Petitie Dartfreakz op Facebook

Media artikelen over de dartsport
Calimero
Lid
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:01

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door Calimero »

RTL7Updates schreefCOLONHet blijft toch opmerkelijk hoe jullie over het darts en de uitzendingen denken.

Het volgende:
1. RTL 7 heeft voor de komende jaren nog steeds de uitzendrechten in handen van Europa League
(https://rtl7updates.wordpress.com/2014/ ... bij-rtl-7/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;)
2. Het voetbal trekt nog steeds meer kijkers dan het voetbal, dus voetbal heeft voorrang tov het darts!
3. Voetbal International wordt waarschijnlijk omgedoopt tot Voetbal Insite, er wordt nog een online platform voor ontwikkeld.
4. Jullie mogen van geluk spreken dat RTL 7 de Premier League live wil uitzenden, want er werd over nagedacht om de uitzendrechten voor het darts niet eens te verlengen! Alleen de wedstrijden van het WK werden goed bekeken. De overige toernooien helaas niet zo goed. Er zit enigszins stijging in het aantal kijkers bij de LIVE uitzendingen van de Premier League, ruim 400.000 kijkers!
(https://rtl7updates.wordpress.com/kijkc ... ague-2015/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;)
Allereerst bedankt voor je reactie, het toont wel wat moed om te reageren op een forum als zender. Het is mooi dat er darts op tv is, echter zijn wij hier op het forum diehards die liefst elk toernooi live op tv zien. Maar we mogen ook blij zijn dat er darten op de NL tv is.

We weten allemaal nog wel de SBS6 periode en de jaren zonder darts...


nog een korte vraag,



Darts iedere week op tv blijkt dus niet haalbaar, maar kunnen we jullie via reclames op de stream niet een goed alternatief bieden? Dekt dat voor jullie de kosten?
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door DeDeen »

Calimero schreefCOLON
RTL7Updates schreefCOLONHet blijft toch opmerkelijk hoe jullie over het darts en de uitzendingen denken.

Het volgende:
1. RTL 7 heeft voor de komende jaren nog steeds de uitzendrechten in handen van Europa League
(https://rtl7updates.wordpress.com/2014/ ... bij-rtl-7/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;)
2. Het voetbal trekt nog steeds meer kijkers dan het voetbal, dus voetbal heeft voorrang tov het darts!
3. Voetbal International wordt waarschijnlijk omgedoopt tot Voetbal Insite, er wordt nog een online platform voor ontwikkeld.
4. Jullie mogen van geluk spreken dat RTL 7 de Premier League live wil uitzenden, want er werd over nagedacht om de uitzendrechten voor het darts niet eens te verlengen! Alleen de wedstrijden van het WK werden goed bekeken. De overige toernooien helaas niet zo goed. Er zit enigszins stijging in het aantal kijkers bij de LIVE uitzendingen van de Premier League, ruim 400.000 kijkers!
(https://rtl7updates.wordpress.com/kijkc ... ague-2015/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;)
Allereerst bedankt voor je reactie, het toont wel wat moed om te reageren op een forum als zender. Het is mooi dat er darts op tv is, echter zijn wij hier op het forum diehards die liefst elk toernooi live op tv zien. Maar we mogen ook blij zijn dat er darten op de NL tv is.

We weten allemaal nog wel de SBS6 periode en de jaren zonder darts...


nog een korte vraag,



Darts iedere week op tv blijkt dus niet haalbaar, maar kunnen we jullie via reclames op de stream niet een goed alternatief bieden? Dekt dat voor jullie de kosten?
Degene die reageert en die die site beheert is niet van RTL7. Dat is slechts iemand die de nieuwtjes verzamelt.
Calimero
Lid
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:01

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door Calimero »

Dan hoop ik dat Mastercaller de vraag wil beantwoorden
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door ratm »

Rat schreefCOLONVolgens mij hebben we nog nooit zoveel darts op TV gezien als nu.
Haha, dat klopt! Zo bezien zeuren we over niks. Het is nog altijd veeel beter dan de SBS jaren.
Toch ben ik het wel met Lookout eens dat betalen voor een stream gewoon niet werkt. Iig ik ga het niet betalen voor iets dat ergens anders gratis is. (snap die mensen die in Nederland water uit een fles kopen ook niet)
Gebruikers-avatar
MasterCaller
Lid
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 20:49

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door MasterCaller »

Hoe vervelend het ook is voor sommige diehards, er zijn een aantal vaste waarden die bij nagenoeg iedere commerciële zender gelden;
Het programma dat de meeste kijkers trekt heeft voorrang, dus zullen VI en de Europa League voorrang krijgen op darts. Dit geldt ook voor project evenementen zoals bijvoorbeeld Tour du Jour of grote sportevenementen die eenmalig worden aangekocht. Dit is waarschijnlijk niet wat jullie willen horen, maar dit zal m.i. ook niet veranderen.

Volgens mij is er meer darts live op TV dan ooit tevoren dus ik denk dat RTL7 zijn uiterste best doet om de sport te promoten, maar we moeten niet vergeten dat buiten het WK de kijkcijfers lang niet altijd fantastisch zijn. Zeker de toernooien die meer relatief onbekende namen hebben moeten het doen met lagere cijfers.

De stream die RTL7 beschikbaar stelt kost simpelweg gewoon veel geld, personeel, bandbreedte en de ontwikkeling van een platform is nu eenmaal niet gratis. Dit is niet terug te verdienen met reclame inkomsten op deze stream. Er kijken simpelweg te weinig mensen naar, ook in de jaren dat deze kosteloos te bekijken was. Om de stream toch betaalbaar te houden is gekozen om voor deze service een bijdrage te vragen. Persoonlijk denk ik dat vier euro voor 30 dagen een redelijk bedrag is, maar ik kan uiteraard niet in ieders portemonnee kijken. Een vaak gehoord probleem is dat de stream niet werkt, uiteindelijk blijkt dit vaak te liggen aan instellingen van mensen thuis of de snelheid van hun internet verbinding. Aan dat soort problemen kunnen wij ook niet veel doen. Met de huidige techniek die RTLXL gebruikt is het nog niet mogelijk om live te streamen via tablet of mobiel, zo ver ik begrepen heb ligt dit met name aan het feit dat RTL alleen de rechten heeft voor Nederland en er derhalve geo-blocking moet worden toegepast. Ik ben absoluut niet technisch dus vergeef me als dit niet duidelijk is.

Het staat een ieder natuurlijk brij om alternatieven te zoeken, maar je kunt het RTl niet kwalijk nemen dat zij voor een bepaalde vorm kiezen. Het is overigens wel een groot probleem aan het worden voor alle broadcasters die live sport willen maken om er een verdienmodel aan te hangen nu er zo veel 'illegale' stream mogelijkheden zijn. Simpel gezegd zal een ieder die een sportevenement in beeld brengt hier geen geld op willen verliezen, uit reclame is momenteel nog niet genoeg te verdienen dus zal het deels moeten worden betaald door de kijkers. Als die niet bereid zijn te betalen dan zullen de broadcasters het ook niet meer in beeld brengen en is het dus helemaal niet meer te zien. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor darts, maar ook boor vele andere sporten. Het is een probleem waar de knappe koppen zich voorlopig over buigen, maar het probleem wordt wel steeds groter.

Ik wil nog wel benadrukken dat bovenstaande mijn mening is en niet die van RTL. Wat mij betreft mag iedereen best kritiek hebben, maar het mag soms ook wel een beetje positiever. Ik denk dat er veel is gewonnen in de afgelopen jaren. Bijna ieder TV toernooi is te zien via één van de RTL7 platforms, vaak live maar anders in de vorm van een samenvatting en dat is in andere jaren toch echt wel anders geweest. Niemand kan in de toekomst kijken, maar als de Nederlanders goed blijven presteren en de kijkcijfers goed blijven zie ik een mooie toekomst voor darten op de Nederlandse TV.

Veel kijkplezier,
Jacques Nieuwlaat
Imagination is more important then knowledge
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door DeDeen »

Ik denk dat we bovenal blij mogen zijn dat RTL het, in lijn met de professionalisering van het darts, ook daadwerkelijk als professionele sport brengt. Niet meer dat infantiele gedoe met rare tekeningen en belspelletjes over de lengte van de leuter van Roland Scholten.
Uiteindelijk moeten er keuzes gemaakt worden en dan gelden gewoon de getallen. Volkomen logisch.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door Fred Raket »

Ik snap de ophef helemaal niet. Ik ben blij met het darts wat we te zien krijgen, het kan altijd meer :D Ik begrijp ook dat RTL7 voetbal en de tour verkiest boven darts, misschien dan darten op RTL8 uitzenden ? Maar om een betaalde stream aan te bieden terwijl die niet goed werkt.....
tegenwoordig is ieders internetsnelheid hoog genoeg om een stream te kunnen zien ;) En al jaren gebruiken mensen niet alleen Internetexplorer maar Firefox, Safari(Aplle) en Google Chrome op hun pc/laptop
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door DeDeen »

Het probleem is vooral dat het een Silverlight stream is. En dat loopt op haar eind. In Chrome moet je bijvoorbeeld al kunstgrepen uithalen het te laten werken...
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door Fred Raket »

DeDeen schreefCOLONHet probleem is vooral dat het een Silverlight stream is. En dat loopt op haar eind. In Chrome moet je bijvoorbeeld al kunstgrepen uithalen het te laten werken...
Klopt, dus werkt de stream na de juiste instellingen alleen op nieuwste Iex versie en Silverlight. draait je PC op Ubuntu of ... kun je de stream niet werkend krijgen en via andere browsers als Iex krijg je het ook niet werkend. soms heb je geluk dat je instelling van Silverlight blijft staan, ook dan lukt het niet altijd. een hele rompslomp dus om een betaalde stream te kijken. veel pc gebruikers zijn niet zo technisch of durven geen instellingen te wijzigen.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door DeDeen »

Fred Raket schreefCOLON
DeDeen schreefCOLONHet probleem is vooral dat het een Silverlight stream is. En dat loopt op haar eind. In Chrome moet je bijvoorbeeld al kunstgrepen uithalen het te laten werken...
Klopt, dus werkt de stream na de juiste instellingen alleen op nieuwste Iex versie en Silverlight. draait je PC op Ubuntu of ... kun je de stream niet werkend krijgen en via andere browsers als Iex krijg je het ook niet werkend. soms heb je geluk dat je instelling van Silverlight blijft staan, ook dan lukt het niet altijd. een hele rompslomp dus om een betaalde stream te kijken. veel pc gebruikers zijn niet zo technisch of durven geen instellingen te wijzigen.
Klopt, maar de stream an sich werkt. Dus daar heeft Sjaak gelijk in...
Calimero
Lid
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:01

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door Calimero »

Bedankt voor je reactie Mastercaller.

zoals het nu staat, betalen er genoeg mensen om de stream in deze vorm in stand te houden?
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door Dartsjournalist »

Fred Raket schreefCOLONIk snap de ophef helemaal niet. Ik ben blij met het darts wat we te zien krijgen, het kan altijd meer :D Ik begrijp ook dat RTL7 voetbal en de tour verkiest boven darts, misschien dan darten op RTL8 uitzenden ? Maar om een betaalde stream aan te bieden terwijl die niet goed werkt.....
tegenwoordig is ieders internetsnelheid hoog genoeg om een stream te kunnen zien ;) En al jaren gebruiken mensen niet alleen Internetexplorer maar Firefox, Safari(Aplle) en Google Chrome op hun pc/laptop
Doe maar niet (als je algemeen bedoelde en niet alleen Premier League), dan kan ik geen CSI meer kijken. :P

Ik vraag me toch echt af of de opbrengsten van de RTL XL abonnementen (het gedeelte dat gebruikt wordt voor darts), hoger ligt dan wanneer je reclameblokken zou doen. Als mensen weten dat die stream gratis is, komen ze vanzelf weer terug en dan gaat het aantal kijkers ook weer omhoog.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
MasterCaller
Lid
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 20:49

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door MasterCaller »

Fred Raket schreefCOLONIk snap de ophef helemaal niet. Ik ben blij met het darts wat we te zien krijgen, het kan altijd meer :D Ik begrijp ook dat RTL7 voetbal en de tour verkiest boven darts, misschien dan darten op RTL8 uitzenden ? Maar om een betaalde stream aan te bieden terwijl die niet goed werkt.....
tegenwoordig is ieders internetsnelheid hoog genoeg om een stream te kunnen zien ;) En al jaren gebruiken mensen niet alleen Internetexplorer maar Firefox, Safari(Aplle) en Google Chrome op hun pc/laptop
Op RTL8 uitzenden is geen optie, alle zenders van RTL werken onafhankelijk van elkaar.
Imagination is more important then knowledge
Gebruikers-avatar
MasterCaller
Lid
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 20:49

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door MasterCaller »

Dartsjournalist schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONIk snap de ophef helemaal niet. Ik ben blij met het darts wat we te zien krijgen, het kan altijd meer :D Ik begrijp ook dat RTL7 voetbal en de tour verkiest boven darts, misschien dan darten op RTL8 uitzenden ? Maar om een betaalde stream aan te bieden terwijl die niet goed werkt.....
tegenwoordig is ieders internetsnelheid hoog genoeg om een stream te kunnen zien ;) En al jaren gebruiken mensen niet alleen Internetexplorer maar Firefox, Safari(Aplle) en Google Chrome op hun pc/laptop
Doe maar niet (als je algemeen bedoelde en niet alleen Premier League), dan kan ik geen CSI meer kijken. :P

Ik vraag me toch echt af of de opbrengsten van de RTL XL abonnementen (het gedeelte dat gebruikt wordt voor darts), hoger ligt dan wanneer je reclameblokken zou doen. Als mensen weten dat die stream gratis is, komen ze vanzelf weer terug en dan gaat het aantal kijkers ook weer omhoog.
Ja, je kunt het blijven denken, toch is het niet zo. Misschien heb je een verkeerd beeld over het aantal kijkers toen de stream gratis werd aangeboden en wat daar dan aan reclame op is te verdienen
Imagination is more important then knowledge
Calimero
Lid
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:01

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door Calimero »

Dartsjournalist schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONIk snap de ophef helemaal niet. Ik ben blij met het darts wat we te zien krijgen, het kan altijd meer :D Ik begrijp ook dat RTL7 voetbal en de tour verkiest boven darts, misschien dan darten op RTL8 uitzenden ? Maar om een betaalde stream aan te bieden terwijl die niet goed werkt.....
tegenwoordig is ieders internetsnelheid hoog genoeg om een stream te kunnen zien ;) En al jaren gebruiken mensen niet alleen Internetexplorer maar Firefox, Safari(Aplle) en Google Chrome op hun pc/laptop
Doe maar niet (als je algemeen bedoelde en niet alleen Premier League), dan kan ik geen CSI meer kijken. :P

Ik vraag me toch echt af of de opbrengsten van de RTL XL abonnementen (het gedeelte dat gebruikt wordt voor darts), hoger ligt dan wanneer je reclameblokken zou doen. Als mensen weten dat die stream gratis is, komen ze vanzelf weer terug en dan gaat het aantal kijkers ook weer omhoog.

Beter lezen
MasterCaller schreefCOLONDe stream die RTL7 beschikbaar stelt kost simpelweg gewoon veel geld, personeel, bandbreedte en de ontwikkeling van een platform is nu eenmaal niet gratis. Dit is niet terug te verdienen met reclame inkomsten op deze stream. Er kijken simpelweg te weinig mensen naar, ook in de jaren dat deze kosteloos te bekijken was. Om de stream toch betaalbaar te houden is gekozen om voor deze service een bijdrage te vragen.
Gebruikers-avatar
MasterCaller
Lid
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 20:49

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door MasterCaller »

Calimero schreefCOLONBedankt voor je reactie Mastercaller.

zoals het nu staat, betalen er genoeg mensen om de stream in deze vorm in stand te houden?
De tijd zal het leren, ik heb geen idee
Imagination is more important then knowledge
Tristan
Lid
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 20:48

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door Tristan »

Wat een gezever van sommige mensen hier. 4 euro per maand is mijn opziens helemaal acceptabel. RTL7 behandelt het darts super. Je merkt in alles dat darts weer helemaal in opkomst is.

Ga zo door.
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door Nadyse »

Tuurlijk zijn er kosten aan verbonden om de beelden online te zetten etc etc....maar waarom draaien al die illegale site's dan al jaren op donaties...Het zal dus niet om bedragen gaan die in de duizenden euro's lopen.
De rechten heeft RTL toch al gekocht. Want ze zenden het wel laat in de avond uit. Die kosten ben je toch al kwijt. Knal dan de live beelden ook gratis door.
Toch blijf ik erbij dat ik het vreemd vind dat als er GEEN voetbal is het darts WEL wordt uitgezonden en als er WEL voetbal is GEEN darts gratis online wordt uitgezonden. Trap daar je reclameblokken in je hebt inkomsten.
Maar als er dus GEEN voetbal is dan kan het opeens WEL worden uitgezonden op tv :?:
Zoiezo kijk ik naar darts, als het op op RTL7 is kijk ik het daar, is het op SBS dan kijk ik het daar is het alleen via internet dan kijk ik het daar.

Maar ik ga er niet extra voor betalen. Niet via internet niet via een FOX betaal-model.
Ik ben van mening dat ik genoeg betaal aan Ziggo voor mijn ontelbare zenders, waarvan ik er maar een handvol bekijk.
Met de huidige techniek zoals : on-demand, en alle apps op je tv moet het toch mogelijk zijn daar een app aan vast te knopen om sport/darts te kijken wat verweven zit in je abb, en dan kunnen er zeker 100 kanalen verdwijnen in mijn Ziggo pakket.
Hoppa
Tristan
Lid
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 20:48

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door Tristan »

Nadyse schreefCOLONTuurlijk zijn er kosten aan verbonden om de beelden online te zetten etc etc....maar waarom draaien al die illegale site's dan al jaren op donaties...Het zal dus niet om bedragen gaan die in de duizenden euro's lopen.
De rechten heeft RTL toch al gekocht. Want ze zenden het wel laat in de avond uit. Die kosten ben je toch al kwijt. Knal dan de live beelden ook gratis door.
Toch blijf ik erbij dat ik het vreemd vind dat als er GEEN voetbal is het darts WEL wordt uitgezonden en als er WEL voetbal is GEEN darts gratis online wordt uitgezonden. Trap daar je reclameblokken in je hebt inkomsten.
Maar als er dus GEEN voetbal is dan kan het opeens WEL worden uitgezonden op tv :?:
Zoiezo kijk ik naar darts, als het op op RTL7 is kijk ik het daar, is het op SBS dan kijk ik het daar is het alleen via internet dan kijk ik het daar.

Maar ik ga er niet extra voor betalen. Niet via internet niet via een FOX betaal-model.
Ik ben van mening dat ik genoeg betaal aan Ziggo voor mijn ontelbare zenders, waarvan ik er maar een handvol bekijk.
Met de huidige techniek zoals : on-demand, en alle apps op je tv moet het toch mogelijk zijn daar een app aan vast te knopen om sport/darts te kijken wat verweven zit in je abb, en dan kunnen er zeker 100 kanalen verdwijnen in mijn Ziggo pakket.
Je snapt dat die illegale sites de pdc niet betalen? en geen geo-blocking ed hoeven te doen................. :shock: :?
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door DeDeen »

Tristan schreefCOLON
Je snapt dat die illegale sites de pdc niet betalen? en geen geo-blocking ed hoeven te doen................. :shock: :?
Die rechten zijn al gekocht, lijkt me geen argument.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door ratm »

Ik snap helemaal dat voetbal voor gaat en ik snap helemaal dat er geld verdient moet worden. Maar of de prijs hoog is en of het terecht is doet niet ter zaken, er is gewoon geen enkele reden om te betalen voor iets dat je ergens anders gratis kunt krijgen. So simpel is het.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door DeDeen »

ratm schreefCOLONIk snap helemaal dat voetbal voor gaat en ik snap helemaal dat er geld verdient moet worden. Maar of de prijs hoog is en of het terecht is doet niet ter zaken, er is gewoon geen enkele reden om te betalen voor iets dat je ergens anders gratis kunt krijgen. So simpel is het.
Ook dit is een slecht argument. Waarom zou je betalen voor je artikelen in de supermarkt, als je ze ook in je zak kunt steken en de winkel uit kunt lopen.
Of waarom zou je films en muziek kopen, als het je elders gratis kunt downloaden?
Of betalen voor de trein als je toch niet gecontroleerd wordt?
Tristan
Lid
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 20:48

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door Tristan »

DeDeen schreefCOLON
Tristan schreefCOLON
Je snapt dat die illegale sites de pdc niet betalen? en geen geo-blocking ed hoeven te doen................. :shock: :?
Die rechten zijn al gekocht, lijkt me geen argument.
Het zijn geen verzonken kosten hoor. Dat geld willen ze terugverdienen.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door Dartmat »

DeDeen schreefCOLON
ratm schreefCOLONIk snap helemaal dat voetbal voor gaat en ik snap helemaal dat er geld verdient moet worden. Maar of de prijs hoog is en of het terecht is doet niet ter zaken, er is gewoon geen enkele reden om te betalen voor iets dat je ergens anders gratis kunt krijgen. So simpel is het.
Ook dit is een slecht argument. Waarom zou je betalen voor je artikelen in de supermarkt, als je ze ook in je zak kunt steken en de winkel uit kunt lopen.
Of waarom zou je films en muziek kopen, als het je elders gratis kunt downloaden?
Of betalen voor de trein als je toch niet gecontroleerd wordt?
Maar dat is op zijn beurt dan weer een slechte vergelijking omdat jouw voorbeelden strafbaar zijn en een stream op Internet opzoeken en kijken niet. Dat lijkt me een behoorlijk drempelverschil.

Los van dat alles vind ik ook zeker niet dat er te weinig darts op rtl is en ze doen het stukken beter dan sbs het deed. Daarom was ik het al oneens met die petitie, maar dat heb ik al eerder gezegd. Vooral zo doorgaan dus en voor die paar avonden PL die dan niet uitgezonden worden zoek ik wel een streampje als ik het per se wil zien.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Petitie Dartfreakz op Facebook

Bericht door DeDeen »

Dartmat schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
ratm schreefCOLONIk snap helemaal dat voetbal voor gaat en ik snap helemaal dat er geld verdient moet worden. Maar of de prijs hoog is en of het terecht is doet niet ter zaken, er is gewoon geen enkele reden om te betalen voor iets dat je ergens anders gratis kunt krijgen. So simpel is het.
Ook dit is een slecht argument. Waarom zou je betalen voor je artikelen in de supermarkt, als je ze ook in je zak kunt steken en de winkel uit kunt lopen.
Of waarom zou je films en muziek kopen, als het je elders gratis kunt downloaden?
Of betalen voor de trein als je toch niet gecontroleerd wordt?
Maar dat is op zijn beurt dan weer een slechte vergelijking omdat jouw voorbeelden strafbaar zijn en een stream op Internet opzoeken en kijken niet. Dat lijkt me een behoorlijk drempelverschil.

Los van dat alles vind ik ook zeker niet dat er te weinig darts op rtl is en ze doen het stukken beter dan sbs het deed. Daarom was ik het al oneens met die petitie, maar dat heb ik al eerder gezegd. Vooral zo doorgaan dus en voor die paar avonden PL die dan niet uitgezonden worden zoek ik wel een streampje als ik het per se wil zien.
Een stream opzoeken en kijken is hetzelfde als muziek en films downloaden...
BUTTON_POST_REPLY