Wie moeten er in de PL 2016?

BUTTON_TOPIC_LOCKED
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door rproele »

Dartsjournalist schreefCOLONIk heb vrij weinig met slome spelers, maar dat heb ik bij Suljovic totaal niet. Leuke speler om naar te kijken, kan gewoon zijn derde kwartfinale op een televisietoernooi in 2015 halen. Als die zo doorgaat, komt hij toch in aanmerking voor de Premier League.
Ten koste van wie: Huybrechts mag ik hopen dan.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door ratm »

Dartsjournalist schreefCOLONIk heb vrij weinig met slome spelers, maar dat heb ik bij Suljovic totaal niet. Leuke speler om naar te kijken, kan gewoon zijn derde kwartfinale op een televisietoernooi in 2015 halen. Als die zo doorgaat, komt hij toch in aanmerking voor de Premier League.
Premier League lijkt me een beetje te snel...
Maar wel leuke speler, vooral omdat alles net even anders is dan bij de rest
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Dartsjournalist »

rproele schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLONIk heb vrij weinig met slome spelers, maar dat heb ik bij Suljovic totaal niet. Leuke speler om naar te kijken, kan gewoon zijn derde kwartfinale op een televisietoernooi in 2015 halen. Als die zo doorgaat, komt hij toch in aanmerking voor de Premier League.
Ten koste van wie: Huybrechts mag ik hopen dan.
Bijvoorbeeld. Maar ik dacht eerder aan Bunting.
Twitter: @PVDarts180
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Dartsjournalist »

ratm schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLONIk heb vrij weinig met slome spelers, maar dat heb ik bij Suljovic totaal niet. Leuke speler om naar te kijken, kan gewoon zijn derde kwartfinale op een televisietoernooi in 2015 halen. Als die zo doorgaat, komt hij toch in aanmerking voor de Premier League.
Premier League lijkt me een beetje te snel...
Maar wel leuke speler, vooral omdat alles net even anders is dan bij de rest
Als die nou ook kwartfinale op EK en WK haalt, dan heeft de PDC geen andere keus vind ik.
Twitter: @PVDarts180
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door ratm »

Dartsjournalist schreefCOLON Als die nou ook kwartfinale op EK en WK haalt, dan heeft de PDC geen andere keus vind ik.
Nou....dat vind ik wel héél opportunistisch. Op basis van een paar kwartfinaletjes en een plek rond de 16e kan de pdc echt nog wel om je heen! Als hij nou een finale gaat halen wordt het natuurlijk een ander verhaal, dan is het een kanshebber
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Ranph »

Dartsjournalist schreefCOLON
ratm schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLONIk heb vrij weinig met slome spelers, maar dat heb ik bij Suljovic totaal niet. Leuke speler om naar te kijken, kan gewoon zijn derde kwartfinale op een televisietoernooi in 2015 halen. Als die zo doorgaat, komt hij toch in aanmerking voor de Premier League.
Premier League lijkt me een beetje te snel...
Maar wel leuke speler, vooral omdat alles net even anders is dan bij de rest
Als die nou ook kwartfinale op EK en WK haalt, dan heeft de PDC geen andere keus vind ik.
En Vincent? Heeft wel een paar mooie resultaten dit jaar tot nu toe.

Worden nog een paar mooie maanden in darts wereld. Kan niet anders
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Ranph »

ratm schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLON Als die nou ook kwartfinale op EK en WK haalt, dan heeft de PDC geen andere keus vind ik.
Nou....dat vind ik wel héél opportunistisch. Op basis van een paar kwartfinaletjes en een plek rond de 16e kan de pdc echt nog wel om je heen! Als hij nou een finale gaat halen wordt het natuurlijk een ander verhaal, dan is het een kanshebber

Nou, Anderson gewonnen, Jenkins gewonnen, Wade gewonnen, Whitlock (uit vorm). Hij verslaat geen koekenbakkers om in de kwartfinale te komen
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door ratm »

Ranph schreefCOLON Nou, Anderson gewonnen, Jenkins gewonnen, Wade gewonnen, Whitlock (uit vorm). Hij verslaat geen koekenbakkers om in de kwartfinale te komen
Nee maar voor de PL moet je wel iets meer hoor. Buiten wat publiekslievelingen om (Barney, Anderson) zijn het altijd mensen geweest die meer gepresteerd hebben de laatste jaren dan enkel kwartfnales. Thornton, Smith en White staan gewoon in de top 10 he. Om maar wat te noemen.
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Ranph »

ratm schreefCOLON
Ranph schreefCOLON Nou, Anderson gewonnen, Jenkins gewonnen, Wade gewonnen, Whitlock (uit vorm). Hij verslaat geen koekenbakkers om in de kwartfinale te komen
Nee maar voor de PL moet je wel iets meer hoor. Buiten wat publiekslievelingen om (Barney, Anderson) zijn het altijd mensen geweest die meer gepresteerd hebben de laatste jaren dan enkel kwartfnales. Thornton, Smith en White staan gewoon in de top 10 he. Om maar wat te noemen.

De namen die jij dan nu ook opnoemt presteren helemaal niks op tv.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door ratm »

Ranph schreefCOLON
ratm schreefCOLON
Ranph schreefCOLON Nou, Anderson gewonnen, Jenkins gewonnen, Wade gewonnen, Whitlock (uit vorm). Hij verslaat geen koekenbakkers om in de kwartfinale te komen
Nee maar voor de PL moet je wel iets meer hoor. Buiten wat publiekslievelingen om (Barney, Anderson) zijn het altijd mensen geweest die meer gepresteerd hebben de laatste jaren dan enkel kwartfnales. Thornton, Smith en White staan gewoon in de top 10 he. Om maar wat te noemen.

De namen die jij dan nu ook opnoemt presteren helemaal niks op tv.
Thornton ook wat kwartfinales, White 1 en Smith is een groot talent. En staan alle drie top 10. Vincent en Jelle kunnen wellicht een mooie run hier maken. King Jenkins Huybrechts, Chisnall, Bunting noem maar op.Er is wel wat concurrentie en dan vind ik een paar kwartfinales en een plek buiten de top 16 wat mager.
Maar goed das mijn mening. Ga nu Vincent verder kijken, die is lekker bezig!
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door rproele »

Thorton heeft bewezen de PL niet aan te kunnen.
White is te gewoon voor dat circuit en stelt daar weinig tegenover als je het vergelijkt met een 180 kanon als Chizzy, die ook gewoontjes is maar dus wel dat heeft.
Smith zou kunnen maar week in week uit die zuurpruim op tv is ook niks en op de grote tv toernooien valt hij tot ni toe tegen.
Ik ben alleen benieuwd of ze wederom een wildcard voor Barney nemen vanwege zijn fans en halve finale indien hij geen groot resultaat haalt op het WK.
Hij zou ook eens de eer aan zichzelf kunnen houden en de PL een jaar overslaan en toe slaan op de toernooien die er wel echt toe doen voor de OoM.
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Erwin27 »

Suljovic is toch een soort van cultheld. Zou een eventuele PL-klassering niet heel vreemd vinden.
Huybrechts keuze vorig jaar was ook best vreemd, maar was ook iemand die wel iets extra bracht op podium, ongeacht dat hij niet veel won.

Suljovic ook in top 10 van verdiende money als je lijst pakt vanaf start nieuwe seizoen in februari.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Dartsjournalist »

ratm schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLON Als die nou ook kwartfinale op EK en WK haalt, dan heeft de PDC geen andere keus vind ik.
Nou....dat vind ik wel héél opportunistisch. Op basis van een paar kwartfinaletjes en een plek rond de 16e kan de pdc echt nog wel om je heen! Als hij nou een finale gaat halen wordt het natuurlijk een ander verhaal, dan is het een kanshebber
Bij een paar kwartfinaletjes niet nee, maar wel bij vijf in één jaar.
Twitter: @PVDarts180
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Dartsjournalist »

rproele schreefCOLONThorton heeft bewezen de PL niet aan te kunnen.
White is te gewoon voor dat circuit en stelt daar weinig tegenover als je het vergelijkt met een 180 kanon als Chizzy, die ook gewoontjes is maar dus wel dat heeft.
Smith zou kunnen maar week in week uit die zuurpruim op tv is ook niks en op de grote tv toernooien valt hij tot ni toe tegen.
Ik ben alleen benieuwd of ze wederom een wildcard voor Barney nemen vanwege zijn fans en halve finale indien hij geen groot resultaat haalt op het WK.
Hij zou ook eens de eer aan zichzelf kunnen houden en de PL een jaar overslaan en toe slaan op de toernooien die er wel echt toe doen voor de OoM.

Thornton heeft in de jaren dat hij Premier League speelde zeer verdienstelijk gepresteerd.
Twitter: @PVDarts180
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

RE: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door ratm »

Ik vind het te opportunistisch net zoals er al een paar jaar geleden Huybrechts werd genoemd (toen hij net doorgebroken was) en vaak namen als Co en Vincent werden genoemd en sommige Smith al noemde n zijn overwinning op Phil. Mensen moeten uiteindelijk iets meer dan een kwartfinale halen zo is gebleken. Tenzij je echt een publiekstrekker bent.
(ik heb overigens nergens gezegd dat White er in moet he, alleen dat oa hij in de top 10 staat)
Rotterdart
Lid
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2015, 22:49

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Rotterdart »

Niks mis met Thornton, ik kan mij nog wel een paar mooie potten van hem herinneren waarin hij zowat alles gooide.

Soms zou ik zeggen schaf de wild cards af en verzin een mooie kwalificatie model. Bijvoorbeeld een TV order of merit waarbij alleen de prestaties op TV worden opgeteld.
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

RE: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Schiavoni »

Dartsjournalist schreefCOLONIk heb vrij weinig met slome spelers, maar dat heb ik bij Suljovic totaal niet. Leuke speler om naar te kijken, kan gewoon zijn derde kwartfinale op een televisietoernooi in 2015 halen. Als die zo doorgaat, komt hij toch in aanmerking voor de Premier League.
Inderdaad. Ik heb ook niet echt het gevoel dat hij nu echt heel langzaam gooit. Hij gooit misschien even snel als Pipe, maar bij Pipe valt het toch meer op. Suljovic heeft een afwisselend tempo.
Met dat laatste ben ik het niet eens. Suljovic in de Premier League? Nee, dat toch niet. Leuk, 3 kwartfinale plaatsen, maar dat is pas vanaf dit jaar. Top 4 is automatisch geplaatst. Kan me niet voorstellen dat Suljovic een wildcard krijgt. Als je ziet dat spelers als Wade, Lewis en van Barneveld in aanmerking komen voor een wildcard, dan kan ik me toch niet voorstellen dat Suljovic ook maar in aanmerking komt. Alhoewel ik ook vind dat van Barneveld er eigenlijk geen recht op heeft, denk ik dat hij toch wel een kandidaat is, gezien de speellocatie in Ahoy, winnaar PL 2014 en halve finale dit jaar.
Gebruikers-avatar
J_89
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 01:01

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door J_89 »

van Barneveld heeft 't dit jaar inculsief WK goed gedaan: Halve finale WK en Premier League (de grootste toernooien), finale op the Masters en bij World Tour versloeg ie 2x van Gerwen, won in Hong Kong in de finale van Taylor.. alleen op de laatste 2 grote toernooien is ie in de 1e ronde uitgeschakeld maar daardoor is 't onterecht om 'm meteen af te schrijven voor de komende Premier league! andere Nederlander van der Voort ook niet slecht met z'n kwartfinales op 't WK en nu weer.. heeft ook de pech dat ie steeds tegen Taylor moet (WK, UK Open, WGP). Michael Smith presteerd niet op tv dus wat heeft ie te zoeken in de Premier League..
Liefhebber van darts, vooral wedstrijden kijken op tv
Gebruikers-avatar
J_89
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 01:01

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door J_89 »

Premier League 2016 Tot nu toe

1. Michael van Gerwen
2. Gary Anderson
3. Phil Taylor
4. Peter Wright
5. Adrian Lewis
6. James Wade
7. Robert Thornton
8. Ian White
9. Dave Chisnall
10. Raymond van Barneveld
Liefhebber van darts, vooral wedstrijden kijken op tv
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Dartsjournalist »

Je kunt er vanuit gaan dat er zes namen zeker zijn, namelijk:

1) Michael van Gerwen
2) Gary Anderson
3) Phil Taylor
4) Peter Wright
5) Adrian Lewis
6) James Wade

Potentiële kanshebbers voor overige vier plaatsen:
Van der Voort, Van Barneveld, Chisnall, Thornton, White, Smith, Suljovic en Kim Huybrechts

Op dit moment zou ik White als nummer 7 erbij zetten, al is het afwachten hoe hij de komende maanden nog presteert. Als Van der Voort of Suljovic de finale haalt van de World Grand Prix, kun je deze speler ook wel in het rijtje plaatsen. Mocht dit Van der Voort zijn, dan zou dat best wel eens ten koste van Van Barneveld kunnen zijn.
Twitter: @PVDarts180
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door ratm »

Dartsjournalist schreefCOLONJe kunt er vanuit gaan dat er zes namen zeker zijn, namelijk:

1) Michael van Gerwen
2) Gary Anderson
3) Phil Taylor
4) Peter Wright
5) Adrian Lewis
6) James Wade
Hier ben ik het wel mee eens. Daarnaast zal van Barneveld wel mee doen. De andere drie namen zijn afhankelijk van de komende toernooien. We kunnen er mooi over speculeren maar alles kan nog in de war geschopt worden!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Fred Raket »

Brendon Dolan en Justin Pipe sowieso. Wright ook wel (joke)


1) Michael van Gerwen
2) Gary Anderson
3) Dave Chisnall
4) Peter Wright (publiekstrekker volgens PDC)
5) Adrian Lewis
6) James Wade
7) Keegan Brown
8) Jelle Klaasen
Laatst gewijzigd door 1 op Fred Raket, in totaal 8 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
TheHawk
Lid
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 19:55

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door TheHawk »

Ik heb het eerlijk gezegd wel gehad met die Peter Wright. Hij kan wel hoog op de OOM staan maar wat heeft ie nou eigenlijk gewonnen?
En Bunting is ook geflopt kunnen we wel zeggen, die zie ik ook niks belangrijks meer winnen dit jaar.

Dus die 2 kunnen er wel uit en Michael Smith en Ian White erin voor wat nieuw elan.
:arrow: Oosterbeek (Gld)

VVDV 24 gram
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door Schiavoni »

TheHawk schreefCOLONIk heb het eerlijk gezegd wel gehad met die Peter Wright. Hij kan wel hoog op de OOM staan maar wat heeft ie nou eigenlijk gewonnen?
En Bunting is ook geflopt kunnen we wel zeggen, die zie ik ook niks belangrijks meer winnen dit jaar.

Dus die 2 kunnen er wel uit en Michael Smith en Ian White erin voor wat nieuw elan.
Prestaties Peter Wright 2015:
- Finale UK Open
- Winnaar 2 Players Championships
- Finale World Cup of Darts
- Finale Japan Darts Masters
- Halve finale World Matchplay
- Nummer 6 op de vloertoernooien
- Nummer 4 prijzengeld Premier/Major toernooien

Peter Wright is een publiekstrekker. De PDC heeft zo'n spelers er graag bij. Daarnaast presteert hij ook nog eens, anders ben je niet de nummer 4 van de wereld.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Wie moeten er in de PL 2016?

Bericht door The Runner »

Ik zou Terry Jenkins wel weer eens in de PL willen zien, heeft ook een goed jaar gehad en weet het veel toppers moeilijk te maken. Verder MvG, Anderson, Taylor, Wright, Chissnall, Lewis. Barney zou eigenlijk, net als Bunting en Huybregts op basis van de prestaties dit jaar niet gekwalificeerd moeten worden, hoewel ik hem in de PL wel goed vind. Verder moet het WK afgewacht worden denk ik, maar zou Thornton ook wel willen zien
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
BUTTON_TOPIC_LOCKED