Blessures

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Blessures

Bericht door Fred Raket »

Bespreek hier welke kwaaltjes je momenteel ondervind
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Blessures

Bericht door Fred Raket »

Ik heb helaas reuma rechts waar ik mee gooi.
Men dacht eerst aan een peesontsteking en slijmbeurs, maar helaas niet, het hield maar aan en er is verder onderzoek gedaan.
Na een periode van darteritus dacht ik weer actief competitie te kunnen gooien maar dat gaat niet. af en toe een toernooi op 4000mg paracetamol red ik nog wel.

Maar ik blijf zvm trainen, darten is voor mij een 2e natuur net als fietsen ;)
Gebruikers-avatar
Jippie
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 19:26

Re: Blessures

Bericht door Jippie »

Hoe oud ben je Fred?
Het valt me op dat de top darters toch wel al wat ouder zijn, op z'n minst lang door kunnen gaan op hoog niveau.

Is een andere manier van gooien de oplossing? Zachter en meer met een boogje? Of misschien jezelf links aanleren?
Jippie, raak!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Blessures

Bericht door Fred Raket »

Jippie schreefCOLONHoe oud ben je Fred?
Het valt me op dat de top darters toch wel al wat ouder zijn, op z'n minst lang door kunnen gaan op hoog niveau.

Is een andere manier van gooien de oplossing? Zachter en meer met een boogje? Of misschien jezelf links aanleren?
Ik ben 43, maar heb ook veel aan krachttraining gedaan.

Volgens artsen is het erfelijk
Rookie
Lid
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:39

Re: Blessures

Bericht door Rookie »

Ik heb al 4 weken last van mijn pols, als ik begin te gooien. Na een aantal worpen is het weer goed, best wel apart.
eikie
Lid
BerichtenCOLON 490
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 22:05

Re: Blessures

Bericht door eikie »

Ik heb al sinds 2010 last van kniepijn in mijn standbeen wat het laatste half jaar sterk is toegenomen. Ik kan nu met moeite een best of 5 volmaken. Heb al 3 maanden fysiotherapie gehad zonder resultaat. Aanstaande vrijdag kan ik naar de orthopedisch chirurg. Ben benieuwd wat de volgende aktie gaat worden.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Blessures

Bericht door Lookout »

Heb de afgelopen 5 maanden 2x kuitblessure,2x Hamstringblessure,Gekneusde ribben rechts,scheurtje in het bot in de linker rib,enkelblessure,2x bovenbeen blessure,Shin splint,peesontsteking opgelopen...jullie kunnen dus nog even ;)
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Blessures

Bericht door bullieboy »

Lookout schreefCOLONHeb de afgelopen 5 maanden 2x kuitblessure,2x Hamstringblessure,Gekneusde ribben rechts,scheurtje in het bot in de linker rib,enkelblessure,2x bovenbeen blessure,Shin splint,peesontsteking opgelopen...jullie kunnen dus nog even ;)
Vind je het heel erg als ik hier voor pas
Heb gen zin dat rijtje blessures op te lopen
Moet er niet aan denken
Maar dat zijn geen dart blessures, het lijken mij meer vechtsport gerelateerde blessures.
Let's Play Darts!
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Blessures

Bericht door Lookout »

Deze blessures heb ik opgelopen tijdens trainingen van Taekwondo.
Regelmatig zijn de trainingen zo zwaar dat ik na de training niet eens meer een dartpijl vast kan houden.
En al die blessureleed is echt een belemmering met name als je graag dart.
180's '16 79x
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Ehm, daar kan ik mij iets bij voorstellen. Maar dan zou ik toch echt de overweging maken om te stoppen met Taekwondo of dat op een ander niveau te doen.

Ik ben zelf gevoelig voor RSI achtige klachten. Ik moet dan ook niet te lang achter elkaar alleen thuis trainen.
Zeker niet omdat ik dan door makkelijk overstrekken ook last krijg van mijn knie en heup.
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Blessures

Bericht door bullieboy »

Lookout schreefCOLONDeze blessures heb ik opgelopen tijdens trainingen van Taekwondo.
Regelmatig zijn de trainingen zo zwaar dat ik na de training niet eens meer een dartpijl vast kan houden. En al die blessureleed is echt een belemmering met name als je graag dart.
Dat geloof ik maar al te graag ja
Niet fijn als je met pijntjes moet spelen
Let's Play Darts!
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re:

Bericht door Lookout »

Henk schreefCOLONEhm, daar kan ik mij iets bij voorstellen. Maar dan zou ik toch echt de overweging maken om te stoppen met Taekwondo of dat op een ander niveau te doen.

Ik ben zelf gevoelig voor RSI achtige klachten. Ik moet dan ook niet te lang achter elkaar alleen thuis trainen.
Zeker niet omdat ik dan door makkelijk overstrekken ook last krijg van mijn knie en heup.
Ja man ik kan nu alweer 3 weken niets doen wegens irritatie van me scheenbenen.
Loop alweer 2 weken mank :x

Vervelend om klachten als RSI te hebben,me vrouwtje heeft het ook lichtelijk in de knieen,dat is inderdaad geen pretje.
Zei houdt het vaak nog geen 3 legs vol.
180's '16 79x
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Blessures

Bericht door Henk »

Competitie speel ik vaak met een band om mijn knie; werkt prima!
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Blessures

Bericht door Lookout »

Henk schreefCOLONCompetitie speel ik vaak met een band om mijn knie; werkt prima!
Knieband moet je niet te lang om houden,in ieder geval niet als je langdurig stil zit,maar tijdens wedstrijden uiteraard wel zolang je in beweging blijft.
Goed alternatief voor de knieën (in beweging),gebruik ze zelf ook.
180's '16 79x
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Blessures

Bericht door Kos »

Sinds ik bij de senioren voetbal gaat het goed... al 4 x enkelbanden en 1x kruisbanden afgescheurd. En maar blijven voetballen haha in de jeugd nooit ergens last van gehad maar ja toen trainde ik ook 3x per week en nu helemaal niet meer. Nu gaat het voornamelijk om de 3e helft.

Echt dartblessures niet gehad. Wel een narige gevoel in me elleboog, even een dagje rusthouden en dan is het weer over
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Blessures

Bericht door Henk »

Dan zou ik toch eens iets rustiger naar de bar lopen ;)
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Blessures

Bericht door cancellara27 »

Kos schreefCOLONSinds ik bij de senioren voetbal gaat het goed... al 4 x enkelbanden en 1x kruisbanden afgescheurd. En maar blijven voetballen haha in de jeugd nooit ergens last van gehad maar ja toen trainde ik ook 3x per week en nu helemaal niet meer. Nu gaat het voornamelijk om de 3e helft.

Echt dartblessures niet gehad. Wel een narige gevoel in me elleboog, even een dagje rusthouden en dan is het weer over
Misschien moet je dan juist eens gaan trainen :P je lichaam heeft blijkbaar moeite met maar 1 zware inspanning in de week.

Meer over mij:
dat laatste heb ik ook regelmatig. Of zere pols of schouder. Heb laatst twee weken niet kunnen darten door een zere schouder. Dan moet je jezelf inhouden omdat je anders het alleen maar verder stuk gaat gooien.
inmiddels nergens meer last van (even afkloppen)
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Blessures

Bericht door bullieboy »

cancellara27 schreefCOLONMeer over mij:
dat laatste heb ik ook regelmatig. Of zere pols of schouder. Heb laatst twee weken niet kunnen darten door een zere schouder. Dan moet je jezelf inhouden omdat je anders het alleen maar verder stuk gaat gooien.
inmiddels nergens meer last van (even afkloppen)
Dat laatste heb ik ook eens gehad, ik kan je vertellen dat het heel moeilijk was om me in te houden. Ik gooi zo graag. Anyway heb het volgehouden paar dagen rust en ik kon godzijdank weer voluit gaan.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Blessures

Bericht door Fred Raket »

Lookout schreefCOLONDeze blessures heb ik opgelopen tijdens trainingen van Taekwondo.
Regelmatig zijn de trainingen zo zwaar dat ik na de training niet eens meer een dartpijl vast kan houden.
En al die blessureleed is echt een belemmering met name als je graag dart.

Ik heb in het kickboksen en Ji Do Kwan weinig blessureleed opgelopen. en lichte kneuzing of voet verdraait meer niet.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Blessures

Bericht door Lookout »

cancellara27 schreefCOLON
Kos schreefCOLONSinds ik bij de senioren voetbal gaat het goed... al 4 x enkelbanden en 1x kruisbanden afgescheurd. En maar blijven voetballen haha in de jeugd nooit ergens last van gehad maar ja toen trainde ik ook 3x per week en nu helemaal niet meer. Nu gaat het voornamelijk om de 3e helft.

Echt dartblessures niet gehad. Wel een narige gevoel in me elleboog, even een dagje rusthouden en dan is het weer over
Misschien moet je dan juist eens gaan trainen :P je lichaam heeft blijkbaar moeite met maar 1 zware inspanning in de week.

In mijn jeugd veel gesport voetbal,judo,karate,turnen nergens last van gehad...daarna 13 jaar stilgezeten,nergens last van gehad :lol:
Sinds een jaar 2x in de week Taekwondo overal last van :cry:
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Blessures

Bericht door cancellara27 »

Altijd vervelend
ik ben pas net 20 dus ik hoop dat mijn lichaam me voorlopig nog niet in de steek laat :)
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Blessures

Bericht door Kos »

Haha ja best raar en eigenlijk ook weer logisch. Speelde in de jeugd tweede en derde divisie, vaak tegen bvo's. Dus niveau was hoog en nooit ergens last van. En nu 5e klasse (ena laagste wat er is volgens mij) je zou dan denken minder inspanningen te moeten leveren en rustiger aan te doen. Dat is is ook zo en toch gewoon steeds iets mankeren haha
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Blessures

Bericht door Lookout »

Kos schreefCOLONHaha ja best raar en eigenlijk ook weer logisch. Speelde in de jeugd tweede en derde divisie, vaak tegen bvo's. Dus niveau was hoog en nooit ergens last van. En nu 5e klasse (ena laagste wat er is volgens mij) je zou dan denken minder inspanningen te moeten leveren en rustiger aan te doen. Dat is is ook zo en toch gewoon steeds iets mankeren haha
Je lichaam gaat sneller achteruit dan dat de meeste denken.
28 jaar is ieders top,daarna wordt het alleen maar slechter. :cry:
180's '16 79x
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Blessures

Bericht door Kos »

Nuhaha ben 24 dus dat wordt dus nog steeds ergerder haha
Gebruikers-avatar
Limbodart
Lid
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 10:59

Re: Blessures

Bericht door Limbodart »

Henk schreefCOLONDan zou ik toch eens iets rustiger naar de bar lopen ;)
Dit vind ik nu een geniale opmerking! Lekker ad hoc

+1
Ik ben niet lui, wel extreem goed in niets doen! :lol:

Winnen is niet belangrijk, wel het enige dat telt. 8-)

My Life My Way!!! :twisted:

3th PLACE MEN'S BDO/WDF Open Luxembourg 2014
BUTTON_POST_REPLY