Peter Wright

Topics over dartspelers
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Peter Wright

Bericht door bullieboy »

Peter Wright
Peter Wright.jpg
Geboortedatum: 10-03-1970
Geboorteplaats: Livingston, Schotland
Woonplaats: Mendham (Suffolk), Engeland

Twitter: https://twitter.com/snakebitewright

Bijnaam: Snakebite
Opkomstmuziek: Don't stop the party - Pitbull
Lateraliteit: Rechtshandig
Sponsor: Red Dragon darts
Pijlen: Red Dragon "Peter Wright" Snakebite 2 (Bronzer type 5) 26 Gram

Organisatie:
BDO: 1995 - 2004
PDC: 2004 - 2008

WDF/BDO Major Toernooien - Beste Prestaties
World Championship: Laatste 32 in 1995
World Masters: Laatste 64 in 2001

PDC Major Toernooien - Beste Prestaties
World Championship: Runner-up in 2014
World Matchplay: Finale in 2017
World Grand Prix: Kwartfinale in 2017
Grand Slam Of Darts: Finale in 2017
Premier League: Finale in 2017
UK Open: Winnaar in 2017
European Championship: Halve finale in 2015, 2016
Players Championship Finals: Halve finale in 2016
The Masters: Kwartfinale in 2015, 2016, 2017
Champions League of Darts: 3e in de groep in 2016, 2017
World Cup of Darts: Finale in 2015

Oude Major Toernooien - Beste Prestaties
Las Vegas Desert Classic: Laatste 32 in 2009
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Laatst gewijzigd door 8 op bullieboy, in totaal 8 keer gewijzigd.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Peter Wright

Bericht door Fred Raket »

Hier nog met blonde stekels en (normale) kleding. Co was de dupe.... ;)

Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Peter Wright

Bericht door Lookout »

Eric Bristow had het over een Wright op de Embassy in 1995 tegen Richie Burnett eerste ronde.
Even opgezocht op youtube natuurlijk.

Ik herkende amper Wright.
De jonge Wright dan :)
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Peter Wright

Bericht door Fred Raket »

Lookout schreefCOLONEric Bristow had het over een Wright op de Embassy in 1995 tegen Richie Burnett eerste ronde.
Even opgezocht op youtube natuurlijk.

Ik herkende amper Wright.
De jonge Wright dan :)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Peter Wright

Bericht door bullieboy »

Met welk materiaal speelde Wright gisteren?
De barrel is bekend dat is gewoon een bronzer 26 gram van red dragon.
Maar flights en shafts?
Flight leek me een sigma of iets wat er op lijkt.
Shaft leek op een slickstick maar volgens mij draaide de shaft ook, welke shaft?
Let's Play Darts!
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Peter Wright

Bericht door Lookout »

bullieboy schreefCOLONMet welk materiaal speelde Wright gisteren?
De barrel is bekend dat is gewoon een bronzer 26 gram van red dragon.
Maar flights en shafts?
Flight leek me een sigma of iets wat er op lijkt.
Shaft leek op een slickstick maar volgens mij draaide de shaft ook, welke shaft?
Het is even wachten op Fred :D
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Peter Wright

Bericht door Fred Raket »

Staat in het topic van Peter Wright pijlen, was even een paar uur weg :lol:
Frozzell
Lid
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:04

Re: Peter Wright

Bericht door Frozzell »

Peter is vol vertrouwen voor komend jaar. Pijlen zijn weer iets aangepast en zijn de beste waarmee hij ooit gespeeld heeft.
Hij denkt dat hij onverslaanbaar zal zijn. Stoere taal maar dat zijn we wel van hem gewend. Ik hou daar wel van....maar nu kijken of hij dat ook kan waarmaken
http://www.dailyrecord.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
dreski
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 11:59

Re: Peter Wright

Bericht door dreski »

Ik vind het een wereldspeler. Mooie stijl van gooien en hij kan met alle soorten pijlen overweg. Zolang hij zich echter zo blijft kleden zal ik nooit fan van hem worden. Ik vind het zeer slecht voor het imago van darts wat toch al met veel vooroordelen te maken heeft.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Peter Wright

Bericht door Lookout »

dreski schreefCOLONIk vind het een wereldspeler. Mooie stijl van gooien en hij kan met alle soorten pijlen overweg. Zolang hij zich echter zo blijft kleden zal ik nooit fan van hem worden. Ik vind het zeer slecht voor het imago van darts wat toch al met veel vooroordelen te maken heeft.
Helemaal mee eens hij heeft dit helemaal niet nodig.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Molosser
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2015, 19:19

Re: Peter Wright

Bericht door Molosser »

dreski schreefCOLONIk vind het een wereldspeler. Mooie stijl van gooien en hij kan met alle soorten pijlen overweg. Zolang hij zich echter zo blijft kleden zal ik nooit fan van hem worden. Ik vind het zeer slecht voor het imago van darts wat toch al met veel vooroordelen te maken heeft.
Dreski,

Mooi verwoord! Het is inderdaad iets wat helemaal niet nodig is. Vind het erg overdreven!
Dartspeler in team The Molossers (DBMN, NDB), eerste divisie.

Facebook: dennis.maas.10
Twitter: @dennismaas1989
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Peter Wright

Bericht door bullieboy »

Molosser schreefCOLON
dreski schreefCOLONIk vind het een wereldspeler. Mooie stijl van gooien en hij kan met alle soorten pijlen overweg. Zolang hij zich echter zo blijft kleden zal ik nooit fan van hem worden. Ik vind het zeer slecht voor het imago van darts wat toch al met veel vooroordelen te maken heeft.
Dreski,

Mooi verwoord! Het is inderdaad iets wat helemaal niet nodig is. Vind het erg overdreven!
Overdreven of niet het is wel waar hij aandacht mee genereert. Ik denk als hij een jaar minder speelt gewoon een wildcard krijgt op basis van zijn act.
Let's Play Darts!
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Peter Wright

Bericht door Dartsjournalist »

Wright gooit met z'n nieuwe pijlen:

Afbeelding
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
dreski
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 11:59

Re: Peter Wright

Bericht door dreski »

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Molosser
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2015, 19:19

Re: Peter Wright

Bericht door Molosser »

Bullie,

Volgens mij klopt het organisatie-overzicht qua jaartallen niet waar Wright voor heeft gespeeld.

Dit staat nu aangegeven:

BDO: 1995 - 2004
PDC: 2004 - 2008

Zo hoort het te zijn:

BDO: 1995 - 2004
PDC: 2004 - 2005, 2008 - heden
Dartspeler in team The Molossers (DBMN, NDB), eerste divisie.

Facebook: dennis.maas.10
Twitter: @dennismaas1989
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Peter Wright

Bericht door Fred Raket »

Wright uitgeschakeld in de Premier League 2015. Hij mag elders de clown gaan uithangen
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Peter Wright

Bericht door Lookout »

Fred Raket schreefCOLONWright uitgeschakeld in de Premier League 2015. Hij mag elders de clown gaan uithangen
Hij is vandaag ook gesignaleerd bij Circus Renz.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Peter Wright

Bericht door Fred Raket »

Lookout schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONWright uitgeschakeld in de Premier League 2015. Hij mag elders de clown gaan uithangen
Hij is vandaag ook gesignaleerd bij Circus Renz.
Circus Krone bedoel je, die staan nu in München ;)
Frozzell
Lid
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:04

Re: Peter Wright

Bericht door Frozzell »

Ik zie hem graag spelen maar dit is wel zijn verdiende loon.
Dat wisselen van pijlen gaat nergens meer over. Er komt bij iedereen wel eens een punt dat je gaat denken aan een switch van darts. Maar daar moet je dan wel beter van worden en dat moet je vooral niet te vaak doen.Voor beginnende darters vind ik Peter een slecht voorbeeld. In het begin moet je even zoeken naar de juiste darts en daarna gewoon veel oefenen. Ik ben bang dat nu veel beginnende darters maar blijven wisselen van darts.....dat doet Wright immers ook.
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Peter Wright

Bericht door PennyLanee »

Frozzell schreefCOLONIk zie hem graag spelen maar dit is wel zijn verdiende loon.
Dat wisselen van pijlen gaat nergens meer over. Er komt bij iedereen wel eens een punt dat je gaat denken aan een switch van darts. Maar daar moet je dan wel beter van worden en dat moet je vooral niet te vaak doen.Voor beginnende darters vind ik Peter een slecht voorbeeld. In het begin moet je even zoeken naar de juiste darts en daarna gewoon veel oefenen. Ik ben bang dat nu veel beginnende darters maar blijven wisselen van darts.....dat doet Wright immers ook.

Dit klopt helemaal. Vaak wisselen van materiaal, daar is niemand bij gebaad denk ik. En geeft Wright dus het verkeerde voorbeeld.
Maaaaaaaaar.
Hij heeft in de PL vrijwel niet verwisseld van pijlen. Die PL15 zilver of PL15 blauwe pijlen, wat maakt het uit wat voor een kleurtje erop zit? Qua pijlen zijn het exact dezelfde (misschien is de coating IETSJE anders). Wat me dan wel weer opviel is dat de zilveren pijl dunner leek op TV en dus waarschijnlijk ook wat lichter is, en dat is toch wat minder slim. Vind ik dan.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Peter Wright

Bericht door Fred Raket »

De blauwe PVD coating kan gladder aanvoelen, dus mindere prestaties veroorzaken. RD zit hier gewoon achter en gebruiken hem gewoon.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Peter Wright

Bericht door cookie »

Frozzell schreefCOLONIk zie hem graag spelen maar dit is wel zijn verdiende loon.
Dat wisselen van pijlen gaat nergens meer over. Er komt bij iedereen wel eens een punt dat je gaat denken aan een switch van darts. Maar daar moet je dan wel beter van worden en dat moet je vooral niet te vaak doen.Voor beginnende darters vind ik Peter een slecht voorbeeld. In het begin moet je even zoeken naar de juiste darts en daarna gewoon veel oefenen. Ik ben bang dat nu veel beginnende darters maar blijven wisselen van darts.....dat doet Wright immers ook.
Eerst vond ik je opmerking over het wisselen van pijlen door beginners wat overdreven, maar het heeft me toch aan het denken gezet.

Het is namelijk niet alleen Wright maar bij de helft van de PL spelers die lopen te switchen. Het wordt door de sponsoren bepaald, alleen heeft nu een grotere invloed dan ooit op topprestaties.

Vroeger (toen de Lakeside nog Embassy heette) zag je aan de pijlen wie er gooide.
Het is zeker het nadenken waard door leveranciers.

Wat betreft Wright vind ik het wel interessant hoe hij hier zelf tegenaan kijkt en wat voor invloed hij heeft..
Kijkt hij naar aanpassen op langer termijn, is hij te fanatiek in kiezen voor een andere pijl?
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Peter Wright

Bericht door Lookout »

Of Red Dragon Peter hiertoe aanzet lijkt me sterk want er zijn wel meer spelers die onder Red Dragon darten,waar dit ook niet gebeurd.
Ik kan me nog wel een interview herinneren waar Peter Wright vertelde dat hij nog steeds erg zoekende is naar zijn 140,180 scores.
Misschien is dat wel de oorzaak want zonder deze scores zul je op de PDC Major toernooien niet ver komen.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Peter Wright

Bericht door Fred Raket »

Lookout schreefCOLONOf Red Dragon Peter hiertoe aanzet lijkt me sterk want er zijn wel meer spelers die onder Red Dragon darten,waar dit ook niet gebeurd.
Ik kan me nog wel een interview herinneren waar Peter Wright vertelde dat hij nog steeds erg zoekende is naar zijn 140,180 scores.
Misschien is dat wel de oorzaak want zonder deze scores zul je op de PDC Major toernooien niet ver komen.

Kijk eens op de site van Red Dragon, Ze gebruiken hem gewoon. wie heeft er nu belang bij een gladde muts als haar van Thornton :lol:
En Wright met zijn act trekt meer aandacht en fans als Scott Waites ;)
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Peter Wright

Bericht door Lookout »

Nee dat zou wat zijn dat de sponsor gaat bepalen met welke pijlen Wright moet gaan gooien. :?
Misschien zal dartsjournalist(lid van dit forum) het eens aan hem moeten vragen hoe dit precies zit.
180's '16 79x
BUTTON_POST_REPLY