Raymond van Barneveld

Topics over dartspelers
BUTTON_POST_REPLY

Komt Raymond van Barneveld terug in de top 5?

Peiling eindigt op 01 Jan 2015, 13:10

Nee, totaal afgeschreven
4
7%
Nee, de concurrentie is te goed
22
37%
Ja, zeker en vast
16
27%
Ja, maar dan moet er wel veel aan hem veranderen
16
27%
Geen mening
1
2%
 
Aantal stemmenCOLON 59

Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door The Runner »

Barney in zijn laatste jaar geen PL? Dat lijkt me uitgesloten, tuurlijk speelt hij die.

Ik hoop dat deze beslissing Barney wat meer rust gaat geven waardoor hij misschien meer ontspannen gaat gooien.

Goed dat hij deze beslissing heeft gemaakt, in mijn ogen blijft hij een held. Door hem ben ik ook enthousiast geworden voor het darten, net als de meesten hier denk ik.
Er zal een tijdperk worden afgesloten en ik heb genoten van deze pionier. Wereldkampioen zal hij denk ik niet meer worden, maar een mooi afscheid is deze man zeker gegund!
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

Ik denk dat de PL nu juist zeker is. Maar wat gaat hij verder spelen? WK 2019, PL, World series, UK open maar voor de andere toernooien moet hij toch echt nog punten pakken. Ik gun hem een laatste jaar zoals Taylor. World Series Finals is in Nederland toch? Zou mooi zijn als hij de wint.
Wat Barney betekend heeft voor het darten in Nederland maar ook voor het darten in zijn geheel is met weinige te vergelijken. Ik denk ook dat de PDC veel aan hem te danken heeft. Zijn overstap heeft de verhoudingen in hun voordeel gebracht.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 19 Nov 2018, 22:26 Ik denk dat de PL nu juist zeker is. Maar wat gaat hij verder spelen? WK 2019, PL, World series, UK open maar voor de andere toernooien moet hij toch echt nog punten pakken. Ik gun hem een laatste jaar zoals Taylor. World Series Finals is in Nederland toch? Zou mooi zijn als hij de wint.
Wat Barney betekend heeft voor het darten in Nederland maar ook voor het darten in zijn geheel is met weinige te vergelijken. Ik denk ook dat de PDC veel aan hem te danken heeft. Zijn overstap heeft de verhoudingen in hun voordeel gebracht.
Idd zijn vertrek heeft de verhoudingen in darts compleet veranderd, wat ik nog altijd jammer vindt want ik vind dat de dartswereld er toen mss wel beter uitzag. Hij is en blijft een legende een 1 van de allerbeste ooit. Alleen denk ik dat na het wk van 2007 de grinta beetje uit Barney weg was. Ik had toch nog gehoopt op een omgekeerde beweging nu om het record van Bristow te evenaren en dit in het huis waar het allemaal voor hem begon.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartmat »

Haha ja, hij zit toch altijd zo te klagen dat ie eigenlijk 8 wereldtitels heeft i.p.v. de 5 die nu altijd genoemd worden. Als ie nu teruggaat naar de BDO kan hij er nog mooi ff drie binnen tikken zonder een zware pro tour af te hoeven lopen. :mrgreen:
santa
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 19:44

Re: Players Championship Finals 2018

Bericht door santa »

Ik hoop dat Barney nu niet te moe word om in de studio te zitten. Hij zat ook al bij het NL Elftal en hij houd niet van reizen haha. en Jacques Nieuwlaat zit er nieuwsgierig bij. Barney wees blij datje niet tot je 65/67 hoef te werken met post te bezorgen. Als het maar je eigen belang is. Want je bent al zo oud. Speel ook ff de kerstman en wat zie je er nu vrolijk uit. Wat pak je nog meer mee allemaal. Zeg dan eerlijk datje niet meer wilt darten. Maar alles wilt behalve darten. Of ooit nog eens te denken datje postbode was en je nog moest doorgaan . Of zit je liever in Disneyland of in je huisje in Spanje hou op man. The Believe met Target. Hij is er veel slechter uitgekomen. En om Comentaar te worden word je niet te moe van scheelt weer stres. Doe eens aan straten maker heb daar maar eens respect voor jaren lang door kou en warmte. Met je bent te moe die moeten ook door.
Laatst gewijzigd door 1 op santa, in totaal 24 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Players Championship Finals 2018

Bericht door Dartmat »

santa schreefCOLON 24 Nov 2018, 21:59 Ik hoop dat Barney nu niet te moe word om in de studio te zitten. Hij zat ook al bij het NL Elftal en hij houd niet van reizen haha. en Jacques Nieuwlaat zit er nieuwsgierig bij. Barney wees blij datje niet tot je 65/67 hoef te werken met post te bezorgen. Als het maar je eigen belang is. Want je bent al zo oud. Speel ook ff de kerstman en wat zie je er nu vrolijk uit. Wat pak je nog meer mee allemaal. Zeg dan eerlijk datje niet meer wilt darten. Maar alles wilt behalve darten. Of ooit nog eens te denken datje postbode was en je nog moest doorgaan . Of zit je liever in Disneyland of in je huisje in Spanje hou op man. The Believe met Target. Hij is er veel slechter uitgekomen. En om Comentaar te worden word je niet te moe van scheelt weer stres. Doe eens aan straten maker heb daar maar eens respect voor jaren lang door kou en warmte. Met je bet moe
Wauw. Ik kan hier geen touw aan vastknopen.
santa
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 19:44

Re: Players Championship Finals 2018

Bericht door santa »

Dartmat schreefCOLON 24 Nov 2018, 22:08
santa schreefCOLON 24 Nov 2018, 21:59 Ik hoop dat Barney nu niet te moe word om in de studio te zitten. Hij zat ook al bij het NL Elftal en hij houd niet van reizen haha. en Jacques Nieuwlaat zit er nieuwsgierig bij. Barney wees blij datje niet tot je 65/67 hoef te werken met post te bezorgen. Als het maar je eigen belang is. Want je bent al zo oud. Speel ook ff de kerstman en wat zie je er nu vrolijk uit. Wat pak je nog meer mee allemaal. Zeg dan eerlijk datje niet meer wilt darten. Maar alles wilt behalve darten. Of ooit nog eens te denken datje postbode was en je nog moest doorgaan . Of zit je liever in Disneyland of in je huisje in Spanje hou op man. The Believe met Target. Hij is er veel slechter uitgekomen. En om Comentaar te worden word je niet te moe van scheelt weer stres. Doe eens aan straten maker heb daar maar eens respect voor jaren lang door kou en warmte. Met je bet moe
Wauw. Ik kan hier geen touw aan vastknopen.
mooi zo. Want ik heb geen touw nodig hahaha. Ben jij die Army.. Dan red je het niet tegen mij met ........ En met Unicorn was hij veel beter. Zoals de meeste die overstappen.
Laatst gewijzigd door 1 op santa, in totaal 1 keer gewijzigd.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Choco115 »

Had je iets teveel gedronken gisteravond Santa?
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartmat »

Choco115 schreefCOLON 25 Nov 2018, 20:23 Had je iets teveel gedronken gisteravond Santa?
Ah, het lag dus niet aan mij dat ik er geen hol van begreep? :mrgreen:
santa
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 19:44

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door santa »

Ogja maar ik ben wel fan van de vermoeide luie Barney. Ik zou hem wel gaan missen. Maar hij is wel de man van de Dartsport. Jammer dat hij vaak naar Taylor kijkt. en alles over neemt. Alleen houd Barney het niet zolang vol als meester Taylor. Taylor ging later liggen in de ring maar bleef nog ff opstaan. Dat kon Barney niet meer opbrengen. Barney veel succes en maak het niet te bond met je demo,s. En datje maar lekker vaak thuis kunt zijn bij je familie. Succes volgend of dit jaar nog met die paar wedstrijden je sloeg er toch al veel over. En veel zagen we je toch al niet meer dat vond ik wel Jammer. Dus het leek al of je gestopt was eigelijk... En nu heb ik helemaal geen Nederlandse fan meer eigenlijk en al helemaal niet die in het oranje shirt speelt..
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door K1990 »

santa schreefCOLON 25 Nov 2018, 23:44 Ogja maar ik ben wel fan van de vermoeide luie Barney. Ik zou hem wel gaan missen. Maar hij is wel de man van de Dartsport. Jammer dat hij vaak naar Taylor kijkt. en alles over neemt. Alleen houd Barney het niet zolang vol als meester Taylor. Taylor ging later liggen in de ring maar bleef nog ff opstaan. Dat kon Barney niet meer opbrengen. Barney veel succes en maak het niet te bond met je demo,s. En datje maar lekker vaak thuis kunt zijn bij je familie. Succes volgend of dit jaar nog met die paar wedstrijden je sloeg er toch al veel over. En veel zagen we je toch al niet meer dat vond ik wel Jammer. Dus het leek al of je gestopt was eigelijk... En nu heb ik helemaal geen Nederlandse fan meer eigenlijk en al helemaal niet die in het oranje shirt speelt..
Ik zag gisteren nog beelden van barney tegen fordham in 2004. Wat ik me afvraag waarop in het laatste jaar niet teruggrijpen naar het materiaal waar hij zo succesvol met was ( 2003-2007). Ook de stijl is toch wel een groot verschil, vroeger was barney iemand die snel speelde, nu gaat het allemaal in slowmotion. Mss toch in het laatste jaar teruggrijpen naar de oude recepten.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door The Runner »

Volgens mij gooide Barney het laatste jaar Unicorn weer met zijn phase 1, afgeleid van de pijl uit zijn eerdere periode. Daar gooide hij toen best goed mee. Misschien een overstap maken naar de 9 zero?
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door K1990 »

The Runner schreefCOLON 04 Dec 2018, 15:45 Volgens mij gooide Barney het laatste jaar Unicorn weer met zijn phase 1, afgeleid van de pijl uit zijn eerdere periode. Daar gooide hij toen best goed mee. Misschien een overstap maken naar de 9 zero?
Van de merken ken ik niet zoveel maar het verschil in materiaal en stijl was groot met nu moet ik zeggen. Toen ging alles zo snel en vlot en nu is het toch een traag spel en zoeken naar de tripel.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Ronn »

HEIMWEE naar vroeger tijden. :roll:

Afbeelding
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door K1990 »

Ronn schreefCOLON 04 Dec 2018, 16:41 HEIMWEE naar vroeger tijden. :roll:

Afbeelding
Zo een setje zal hij toch nog wel in de kast liggen hebben denk ik.
santa
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 19:44

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door santa »

Die Triple B had hij vroeger niet moeten verlaten nee toen was het echt nog Barney. Geen twijfel geen vertraging en weinig denken. Nu is hij echt de weg kwijt met zijn pijlen en met alles eigelijk. Het is net Peter Wright die weet ook niet meer waar hij mee moet gaan gooien enzo.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door The Runner »

Met deze pijlen was hij echt legendarisch. Maar best kans dat hij niet meer hiermee kan gooien na al die switchen
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
santa
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 19:44

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door santa »

K1990 schreefCOLON 04 Dec 2018, 13:11
santa schreefCOLON 25 Nov 2018, 23:44 Ogja maar ik ben wel fan van de vermoeide luie Barney. Ik zou hem wel gaan missen. Maar hij is wel de man van de Dartsport. Jammer dat hij vaak naar Taylor kijkt. en alles over neemt. Alleen houd Barney het niet zolang vol als meester Taylor. Taylor ging later liggen in de ring maar bleef nog ff opstaan. Dat kon Barney niet meer opbrengen. Barney veel succes en maak het niet te bond met je demo,s. En datje maar lekker vaak thuis kunt zijn bij je familie. Succes volgend of dit jaar nog met die paar wedstrijden je sloeg er toch al veel over. En veel zagen we je toch al niet meer dat vond ik wel Jammer. Dus het leek al of je gestopt was eigelijk... En nu heb ik helemaal geen Nederlandse fan meer eigenlijk en al helemaal niet die in het oranje shirt speelt..
Ik zag gisteren nog beelden van barney tegen fordham in 2004. Wat ik me afvraag waarop in het laatste jaar niet teruggrijpen naar het materiaal waar hij zo succesvol met was ( 2003-2007). Ook de stijl is toch wel een groot verschil, vroeger was barney iemand die snel speelde, nu gaat het allemaal in slowmotion. Mss toch in het laatste jaar teruggrijpen naar de oude recepten.
hahah die wedstrijd had ik ook nog terug gekeken. Ik ben het helemaal met je eens verder. Er is tegenwoordig ook zoveel keus. Jammer van Barney. Want ik kan altijd naar hem kijken en gun het hem ook
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

santa schreefCOLONDie Triple B had hij vroeger niet moeten verlaten nee toen was het echt nog Barney. Geen twijfel geen vertraging en weinig denken. Nu is hij echt de weg kwijt met zijn pijlen en met alles eigelijk. Het is net Peter Wright die weet ook niet meer waar hij mee moet gaan gooien enzo.
Inderdaad, switch naar Bulls Shark was het begin van
santa
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 19:44

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door santa »

The Runner schreefCOLON 04 Dec 2018, 18:03 Met deze pijlen was hij echt legendarisch. Maar best kans dat hij niet meer hiermee kan gooien na al die switchen
Dat denk ik ook wel jah. En ik denk dat het bij Peter Wright ook een keer gaat opbreken of denk je van niet
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door The Runner »

santa schreefCOLON
The Runner schreefCOLON 04 Dec 2018, 18:03 Met deze pijlen was hij echt legendarisch. Maar best kans dat hij niet meer hiermee kan gooien na al die switchen
Dat denk ik ook wel jah. En ik denk dat het bij Peter Wright ook een keer gaat opbreken of denk je van niet
Dat gebeurt al bij Wright, die weet straks helemaal niet meer waar hij mee moet gaan gooien
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
santa
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 19:44

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door santa »

Fred Raket schreefCOLON 04 Dec 2018, 18:12
santa schreefCOLONDie Triple B had hij vroeger niet moeten verlaten nee toen was het echt nog Barney. Geen twijfel geen vertraging en weinig denken. Nu is hij echt de weg kwijt met zijn pijlen en met alles eigelijk. Het is net Peter Wright die weet ook niet meer waar hij mee moet gaan gooien enzo.
Inderdaad, switch naar Bulls Shark was het begin van
Precies Fred dat was het begin. Ik vind dit echt pijnlijk. Bah Bah
Laatst gewijzigd door 1 op santa, in totaal 19 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

Wright is de melkkoe van RD. Hij accepteert dat, want zijn vrouw is zijn manager. Er lijkt niemand van buitenaf invloed te hebben of hem er vaker op te wijzen.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door K1990 »

Is mss wel 1 van de redenen waarom wolfie zo lang top gebleven is die speelt al een eeuwigheid met dezelfde pijlen. Als je ergens top mee bent moet je dit niet switchen ( al spelen wrs sponsors en dus geld weer een kwalijke rol).
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door The Runner »

Daarom dat MvG heeft afgedwongen dat hij met zijn oude pijlen mag blijven gooien bij XQ MAX. Daar geef ik hem groot gelijk in. Denk ook niet dat hij naar een van de grote merken zal gaan, want daar zal hij met hun materiaal moeten gooien
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
BUTTON_POST_REPLY