Raymond van Barneveld

Topics over dartspelers
BUTTON_POST_REPLY

Komt Raymond van Barneveld terug in de top 5?

Peiling eindigt op 01 Jan 2015, 13:10

Nee, totaal afgeschreven
4
7%
Nee, de concurrentie is te goed
22
37%
Ja, zeker en vast
16
27%
Ja, maar dan moet er wel veel aan hem veranderen
16
27%
Geen mening
1
2%
 
Aantal stemmenCOLON 59

Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

Raymond van Barneveld treft donderdagavond in de 15e ronde van de Premier League of Darts Peter Wright in een uitverkocht Ahoy Rotterdam. In aanloop naar die wedstrijd doet Barney in gesprek met Metro een opvallende uitspraak. De Nederlandse darter geeft aan dat hij al jaren het gevoel heeft dat hij met een burn-out dart. 'Het is soms een eenzaam bestaan'.

http://sportnieuws.nl/dartnieuws/barnev ... -burn-out/
Dartsmaniac
Lid
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2016, 17:56

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartsmaniac »

Fred Raket schreefCOLONRaymond van Barneveld treft donderdagavond in de 15e ronde van de Premier League of Darts Peter Wright in een uitverkocht Ahoy Rotterdam. In aanloop naar die wedstrijd doet Barney in gesprek met Metro een opvallende uitspraak. De Nederlandse darter geeft aan dat hij al jaren het gevoel heeft dat hij met een burn-out dart. 'Het is soms een eenzaam bestaan'.

http://sportnieuws.nl/dartnieuws/barnev ... -burn-out/
Hij kan ook gewoon bedanken voor die wildcards voor de worldseries of darts. Concentreren op de eurotour, das wat dichter bij huis. Jaartje overslaan bij PL is ook gewoon een optie. Hij moet gewoon eerlijk zijn : dat reizen.....daar heeft ie niet zoveel moeite mee. Hij vindt het wel lekker in Dubai....Nieuw-Zeeland, Australië en noem maar op. De competitie,het groeiende aantal spelers op het cicuit die hem kunnen verslaan.....daar heeft hij moeite mee.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door cookie »

Mooi stuk!

En idd.. meeste diabetici hebben hier last van vanwege stress, eenzaamheid en gebrek aan "missie" in hun leven.
Wanneer ze los komen van negatieve patronen gaan hun bloedwaarden ook weer vooruit.

Naast dat darten werk is geworden, zou het geen kwaad kunnen om een groter doel te vinden. Niet gelukkig zijn is 80% de oorzaak van zijn fysieke klachten.

Progress is happiness, dus hij moet ergens in gaan groeien. Als darter lukt dit niet.. dus hij moet dit op een ander vlak doen voordat hij als darter weer kan groeien.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartsjournalist »

Tijdens de persdag in Ahoy afgelopen woensdag een interview afgenomen met Raymond, hierin vertelt hij onder meer dat hij tot september de Pro Tour gaat overslaan.

http://dartsjournalist.com/exclusief-va ... oernooien/
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartmat »

Niet slim. Hij kan beter al die world series toernooien skippen. Die zijn veel verder en langer reizen en leveren nul ponden op voor de ranglijst. Dat is pas vermoeiend. Af en toe naar Duitsland of Engeland is een stuk makkelijker plus daarmee kun je jezelf in de top 16 houden.

Als hij denkt dat hij zonder vloer- of eurotoernooien in de top 16 kan blijven, dan vind ik dat vrij naïef. Ik begrijp wel dat hij het rustiger aan wil doen, maar daarin maakt hij de verkeerde keuzes i.m.o. Los daarvan denk ik dat het nogal denigrerend is naar mensen met wél een zware baan van (meer dan) 40 uur in de week. Die hebben het stukken zwaarder dan een darter en hoor je niet zo vaak klagen.

Ik heb alle respect voor van Barneveld, ook gezien zijn fysieke beslomerringen, maar als je aangeeft nog een aantal jaar mee te willen, dan zul je toch voldoende ponden moeten verdienen om ook nog bovenin mee te draaien. En dat kan niet door alleen maar met het WK een keertje ver te komen.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartsjournalist »

Dartmat schreefCOLONNiet slim. Hij kan beter al die world series toernooien skippen. Die zijn veel verder en langer reizen en leveren nul ponden op voor de ranglijst. Dat is pas vermoeiend. Af en toe naar Duitsland of Engeland is een stuk makkelijker plus daarmee kun je jezelf in de top 16 houden.

Als hij denkt dat hij zonder vloer- of eurotoernooien in de top 16 kan blijven, dan vind ik dat vrij naïef. Ik begrijp wel dat hij het rustiger aan wil doen, maar daarin maakt hij de verkeerde keuzes i.m.o. Los daarvan denk ik dat het nogal denigrerend is naar mensen met wél een zware baan van (meer dan) 40 uur in de week. Die hebben het stukken zwaarder dan een darter en hoor je niet zo vaak klagen.

Ik heb alle respect voor van Barneveld, ook gezien zijn fysieke beslomerringen, maar als je aangeeft nog een aantal jaar mee te willen, dan zul je toch voldoende ponden moeten verdienen om ook nog bovenin mee te draaien. En dat kan niet door alleen maar met het WK een keertje ver te komen.
Ik snap de afweging dan wel die hij heeft gemaakt. Voor de World Series krijg je, geloof ik, gegarandeerd 50,000 pond. Terwijl je bij de Euro Tours nog maar moet afwachten of je prijzengeld krijgt. Bij de kwalificaties bij de eerste twee Euro Tours heeft hij zich bijvoorbeeld ook niet weten te plaatsen. En uiteindelijk draait het, hoe je het ook went of keert, toch om geld verdienen.

Het is ook niet alleen het reizen, ook al lijkt het mij ook niet fijn om tijdens de Premier League periode elke week van woensdag t/m zondag van huis weg te zijn. Het is ook zeker een mentaal gedeelte aangezien je ook niet fijn thuis komt als je na een Premier League-speelronde nog drie keer hebt verloren op de Pro Tour.
Twitter: @PVDarts180
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door DanMan »

Dartmat schreefCOLONNiet slim. Hij kan beter al die world series toernooien skippen. Die zijn veel verder en langer reizen en leveren nul ponden op voor de ranglijst. Dat is pas vermoeiend. Af en toe naar Duitsland of Engeland is een stuk makkelijker plus daarmee kun je jezelf in de top 16 houden.
Is voor iedereen anders. Van Barneveld vindt het reizen wel fijn en ook het eens op andere plaatsen komen, zoals Australië, Dubai, Japan, China, Nieuw Zeeland. Is wat anders dan Coventry, Burnley, Hamburg, etc. Continu hetzelfde is ook vermoeiend...
Dartmat schreefCOLONAls hij denkt dat hij zonder vloer- of eurotoernooien in de top 16 kan blijven, dan vind ik dat vrij naïef. Ik begrijp wel dat hij het rustiger aan wil doen, maar daarin maakt hij de verkeerde keuzes i.m.o. Los daarvan denk ik dat het nogal denigrerend is naar mensen met wél een zware baan van (meer dan) 40 uur in de week. Die hebben het stukken zwaarder dan een darter en hoor je niet zo vaak klagen.
Dit vind ik zo'n dooddoener en dus een waardeloze vergelijking. Zo heeft iedereen wel wat om beledigd over te zijn.
ik denk, dat je zwaar onderschat wat een impact al dat reizen op een persoon kan hebben. Ik zou in ieder geval niet met hem willen ruilen. Ook niet als ik wél zo goed was. Ik ben veel te graag thuis. En hij is bijna nooit thuis...
Dartmat schreefCOLONIk heb alle respect voor van Barneveld, ook gezien zijn fysieke beslommeringen, maar als je aangeeft nog een aantal jaar mee te willen, dan zul je toch voldoende ponden moeten verdienen om ook nog bovenin mee te draaien. En dat kan niet door alleen maar met het WK een keertje ver te komen.
Hij heeft met zijn management overlegd en ik neem aan ook met thuis. Dus ze zullen het wel goed overwogen hebben.
Het is zijn keuze. De gevolgen zijn ook voor hem.
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Erwin27 »

Barney zegt dus ook gewoon dat hij naar de World Cup of Darts gaat, ook al is hij niet meer de 2e Nederlander op de ranking.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartmat »

Nou ja, we zullen vanzelf zien hoe het gaat uitpakken, maar ik blijf erbij dat je redelijk makkelijk geld voor de ranglijst bij elkaar kunt sprokkelen op de vloertoernooien. Hopelijk gaat hij deze na zijn pauze wel weer allemaal spelen, want ik wil hem wel graag blijven zien gooien in de toekomst.

Ik zou in ieder geval wel graag met hem willen ruilen. Heerlijk,van je hobby je beroep maken.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door DanMan »

Interview met Raymond na zijn wedstrijd in Rotterdam.
Volgens mij is dit de Raymond, die we allemaal willen zien.
Zó open en eerlijk. Prachtig gewoon.

Vooral vanaf 3:10. Kijk naar het gezicht van Ray. Net of dat besef net pas binnen kwam.
Prachtige sportman op deze manier!
Chapeau!

Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

Ja, wha ha. zie het nu pas. had deze clip al eerder gezien.
Thanks Danman
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door cookie »

Mooie clip..

En idd. Het lijkt wel of hij nu pas beseft wat hij eigenlijk allemaal heeft gepresteerd. Hij mag zo erg met een rechte rug lopen, zijn kop omhoog en genieten van het leven.

Helaas zal hij zijn leven lang zichzelf niet goed genoeg voelen.. Marilyn Monroe en Princes Diana hadden hetzelfde. Het maakt niet uit dat heel de wereld van ze houdt, als ze het zelf niet zien dan zullen ze altijd in gevecht blijven.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door rproele »

Wat vinden we van het aangekondigde nieuws dat onze Raymond volgend jaar gaat proberen elk toernooi te gooien wat voor hem haalbaar is?
Gaan we eindelijk weer een Raymond vol vuur zien, die zich weer wil bewijzen op de OoM?
Gaan we een uitgebluste Raymond zien, aangezien hij altijd aangaf het niet meer te redden vanwege zijn gesteldheid?

Ik vind het eerlijk gezegd jaren te laat, maar in ieder geval is de stap er, mits het er ook echt van komt.
Zonde dat hij jaren van alles heeft laten lopen en daardoor zichzelf een slechte dienst heeft bewezen op de tv-toernooien nb.
Door de "lagere" ranking kom je altijd eerder in een toernooi de top 4 tegen, al hoeft een Barney in topvorm ook hier niet bang voor te zijn.
Ik ben in ieder geval heel benieuwd wat hij waar kan maken en weer een vaste top 4-8 speler kan worden.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Rat »

Raymond speelt pas sinds een jaar of anderhalf echt weer beter. Alleen niet een heel toernooi helaas. Komt wel vaak ver in de grote toernooien. Halve finale wk ed....

Daarvoor was het toch jaren struggelen, darts wisselen, geen zin meer, en hij dacht volgens mij werkelijk dat die niet meer mee kon met het hoge 100+ nivo, elke ronde weer. Misschien door het goede spel denkt hij nu, hmmm.... wacht eens even.... als ik nog het iet fitter ben, meer wedstrijdritme en meer potten speel..... zou het dan toch nog een keer kunnen lukken?

Buiten mvg en gary heeft raymond momenteel net zoveel kans om een toernooi te winnen als de rest. En hij zit echt bij dat laatste groepje kanshebbers.

Een kleine tik verbeteren.... en dan ben je dus de uitdager van die 2. En laat raymond nu net DE mvg killer van het hele stel zijn.

Echt.... dit is een TOP zet van Raymond! Nog 1 keer alles eruit persen wat er in zit. Die WK titel pakken, de PL er na als afscheid..... dat wordt juichen, kippenvel en huilen met 10 duizend oranje gekken en een Barney.

Mooi hoor Raymond, laat maar gebeuren, :D .
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartmat »

Eerst zien, dan geloven. Vorig jaar zei hij ook iets dergelijks voor dit jaar en dat is er ook niet van gekomen. Ik hoop echt dat hij het gaat doen, want dan staat hij ongetwijfeld weer snel genoeg in de top 10, maar ik moet het nog maar zien.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Rat »

:


Edit!!

Huh... heel mijn verhaal weg. :o


Edit 2, paar dagen later......

Oh, hehe.... wat hier allemaal is gebeurd, geen idee. Was in kennelijke staat.... ik vermoed dat 'Hup Barney' een prima samenvatting zou zijn geweest.

:lol:
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

Barney neemt vast een voorschot op een carierre na het darten :lol: :

http://www.nu.nl/muziek/4688277/raymond ... apper.html

Zou het lekker bij darten houden ;)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

'Barney': Ik weiger mee te doen als opvulling

Alweer zinspeelde Raymond van Barneveld op het einde van zijn carrière. Een dag later krabbelt hij - wederom - terug. De 50-jarige Hagenaar gaat nog zeker vijf jaar door, ‘maar je wordt er wel eens moe van’.

Het hele artikel -> https://www.ad.nl/darts/barney-ik-weige ... ~a1417a52/
Gebruikers-avatar
thepower1990
Lid
BerichtenCOLON 346
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 16:26

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door thepower1990 »

Het zal ongetwijfeld in een ander topic gezet worden maar toch wel behoorlijk breaking news. Barney kondigt aan dat het komende jaar zijn allerlaatste jaar op de tour zal zijn waarna hij met pensioen zal gaan.
https://www.pdc.tv/news/2018/11/19/van- ... ment-plans
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartmat »

Dikke prima. Met redelijk opgeheven hoofd afscheid nemen. Hoewel hij richting eind 2019 natuurlijk wel echt flink afgezakt kan zijn. Hopelijk wil hij dan ook nog wel 1 jaar echt gas geven en veel spelen. Maar dat verwacht ik niet.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door DeDeen »

Dartmat schreefCOLON 19 Nov 2018, 12:08 Dikke prima. Met redelijk opgeheven hoofd afscheid nemen. Hoewel hij richting eind 2019 natuurlijk wel echt flink afgezakt kan zijn. Hopelijk wil hij dan ook nog wel 1 jaar echt gas geven en veel spelen. Maar dat verwacht ik niet.
Ik vraag me af of hij het WK gaat redden. Daar heeft ie realistisch gezien een jaar vloertoernooien voor nodig en ik denk niet dat ie dat gaat doen.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartsjournalist »

DeDeen schreefCOLON 19 Nov 2018, 14:55
Dartmat schreefCOLON 19 Nov 2018, 12:08 Dikke prima. Met redelijk opgeheven hoofd afscheid nemen. Hoewel hij richting eind 2019 natuurlijk wel echt flink afgezakt kan zijn. Hopelijk wil hij dan ook nog wel 1 jaar echt gas geven en veel spelen. Maar dat verwacht ik niet.
Ik vraag me af of hij het WK gaat redden. Daar heeft ie realistisch gezien een jaar vloertoernooien voor nodig en ik denk niet dat ie dat gaat doen.
Nieuwe Internationale Qualifier: Beste niet-geplaatste speler uit Den Haag!
Twitter: @PVDarts180
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

Dartsjournalist schreefCOLON 19 Nov 2018, 18:37
DeDeen schreefCOLON 19 Nov 2018, 14:55
Dartmat schreefCOLON 19 Nov 2018, 12:08 Dikke prima. Met redelijk opgeheven hoofd afscheid nemen. Hoewel hij richting eind 2019 natuurlijk wel echt flink afgezakt kan zijn. Hopelijk wil hij dan ook nog wel 1 jaar echt gas geven en veel spelen. Maar dat verwacht ik niet.
Ik vraag me af of hij het WK gaat redden. Daar heeft ie realistisch gezien een jaar vloertoernooien voor nodig en ik denk niet dat ie dat gaat doen.
Nieuwe Internationale Qualifier: Beste niet-geplaatste speler uit Den Haag!
Haha, als het moet doet Barry dat nog ook :D
Ik denk dat er inderdaad wel iets verzonnen wordt zodat hij mee zal doen
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Ronn »

Ik denk dat het ook geen premier league word voor Barney. Zou denk ik toch al moeilijk zijn geworden voor hem gezien zijn huidige ranking.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartmat »

Dartsjournalist schreefCOLON 19 Nov 2018, 18:37
DeDeen schreefCOLON 19 Nov 2018, 14:55
Dartmat schreefCOLON 19 Nov 2018, 12:08 Dikke prima. Met redelijk opgeheven hoofd afscheid nemen. Hoewel hij richting eind 2019 natuurlijk wel echt flink afgezakt kan zijn. Hopelijk wil hij dan ook nog wel 1 jaar echt gas geven en veel spelen. Maar dat verwacht ik niet.
Ik vraag me af of hij het WK gaat redden. Daar heeft ie realistisch gezien een jaar vloertoernooien voor nodig en ik denk niet dat ie dat gaat doen.
Nieuwe Internationale Qualifier: Beste niet-geplaatste speler uit Den Haag!
Leuk, Bert Vlaardingerbroek weer terug op het WK! :mrgreen:
Ronn schreefCOLON 19 Nov 2018, 20:02 Ik denk dat het ook geen premier league word voor Barney. Zou denk ik toch al moeilijk zijn geworden voor hem gezien zijn huidige ranking.
Ik denk het wel. Juist door nu bekend gemaakt te hebben dat hij stopt, kunnen ze niet om hem heen. SKY gaat die wildcard voor de laatste keer echt nog wel geven hoor.
Laatst gewijzigd door 1 op Dartmat, in totaal 19 keer gewijzigd.
BUTTON_POST_REPLY