Trainen cq Voorbereiden

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Wat doe je dat in dat herstelmoment? Met een beetje pech bestaat dat uit schrijven en moet je daarna gelijk weer aan de bak. (erg reëel bij de poulefase in de toernooitjes die ik gooi.).

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Manier van trainen

Bericht door Schiavoni »

kosmetdesnor schreefCOLONTactics heeft mij heel veel geholpen om hogere finishes uit te gooien. Je leert bij tactics namelijk groeperen, switchen en triples te raken.

Voor concentratie... tja zolang je nog geen prof darter bent heeft het geen zin om 3 uur achter elkaar te kunnen gooien. Kan je beter trainen op 20 min volle focus, daarna hetstel moment en weer 20 min volle focus. Vooral als je toernooien gooit. Een partij op ons niveau duurt meestal toch niet langer dan 20 minuten.
Hier ben ik het niet mee eens. Met 3 uur geconcentreerd gooien, bereik je in mijn ogen meer mee dan slechts 1 uur geconcentreerd gooien. Dat je wel of geen prof bent, heeft hier niks mee te maken.
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Manier van trainen

Bericht door Swedish Chef »

Schiavoni schreefCOLON
kosmetdesnor schreefCOLONTactics heeft mij heel veel geholpen om hogere finishes uit te gooien. Je leert bij tactics namelijk groeperen, switchen en triples te raken.

Voor concentratie... tja zolang je nog geen prof darter bent heeft het geen zin om 3 uur achter elkaar te kunnen gooien. Kan je beter trainen op 20 min volle focus, daarna hetstel moment en weer 20 min volle focus. Vooral als je toernooien gooit. Een partij op ons niveau duurt meestal toch niet langer dan 20 minuten.
Hier ben ik het niet mee eens. Met 3 uur geconcentreerd gooien, bereik je in mijn ogen meer mee dan slechts 1 uur geconcentreerd gooien. Dat je wel of geen prof bent, heeft hier niks mee te maken.
Vraag Peter Wright maar eens. Die gooide eerst 2 uur achter elkaar op 1 dag. Toen ie dat veranderd heeft naar 2 keer 1 uur geconcentreerd, schoot ie omhoog op de ranglijst. Toevallig stuurde Red Dragon daar wat over in de (wekelijkse) mailing die ze de deur uit doen :)
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Manier van trainen

Bericht door Fred Raket »

Schiavoni schreefCOLON
kosmetdesnor schreefCOLONTactics heeft mij heel veel geholpen om hogere finishes uit te gooien. Je leert bij tactics namelijk groeperen, switchen en triples te raken.

Voor concentratie... tja zolang je nog geen prof darter bent heeft het geen zin om 3 uur achter elkaar te kunnen gooien. Kan je beter trainen op 20 min volle focus, daarna hetstel moment en weer 20 min volle focus. Vooral als je toernooien gooit. Een partij op ons niveau duurt meestal toch niet langer dan 20 minuten.
Hier ben ik het niet mee eens. Met 3 uur geconcentreerd gooien, bereik je in mijn ogen meer mee dan slechts 1 uur geconcentreerd gooien. Dat je wel of geen prof bent, heeft hier niks mee te maken.
Ik ben het niet met jou eens, beter gezegd ken ik niemand die 3uur lang geconcentreerd traint.
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Manier van trainen

Bericht door Schiavoni »

Swedish Chef schreefCOLON
Schiavoni schreefCOLON
kosmetdesnor schreefCOLONTactics heeft mij heel veel geholpen om hogere finishes uit te gooien. Je leert bij tactics namelijk groeperen, switchen en triples te raken.

Voor concentratie... tja zolang je nog geen prof darter bent heeft het geen zin om 3 uur achter elkaar te kunnen gooien. Kan je beter trainen op 20 min volle focus, daarna hetstel moment en weer 20 min volle focus. Vooral als je toernooien gooit. Een partij op ons niveau duurt meestal toch niet langer dan 20 minuten.
Hier ben ik het niet mee eens. Met 3 uur geconcentreerd gooien, bereik je in mijn ogen meer mee dan slechts 1 uur geconcentreerd gooien. Dat je wel of geen prof bent, heeft hier niks mee te maken.
Vraag Peter Wright maar eens. Die gooide eerst 2 uur achter elkaar op 1 dag. Toen ie dat veranderd heeft naar 2 keer 1 uur geconcentreerd, schoot ie omhoog op de ranglijst. Toevallig stuurde Red Dragon daar wat over in de (wekelijkse) mailing die ze de deur uit doen :)
Oke, hier ben ik dan wel benieuwd naar. Lijkt me interessant om te lezen hoe Peter Wright zijn trainingsmethode heeft aangepast.

https://www.reddragondarts.com/news/133 ... ny-better/
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

Tnx! Mooi om te lezen :)

Wel een goede vraag die nog niet is beantwoord:
Henk schreefCOLONWat doe je dat in dat herstelmoment? Met een beetje pech bestaat dat uit schrijven en moet je daarna gelijk weer aan de bak. (erg reëel bij de poulefase in de toernooitjes die ik gooi.).

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Een herstelmoment is letterlijk een moment dat je je concentratie van 100% naar 0-20% brengt. Dit kan ook zijn door iets compleet anders te doen. Schrijven is ook al herstel.. Lekker genieten van het wedstrijdje en tussendoor mee pennen.

Eigenlijk wat je doet is dat je vlak voor een wedstrijd jezelf oppompt en je energie omhoog brengt. Dit is best intensief, dus herstel is gewoon lekker op een kruk ploffen en even niks doen, alles loslaten wat niet met een wedstrijdje te maken heeft. Na een wedstrijd heb je altijd wel 5min om jezelf weer in actieve modus te brengen en jezelf klaar te stomen.
Voor de gevorderde speler onder ons.. Het maakt een groot verschil met welke woorden je jezelf aanmoedigt. Je kan bijv zeggen: Ik ga goed gooien.., ik moet goed gooien, of ik ben een goede gooier. Dit is een wereld van verschil! Bij "ik moet" dan coach je jezelf van buitenaf en dan voel je niet dat je het zelf doet. Je neemt eigenlijk de positie buiten jezelf in (dit doen veel spelers btw!). Bij "ik ga goed gooien" is dit al een stuk beter. Hier neem je zelf verantwoordelijkheid en neem je zelf de actie!, het grootste nadeel hiervan is dat je het moment naar de toekomst verschuift en dat dit (onbewust) ook blijft doen wanneer het even niet lukt. Een gedachte patroon die dus al wel beter is en meer vertrouwen geeft.
Het beste is om jezelf in te praten met "ik ben een goede gooier". Met deze "mindset" accepteer je van jezelf meer missers omdat je weet dat je een goede gooier je bent. Je neemt zelf actie.. Voel je jezelf een beetje onzeker wanneer je dit laatste tegen jezelf zegt..? Dan kan je het beste direct een bierviltje en een pen pakken en een lijst maken met al je kleine succesmomentjes die je wel eens hebt gehad. Denk aan de hoge finishes die je wel eens hebt gegooid, of de wedstrijden die je hebt gewonnen na achterstand, of uitgooien waar je koelbloedig was, 3x db, of de meerdere 140's en 180's die je tijdens oefenen/wedstrijden hebt gegooid. Of juist de wedstrijden die je hebt gewonnen ondanks dat je van te voren het gevoel had geen kans te hebben.

Kortom: Ik ben een goede darter.. En dit is het bierviltje met de lijst van mijn kleine en grote successen die dit bevestigen. Mocht je nou later weer voorbereiden en weer onzeker voelen, pak dan niet het oude viltje, maar maak weer een nieuwe!
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Manier van trainen

Bericht door Henk »

Bedankt voor de aanvullingen! Is zo alles bij elkaar een mooi topic aan het worden.

Ik ben er van overtuigd dat ik de meeste winst op het mentale vlak kan halen. Uiteraard is mijn worp niet perfect en helaas niet 100% constant. Hoe minder ik mij op mijn worp concentreer, hoe beter het gaat.

De gehele mindset bepaald voor een groot deel de uitkomst van een partij. Er zijn partijen die ik erg graag wil winnen en waar die wens qua niveau van de tegenstander ook realistisch. Dat gebeurd dan ook steeds vaker. Puur omdat ik maar met 1 ding bezig ben; winnen. Aan de andere kant heb ik ook nog wedstrijden (tegen veel betere spelers) waar ik aan begin met "geen fouten maken, kijken waar we komen". Op de momenten dat ik een kans krijg is het "geen fouten maken" wat de overhand heeft in plaats van "winnen / die dubbel gooien". Hierdoor toch al een aantal mooie partijen verloren die ik had kunnen winnen.

Mijn trainen (afgelopen weken niet gegooid anders dan 1 toernooitje) zal er dan ook op gericht zijn om vertrouwen te kweken. Om ook de partijen tegen de betere spelers met een andere mindset in te gaan.

De volgende dingen zal ik daarin meenemen:
- Niet langer dan 20 minuten achter elkaar;
- Focus op finishen => vind ik sowieso ook veel leuker om te trainen (121-en), scores gaan dan in de partij over het algemeen vanzelf wel;
- Genoemde concentratiespelletjes meenemen in de training.

Voor de partijen zelf:
- Bewust zijn van energiebalans;
- Juiste focus / mindset.
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

Goed man!

Zeker als je op focus en energie gaat zitten kan je beter andere spelletjes doen dan 121. Je hebt namelijk hierbij dat je 9pijlen hebt.
Een spel waarbij elke beurt hard meetelt voor goed resultaat is dan beter. bijv Half it met 3x juiste vakje of around the board dubbels waarbij je elke beurt raak moet. Je moet knokken en mentaliteit opbouwen tijdens oefenen.

Een tip hierbij.. Pak een elastiek of rubber armband. Wanneer er ook maar 1 gedachte is dat je niet helpt beter te zijn, herhaal je die gedachte en *snapp* je jezelf hard. Dit doe je 3x op rij en daarna denk je 3x op rij een gedachte die wel helpt en kus je je pols op de zere plek.

Op deze manier leer je je hersenen af om negatief te de denken. Het doel is om zo positief mogelijk te zijn!

Negatieve gedachte zijn..
- Ik heb mijn pijl niet goed beet
- de oefening is te moeilijk
- het gaat niet goed
..

De positieve gedachtes hierop zijn
- Mijn gevoel herstelt automatisch mijn grip
- Ik maak altijd het beste van een potje
- Ik stretch mijn mentale comfort zone. Hier word ik beter van!
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Manier van trainen

Bericht door Henk »

Bedankt!

Qua trainingsspellen heb ik altijd zoiets "het moet wel leuk blijven". Vandaar dat ik nooit bijvoorbeeld alleen maar op dubbels train. Kan je kort jouw versie van Half it toelichten?
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

Henk schreefCOLONBedankt!

Qua trainingsspellen heb ik altijd zoiets "het moet wel leuk blijven". Vandaar dat ik nooit bijvoorbeeld alleen maar op dubbels train. Kan je kort jouw versie van Half it toelichten?
Zeker! De officiële regel is dat je score gehalveerd wordt wanneer je 3 pijlen buiten het getal gooit waar je op moet gooien. Dit kan je ook doen wanneer je minder dan 3x raakt. Hierdoor dwing je jezelf 3 singles te gooien of 1 triple. Elke pijl telt dus! Wanneer dit niet lukt, tik je 0 in en ga je door de helft.

Je ziet veel spelers met de standaard half-it niet 100% geconcentreerd zijn, omdat ze al blij zijn met 1 single zodat ze niet gehalveerd worden. Hier train je dus wel lekker je darts, maar niet je karakter en winning mindset.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Manier van trainen

Bericht door Henk »

Duidelijk! Je schrijft "tik je 0 in". Welke app / site gebruik jij hiervoor?
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Manier van trainen

Bericht door Rat »

Ben er wel achter dat trainen totaal zinloos is als je niet in staat bent in wedstrijden ook lekker te kunnen gooien.

Ik kan uren rond de 90 scoren, en dan toch als ik een wedstrijd begin kan ik amper een dart los laten, na drie legs op 34 average sta en gewoon amper een dart in de 20 krijg.

Terwijl ik urenlang bijna alles in de 20 gooi. Elke pot weer een totale blackout. Op de 20 mikken, darts fladderen in de 3 of onder het bord.... En de rest in de 5 of 12.

Snap daar echt niks van. Sta echt de mooiste dingen te doen in training, en wedstrijden ben ik slechter dan een beginner.

En zo lang ik dat niet kan veranderen, heeft uren maken voor mij geen nut meer. En daar heb je dan ook geen zin meer in.

Heb zo een mentale muur om dat wedstrijd darts voor mezelf opgebouwd, dat het nu zelfs zo is dat ik beter speel in wedstrijden als ik helemaal niks aan darts doe. Dan gooi ik beter dan dat ik dagen goed train en net een hele vette trainings sessie heb gedaan.

Want dan gooi ik rond de 35-40 en als ik na dagen niks doe en ineens een potje begin, dan zit ik tegen de 55-60.

Vaag spel..... Maar dit heeft mij wel bijna alle plezier ontnomen, en dat vind ik heel erg jammer.

Ik zou zo graag mijn trainings spel in wedstrijden willen gooien, of net ietsjes minder. Daar zou ik gewoon gelukkig van worden, echt. Zo graag wil ik dat.

Gaat me never nooit meer lukken natuurlijk.....
Laatst gewijzigd door 1 op Rat, in totaal 4 keer gewijzigd.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Dat is echt zuur Jo. Hoop dat je daar toch ooit weer bovenop kom.

Die muur zal weg moeten.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Manier van trainen

Bericht door DanMan »

@rat:
Is hypnotherapie niks voor jou? (geen Rasti Rostelli gedoe hè...)
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

Henk schreefCOLONDuidelijk! Je schrijft "tik je 0 in". Welke app / site gebruik jij hiervoor?
n01
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

Rat schreefCOLONBen er wel achter dat trainen totaal zinloos is als je niet in staat bent in wedstrijden ook lekker te kunnen gooien.

Ik kan uren rond de 90 scoren, en dan toch als ik een wedstrijd begin kan ik amper een dart los laten, na drie legs op 34 average sta en gewoon amper een dart in de 20 krijg.

Terwijl ik urenlang bijna alles in de 20 gooi. Elke pot weer een totale blackout. Op de 20 mikken, darts fladderen in de 3 of onder het bord.... En de rest in de 5 of 12.

Snap daar echt niks van. Sta echt de mooiste dingen te doen in training, en wedstrijden ben ik slechter dan een beginner.

En zo lang ik dat niet kan veranderen, heeft uren maken voor mij geen nut meer. En daar heb je dan ook geen zin meer in.

Heb zo een mentale muur om dat wedstrijd darts voor mezelf opgebouwd, dat het nu zelfs zo is dat ik beter speel in wedstrijden als ik helemaal niks aan darts doe. Dan gooi ik beter dan dat ik dagen goed train en net een hele vette trainings sessie heb gedaan.

Want dan gooi ik rond de 35-40 en als ik na dagen niks doe en ineens een potje begin, dan zit ik tegen de 55-60.

Vaag spel..... Maar dit heeft mij wel bijna alle plezier ontnomen, en dat vind ik heel erg jammer.

Ik zou zo graag mijn trainings spel in wedstrijden willen gooien, of net ietsjes minder. Daar zou ik gewoon gelukkig van worden, echt. Zo graag wil ik dat.

Gaat me never nooit meer lukken natuurlijk.....
Na zelf darteritis te hebben overwonnen en een cursus NLP en heel veel praktijkervaring, denk ik dat ik je hiermee kan helpen. Hypnotherapie is zeker een goede optie. Zet gewoon al je dingen opzij en ga dat doen.

Het is puur je mindset dat ervoor zorgt dat je dit overkomt. Het gaat erom dat je weer anders naar dartwedstrijden leert kijken.. Hierdoor zal je (faal)angst afnemen.

Even rare vraag... Noem eens nu 3 successen van jezelf op....
..
..
..
..
..
..
..
..
Nog geen 3?

Wees minder streng voor jezelf. Alles wat je goed doet is een succes! Vier je successen.. Schrijf elke avond, wanneer je je wekker zet voor de volgende ochtend, op een kladblok welke successen je die dag hebt gehad. Genieten van een kop koffie of koud biertje is een succes! Je afwas doen, je dartflights opruimen, goede trainingssessie, op tijd op je werk etc etc
Doe er elke avond minstens 8 (maar hoe meer is beter) waarbij het niet uit maakt hoe groot of klein het is. Als je ook de successen van je darttrainingen in deze betrekt, zal je merken dat binnen 2 weken het een stuk makkelijker wordt om wedstrijden te gooien.

Je leert namelijk anders naar jezelf te kijken en dit heeft invloed hoe je dat ook doet tijdens dartwedstrijden.
Gebruikers-avatar
DirtySanchez
Lid
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 12:48

Re: Manier van trainen

Bericht door DirtySanchez »

Rat schreefCOLONBen er wel achter dat trainen totaal zinloos is als je niet in staat bent in wedstrijden ook lekker te kunnen gooien.

Ik kan uren rond de 90 scoren, en dan toch als ik een wedstrijd begin kan ik amper een dart los laten, na drie legs op 34 average sta en gewoon amper een dart in de 20 krijg.

Terwijl ik urenlang bijna alles in de 20 gooi. Elke pot weer een totale blackout. Op de 20 mikken, darts fladderen in de 3 of onder het bord.... En de rest in de 5 of 12.

Snap daar echt niks van. Sta echt de mooiste dingen te doen in training, en wedstrijden ben ik slechter dan een beginner.

En zo lang ik dat niet kan veranderen, heeft uren maken voor mij geen nut meer. En daar heb je dan ook geen zin meer in.

Heb zo een mentale muur om dat wedstrijd darts voor mezelf opgebouwd, dat het nu zelfs zo is dat ik beter speel in wedstrijden als ik helemaal niks aan darts doe. Dan gooi ik beter dan dat ik dagen goed train en net een hele vette trainings sessie heb gedaan.

Want dan gooi ik rond de 35-40 en als ik na dagen niks doe en ineens een potje begin, dan zit ik tegen de 55-60.

Vaag spel..... Maar dit heeft mij wel bijna alle plezier ontnomen, en dat vind ik heel erg jammer.

Ik zou zo graag mijn trainings spel in wedstrijden willen gooien, of net ietsjes minder. Daar zou ik gewoon gelukkig van worden, echt. Zo graag wil ik dat.

Gaat me never nooit meer lukken natuurlijk.....


Ik heb ook nog wel een tip, speel "echte" wedstrijden ipv op WDA en houd je niet bezig met gemiddelden.... wordt je alleen maar gek van en houd je bezig met zo snel mogenlijk 501 met een dubbel te finishen ;)
Vallen is geen afgaan, maar het weigeren op te staan wel.
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Manier van trainen

Bericht door Schiavoni »

DirtySanchez schreefCOLON Ik heb ook nog wel een tip, speel "echte" wedstrijden ipv op WDA en houd je niet bezig met gemiddelden.... wordt je alleen maar gek van en houd je bezig met zo snel mogenlijk 501 met een dubbel te finishen ;)
Inderdaad. Toen ik nog gooide tegen de computer, hield ik steeds mijn gemiddelde in de gaten. Bij elke beurt dacht ik dan: nu moet ik een triple gooien, anders daalt mijn gemiddelde. Dus je bent dan niet echt volledig met de wedstrijd bezig. Daarom speel ik nu niet meer tegen de computer.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Of weergave gemiddelde uitzetten...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

DirtySanchez schreefCOLON Ik heb ook nog wel een tip, speel "echte" wedstrijden ipv op WDA en houd je niet bezig met gemiddelden.... wordt je alleen maar gek van en houd je bezig met zo snel mogenlijk 501 met een dubbel te finishen ;)
Dit moet je juist niet doen... Je loopt weg voor je eigen resultaat. Letterlijk steek je je kop in het zand. Dit zal je waarschijnlijk ook doen tijdens wedstrijden wanneer het even minder gaat. Je gaat niet meer 100% van de winst en hoogstwaarschijnlijk was er te weinig bier, een slechte schrijver, slechte aanmoedigingen, irritante tegenstander, weinig ingooitijd, verkeerde hoogte, zware dag of alles wat nog meer buiten jezelf ligt.

Je moet nog steeds 100% gooien, ook nadat je 5 pijlen op een dubbel hebt gemist. Dart 6,7,8, moeten dan ook gaan alsof je je eerste dart goed gooit.

Hier gaat 80% op nat tijdens een wedstrijd.. en het lullige is dat je in een bo5 op 1 slechte leg verliest. Laat dit dan niet zo zijn, omdat je even je kop in het zand steekt omdat het even niet zo gaat zoals je zou willen.

Accepteer je eigen niveau, kijk waar je heen wilt groeien en bedenk waarom je dat niveau nog niet hebt gehaald. Dan heb je direct het antwoord hoe je in een korte tijd een betere speler wordt!
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

Schiavoni schreefCOLON
DirtySanchez schreefCOLON Ik heb ook nog wel een tip, speel "echte" wedstrijden ipv op WDA en houd je niet bezig met gemiddelden.... wordt je alleen maar gek van en houd je bezig met zo snel mogenlijk 501 met een dubbel te finishen ;)
Inderdaad. Toen ik nog gooide tegen de computer, hield ik steeds mijn gemiddelde in de gaten. Bij elke beurt dacht ik dan: nu moet ik een triple gooien, anders daalt mijn gemiddelde. Dus je bent dan niet echt volledig met de wedstrijd bezig. Daarom speel ik nu niet meer tegen de computer.
Sterker nog.. je bent juist alleen maar met de wedstrijd bezig. Dit is juist de wedstrijd! Onder druk elke beurt de maximaal mogelijke score gooien!

Het is niet de wedstrijd wanneer je ontspannen zonder gedachte (of afleiding) je pijlen naar het bord smijt.

Je gooit anders gewoon een wedstrijd op 60% van je kunnen. Dit hou je even vol, maar daarna zal je afzakken...
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

Editie: Mensen die statistieken niet willen zien zijn aan het oefenen ipv trainen.

De skill om met statistieken om te gaan, is dezelfde druk als gooien in de competitie tegen een betere tegenstander.

Veel spelers ontlopen dingen die weerstand bieden.. Hier word je minder slecht van, maar zeker niet beter. Uit eigen ervaring weet ik wat er gebeurd wanneer je alle weerstanden weg haalt. Je krijgt namelijk op langer termijn darteritus. Je moet leren omgaan met weerstanden om te groeien. Dit is andere mindset :)

Op deze manier ben ik over mijn darteritus heen gekomen en nu beter dan ooit.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Manier van trainen

Bericht door DanMan »

cookie schreefCOLONEditie: Mensen die statistieken niet willen zien zijn aan het oefenen ipv trainen.

De skill om met statistieken om te gaan, is dezelfde druk als gooien in de competitie tegen een betere tegenstander.

Veel spelers ontlopen dingen die weerstand bieden.. Hier word je minder slecht van, maar zeker niet beter. Uit eigen ervaring weet ik wat er gebeurd wanneer je alle weerstanden weg haalt. Je krijgt namelijk op langer termijn darteritus. Je moet leren omgaan met weerstanden om te groeien. Dit is andere mindset :)

Op deze manier ben ik over mijn darteritus heen gekomen en nu beter dan ooit.
Mee eens. Zo ben ik nu ook weer beter aan het worden.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Manier van trainen

Bericht door Henk »

cookie schreefCOLONEditie: Mensen die statistieken niet willen zien zijn aan het oefenen ipv trainen.

De skill om met statistieken om te gaan, is dezelfde druk als gooien in de competitie tegen een betere tegenstander.
Zo had ik het nog niet bekeken. Zelf boeit het mij niet. Gaf het meer aan voor degene die meer bezig zijn met de statistieken in plaats van lekker gooien.
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Manier van trainen

Bericht door Dartsmachine »

@ henk,lukt het met het trainen?
BUTTON_POST_REPLY