Raymond van Barneveld

Topics over dartspelers
BUTTON_POST_REPLY

Komt Raymond van Barneveld terug in de top 5?

Peiling eindigt op 01 Jan 2015, 13:10

Nee, totaal afgeschreven
4
7%
Nee, de concurrentie is te goed
22
37%
Ja, zeker en vast
16
27%
Ja, maar dan moet er wel veel aan hem veranderen
16
27%
Geen mening
1
2%
 
Aantal stemmenCOLON 59

ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

Rat schreefCOLONGing over die 100 avg op regelmatige basis.

Zet ik het leven van mijn hond op dat dat werd gezegd.

Heb reeds bewijs opgevraagd; vernietigd.....
Dat weet ik niet, zou kunnen. Is ook maar net wat je als regelmatig definieert. Als ik naar darts database kijk dan zie ik in 2015 11x 100+ waarvan 7 in de premier league. Is dat regelmatig? Zo ja, dan heeft hij dat volgens mij altijd wel gedaan.
Maar goed, wat daar verder over gezegd werd weet ik niet, ik ging meer in op je andere helft van de opmerking.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Raymond van Barneveld

Bericht door Rat »

2015?

Haha, ik heb het over 5 a 6 jaar geleden. Toen Barney in een hele zwakke fase zat. Toen gooide ook nog niet iedereen 100+ hoor.


Was trouwens niet normaal goed toen, dat iemand 100 gooide. Gaat echt als een raket omhoog het nivo sinds een jaar of 2.

En het gekke is het hele pak lijkt ineens een stuk sterker. In zo een korte tijd. Met veelal dezelfde spelers.

Als je nu 100 gooit, mag je blij zijn als je een leg wint.

:shock:

:D
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Raymond van Barneveld

Bericht door cookie »

Haha denk dat je best een punt hebt..

In 2010 verloor Barneveld met 89,93 in de, toen nog, kleine finale van het WK. Overige gemiddeldes:
92, 89, 89, 95, 98 en dus 89,93.

Het jaar ervoor in 2009 gooide Barneveld:
102, 98, 106, 95 en 101.

Naast dat Barneveld minder is gaan gooien leek het ook natuurlijk nergens op naast een uitmuntende Taylor en Lewis in 2010.

Overigens waren dit de 100+ gemiddeldes tijdens dat WK:
1e ronde:
Taylor 102,48
Lewis 106,51
Whitlock 101,02

2e ronde:
Taylor 103,28
Lewis 103,68

3e ronde:
Taylor 104,26
Lewis 103,68
Stompé 102,45
Whitlock 100,60

Kwartfinales
Taylor 107,73
Lewis 102,95 (tegen Taylor)
Whitlock 105,37

Halve finales
Taylor 106,00

Finale
Taylor 104,38
Whitlock 100,51

Toernooi gemiddelden:
Lewis 104,61
Taylor 103,34
Whitlock 100,29
Stompe 96,55
Van der Voort 93,83
Barneveld 93,11


En omdat ik toch nog een uurtje niks te doen heb.. Hier het bewijs dat Stompé op een WK 102 gemiddeld gooide tegen Dudbridge. Kijk hem wel versneld af want Co is toch minder spectaculair ondanks 102 gemiddeld:
Laatst gewijzigd door 4 op cookie, in totaal 10 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

Bij Taylor is het zelfde gebeurt als bij RvB. Onverwachts vroeg uitgeschakeld in het WK met alle gevoelens nadien.
Als dat bij MvG gebeurt zijn ook de knollen gaar. wil wel eens zien hoe MvG speelt met nieuwe barrels, gelijk aan deze. Dat verschilt denk ik al.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

Rat schreefCOLON2015?

Haha, ik heb het over 5 a 6 jaar geleden. Toen Barney in een hele zwakke fase zat. Toen gooide ook nog niet iedereen 100+ hoor.
Wel lezen wat ik schrijf he. Ik schrijf dat hij in 2015 11x 100+ gooide op tv. Ook in zijn zwakke periode zat hij daar vaak vlakbij (heb niet alle jaren bekeken maar 2011 bijvoorbeeld 9x). Als mensen toen (dus in zijn zwakke periode) zeiden dat hij niet regelmatig 100+ meer kan gooien dan zaten ze óf niet te kijken (want hij deed het toen bijna net zo regelmatig als nu) , óf ze bedoelde dat hij niet nóg constanter 100+ kan gooien.

Wat ik vooral wil zeggen is dat hij dus in zijn zwakke periode zowel regelmatig ver in het toernooi kwam als regelmatig 100+ gooide. Ongeveer net zo regelmatig als nu. Mensen hebben toen dus nooit kunnen zeggen dat hij dat niet kon want hij deed het toen ook. De kritiek op van Barneveld was een andere dan jij zei namelijk dingen als dat hij nooit meer WK zou worden, in de top 5 van de OOM zou komen of majors zou winnen. Op dat laatste punt heeft men ongelijk gekregen en wie weet straks op de rest ook. Alleen vertel je er een essentieel deel niet bij. Namelijk dat men er bij zei dat hij dat nooit meer zou halen als hij met deze instelling op het podium zou blijven staan, bleef wisselen met zijn materiaal enz enz. Die mensen hebben dus wel degelijk gelijk want het succes is teruggekomen mede door zijn betere instelling ed.

Overigens heb jij hetzelfde gezegd. Waar een ander zei dat hij nooit meer WK zou worden als hij deze instelling bleef houden en er niet vol voor zou gaan, zei jij dat als hij zijn instelling weet te veranderen en er weer vol voor gaat weer WK kan worden. Het een klinkt positiever dat het ander maar het komt op hetzelfde neer. Zelfde geldt voor MvG of Jelle.

Ik vind het te makkelijk om te zeggen dat mensen deze spelers hebben afgeschreven en nu ongelijk blijken te hebben en jij niet. Jij en de mensen die kritiek hadden, hadden allebei gelijk. Er moesten dingen veranderen want op die manier ging het niet goed. Nu heeft Barney het een en ander veranderd en gaat het weer goed.

Als jij zegt dat Nederland in 2018 WK voetbal wordt, en ik zeg dat dat met Blind als coach nooit gaat lukken, en Blind straks weggaat, een ander trainer wordt en we het WK winnen. Dan hebben we toch beide gelijk? Zo is het nu ook.

Ik vind het trouwens fantastisch om te zien hoe Barney het heeft weten om te draaien en er weer vol voor gaat. Net zoals ik er van geniet hoe serieus Jelle er nu mee bezig is en zijn leven en dartsleven weer op de rit lijkt te hebben. Maar dat maakt de kritiek in het verleden niet onterecht.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Rat »

Tsja...

Ik weet hoe nog wel hoe hij echt afgeschreven werd hoor. 100%. Door heel veel mensen. Ook in de media en sociale media. Hij kwam ook een tijdje niet ver in toernooien. Verloor 1 ste ronde wk ed. Rommelde idd veel met setups en bakte er weinig van.

Was trouwens ook bij Taylor al een paar keer.

Nooit doen... Totdat ze stoppen.

Maar ok. We zien het wel, ;-).
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door remcowaleboer »

Rat schreefCOLONTsja...

Ik weet hoe nog wel hoe hij echt afgeschreven werd hoor. 100%. Door heel veel mensen. Ook in de media en sociale media. Hij kwam ook een tijdje niet ver in toernooien. Verloor 1 ste ronde wk ed. Rommelde idd veel met setups en bakte er weinig van.

Was trouwens ook bij Taylor al een paar keer.

Nooit doen... Totdat ze stoppen.

Maar ok. We zien het wel, ;-).
Ray heeft vanavond weer een nieuwe setup. De zero degrees in 40mm en Big Wing XL flights
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Rat »

Haha!

Klinkt exotisch. Ben benieuwd. Hele belangrijke pot.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

Rat schreefCOLON Ik weet hoe nog wel hoe hij echt afgeschreven werd hoor. 100%. Door heel veel mensen. Ook in de media en sociale media. Hij kwam ook een tijdje niet ver in toernooien. Verloor 1 ste ronde wk ed. Rommelde idd veel met setups en bakte er weinig van.

Was trouwens ook bij Taylor al een paar keer.

Nooit doen... Totdat ze stoppen.

Maar ok. We zien het wel, ;-).
Dat zou best kunnen, ik volg twitter, facebook enz niet dus daar kun je best gelijk in hebben.
Mensen die ooit meerdere malen Wereldkampioen zijn geworden mag je sowieso nooit helemaal afschrijven, tot dat ze het zelf doen of echt ver weg zijn gezakt a la Part
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Rat »

Zo sta ik er ook in hoor.

Talent blijf je houden.

Kijk zelfs maar eens naar Andy Fordam. Kan amper stil staan, is volgens mij gewoon nog steeds doodziek. En het is niet fantastisch meer, maar op de grand slam verbaasdie die toch de hele wereld. Wellicht inclusief hemzelf. (Wat was het mooi trouwens he?)

Maar idd, we zijn het helemaal eens Ratm, jihaa!

Houden zo, ;-).
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

Rat schreefCOLONZo sta ik er ook in hoor.

Talent blijf je houden.

Kijk zelfs maar eens naar Andy Fordam. Kan amper stil staan, is volgens mij gewoon nog steeds doodziek. En het is niet fantastisch meer, maar op de grand slam verbaasdie die toch de hele wereld. Wellicht inclusief hemzelf. (Wat was het mooi trouwens he?)

Maar idd, we zijn het helemaal eens Ratm, jihaa!

Houden zo, ;-).
Is ook wel eens leuk he! ;)
Inderdaad, zelfs een Fordham die Fordham niet meer is kan bij vlagen goed spelen wat maar aangeeft dat je grote kampioenen nooit mag afschrijven
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door cookie »

Raymond van Barneveld speelt donderdag tijdens de Premier League in Cardiff de kraker tegen landgenoot Michael van Gerwen. Barney rekent er op dat de Nederlandse fans in Engeland meer aan zijn kant zullen staan dan aan die van Van Gerwen.
,,In Nederland krijg ik nog steeds de voorkeur boven Van Gerwen, omdat ze mij herinneren van vroeger. Niemand vergeet 1998 en 1999", vertelt Van Barneveld in gesprek met Sky Sports. ,,Het was toen te zien op alle TV-kanalen", doelt de 48-jarige darter op de twee gewonnen Lakeside-titels.

,,Mensen in Nederland kijken darten, maar volgen vooral het WK en de Premier League. Tijdens het WK zagen ze mij Michael verslaan, dus ik ben populairder in Nederland dan Van Gerwen." Of hij ook populairder is onder de Engelse fans, weet de Hagenaar niet. ,,Als we tegen elkaar spelen zie ik veel mensen in Engeland die met hem op de foto willen en om een handtekening vragen."
Idool

Van Barneveld vraagt zich ook af of hij vroeger niet het idool was van de nummer één van de wereld. ,,Michael heeft me nooit verteld dat ik zijn held was. Hij vertelde altijd dat hij geen idool in het darten had, maar iedereen begon met darten toen ze mij Lakeside zagen winnen."
Ik stel voor dat we hier even een poll van gaan maken.

Wie is jouw idool? De mijne is RvB.

RvB vs MvG
1-0
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartmat »

Ik ga niet kiezen. Beiden zijn bazen. Raymond om wat hij voor het darten in Nederland heeft betekend en van Gerwen om hoe hij nu tussen alle toppers domineert en de toekomst heeft. Beiden zijn ook niet te vergelijken, ook al hebben ze vaak genoeg tegen elkaar gespeeld.
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door remcowaleboer »


Ik stel voor dat we hier even een poll van gaan maken.

Wie is jouw idool? De mijne is RvB.

RvB vs MvG
1-0
Ik denk dat jullie allemaal wel weten wie mijn idool is.
RvB natuurlijk!!!!!!!

RvB vs MvG
2-0
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door The Runner »

cookie schreefCOLON
Raymond van Barneveld speelt donderdag tijdens de Premier League in Cardiff de kraker tegen landgenoot Michael van Gerwen. Barney rekent er op dat de Nederlandse fans in Engeland meer aan zijn kant zullen staan dan aan die van Van Gerwen.
,,In Nederland krijg ik nog steeds de voorkeur boven Van Gerwen, omdat ze mij herinneren van vroeger. Niemand vergeet 1998 en 1999", vertelt Van Barneveld in gesprek met Sky Sports. ,,Het was toen te zien op alle TV-kanalen", doelt de 48-jarige darter op de twee gewonnen Lakeside-titels.

,,Mensen in Nederland kijken darten, maar volgen vooral het WK en de Premier League. Tijdens het WK zagen ze mij Michael verslaan, dus ik ben populairder in Nederland dan Van Gerwen." Of hij ook populairder is onder de Engelse fans, weet de Hagenaar niet. ,,Als we tegen elkaar spelen zie ik veel mensen in Engeland die met hem op de foto willen en om een handtekening vragen."
Idool

Van Barneveld vraagt zich ook af of hij vroeger niet het idool was van de nummer één van de wereld. ,,Michael heeft me nooit verteld dat ik zijn held was. Hij vertelde altijd dat hij geen idool in het darten had, maar iedereen begon met darten toen ze mij Lakeside zagen winnen."
Ik stel voor dat we hier even een poll van gaan maken.

Wie is jouw idool? De mijne is RvB.

RvB vs MvG
1-0
Ben benieuwd waar Van Barneveld dit op heeft gebaseerd, dat hij de voorkeur krijgt boven Van Gerwen in Nederland. Waarschijnlijk spreekt hij alleen zijn eigen fans. En beetje zielig ook dat hij aanhaalt dat Michael hem niet als zijn held zag, ik vraag me af wat hij hier nou mee wil. Allebei laten prachtige dingen zien of hebben ze laten zien. Maar met het schijnbare gemak waarmee Van Gerwen gooit, krijgt hij mijn voorkeur.

RVB - MVG 2-1
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door DanMan »

Dat iedereen door Van Barneveld is gaan darten, is natuurlijk wel waar.
Maar dat wil niet zeggen, dat Raymond dan ook meteen ieders idool is.
En zeker niet van Michael. Maar waarom moet je een idool hebben als je van jezelf weet, dat je eigenlijk de allerbeste bent?
Raymond heeft fantastische dingen laten zien, maar in de media drukt hij zich toch vaak onhandig uit en zijn relatie met de Nederlandse fans is ook niet altijd even goed geweest. Soms komt hij wat gemaakt over.
Michael is meer zichzelf. Daar hou ik wel van.
En zijn gooistijl vind ik ongeëvenaard fantastisch. Hij heeft in héél korte tijd al zoveel laten zien, dat ie bij mij niet meer stuk kan.

Eentje voor MVG.

2 - 2
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door cookie »

Ik vermoed dat AD dit stuk verkracht heeft met alle stellingen en de context heeft veranderd.

Denk ook dat er groot stuk oude generatie versus nieuwe generatie is. Iedereen voor 1990 geboren heeft Barneveld als idool, daarna MvG.

En genoeg mensen zijn overgestapt..

Toch denk ik wel dat de fanschare van Raymond groter is.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door DanMan »

Uitzondering. Ik ben van 74 en voor MVG :D

AD heeft het niet verkracht. Zij hebben het overgenomen van Sky...
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

Ik vermoed dat de Nederlanders die darten ontdekte na zijn hoogtij dagen vooral fan van MvG zijn. En MvG hoeft Barney ook niet als voorbeeld of held te zien. Barney heeft alleen altijd het idee dat je als Nederlander per se voor een Nederlander moet zijn, wat natuurlijk niet zo is maar zo denk hij zelf wel. En als je zo denkt dan is het logisch dat Barney vindt dat hij de held van MvG moet (og iig moest) zijn.
Persoonlijk ga ik duidelijk voor Barney (3-2)
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door RonG »

Net als 90% van alle wat oudere darters ben ik begonnen met darten door Raymond.
Altijd fan van zijn mooie en soepele speelstijl geweest.

Van Gerwen vind ik fantastisch om zijn agressieve speelstijl en hij heeft het nivo naar een magische grens gebracht.
Momenteel gewoon de beste darter die er is.

De andere nieuwe generatie darters vind ik ook fantastisch, de jongelingen staan al aan de deur te rammen.

Kiezen tussen de Nederlandse helden Raymond en Michael?
Tja ik heb daar echt geen voorkeur in en ga voor een gelijk spel.

(4-3)
Laatst gewijzigd door 1 op RonG, in totaal 31 keer gewijzigd.
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Jacco »

In mijn ogen zijn het twee dartshelden en zodoende kan en wil ik ook geen partij kiezen. Raymond heeft natuurlijk een belangrijke rol gespeeld in het darten populair maken in Nederland, maar hoe gemakkelijk Michael het spelletje laat lijken is ook fenomenaal.
Dartfreak(z.nl)
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door cookie »

MvG is een fenomeen inderdaad.. Alleen bij overwinningen van Barney wordt toch de emotie geraakt :)

Als ik nu zonder een pijl aangeraakt te hebben mijn eerste wedstrijd op tv zou kijken, dan zou ik ook MvG hoger hebben zitten.

Nu vind ik het niet gek dat Barneveld zegt dat heel Nederland dankzij hem is gaan darten.. Hij krijgt denk al 15 jaar te horen dat iedereen is gaan darten dankzij hem. Daarvoor deed niemand aan dat spelletje..

De nieuwe generatie die dart doordat ze door vrienden/familie uitgenodigd worden een keer mee te doen en ontdekken daarna MvG. Die lopen alleen nog naar MvG toe om te zeggen: Sjezus, jij bent goed, kaal en groen :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

Raymond is een legende en MvG is nu de beste darter. Wie er wint zal ik niet weten, ik denk Raymond.
Ik ben geen fan van MvG maar geniet wel van zijn partijen. ik ben wel fan van RvB ook als is Vincent mijn favoriete speler. RvB zie ik altijd vanaf dat we darts op TV kunnen zien.
Gebruikers-avatar
erikje
Lid
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2016, 11:17

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door erikje »

Raymond heeft in mijn optiek darten groot gemaakt in Nederland omdat hij de eerste nederlandse wereldkampioen was en zijn emotie op het podium altijd laat zien wat het mooi maakt om naar te kijken.
Zijn gevechten die hij soms met zichzelf heeft tijdens een partij dragen daar ook zeer zeker aan bij, ook dat hij tijdens een matige wedstrijd soms ineens briljante dingen laat zien ( 9 darter b.v.). Hij is een grote en sport is emotie

Michael heeft ook emotie, maar dan veel meer van de aggressieve soort. heeft het darten naar een hoger niveau getild en geeft de rest vaak het nakijken...
Het ziet er soms bijna te makkelijk uit bij hem, wat het buiten het enorm hoge niveau zelf soms een beetje saai maakt ;)

Mijn vote gaat naar Barney!!!
Niet denken, maar gooien...
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door cookie »

7-4 dan maar?
BUTTON_POST_REPLY