk begonnen zijn, dat was pas leuk geweest en had een vergelijking een stuk realistischer gemaakt.

Ik ben ook benieuwd of van Gerwen ook tot op dezelfde leeftijd door zal gaan als Taylor nu doet. Hij is natuurlijk op veel jongere leeftijd financieel binnen en heeft op veel jongere leeftijd al alles gewonnen wat er te winnen valt. Zelfs bij van Gerwen moet dat ooit tot verzadiging gaan leiden, al hoop en verwacht ik niet dat dat de komende tien jaar al gebeurt.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Michael van Gerwen

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLONHet is hetzelfde als de vergelijking tussen Messi/Ronaldo enerzijds en Pelé/Maradonna anderzijds. Dat is niet te doen omdat het compleet andere tijdperken zijn. Zelf een vergelijking tussen Messi en Ronaldo is al appels-peren omdat het beiden andere spelers zijn in een ander soort team. Het is wel zeker zo dat er bij de PDC nu meer tegenstand en een hoger niveau is dan in de jaren '90, maar dat is een kwestie van meegaan in het niveau. Als van Gerwen in die tijd had gespeeld was hij waarschijnlijk ook niet zo goed als nu, maar het is simpelweg niet te bewijzen en het blijft gissen. Zonde dat ze niet beiden even oud zijn en tegelijk begonnen zijn, dat was pas leuk geweest en had een vergelijking een stuk realistischer gemaakt.

Ik ben ook benieuwd of van Gerwen ook tot op dezelfde leeftijd door zal gaan als Taylor nu doet. Hij is natuurlijk op veel jongere leeftijd financieel binnen en heeft op veel jongere leeftijd al alles gewonnen wat er te winnen valt. Zelfs bij van Gerwen moet dat ooit tot verzadiging gaan leiden, al hoop en verwacht ik niet dat dat de komende tien jaar al gebeurt.
Precies, je moet mensen uit verschillende tijdsvlakken niet op hun gemiddelde ed vergelijken maar op hun kwaliteiten ten opzichte van de rest in die tijd. En in dat geval zijn ze allebei uitzonderlijk goed, net zoals Bristow dat voor Taylor was.
Bristow en Taylor zijn lastig te vergelijken omdat Taylor pas doorbrak toen Bristow al dartitis had. Taylor en van Gerwen zijn lastig te vergelijken omdat Taylor sinds zijn overstap naar nieuwe darts in 2014 minder is geworden en van Gerwen pas vlak daarvoor doorbrak.
Is ook niet belangrijk verder. Wat ik vooral knap aan Taylor vind is dat hij telkens gemotiveerd bleef om de beste te willen blijven en soms (bv na de wk finale van 2007) weer te worden. Verders zijn ze even oppermachtig en is wat ze doen of gedaan hebben even knap. De een wat langer maar dat kan de ander nog gaan doen.

Je ziet bij van Gerwen dezelfde drive om de tegenstander te vernederen als je altijd bij Taylor zag, dus of de verzadiging er snel zal komen betwijfel ik.
Maar goed, er kan ook zomaar weer een nieuw talent op staan he, en dat die alle voorspellingen over jaren lange dominantie van Van Gerwen door de war schopt. Wie weet Smith wel als die het in zijn hoofd beter voor elkaar krijgt.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Michael van Gerwen

Bericht door Rat »

En toch zijn enkele 'onhaalbare' records van Taylor al wat realistischer.

Paar jaar geleden zou er bv nooit iemand komen die net zoveel tv finales haalt als Phil. Nou.... denk dat MVG hard op weg is om dat aan diggelen te smijten.

Veel meer tv toernooien natuurlijk, maar toch.... Tot voor kort ondenkbaar.

Ik denk dat niemand meer stijl achterover slaat als iemand beweert dat MVG bv 12 keer de grand prix gaat winnen in zijn leven. Deze man is belachelijk goed namelijk. En heel erg jong.

Maar goed, hij moet het nog wel doen, maar ondenkbaar? Verre van.

En je hebt natuurlijk ook kans dat die geblesseerd raakt, ziek wordt of een ongeluk of zo. Wat dat betreft staat er niks vast totdat je de beker in je handen hebt.
BUTTON_POST_REPLY