Phil Taylor

Topics over dartspelers
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Phil Taylor

Bericht door bullieboy »

Phil Taylor
Phil-Taylor.jpg
Geboortedatum: 13-08-1960
Geboorteplaats: Stoke-on-Trent, Engeland
Woonplaats: Stoke-on-Trent, Engeland

Website: http://www.philthepower.com/
Twitter: https://twitter.com/PhilDTaylor

Bijnaam: The Power
Opkomstmuziek: I've got The Power - Snap!
Lateraliteit: Rechtshandig
Sponsor: Target
Pijlen: Target Power 9Five 26 Gram
phil taylor darts.jpg
Aantal 9 Darters: 18
Favoriete Dubbel: D20

Organisatie
BDO: 1988-1993
PDC: 1993-2017

WDF/BDO Major Toernooien - Beste Prestaties
World Championship: Winnaar in 1990 & 1992
World Masters: Winnaar in 1990
World Cup Singles: Kwart Finale in 1991
Europe Cup Singles: Winnaar in 1990 & 1992

PDC Major Toernooien - Beste Prestaties
World Championship: Winnaar in 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2004, 2005, 2006, 2009, 2010 & 2013, Runner-up in 1994, 2003, 2007, 2015, 2018
World Matchplay: Winnaar in 1995, 1997, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2006, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 & 2017
World Grand Prix: Winnaar in 1998, 1999, 2000, 2002, 2003, 2005, 2006, 2008, 2009, 2011 & 2013
Grand Slam Of Darts: Winnaar in 2007, 2008, 2009, 2011, 2013 & 2014
Premier League: Winnaar in 2005, 2006, 2007, 2008, 2010 & 2012
UK Open: Winnaar in 2003, 2005, 2009, 2010 & 2013
European Championship: Winnaar in 2008, 2009, 2010 & 2011
Players Championship Finals: Winnaar in 2009, 2011 & 2012
The Masters: Winnaar in 2013
World Cup of Darts: Winnaar in 2012, 2013, 2015, 2016

Oude Major Toernooien - Beste Prestaties
British Professional: Laatste 32 in 1988
British Matchplay: Finale in 1991
Championship of Darts: Winnaar in 2008, 2011, 2012 & 2013
China Telecom Cup: Winnaar in 2004
Emperors Palace South African Masters: Winnaar in 2007, 2008 & 2009
International Darts League : Kwart Finale in 2006
Lada UK Masters: Winnaar in 1994
Las Vegas Desert Classic: Winnaar in 2002, 2004, 2005, 2008 & 2009
Masters Of Darts: Winnaar in 2005
News of the World Tournament: Winnaar in 1997
PDC UK Matchplay: Winnaar in 1996
PDC US Open: Winnaar in 2007, 2008 & 2010
Pontins British Masters: Winnaar in 1990
RTL7 Masters: Winnaar in 2011
World Darts Trophy: Winnaar in 2006
World Series Of Darts: Winnaar in 2006

Andere TV Overwinningen
Battle of the Champions: 1997
Champion Vs Champion: 1999 & 2004
Champions League of darts: Winnaar in 2016
Japan Darts Masters: 2015
Jocky Wilson Cup: 2009
Perth Masters: 2014, 2015
Sydney Masters: 2013, 2014, 2015, 2016
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Laatst gewijzigd door 9 op bullieboy, in totaal 19 keer gewijzigd.
Let's Play Darts!
arjen438
Lid
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 23:14

Re: Phil Taylor

Bericht door arjen438 »

hoop dat phil dit jaar toch nog een 17e wk wint!
ben er zowieso van overtuigd dat hij in de finale staat, maar ligt eraan hoe het met zen moeder gaat.
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Phil Taylor

Bericht door bullieboy »

arjen438 schreefCOLONhoop dat phil dit jaar toch nog een 17e wk wint!
ben er zowieso van overtuigd dat hij in de finale staat, maar ligt eraan hoe het met zen moeder gaat.
Dat mag je hopen. Ik hoop eigenlijk op een Nederands succes.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Phil Taylor

Bericht door Fred Raket »

Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Phil Taylor

Bericht door bullieboy »

Fred Raket schreefCOLONMoeder van Phil Taylor overleden http://www.stokesentinel.co.uk/Darts-le ... story.html
Wat een treurig nieuws, en ik leef mee met Phil en zijn enorme verlies
Let's Play Darts!
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Phil Taylor

Bericht door ratm »

Altijd vervelend dit soort dingen ja. Speelde ook al een tijdje. Gelukkig hoeft hij even niet meer te spelen.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Phil Taylor

Bericht door Lookout »

Op facebook vertelde iemand mij dat Phil Taylor 731 toernooien heeft gewonnen in zijn carriere..
Nu heb ik het in de database en wiki opgezocht en daar kom ik niet verder dan 82 grote toernooien inclusief 16x wereldkampioen en 130 andere toernooien.
Weet iemand mij het exacte aantal te vertellen?
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Phil Taylor

Bericht door Ranph »

Ik kom uit op 269 toernooien
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Phil Taylor

Bericht door Fred Raket »

1e titel voor Philip Taylor


Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Phil Taylor

Bericht door Lookout »

Ranph schreefCOLONIk kom uit op 269 toernooien
Die meneer reageert ook niet op mijn berichten.
700+ leek mij ook sterk.
Mag ik vragen waar je deze informatie precies vandaan gehaald hebt.
180's '16 79x
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Phil Taylor

Bericht door ratm »

Fred Raket schreefCOLON1e titel voor Philip Taylor


Leuke beelden! Deze had ik nog niet gezien! 1988 gewoon he! Wat een lange carrière!!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Phil Taylor

Bericht door Fred Raket »

Dat podium ook :lol:
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Phil Taylor

Bericht door Nadyse »

Als ik het zo even snel zie is zijn houding/style niet echt veranderd.
De manier van gooien en tempo zijn nog hetzelfde :lol:
Hoppa
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Phil Taylor

Bericht door Ranph »

Lookout schreefCOLON
Ranph schreefCOLONIk kom uit op 269 toernooien
Die meneer reageert ook niet op mijn berichten.
700+ leek mij ook sterk.
Mag ik vragen waar je deze informatie precies vandaan gehaald hebt.
http://www.dartsdatabase.co.uk/PlayerDe ... layerKey=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
J_89
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 01:01

Re: Phil Taylor

Bericht door J_89 »

Fijne site, voor statistieken te bekijken o.a.
Laatst gewijzigd door 4 op J_89, in totaal 30 keer gewijzigd.
Liefhebber van darts, vooral wedstrijden kijken op tv
Gebruikers-avatar
Watikjebrom
Lid
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:59

Re: Phil Taylor

Bericht door Watikjebrom »

De meningen hierover zullen verdeeld zijn maar het grote verval en de onzekerheid van Phil Taylor zijn mijns inziens begonnen sinds zijn overstap naar Target. In zijn Unicorn tijd was Phil ongenaakbaar, maar het grote Targetgeld lonkte. Sinds hij met de Targets gooit blijft hij klooien met zijn setup, zo wisselt hij shafts en flights bij de vleet, wel of geen blauwe deukjes, etc. Niks voor Phil, maar een gevolg van een gebrek aan vertrouwen. Ik zie dit ook niet meer goed komen. In vroeger tijden liet Phil zich niet onder druk zetten en op de spannende momenten kon hij vertrouwen op skills en hoefde zich niet druk te maken over zijn materiaal. Nu mist hij cruciale dubbels, je ziet 'm denken. Hij zal nog wel eens spijt hebben van zijn beslissing .....

Vinnie was daarentegen genadeloos. Heel strak op de 'dubbel-in' en scorend lekker op dreef. Het is hem gegund!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Phil Taylor

Bericht door Fred Raket »

Taylor weet dat men niet meer beeft, tenminste de meeste spelers die ie wekelijks tegenkomt. Hij toont geen macht meer omdat hij niet zeker is van zijn zaak. (vroeger) kon Taylor een tandje bij schakelen mocht zijn tegenstander goed staan te gooien, maar nu het niveau hoger ligt gooien meer spelers 95 of hoger gemiddeld. Was hij bij zijn Unicorn materiaal gebleven was ie meer verzekerd van zijn kunnen en was men meer (gevreesd) voor Taylor.
Nu is dat niet meer en zie je duidelijk dat Taylor net als Raymond onzeker is als het even niet zoals(gewoon) gaat.

Ik vindt dit een goede ontwikkeling en ben blij dat Taylor naar Target is gegaan, het haalt het hele niveau omhoog en laat kansen voor alle darters zien.


Go Vinnie...!
Gebruikers-avatar
Watikjebrom
Lid
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:59

Re: Phil Taylor

Bericht door Watikjebrom »

Fred Raket schreefCOLONTaylor weet dat men niet meer beeft, tenminste de meeste spelers die ie wekelijks tegenkomt. Hij toont geen macht meer omdat hij niet zeker is van zijn zaak. (vroeger) kon Taylor een tandje bij schakelen mocht zijn tegenstander goed staan te gooien, maar nu het niveau hoger ligt gooien meer spelers 95 of hoger gemiddeld. Was hij bij zijn Unicorn materiaal gebleven was ie meer verzekerd van zijn kunnen en was men meer (gevreesd) voor Taylor.
Nu is dat niet meer en zie je duidelijk dat Taylor net als Raymond onzeker is als het even niet zoals(gewoon) gaat.

Ik vindt dit een goede ontwikkeling en ben blij dat Taylor naar Target is gegaan, het haalt het hele niveau omhoog en laat kansen voor alle darters zien.


Go Vinnie...!
Zo kun je het inderdaad ook zien Fred. het heft de dartsport wel meer spanning gebracht ;)
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Phil Taylor

Bericht door Schiavoni »

Fred Raket schreefCOLONTaylor weet dat men niet meer beeft, tenminste de meeste spelers die ie wekelijks tegenkomt. Hij toont geen macht meer omdat hij niet zeker is van zijn zaak. (vroeger) kon Taylor een tandje bij schakelen mocht zijn tegenstander goed staan te gooien, maar nu het niveau hoger ligt gooien meer spelers 95 of hoger gemiddeld. Was hij bij zijn Unicorn materiaal gebleven was ie meer verzekerd van zijn kunnen en was men meer (gevreesd) voor Taylor.
Nu is dat niet meer en zie je duidelijk dat Taylor net als Raymond onzeker is als het even niet zoals(gewoon) gaat.

Ik vindt dit een goede ontwikkeling en ben blij dat Taylor naar Target is gegaan, het haalt het hele niveau omhoog en laat kansen voor alle darters zien.


Go Vinnie...!
Op de World Grand Prix gooiden er in de eerste ronde slechts 4 spelers hoger dan 95 gemiddeld. Taylor liet zelf het op een na hoogste gemiddelde noteren. Daarnaast gooit Taylor structureel minimaal 95 en zelfs structureel tegen de 100 aan. Dit zie ik andere spelers niet doen. Dan heb ik het over de World Grand Prix.
Daarnaast is het niveau van andere spelers echt niet omhoog gegaan, omdat Taylor naar Target is gegaan. Je kan beter zeggen dat Taylor minder is gaan presteren na zijn overstap. Het komt er dus volgens jou op neer, dat het goed is dat Taylor naar Target is gegaan, hierdoor is gaan twijfelen over zijn materiaal, zodat anderen meer kansen hebben. Anderen zijn beter gaan gooien, waardoor het algehele niveau omhoog is gegaan. Niet omdat Taylor naar Target is gegaan.

Hieronder is een grafiek te zien van de ontwikkeling van de gemiddelden. Bij Taylor zit er geen verbetering in, terwijl er anderen beter worden.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Phil Taylor

Bericht door Fred Raket »

Een glas kan halfvol of halfleeg zijn ;)
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Phil Taylor

Bericht door Swedish Chef »

Schiavoni schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONTaylor weet dat men niet meer beeft, tenminste de meeste spelers die ie wekelijks tegenkomt. Hij toont geen macht meer omdat hij niet zeker is van zijn zaak. (vroeger) kon Taylor een tandje bij schakelen mocht zijn tegenstander goed staan te gooien, maar nu het niveau hoger ligt gooien meer spelers 95 of hoger gemiddeld. Was hij bij zijn Unicorn materiaal gebleven was ie meer verzekerd van zijn kunnen en was men meer (gevreesd) voor Taylor.
Nu is dat niet meer en zie je duidelijk dat Taylor net als Raymond onzeker is als het even niet zoals(gewoon) gaat.

Ik vindt dit een goede ontwikkeling en ben blij dat Taylor naar Target is gegaan, het haalt het hele niveau omhoog en laat kansen voor alle darters zien.


Go Vinnie...!
Op de World Grand Prix gooiden er in de eerste ronde slechts 4 spelers hoger dan 95 gemiddeld. Taylor liet zelf het op een na hoogste gemiddelde noteren. Daarnaast gooit Taylor structureel minimaal 95 en zelfs structureel tegen de 100 aan. Dit zie ik andere spelers niet doen. Dan heb ik het over de World Grand Prix.
Daarnaast is het niveau van andere spelers echt niet omhoog gegaan, omdat Taylor naar Target is gegaan. Je kan beter zeggen dat Taylor minder is gaan presteren na zijn overstap. Het komt er dus volgens jou op neer, dat het goed is dat Taylor naar Target is gegaan, hierdoor is gaan twijfelen over zijn materiaal, zodat anderen meer kansen hebben. Anderen zijn beter gaan gooien, waardoor het algehele niveau omhoog is gegaan. Niet omdat Taylor naar Target is gegaan.

Hieronder is een grafiek te zien van de ontwikkeling van de gemiddelden. Bij Taylor zit er geen verbetering in, terwijl er anderen beter worden.

Afbeelding
Waar heb je deze grafiek vandaan? Heel vet :)
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Phil Taylor

Bericht door ratm »

Watikjebrom schreefCOLONDe meningen hierover zullen verdeeld zijn maar het grote verval en de onzekerheid van Phil Taylor zijn mijns inziens begonnen sinds zijn overstap naar Target. In zijn Unicorn tijd was Phil ongenaakbaar, maar het grote Targetgeld lonkte. Sinds hij met de Targets gooit blijft hij klooien met zijn setup, zo wisselt hij shafts en flights bij de vleet, wel of geen blauwe deukjes, etc. Niks voor Phil, maar een gevolg van een gebrek aan vertrouwen. Ik zie dit ook niet meer goed komen. In vroeger tijden liet Phil zich niet onder druk zetten en op de spannende momenten kon hij vertrouwen op skills en hoefde zich niet druk te maken over zijn materiaal. Nu mist hij cruciale dubbels, je ziet 'm denken. Hij zal nog wel eens spijt hebben van zijn beslissing .....

Vinnie was daarentegen genadeloos. Heel strak op de 'dubbel-in' en scorend lekker op dreef. Het is hem gegund!
ik ben het hier wel mee eens. In 2013 won hij nog vrijwel alles (ondanks dat MvG en lewis toen ook fantastisch goeide), na zijn overstap in 2014 is het telkens zoeken geweest. Hele jammerlijke keuze
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Phil Taylor

Bericht door DanMan »

ratm schreefCOLON
Watikjebrom schreefCOLONDe meningen hierover zullen verdeeld zijn maar het grote verval en de onzekerheid van Phil Taylor zijn mijns inziens begonnen sinds zijn overstap naar Target. In zijn Unicorn tijd was Phil ongenaakbaar, maar het grote Targetgeld lonkte. Sinds hij met de Targets gooit blijft hij klooien met zijn setup, zo wisselt hij shafts en flights bij de vleet, wel of geen blauwe deukjes, etc. Niks voor Phil, maar een gevolg van een gebrek aan vertrouwen. Ik zie dit ook niet meer goed komen. In vroeger tijden liet Phil zich niet onder druk zetten en op de spannende momenten kon hij vertrouwen op skills en hoefde zich niet druk te maken over zijn materiaal. Nu mist hij cruciale dubbels, je ziet 'm denken. Hij zal nog wel eens spijt hebben van zijn beslissing .....

Vinnie was daarentegen genadeloos. Heel strak op de 'dubbel-in' en scorend lekker op dreef. Het is hem gegund!
ik ben het hier wel mee eens. In 2013 won hij nog vrijwel alles (ondanks dat MvG en lewis toen ook fantastisch goeide), na zijn overstap in 2014 is het telkens zoeken geweest. Hele jammerlijke keuze
De Players Championship Finals finale tegen MvG (met Unicorns) zullen hem wel gesterkt hebben in zijn beslissing om naar Target te gaan.
Toen zette MvG met die run van 7 gewonnen legs al zoveel druk op hem, dat hij het gevoel moet hebben gehad de goede keuze te hebben gemaakt.

Nu bij Target is het zo, dat óf de dubbels óf de scores goed lopen en meestal laten de dubbels hem dan een beetje in de steek.

Verschil met vroeger is ook, dat tegenstanders af en toe ook wel een kansje kregen, maar het dan door de druk niet konden afmaken.
Nu hebben meerdere spelers hun niveau opgetrokken en ligt er dus ook veel meer druk op Taylor.

Gemiddelden van 100+ zijn geen zeldzaamheid meer en we weten allemaal, dat de gemiddelden gewoon niet veel verder omhoog kunnen. Dan benaderen ze namelijk perfectie. Het was en is dus gemakkelijker voor andere spelers om richting het niveau van Taylor te gaan, dan dat het voor Taylor is om zijn niveau evenredig met de rest nog verder op te krikken.

Zijn gemiddelden zijn gewoon nog steeds vaak fantastisch en aangezien er tegenwoordig ook véél meer toernooien zijn dan vroeger en Phil er ook niet jonger op wordt, is het gewoon logisch, dat hij er niet meer zo bovenuit steekt als vroeger.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Phil Taylor

Bericht door ratm »

DanMan schreefCOLON De Players Championship Finals finale tegen MvG (met Unicorns) zullen hem wel gesterkt hebben in zijn beslissing om naar Target te gaan.
Toen zette MvG met die run van 7 gewonnen legs al zoveel druk op hem, dat hij het gevoel moet hebben gehad de goede keuze te hebben gemaakt.

Nu bij Target is het zo, dat óf de dubbels óf de scores goed lopen en meestal laten de dubbels hem dan een beetje in de steek.

Verschil met vroeger is ook, dat tegenstanders af en toe ook wel een kansje kregen, maar het dan door de druk niet konden afmaken.
Nu hebben meerdere spelers hun niveau opgetrokken en ligt er dus ook veel meer druk op Taylor.

Gemiddelden van 100+ zijn geen zeldzaamheid meer en we weten allemaal, dat de gemiddelden gewoon niet veel verder omhoog kunnen. Dan benaderen ze namelijk perfectie. Het was en is dus gemakkelijker voor andere spelers om richting het niveau van Taylor te gaan, dan dat het voor Taylor is om zijn niveau evenredig met de rest nog verder op te krikken.

Zijn gemiddelden zijn gewoon nog steeds vaak fantastisch en aangezien er tegenwoordig ook véél meer toernooien zijn dan vroeger en Phil er ook niet jonger op wordt, is het gewoon logisch, dat hij er niet meer zo bovenuit steekt als vroeger.
De tegenstand en druk ed was in 2013 even groot als in 2014 maar het verschil in resultaat van Taylor is enorm. Dat kan het dus niet zijn. In 2013 won hij vrijwel alles he, ondanks goede runs van MvG, meer tegenstand, oudere leeftijd enz enz. Dat hij er niet meer zo bovenuit steekt als vreger is niet heel gek maar het verschil is te groot. Kan niets anders dan de pijlen bedenken.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Phil Taylor

Bericht door DanMan »

ratm schreefCOLON
De tegenstand en druk ed was in 2013 even groot als in 2014 maar het verschil in resultaat van Taylor is enorm. Dat kan het dus niet zijn. In 2013 won hij vrijwel alles he, ondanks goede runs van MvG, meer tegenstand, oudere leeftijd enz enz. Dat hij er niet meer zo bovenuit steekt als vreger is niet heel gek maar het verschil is te groot. Kan niets anders dan de pijlen bedenken.
Hij gooide gisteren 97 gemiddeld.
Alleen Anderson had een iets hoger gemiddelde.
Thornton zat daar nog dichtbij, maar de rest zat daar best ver onder.

Vincent heeft gewoon een superavond gehad, waarbij alles precies op het juiste moment samen kwam.
Taylor mist wat dubbels in de eerste set en Vincent breekt precies op het juiste moment in de tweede set.

En ook al waren het maar demonstratietoernooien down under, maar daar was er eigenlijk maar ene die heerste en dat was Taylor.

Kortom, ik vind het overdreven, maar dat was wel duidelijk, denk ik... :D
BUTTON_POST_REPLY