Glen Durrant

Topics over dartspelers
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Glen Durrant

Bericht door bullieboy »

Glen Durrant
Glen Durrant.jpg
Geboortedatum: 24-11-1970
Geboorteplaats: Middlesbrough, Engeland
Woonplaats: Middlesbrough, Engeland

Twitter: https://twitter.com/Duzza180
Facebook: https://www.facebook.com/Duzzadarts

Bijnaam: Duzza
Opkomstmuziek: Reach Up - Perfecto Allstarz
Lateraliteit: Rechtshandig
Pijlen: Eric Bristow "Cocked Finger"

Organisatie
BDO: 2005 - heden

WDF/BDO Major Toernooien - Beste Prestaties
Lakeside World Championship: Winnaar in 2017, 2018, 2019
World Masters: Winnaar in 2015, 2016
World Trophy: Winnaar in 2018
Zuiderduin Masters: Winnaar in 2015, 2016, 2018
World Cup Singles: Laatste 64 in 2013
Europe Cup Singles: Kwart Finale in 2014

PDC Major Toernooien - Beste Prestaties
World Championship: Kwartfinale 2020
World Matchplay: Halve finale in 2019, 2020
World Grand Prix: Halve finale in 2019
Grand Slam of Darts: Halve finale in 2019
Premier League: Winnaar in 2020
UK Open: Laatste 64 in 2020, 2021
European Championship: Laatste 32 in 2019
Players Championship Finals: Laatste 16 in 2019
The Masters: Laatste 24 in 2021
World Series Finals: Kwartfinale in 2020
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Laatst gewijzigd door 3 op bullieboy, in totaal 12 keer gewijzigd.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Glen Durrant

Bericht door Fred Raket »

Machtig mooie halve finale tegen Martin Adams. Lakeside 2015 5-6
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Glen Durrant

Bericht door bullieboy »

Fred Raket schreefCOLONMachtig mooie halve finale tegen Martin Adams. Lakeside 2015 5-6
Was inderdaad een geweldige halve finale
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Glen Durrant

Bericht door Fred Raket »

Glen Durrant plans one more crack at Lakeside World Championship before moving to PDC

http://www.gazettelive.co.uk/sport/othe ... re-8430694
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Glen Durrant

Bericht door Dartmat »

Tja, met die leegloop wordt het winnen van de Lakeside volgend jaar er niet moeilijker op. Ik verwacht niet dat er binnen een jaar echt veel nieuwe namen opkomen daar. Maar weer een jaar wachten is ook weer een jaar ouder en ik moet maar zien of de oudere (zeg maar even 40+) spelers nog heel veel beter worden bij de pdc. Voor jongere spelers is die groei nog net wat makkelijker.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Finder Darts Masters 2015

Bericht door Dartmat »

Als Durrant na dit jaar niet overstapt naar de PDC, heeft hij geen ambitie als profdarter. Hij is zo ontzettend sterk, die komt met 2 vingers in de neus door de Q-school.
Gebruikers-avatar
dartty
Admin
BerichtenCOLON 716
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2014, 11:37

Re: Finder Darts Masters 2015

Bericht door dartty »

Ik hoop niet dat hij een soort 'Scott Waites' is, die vanwege bepaalde redenen niet wil overstappen. Waarom blijft hij nog bij de BDO hangen? Alhoewel ik hem beter vind dan Waites en ik denk dat hij het wel zal redden bij de PDC.

Durrant is zo goed, het viel mij tijdens de afgelopen Lakeside al op. Hij is nu een van de besten bij de BDO en hij gooit op PDC niveau. Lijkt me iig een top 64 kandidaat. Zou zonde zijn als hij niet mee zal doen aan de Q-School. Of de PDC moet hem een tourkaart aanbieden.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Finder Darts Masters 2015

Bericht door Ronn »

Ik meen verleden jaar tijdens een uitzending van de Lakeside op de BBC gehoord te hebben dat Bunting hem had gevraagd ook over te stappen naar de pdc. Het antwoord van Durrant was toen dat hij nog een keer wilde proberen om wereldkampioen bij de BDO te worden en dan te overwegen om over te stappen.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Finder Darts Masters 2015

Bericht door ratm »

Durrant kan zeker mee met de PDC, hele goede speler. Alleen ik kan me ook voorstellen waarom hij het niet zou doen. Kijk hoe het de andere overstappers vergaat. Mensen als Norris, Green en Wilson staan na een jaar nog niet eens in de top 40 en Bunting na 2 jaar pas in de top 16. En Bunting was bij de BDO misschien nog wel beter dan Durrant nu is.

Bij de PDC is het het hele jaar hard werken om een beetje meer te verdienen. Tenzij je de absolute top haalt, dan verdien je echt veel meer maar anders? Als je het bij de BDO naar je zin hebt en om de prijzen mee kan doen, is het het dan waard om je baan op te geven om iets meer te verdienen bij de PDC maar niet echt om de prijzen mee te doen? Je hoort spelers vaak zeggen dat de sfeer bij de BDO leuker is dan bij de PDC, dat is allemaal net wat zakelijker. Moet hij dat opgeven voor een paar extra centjes? Als hij Lakeside wint verdient hij misschien wel meer dan in een heel jaar bij de PDC.

Ik denk dat dat ook de reden van Waites is om niet over te stappen.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Finder Darts Masters 2015

Bericht door cookie »

ratm schreefCOLONDurrant kan zeker mee met de PDC, hele goede speler. Alleen ik kan me ook voorstellen waarom hij het niet zou doen. Kijk hoe het de andere overstappers vergaat. Mensen als Norris, Green en Wilson staan na een jaar nog niet eens in de top 40 en Bunting na 2 jaar pas in de top 16. En Bunting was bij de BDO misschien nog wel beter dan Durrant nu is.

Bij de PDC is het het hele jaar hard werken om een beetje meer te verdienen. Tenzij je de absolute top haalt, dan verdien je echt veel meer maar anders? Als je het bij de BDO naar je zin hebt en om de prijzen mee kan doen, is het het dan waard om je baan op te geven om iets meer te verdienen bij de PDC maar niet echt om de prijzen mee te doen? Je hoort spelers vaak zeggen dat de sfeer bij de BDO leuker is dan bij de PDC, dat is allemaal net wat zakelijker. Moet hij dat opgeven voor een paar extra centjes? Als hij Lakeside wint verdient hij misschien wel meer dan in een heel jaar bij de PDC.

Ik denk dat dat ook de reden van Waites is om niet over te stappen.
Mag voor de PDC ook hopen dat je er minimaal 2 jaar over doet om de top 16 te behalen. Dat is toch een andere categorie dan top 32. Zeker omdat de OOM ook over 2 jaar gaat. Bunting laat eigenlijk zien hoe het kan wanneer je goed bent.

Denk dat het grootste voorbeeld voor elke BDO speler een Benito vd Pas is. Die laat zien wat er mogelijk is als je durft te ontwikkelen en in de PDC stapt. Benito is 3x niet verder dan de eerste ronde van de Lakeside gekomen!

Terwijl ik dit zo typ, denk ik dat de grootste truc is om over te stappen wanneer je nog echt bereid bent om te groeien. Wanneer je het maximale uit jezelf wil halen moet je ook zorgen dat je in een omgeving bent waar geen plafonds zijn in ontwikkeling van persoonlijk groei, ambitie en geld.

Als je persoonlijke ambitie ophoudt bij gewoon darter zijn, dan is BDO een prima plek waar je redelijk centje kan verdienen. Je weet dat je niet meedoet, waar het echt gebeurd..
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Glen Durrant

Bericht door ratm »

Hij twijfelt zelf in ieder geval nog http://www.bbc.com/sport/darts/35052604

Geen enkele speler zal natuurlijk voor Lakeside zeggen dat hij overstapt maar het lijkt er ook op dat hij betwijfelt het niveau aan te kunnen. Zullen ze bij de BDO wel niet leuk vinden dat hun topspeler zegt dat het niveau bij de concurrent hoger ligt ;)
Het laat in ieder geval zien dat de keuze niet makkelijk is. Je geeft niet zomaar je baan op.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Glen Durrant

Bericht door Rat »

Ik vind er maar weinig aan. Geen mooie stijl ook.
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Glen Durrant

Bericht door Arkasius »

Rat schreefCOLONIk vind er maar weinig aan. Geen mooie stijl ook.

Gelukkig is het darts en geen kunstschaatsen :lol:
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Glen Durrant

Bericht door Rat »

:D
elite
Lid
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 09:40

Re: Glen Durrant

Bericht door elite »

Glen Durrant wordt hier onderschat. Als hiij overstapt speelt hij zich binnen een jaar in de premier league (wildcard) en komt hij in minimaal 1 tv-finale terecht. Het zou me niet verbazen als hij die finale dan nog meteen wint ook.
Durrant is vele malen beter dan Bunting.
Laatst gewijzigd door 1 op elite, in totaal 17 keer gewijzigd.
Fan van: Glen Durrant
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Glen Durrant

Bericht door cookie »

elite schreefCOLONGlen Durrant wordt hier onderschat. Als hiij overstapt speelt hij zich binnen een jaar in de premier league (wildcard) en komt hij in minimaal 1 tv-finale terecht. Het zou me niet verbazen als hij die finale dan nog meteen wint ook.
Durrant is vele malen beter dan Bunting.
Hier zet ik direct een krat bier op :D
Gebruikers-avatar
dartty
Admin
BerichtenCOLON 716
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2014, 11:37

Re: Glen Durrant

Bericht door dartty »

Durrant, stap aub over naar de PDC. Je bent te goed voor de BDO. Wat doe je nog bij de BDO??
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Glen Durrant

Bericht door Dartsjournalist »

Ik had begrepen dat Durrant over zou stappen, tenzij hij Lakeside zou winnen. Dus lijkt mij dat hij nu overstapt :).
Twitter: @PVDarts180
elite
Lid
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 09:40

Re: Glen Durrant

Bericht door elite »

dartty schreefCOLONDurrant, stap aub over naar de PDC. Je bent te goed voor de BDO. Wat doe je nog bij de BDO??
Precies. Dat BDO-publiek was net behoorlijk onbeschoft tegen Glen. In die tent moet hij geen eens meer willen zijn. Hopelijk kan hij nu wat makkelijker overstappen nu hij die fluttroffee toch niet heeft.
Fan van: Glen Durrant
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Glen Durrant

Bericht door cookie »

Dartsjournalist schreefCOLONIk had begrepen dat Durrant over zou stappen, tenzij hij Lakeside zou winnen. Dus lijkt mij dat hij nu overstapt :).
Bij de BBC gaven ze aan dat hij niet zijn huidige leven op het spel wil zetten..

Hij is niet meer de jongste. Kan het me zomaar voorstellen.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Glen Durrant

Bericht door Dartsjournalist »

Hij heeft een sponsor in ieder geval.

Daar komt bij... Volgens mij krijgen de kwartfinalisten van Lakeside 6500 pond toch? Dat is maar 2000 hoger dan het prijzengeld voor het bereiken van de voorronde van het PDC WK. Ik ken geen twijfel dat Durrant het PDC WK gaat halen.
Twitter: @PVDarts180
elite
Lid
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 09:40

Re: Glen Durrant

Bericht door elite »

Dartsjournalist schreefCOLONHij heeft een sponsor in ieder geval.

Daar komt bij... Volgens mij krijgen de kwartfinalisten van Lakeside 6500 pond toch? Dat is maar 2000 hoger dan het prijzengeld voor het bereiken van de voorronde van het PDC WK. Ik ken geen twijfel dat Durrant het PDC WK gaat halen.
Norris is ver gekomen op het wk. Durrant zou dat absoluut ook moeten kunnen. Over zijn capaciteiten heb ik geen twijfel, de vraag is of hij echt de stap gaat zetten. Ik hoop erop.
Fan van: Glen Durrant
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Glen Durrant

Bericht door cookie »

elite schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLONHij heeft een sponsor in ieder geval.

Daar komt bij... Volgens mij krijgen de kwartfinalisten van Lakeside 6500 pond toch? Dat is maar 2000 hoger dan het prijzengeld voor het bereiken van de voorronde van het PDC WK. Ik ken geen twijfel dat Durrant het PDC WK gaat halen.
Norris is ver gekomen op het wk. Durrant zou dat absoluut ook moeten kunnen. Over zijn capaciteiten heb ik geen twijfel, de vraag is of hij echt de stap gaat zetten. Ik hoop erop.
Hij was wel echt ziek van deze nederlaag.. Met erbij dat hij nu weer de gehele ranking moet aflopen om te kwalificeren voor Lakeside. Met een sponsor zou het niet raar klinken..
Al vraag ik me af of hij de energie kan opbrengen om fulltime te darten!
Gebruikers-avatar
dartty
Admin
BerichtenCOLON 716
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2014, 11:37

Re: Glen Durrant

Bericht door dartty »

elite schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLONHij heeft een sponsor in ieder geval.

Daar komt bij... Volgens mij krijgen de kwartfinalisten van Lakeside 6500 pond toch? Dat is maar 2000 hoger dan het prijzengeld voor het bereiken van de voorronde van het PDC WK. Ik ken geen twijfel dat Durrant het PDC WK gaat halen.
Norris is ver gekomen op het wk. Durrant zou dat absoluut ook moeten kunnen. Over zijn capaciteiten heb ik geen twijfel, de vraag is of hij echt de stap gaat zetten. Ik hoop erop.
Ik kan niet beslissen over zijn privé leven maar toch hoop ik ook dat hij die overstap maakt. Liever dit jaar. Zou zonde zijn als hij het niet doet. Lakeside titel is aardig (misschien wil hij dat pakken) maar bij de PDC is er meer te halen. Durrant gaat het zeker redden bij de PDC, geen twijfel mogelijk.

Bij de PDC kan hij zijn gezin ook beter onderhouden...lol.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Glen Durrant

Bericht door Dartsjournalist »

Zou Durrant wel aanraden om dit jaar overstappen als hij het ooit wil. Door zijn eindzege op de Winmau World Masters gekwalificeerd voor de Grand Slam of Darts, wat nu een rankingtoernooi is. Heeft die in ieder geval al 2,500 binnen voor de Order of Merit.
Twitter: @PVDarts180
BUTTON_POST_REPLY