Dutch Open 2015

Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Dartmat »

DirtySanchez schreefCOLON
Dartmat schreefCOLONEn Klaassen/Meulenkamp moeten hun eerste twee potjes natuurlijk ook maar zien te winnen he :) Maar wel mooi kans dat je op de tribunebaan mag gooien als je tegen Klaassen en/of vdVoort uitkomt.

Op onze sheet is bij de koppels Berry van Peer de meest bekende naam, niemand bijzonders in de buurt dus. Al spelen wij volgens de site tegen ene Partner Partner, dat klopt niet helemaal lijkt me. :mrgreen:

Klopt idd, maar ik heb geen pantalon aan. En volgensmij Is dat dan wel verplicht toch?

dan maar voor de sheet finale in de singles voor jou! :mrgreen:
Nee dat is alleen op zondag bij het echte podium, vrijdag en zaterdag mag je gewoon een spijkerbroek aan. Maar je mag sowieso weigeren om op de tribunebaan te spelen (indien je niet zou willen, maar dat lijkt me juist een mooie ervaring), dan speel je op een normale baan.
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Speedy180 »

Spelen op een tribunebaan is zeker een hele bijzondere ervaring!! Ik heb de afgelopen 2 jaren op een tribunebaan gespeeld, vanwege wat meer ruimte voor mn electrische rolstoel en ook dit jaar zal ik mijn wedstrijd(en) weer spelen op een tribunebaan...

Een hele bijzondere ervaring met, in de meeste gevallen een bomvolle tribune achter je, wat toch NOG wat meer druk met zich meebrengt dan wanneer je je partijen zal spelen in de grote zaal, op 1 van de vele opgestelde dartsbanen...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Rat »

Mogen er wel pdc koppels mee doen dus?

Dat vind ik wel leutig hoor.
Gebruikers-avatar
DirtySanchez
Lid
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 12:48

Re: Dutch Open 2015

Bericht door DirtySanchez »

Rat schreefCOLONMogen er wel pdc koppels mee doen dus?

Dat vind ik wel leutig hoor.
Die mogen altijd meedoen, met het single toernooi kun je punten halen voor de ranglijst. En PDC gangers mogen dat niet natuurlijk.
Vallen is geen afgaan, maar het weigeren op te staan wel.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Rat »

Volgens mij zijn er wel eens duos in een later stadium uit het toernooi gekegeld.

Maar weet niet zeker meer.

Maar goed dat het kan.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Dutch Open 2015

Bericht door DeDeen »

Rat schreefCOLONVolgens mij zijn er wel eens duos in een later stadium uit het toernooi gekegeld.

Maar weet niet zeker meer.

Maar goed dat het kan.
Nee koppels niet.
Singles wel.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Dartmat »

Onze loting bij de koppels is opeens toch nog aangepast. Wij spelen nu tegen Neil Hart en Morten Paulsen. Nooit van gehoord, maar ze zijn buitenlands en zullen dus echt niet slecht zijn.

Dit heb ik wel kunnen vinden:
A former Humberside county player, Hart once held a world record in the 1980s after throwing 48 180s during a 24-hour darts marathon and has seen improvements to his game following a recent decision to wear glasses while he is playing.
We zijn dus gewaarschuwd :mrgreen:
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Dutch Open 2015

Bericht door cancellara27 »

Dartmat schreefCOLONOnze loting bij de koppels is opeens toch nog aangepast. Wij spelen nu tegen Neil Hart en Morten Paulsen. Nooit van gehoord, maar ze zijn buitenlands en zullen dus echt niet slecht zijn.

Dit heb ik wel kunnen vinden:
A former Humberside county player, Hart once held a world record in the 1980s after throwing 48 180s during a 24-hour darts marathon and has seen improvements to his game following a recent decision to wear glasses while he is playing.
We zijn dus gewaarschuwd :mrgreen:
zo te lezen hoef je alleen zijn bril maar kwijt te raken ;)
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Bram1900
Lid
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:26

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Bram1900 »

Vraagje: welk niveau moet je hebben om hier wat potje mee te draaien? Er doen zoveel mensen aan mee, dat kunnen nooit allemaal 90-gemiddeld gooiers zijn.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Dartmat »

Bram1900 schreefCOLONVraagje: welk niveau moet je hebben om hier wat potje mee te draaien? Er doen zoveel mensen aan mee, dat kunnen nooit allemaal 90-gemiddeld gooiers zijn.
Dat is ontzettend moeilijk te zeggen aangezien het e.e.a ontzettend afhankelijk is van je loting. Kom je in je eerste rondes meteen een profspeler of superleague/eredivisie speler tegen dan ben je zelfs als redelijke goede amateur normaal gesproken gauw genoeg klaar. Maar aangezien er ook recreanten en matige spelers meedoen kun je ook zomaar wat rondes verder komen. Ikzelf speel 4e divisie maar kan op een goede dag ook winnen van 3e, 2e of met wat geluk van een 1e divisiespeler. Zeker in het begin is het een ontzettend kort format, dus dat speelt ook nog eens mee.

Kortom: hoe beter je bent, hoe groter de kans is dat je met een redelijke loting wel een aantal rondes verder komt (een enorme open deur, maar wel gewoon waar). Maar omdat er zoveel diversiteit aan niveau rondloopt kun je daar weinig zinnigs over zeggen.
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Dutch Open 2015

Bericht door bullieboy »

Nog even en dan gaat het beginnen
Zaterdag moet ik werken, anders was ik dit jaar echt van de partij geweest.
Zit er aan te denken om Zondag even lekker een dagje te gaan kijken.
Heb er zin in!
Let's Play Darts!
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Schiavoni »

Ook wij zijn inmiddels onderweg vanuit het altijd gezellige Brabant !
Gebruikers-avatar
dreski
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 11:59

Re: Dutch Open 2015

Bericht door dreski »

Rat schreefCOLONMogen er wel pdc koppels mee doen dus?

Dat vind ik wel leutig hoor.
Is toch leuk? Wie weet kom je tegen Vincent van der Voort/ Arjan Moen uit.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Fred Raket »

Veel succes iedereen.
Jans-1987
Lid
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2014, 17:12

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Jans-1987 »

Kan je ergens de uitslagen volgen of een stream
Gebruikers-avatar
dreski
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 11:59

Re: Dutch Open 2015

Bericht door dreski »

RTV Drenthe zal wel eea uitzenden.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Fred Raket »

Hier wat info over uitzending http://www.rtvdrenthe.nl/darts
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Dartmat »

Koppelwedstrijd 3-0 verloren. Wij gooiden goed maar zij waren gewoon te sterk. Wel mooi onze eerste internationale wedstrijd gehad ;)
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Dutch Open 2015

Bericht door rproele »

Dartmat schreefCOLONKoppelwedstrijd 3-0 verloren. Wij gooiden goed maar hun waren gewoon te sterk. Wel mooi onze eerste internationale wedstrijd gehad ;)
Jammer, maar in ieder geval nog wel met een goed gevoel.
Beter zo dan onterecht verliezen doordat je het niet afmaakt.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Dutch Open 2015

Bericht door rproele »

Morgen als het weer het toe laat zelf ook aan de bak.
Gebruikers-avatar
dreski
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 11:59

Re: Dutch Open 2015

Bericht door dreski »

Dartmat schreefCOLONKoppelwedstrijd 3-0 verloren. Wij gooiden goed maar zij waren gewoon te sterk. Wel mooi onze eerste internationale wedstrijd gehad ;)
En dan niet vertellen tegen wie. :evil:
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Dartmat »

dreski schreefCOLON
Dartmat schreefCOLONKoppelwedstrijd 3-0 verloren. Wij gooiden goed maar zij waren gewoon te sterk. Wel mooi onze eerste internationale wedstrijd gehad ;)
En dan niet vertellen tegen wie. :evil:
Niemand bijzonders hoor, geen bekenden, een Engelsman en een Zweed. Hart en Poulsen.

Ach, morgen weer een dag.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Fred Raket »

Hoe ging/gaat het..?
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Dartmat »

Doelstelling behaald: een wedstrijdje winnen! Dus mijn toernooi was om iets over twaalf al geslaagd. Omdat mijn tegenstander vervolgens niet kwam opdagen heb ik zelfs officieel ook de derde ronde bereikt. Die verloor ik helaas wel met 3-0. Was wel geflatteerd want ik stond iedere leg eerder op een dubbel, maar die wilde helaas niet vallen. Had wel de kans dus maar kon om het verlieverlies niet heel rouwig zijn. Nu was ik uiteindelijk pas om kwart voor vier klaar en ik was het wachten en opletten of ik al moest melden/gooien wel beu aangezien er nog zoveel goede en leuke wedstrijden te zien waren.

Al met al een zeer geslaagde dag met die overwinning op zak. Volgend jaar weer een stapje verder en voor de twee overwinningen.
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Dutch Open 2015

Bericht door Speedy180 »

Ook ik ben (inmiddels alweer een uurtje of 4) terug van een leuke dag op het Dutch Open.

In de 2e ronde (had 1e ronde een bye) moest ik tegen een eredivisiespeler...
Ik kwam op 1-0 voor... Had kansen genoeg om 2-0 te maken, maar kon m'n dubbel niet gooien en het werd dan ook 1-1.
Dit heeft me wel ff pijn gedaan en mijn tegenstander kreeg hier ineens meer energie van, leek het wel...
Hij begon iets makkelijker zijn punten te gooien, en ik zakte nog verder af... Kon bijna niet, want het nivo was van beide kanten niet om aan te gluren, maar goed, dat terzijde. Mijn tegenstander heeft zijn partij terecht gewonnen en daarmee kon ik hem dan ook alleen maar feliciteren...

Uiteindelijk de partij met 3-1 verloren en na nog een mooie 'afterparty' met behoorlijk gemixte gevoelens huiswaarts gegaan...

Morgen nog even naar Assen om de slotfase van het toernooi vanaf de zijlijn te bekijken en een interviewtje te doen met Dartsnieuws.com en dan zit het evenement waar ik (en met mij vele anderen) zo lang naar uitgekeken hebben, er al weer op en moeten we weer een jaar wachten!
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
BUTTON_POST_REPLY