Phil Taylor

Topics over dartspelers
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Phil Taylor

Bericht door Dartmat »

Voor de 347e keer...
Ik geloof het pas als het echt zo ver is.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Phil Taylor

Bericht door Dartfantje »

Dartmat schreefCOLONVoor de 347e keer...
Ik geloof het pas als het echt zo ver is.
Wel voor het eerst dat hij echt aangeeft wanneer precies het klaar is. Vaak was hij hier nogal wat vaag in, het enige wat je op kon maken uit die interviews van toen was dat hij aan het eind van zijn carriere is.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Phil Taylor

Bericht door ratm »

Dartfantje schreefCOLON
Dartmat schreefCOLONVoor de 347e keer...
Ik geloof het pas als het echt zo ver is.
Wel voor het eerst dat hij echt aangeeft wanneer precies het klaar is. Vaak was hij hier nogal wat vaag in, het enige wat je op kon maken uit die interviews van toen was dat hij aan het eind van zijn carriere is.
Precies, hij is nu veel specifieker en de einddata is nabij. Na het wk van 2013 zei hij op verzoek van de PDC nog 5 jaar (dus tot eind 2017) door te gaan. Daarnaast heeft hij de laatste tijd wel vaker geroepen volgend jaar alleen te spelen waar hij voor geplaatst is. Dit jaar speelt hij ook nauwelijks vloer toernooien en laat daardoor bijvoorbeeld de Players Championship Finals schieten. Al met al denk ik wel dat hij inderdaad stopt na het WK 2018. Misschien nog PL 2018 al afscheids-tour
molly
Lid
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 00:49

Re: Phil Taylor

Bericht door molly »

Jammer eigenlijk, als ie nou op z'n hoogtepunt was gestopt, had het nog impact. Nu merkt niemand er 'echt' wat van.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Phil Taylor

Bericht door rproele »

molly schreefCOLONJammer eigenlijk, als ie nou op z'n hoogtepunt was gestopt, had het nog impact. Nu merkt niemand er 'echt' wat van.
Sterker nog, lijkt op vluchtgedrag aangezien hij het niet meer kan bijbenen.
Geen Majors meer op zijn naam, steeds vaker vroeger in het toernooi uitgeschakeld worden.
Taylor-time is over, steeds minder zijn de tegenstanders bang voor de man.

(en natuurlijk zul je zien dat hij nu de GSoD titel pakt :lol: :lol: )
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Phil Taylor

Bericht door DanMan »

rproele schreefCOLON
molly schreefCOLONJammer eigenlijk, als ie nou op z'n hoogtepunt was gestopt, had het nog impact. Nu merkt niemand er 'echt' wat van.
Sterker nog, lijkt op vluchtgedrag aangezien hij het niet meer kan bijbenen.
Geen Majors meer op zijn naam, steeds vaker vroeger in het toernooi uitgeschakeld worden.
Taylor-time is over, steeds minder zijn de tegenstanders bang voor de man.

(en natuurlijk zul je zien dat hij nu de GSoD titel pakt :lol: :lol: )
Wat dat betreft is er nooit een goed moment om te stoppen. Volgens anderen dan.
Voor Taylor is dit het moment en dat zal meerdere redenen hebben.

@molly: Wat een logica... Wat was dan zijn hoogtepunt precies? Had je het normaal gevonden als hij op of rond zijn hoogtepunt was gestopt? Zou hij dan tevreden op zijn carriere terugkijken?
Calabrian
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 10:10

Re: Phil Taylor

Bericht door Calabrian »

Tuurlijk stopte Taylor niet op zijn hoogtepunt. Het geld stroomde binnen en die geldkraan zette hij niet graag dicht. Nu hij minder wint, het hem moeite/energie kost en ook nog eens zijn werkelijke motivatie nml geld steeds minder word heeft hij moeite om te trainen en naar toernooien te gaan.
Ook het feit dat hij niet meer de man is hakt in zijn ego en motivatie. Kijk naar barney hoelang heeft het geduurd voordat hij een nieuwe motivatie had gevonden en vrede had met zijn nieuwe rol als nummer 2.

Het is goed dat hij stopt. Dan voorkomt hij dat hij straks sjaggie op het podium komt en van jan en alleman verliest.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Phil Taylor

Bericht door Dartmat »

Calabrian schreefCOLON Het is goed dat hij stopt. Dan voorkomt hij dat hij straks sjaggie op het podium komt en van jan en alleman verliest.
Hij gaat nog een vol jaar door. Genoeg kansen om net als dit jaar van jan en alleman te verliezen. Ik kan wel meegaan in het punt van molly, maar het is zo moeilijk daar het juiste moment voor te pakken. Wanneer ben je op je hoogtepunt? Stop je dan niet te vroeg? En wanneer win je je laatste toernooi? Dat weet je simpelweg niet en daardoor is het bijna onmogelijk het juiste moment van stoppen te bepalen.

Mocht hij volgend jaar onverhoopt toch een major weten te winnen dan zou hij eigenlijk meteen bij de prijsuitreiking op het podium moeten zeggen dat hij per direct stopt. Dan is het toch nog een beetje stoppen op een hoogtepuntje, maar is hij toch nog mooi door gegaan tot een prima leeftijd.
molly
Lid
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 00:49

Re: Phil Taylor

Bericht door molly »

Calabrian schreefCOLON Het is goed dat hij stopt. Dan voorkomt hij dat hij straks sjaggie op het podium komt en van jan en alleman verliest.
Dit is toch precies wat er nu gebeurt?
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Phil Taylor

Bericht door DanMan »

Calabrian schreefCOLONTuurlijk stopte Taylor niet op zijn hoogtepunt. Het geld stroomde binnen en die geldkraan zette hij niet graag dicht. Nu hij minder wint, het hem moeite/energie kost en ook nog eens zijn werkelijke motivatie nml geld steeds minder word heeft hij moeite om te trainen en naar toernooien te gaan.
Ook het feit dat hij niet meer de man is hakt in zijn ego en motivatie. Kijk naar barney hoelang heeft het geduurd voordat hij een nieuwe motivatie had gevonden en vrede had met zijn nieuwe rol als nummer 2.

Het is goed dat hij stopt. Dan voorkomt hij dat hij straks sjaggie op het podium komt en van jan en alleman verliest.
Hij stopt gewoon omdat hij te oud wordt en de rest is een gevolg daarvan. Plus Michael... :D
Een paar jaar geleden heeft hij al gezegd rond 2018 te stoppen en nu hij het weer aangeeft worden er weer allerlei redenen gezocht.

Of het nou goed gaat of niet. Hij stopt eind 2017.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Phil Taylor

Bericht door Fred Raket »

Taylor stopt wanneer hij wil, ik denk dat de Premier League 2018 zijn afscheidstoernooi zal zijn. Menig professioneel darter zou graag zo goed zijn als Taylor nu is. Alle druk ligt nu bij anderen, en hij blijft een gevaarlijke tegenstander
Roodbeen
Lid
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:53

Re: Phil Taylor

Bericht door Roodbeen »

Ja, en hij moet nog even wat geld verdienen om zijn pensioen zeker te stellen.
En ook denk ik dat hij het hele leven om het darten heen in het circuit eigenlijk niet kan missen.
En hij kan zeker nog wel een aardig pijltje gooien :lol:
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Phil Taylor

Bericht door Swedish Chef »

Hoop op mijn ongelijk: Phil wint het WK (en stopt daarna)
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Phil Taylor

Bericht door De Beste »

2017 dus nog even rond maken, en dan na het WK stoppen (bij de PDC).
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: Phil Taylor

Bericht door Snakebitemaster »

Vind het wel jammer dat Taylor gaat stoppen, ben toch wel een fan van hem. Heb 2 setjes van hem de phase 5 rosso daar gooi ik niet mee. Heb nog een ander setje 8zero daar gooi ik zo af en toe wel mee, maar toch het idee waar phil ook speelt dat het de laatste keer is. Hoop dat hij nog wel een major wint dit jaar.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Phil Taylor

Bericht door Ronn »

Van mij mag Taylor direct stoppen. Heb het altijd een irritante man gevonden. Eigenlijk nog steeds. Op zijn darts kwaliteiten heb ik uiteraard niets aan te merken.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Phil Taylor

Bericht door Dartsjournalist »

Van mij ook. Gedraagt zich laatste jaar als een malloot op het podium en aan zijn desinteresse irriteer ik mij ook mateloos.
Twitter: @PVDarts180
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Phil Taylor

Bericht door ratm »

Ik denk dat veel mensen hem ook irritant vonden omdat hij ons uit de droom hielp dat Barney de beste van de wereld was ;)

Ik vind hem de laatste tijd wel minder leuk om naar te kijken. Vroeger was hij altijd netjes en respectvol naar de tegenstander, ook na een nederlaag. De laatste paar jaar zijn er helaas toch wat incidenten geweest. Ik had hem liever zien stoppen na het WK van 2014. Hij won weliswaar niet het wk maar had in 2013 ongeveer alles gewonnen wat er te winnen viel. Nu stopt hij na een paar mindere jaren en dat is jammer voor iemand met zijn status
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: Phil Taylor

Bericht door Snakebitemaster »

Wat een prestatie, 56 jaar en dan nog je zestiende world matchplay winnen. De manier waarop was wel het meest bijzonders. Precies zoals vroeger dodelijk op de dubbels, scorend geweldig. Het rijtje tegenstanders is ook niet de minste, Price, Van Barneveld, van Gerwen, Lewis en in de finale Wright.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Phil Taylor

Bericht door rproele »

Snakebitemaster schreefCOLON 31 Jul 2017, 09:12 Wat een prestatie, 56 jaar en dan nog je zestiende world matchplay winnen. De manier waarop was wel het meest bijzonders. Precies zoals vroeger dodelijk op de dubbels, scorend geweldig. Het rijtje tegenstanders is ook niet de minste, Price, Van Barneveld, van Gerwen, Lewis en in de finale Wright.
Inderdaad was hij wel dodelijk op zijn dubbels iets waarin vooral van Barneveld en van Gerwen op zeker faalden. Maar is het zo bijzonder? Lewis herstellende van zijn operatie en al die andere moesten wel opdraven in Vegas. En als je het toernooi gevolgd hebt en hoe al die mannen ondermaats gepresteerd hebben? Er zat geen 1 wedstrijdgemiddelde bij die in de top 25 van de WMP kwam ondanks al deze kanonnen.

Je moet het natuurlijk nog steeds zelf doen, maar 50% was hem al gegeven.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Phil Taylor

Bericht door ratm »

De beker van de Matchplay wordt de Phil Taylor Trophy. Maakt weinig uit natuurlijk maar mooie manier om iemand te eren. Was toch "zijn toernooi"
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Phil Taylor

Bericht door Dartmat »

Ik lees van alle kanten dat meneer graag mee wil gaan doen aan het WK. Prima, maar dan wel zoals eenieder kwalificeren op de normale manier. Het WK is potdomme geen invitatietoernooi.
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: Phil Taylor

Bericht door Snakebitemaster »

Bron?? Hoop dat het klopt. Nog een keer mijn held zien.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Phil Taylor

Bericht door The Runner »

Snakebitemaster schreefCOLONBron?? Hoop dat het klopt. Nog een keer mijn held zien.
Dan kijk je toch gewoon op youtube?
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Phil Taylor

Bericht door Jowinho »

https://www.youtube.com/watch?v=8N_v0dGzPxk

Taylor aan het gooien tegen de 13-jarige Bennett. Gooit nog steeds 100+ gemiddeld. Wat een held
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
BUTTON_POST_REPLY