Raymond van Barneveld

Topics over dartspelers
BUTTON_POST_REPLY

Komt Raymond van Barneveld terug in de top 5?

Peiling eindigt op 01 Jan 2015, 13:10

Nee, totaal afgeschreven
4
7%
Nee, de concurrentie is te goed
22
37%
Ja, zeker en vast
16
27%
Ja, maar dan moet er wel veel aan hem veranderen
16
27%
Geen mening
1
2%
 
Aantal stemmenCOLON 59

Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door rproele »

dreski schreefCOLON Je hebt de mooiste baan die er is. Probeer er gewoon van te genieten.
Idd, normale speler doet ieder toernooi zijn best om zoveel mogelijk geld/punten te behalen, om maar aan zoveel mogelijk tv-toernooien te MOGEN meedoen. Er zijn duizenden die zouden willen ruilen en met alle liefde zouden reizen.
Maar ja, we kunnen niet in Barney zijn koppie kijken wat er allemaal daadwerkelijk speelt.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

Wat ik ook al vaker op Darts.nu heb gemeld is waarheid geworden. Barney is binnengehaald bij de PDC (om Taylor af te straffen)
Gooit 9 darter tegen Manley met vertrouwde set-up en verlaat Grandslam om even door Bull's gesponsord te worden.
Gaat ineens met sharkpijlen gooien en word gelijk Wereldkampioen.

De rest is voor iedereen bekend
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door cookie »

dreski schreefCOLONIk vind het een jankert er zijn mensen die tot hun 67 ste langer moeten reizen voor hun werk en dat is dan in Nederland. Maar ja het is altijd zo met hem geweest. Gaat het goed niks aan de hand gaat het minder dan komen de kwaaltjes en irritaties opspelen. Je hebt de mooiste baan die er is. Probeer er gewoon van te genieten.
De mensen die tot 67 werken en zich hier mee vergelijken, die maken zelf geen enkel overuurtje en beginnen elke ochtend bij de koffiemachine een uur te klagen dat ze pas om 11uur weer koffie kunnen halen.

Elke CEO van een groot bedrijf zal toegeven dat 2 dagen zonder planning je het meest effectief blijft. Daarnaast zorgt het thuis slapen voor minder stress dan in hotels waar mensen aan het werk zijn tot hun 67e.

Hij heeft een mooie baan en hij kan tijdens wedstrijden niet met de mentaliteit van de koffiemachine gaan staan. Doet hij dat wel dan hebben ze er bij de koffiemachine er weer een mening over dat hij niet werkt maar een spelletje speelt.

Het siert hem dat hij een andere aanpak durft te kiezen. De tijd dat hij trainingsuren moet maken die is hij al voorbij. Onderhouden dat gooien en zorgen voor ontspanning, vertrouwen en een frisse kop!

Als hij maar wel als doel heeft dat hij de beste wordt en top 5 gaat halen. Is er iemand in zijn omgeving die weet wat zijn persoonlijk doel is?
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door cookie »

Fred Raket schreefCOLONWat ik ook al vaker op Darts.nu heb gemeld is waarheid geworden. Barney is binnengehaald bij de PDC (om Taylor af te straffen)
Gooit 9 darter tegen Manley met vertrouwde set-up en verlaat Grandslam om even door Bull's gesponsord te worden.
Gaat ineens met sharkpijlen gooien en word gelijk Wereldkampioen.

De rest is voor iedereen bekend
Als hij een doel in z'n kop heeft dan haalt hij dat wel ;)

Nu weer nieuw doel, aanpak op aansluiten en gaan met die banaan.
Gebruikers-avatar
dreski
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 11:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door dreski »

cookie schreefCOLON
dreski schreefCOLONIk vind het een jankert er zijn mensen die tot hun 67 ste langer moeten reizen voor hun werk en dat is dan in Nederland. Maar ja het is altijd zo met hem geweest. Gaat het goed niks aan de hand gaat het minder dan komen de kwaaltjes en irritaties opspelen. Je hebt de mooiste baan die er is. Probeer er gewoon van te genieten.
De mensen die tot 67 werken en zich hier mee vergelijken, die maken zelf geen enkel overuurtje en beginnen elke ochtend bij de koffiemachine een uur te klagen dat ze pas om 11uur weer koffie kunnen halen.

Heb je enig idee hoeveel mensen je hier over één kam scheert? Je begrijpt duidelijk de essentie niet van mijn post. Hij is echt niet de enige persoon die veel moet reizen. Een vlucht naar Engeland is echt een piece of cake hoor vergeleken bij een Treinrit van een uur in Nederland.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door cookie »

dreski schreefCOLON
Heb je enig idee hoeveel mensen je hier over één kam scheert? Je begrijpt duidelijk de essentie niet van mijn post. Hij is echt niet de enige persoon die veel moet reizen. Een vlucht naar Engeland is echt een piece of cake hoor vergeleken bij een Treinrit van een uur in Nederland.
Ben blij dat je dat zegt.. Uiteindelijk scheer je Barneveld ook over een kam. Hij klaagt niet over de vlucht.. Of een enkeltje UK.
Hij heeft het over de zwaarte van het van huis zijn, geleefd worden, en te weinig ontspanning hebben.

Ik scheer idd sarcastisch een grote groep over een kam. En je geeft het zelf al duidelijk aan.. Iedere situatie is verschillend en zo lang we het leven van een Nederlandse profdarter over dezelfde kam scheren als de gemiddelde forens (die elke avond thuis slaapt) dan is het eind zoek..
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

Uitgaande dat het bericht uit de Telegraaf klopt !


In de aanloop naar de dag des oordeels in de Manchester Arena heeft Van Barneveld de tijd genomen om ’wat dingen op een rij te zetten’ voor zichzelf. „Ik heb de knoop doorgehakt en ga wat meer rust inbouwen. Het spelletje vind ik nog steeds hartstikke leuk, maar zo vaak darten, is dat nog leuk? Ik heb weinig tijd voor andere dingen, voor familie, voor het gezin. Woensdagavond naar Schiphol, maandag terug. En dat non-stop. Het lijkt me zo leuk om eens op wintersport te gaan of met kerst naar New York. Mensen zullen zeggen: ’Maar je gaat toch de hele wereld over? Naar Dubai, naar Sydney? Klopt, maar dan werk ik. Dan zit ik in het vliegtuig, de taxi, het hotel en speelzaal.”

„Ik denk dat ik er een agendaatje op na ga houden waarin ik vrije weekeinden vastleg. Dat je dan zakt op de ranking; het zal allemaal wel. Ik klaag niet, maar het is mentaal zwaar. Soms heb je een week dat je vier keer verliest. Dan moet je vier keer herstellen. Ik heb het daar moeilijk mee. Als je kop niet goed staat, presteer je niet. Die kop moet goed komen te staan door meer rust en meer leuke dingen in te bouwen. Misschien word ik van afstand nemen wel beter.”


De rest buiten gearceerde kun je zelf lezen.

Zie geen vechtplan om weer de top5 te halen in dit bericht, lijkt me eerder afbouwen om binnen een paar jaar geheel te stoppen met darten!
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door cookie »

Fred Raket schreefCOLONUitgaande dat het bericht uit de Telegraaf klopt !

De rest buiten gearceerde kun je zelf lezen.

Zie geen vechtplan om weer de top5 te halen in dit bericht, lijkt me eerder afbouwen om binnen een paar jaar geheel te stoppen met darten!
Barneveld staat wel bekend dat hij tegenwoordig minder goed doelen stelt en wel ziet waar het schip strandt.. Zolang het gaat zoals het gaat is het zwaar maar ook nog steeds rete leuk.

In dit artikel blijft het wel de Telegraaf natuurlijk. Je gaat mij niet vertellen dat Raymond nu echt letterlijk zegt: "Ik ga minder darten en het wk laten schieten zodat ik met mijn familie naar New York kan met kerst."

De vraag zal wel zo gesteld zijn dat hij moest antwoorden of alles idd zo zwaar is dat hij wil verhuizen.

Ik zeg tijd voor een diepte interview! Gewoon simpel.. Wat is je doel, hoe ga je dat redden, wat zijn je valkuilen en wat ga je anders doen.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

Kan er ellenlang over discussiëren. begrijp Dreski wel, haal nu weer aan wat ik ook op Darts.nu zei.
Familie kennis is nu 67 jaar en werkt al jaren voor Arke nu TUI reizen en reist wekelijks over de wereld. had ook overgewicht en suiker. en is beter gaan letten op zijn voeding en bewegen, en hoeft geen insuline meet te zetten. Door cardiotraining en op je voeding letten kun je veel bereiken.
Door veel reizen over de wereld, jaar in jaar uit eet je minder regelmatig en is bewegen ook niet makkelijk. Bij aankomst in hotels is er vaak snel een vergadering met reisleiders etc. ter plaatste en worden accommodaties getest. (van Canada dinsdag vliegt ie woensdagavond zo weer naar Thailand)
Dit is een extreem voorbeeld tegenover RvB die al zolang als hij aan de PL deel neemt zeurt over het reizen in deze weken.

Nu alweer 47, en speelt nu 9 jaar bij de PDC. bij de BDO was het nog (makkelijk) nu bij de PDC en als je ouder word moet je fit aan de oche verschijnen.
In de afgelopen 9 jaar toch wel de tijd gehad om dat voor elkaar te krijgen, maar niet aan gedacht als zijnde(topsporter).

MvG gaat dezelfde kant op, zet die eens naast JK. van wie zou je dan geloven dat het een sportman is als je beide niet kent ?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONUitgaande dat het bericht uit de Telegraaf klopt !

De rest buiten gearceerde kun je zelf lezen.

Zie geen vechtplan om weer de top5 te halen in dit bericht, lijkt me eerder afbouwen om binnen een paar jaar geheel te stoppen met darten!
Barneveld staat wel bekend dat hij tegenwoordig minder goed doelen stelt en wel ziet waar het schip strandt.. Zolang het gaat zoals het gaat is het zwaar maar ook nog steeds rete leuk.

In dit artikel blijft het wel de Telegraaf natuurlijk. Je gaat mij niet vertellen dat Raymond nu echt letterlijk zegt: "Ik ga minder darten en het wk laten schieten zodat ik met mijn familie naar New York kan met kerst."

De vraag zal wel zo gesteld zijn dat hij moest antwoorden of alles idd zo zwaar is dat hij wil verhuizen.

Ik zeg tijd voor een diepte interview! Gewoon simpel.. Wat is je doel, hoe ga je dat redden, wat zijn je valkuilen en wat ga je anders doen.
Ik denk dat we gewoon moeten accepteren dat hij langzaam gaat afbouwen.
Tuurlijk is het darten niet zo zwaar als een normale baan en is dat een beetje gezeur. Maar aan de andere kant kan ik me voorstellen dat hij nu meer van zijn geld wil genieten ipv ieder vloertoernooitje te moeten spelen. Denk dat hij heeft geaccepteerd geen constante top 5 meer te zijn
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door remcowaleboer »

Yessssss!!!!!! Speelde weer een sterke wedstrijd. Jammer dat het maar bij 1 punt gebleven is.
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door cookie »

ratm schreefCOLON Ik denk dat we gewoon moeten accepteren dat hij langzaam gaat afbouwen.
Tuurlijk is het darten niet zo zwaar als een normale baan en is dat een beetje gezeur. Maar aan de andere kant kan ik me voorstellen dat hij nu meer van zijn geld wil genieten ipv ieder vloertoernooitje te moeten spelen. Denk dat hij heeft geaccepteerd geen constante top 5 meer te zijn
Zelf denk ik dat hij nog een nieuwe aanpak wil proberen om toch een poging te wagen. Efficiënter met tijd, energie en focus..

En vandaag was het weer genieten!

Zijn laatste PL wedstrijden waren weer zoals we dat mogen verwachten. Vandaag was hij echt goed onder druk.. Alleen laatste dubbeltje niet. Hier had hij zichzelf een plezier kunnen doen..
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Lookout »

Jammer dat het filmpje zo kort is zou er zo uren naar kunnen luisteren :mrgreen:
180's '16 79x
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door cookie »

Lookout schreefCOLONJammer dat het filmpje zo kort is zou er zo uren naar kunnen luisteren :mrgreen:
Zeker! En meteen paar mooie antwoorden!

Hij is niet zeker dat hij binnen 5 jaar haalt, maar vindt wel dat je een droom(doel) moet hebben en visualiseren. Zijn laatste droom was om bekers omhoog te houden. Dat was nu niet zo overtuigend.
Ik ben er van overtuigd dat hij zeker de potentie heeft om de top 3 van de wereld weer te halen.

Wel weer leuke trainingsvariant..
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Lookout »

Plaats 6/7 zal het hoogst haalbare zijn,en zelfs dat wordt al een hels van een karwei om dat te bereiken.
Als je al ziet dat het gat met de nummer 5 in de lijst 160.000 pond is ga er maar aan staan.
Dan moet Raymond wel heel veel toernooien gaan winnen en niet teveel ponden verliezen.
180's '16 79x
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door cookie »

Lookout schreefCOLONPlaats 6/7 zal het hoogst haalbare zijn,en zelfs dat wordt al een hels van een karwei om dat te bereiken.
Als je al ziet dat het gat met de nummer 5 in de lijst 160.000 pond is ga er maar aan staan.
Dan moet Raymond wel heel veel toernooien gaan winnen en niet teveel ponden verliezen.
Qua talent moet hij elke week een kwartfinale kunnen winnen ten koste van huidige top 8. En de wedstrijden tegen Taylor en Anderson kan hij ook pakken.

Ik zou graag eens willen zien wat voor coaching hij doet..
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Lookout »

cookie schreefCOLON
Lookout schreefCOLONPlaats 6/7 zal het hoogst haalbare zijn,en zelfs dat wordt al een hels van een karwei om dat te bereiken.
Als je al ziet dat het gat met de nummer 5 in de lijst 160.000 pond is ga er maar aan staan.
Dan moet Raymond wel heel veel toernooien gaan winnen en niet teveel ponden verliezen.
Qua talent moet hij elke week een kwartfinale kunnen winnen ten koste van huidige top 8. En de wedstrijden tegen Taylor en Anderson kan hij ook pakken.

Ik zou graag eens willen zien wat voor coaching hij doet..
Qua talent is het de nummer 3/4 van de wereld,of Raymond dat nog gaat bereiken ik heb me twijfels.
Me vermoeden zegt dat ie alles op de PL gaat zetten dit jaar en nog verder gaat wegzakken op de ranglijst.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Chr1st2aan
Lid
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 22:15

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Chr1st2aan »

Ik was gisteren erg blij dat hij door is in de Premier League. Jammer dat hij niet won, maar dat maakte toch niets uit qua stand als hij 5-7 had gewonnen.

De Premier League telt ook niet mee voor de OOM, anders stond hij wel iets hoger na vorig jaar.
8-) 180 - 2014 - 21

180 - 2015 - 14

180 - 2016 - 5

180 - 2017 - 11
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door cookie »

Voor mensen die hem nog niet kennen is dit wel echt een leuk filmpje. Toch ook mooi om te horen hoe hij dingen heeft beleefd in die tijd..
Frozzell
Lid
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:04

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Frozzell »

Die Barney. .....kan hij een vrij weekend hebben en dan gaat hij een demo toernooi gooien in Schotland.Het blijft een ondoorgrondelijke persoon.Ik kan het in ieder geval niet volgen.
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door remcowaleboer »

Frozzell schreefCOLONDie Barney. .....kan hij een vrij weekend hebben en dan gaat hij een demo toernooi gooien in Schotland.Het blijft een ondoorgrondelijke persoon.Ik kan het in ieder geval niet volgen.
Ik zag dat Raymond op die demo van James Wade won met 8-2 en een gemiddelde gooide van 108
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
Frozzell
Lid
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:04

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Frozzell »

remcowaleboer schreefCOLON
Frozzell schreefCOLONDie Barney. .....kan hij een vrij weekend hebben en dan gaat hij een demo toernooi gooien in Schotland.Het blijft een ondoorgrondelijke persoon.Ik kan het in ieder geval niet volgen.
Ik zag dat Raymond op die demo van James Wade won met 8-2 en een gemiddelde gooide van 108
Klopt,hij heeft het daar heel goed gedaan.Zelfs de finale gespeeld. Maar dat telt alweerniet mee voor OOM. Hij klaagt regelmatig over het vele reizen en dan gaat hij wel zo ' n toernooi spelen.Dan ligt je focus toch verkeerd.
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door remcowaleboer »

Frozzell schreefCOLON
remcowaleboer schreefCOLON
Frozzell schreefCOLONDie Barney. .....kan hij een vrij weekend hebben en dan gaat hij een demo toernooi gooien in Schotland.Het blijft een ondoorgrondelijke persoon.Ik kan het in ieder geval niet volgen.
Ik zag dat Raymond op die demo van James Wade won met 8-2 en een gemiddelde gooide van 108
Klopt,hij heeft het daar heel goed gedaan.Zelfs de finale gespeeld. Maar dat telt alweerniet mee voor OOM. Hij klaagt regelmatig over het vele reizen en dan gaat hij wel zo ' n toernooi spelen.Dan ligt je focus toch verkeerd.
Helaas in de finale van Wright verloren met 8-6, ondanks een gemiddelde van ongeveer 101
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
BUTTON_POST_REPLY