NDB Ranking - Open

Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

NDB Ranking - Open

Bericht door Fred Raket »

Vandaag NDB ranking 4 in Vlaardingen, wie was er en ....?
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Dartsjournalist »

Nou dat ging slecht zeg. :lol:
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
dreski
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 11:59

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door dreski »

Ik ben een hele tijd niet naar opens geweest maar zag op Dartfreakz wat fotos. Hoe zit het met het kleding voorschrift? Ik zie spijkerbroeken en gewone T-Shirts zonder kraag.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Dartsjournalist »

Ik dacht dat ik zonder pantalon kon komen, maar bleek wel het geval te zijn. Had wat geluk dat mijn spijkerbroek redelijk donker was. Ze zeiden dat ik wel kon spelen, maar dat ik wel het risico liep dat een tegenstander weigerde een wedstrijd tegen mij te spelen vanwege het niet houden aan de kledingsvoorschriften. Gelukkig geen problemen gehad.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
dreski
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 11:59

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door dreski »

Dartsjournalist schreefCOLONIk dacht dat ik zonder pantalon kon komen, maar bleek wel het geval te zijn. Had wat geluk dat mijn spijkerbroek redelijk donker was. Ze zeiden dat ik wel kon spelen, maar dat ik wel het risico liep dat een tegenstander weigerde een wedstrijd tegen mij te spelen vanwege het niet houden aan de kledingsvoorschriften. Gelukkig geen problemen gehad.
Dan heb je inderdaad geluk gehad. Ik vind het overigens een slechte zaak dat er pas wordt ingegrepen als de tegenstander hier iets van zegt. Wanneer het duidelijk in de voorschriften staat moet de NDB dit handhaven.
Je hebt geluk dat je niet tegen mij speelde want ik had het zeker aangekaart. ;)
Calimero
Lid
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:01

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Calimero »

gewoon net als op de Dutch Open... alleen een kledingvoorschrift voor het podium (Y)
TheAsset
Lid
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:08

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door TheAsset »

Ik heb mezelf ook aardig voor paal gezet met mijn slechtste partij in jaren, kan alleen nog maar beter in de toekomst zegmaar :D.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door ratm »

Ik heb de posts over kledingvoorschriften naar hier verplaatst:
http://www.darts-talk.nl/viewtopic.php? ... 422#p11422
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Dartsjournalist »

Iemand nog meegedaan aan het NK? Verloor eerste ronde helaas van Kevin Harms, had legje kunnen pakken.
Twitter: @PVDarts180
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Speedy180 »

Ik was er gisteren...
Met 8 deelnemers gingen we van start in het minder-validentoernooi...
Ikzelf ben, ietwat teleurstellend, maar dat ter zijde, als gedeeld 3e geëindigd...
Er had meer ingezeten, maar na de poule kwam ineens een onrustig gevoel opzetten in mijn lichaam en werd per beurt meer gespannen...
In de halve finale verloor ik dan ook kansloos met 3-0.
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door cookie »

Dartsjournalist schreefCOLONIemand nog meegedaan aan het NK? Verloor eerste ronde helaas van Kevin Harms, had legje kunnen pakken.
Ja, heb toch wel leuk niveau tegen gehad bij Heren B.

Verder vond ik Gino Vos wel echt in 1/8 finales er al bij A bovenuit steken. Hij had wat geluk met 3 westrijdpijlen tegen in halve finale, maar dat hoort bij kampioenen een keer te gebeuren. Gooide in die halve finale ook nog 7 perfecte darts.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Dartfantje »

Ik was naast vandaag, ook gisteren in Nijkerk aanwezig voor het koppeltoernooi. Uiteindelijk in een poule terechtgekomen met (naar ons idee) allemaal eredivisie spelers. Ter informatie: Wij spelen derde divisie... 1 van onze tegenstanders waren de gebroeders Nijs, de dartkenners onder ons weten wel wie dat zijn. Daar dus ook 3-0 van verloren, al zat er nog wel 1 leg in het verschiet door een hele zooi triples van onze kant. Misten helaas de dubbel. Van de andere 2 teams hadden we ook uiteindelijk verloren. Van het ene team, wat tevens ook onze eerste pot was van de dag, verloren we met 3-1. Onze laatste pot was tegen een koppel dat bij winst zeker was van de volgende ronde. Na een paar potten waren wij eindelijk ook een beetje gesettled, waardoor de scores goed liepen. Door onder andere een 74 finish kwamen we wel op 2-2, maar na een uitstekende laatste leg van de tegenstanders verloren we uiteindelijk toch.

Vandaag dus ook in Nijkerk geweest voor het Heren B toernooi. Eerste ronde had ik een bye, waardoor ik al bijna een uur kon wachten op mijn eerste partij van de dag. Die partij ging helaas nog verloren ook. Ik kwam al snel 1-0 achter, waarna het er ook behoorlijk naar uitzag dat het snel klaar zou zijn. Opeens gooide de tegenstander zijn dubbel niet meer, waardoor ik op 1-1 kwam. De 3e leg gebeurde precies hetzelfde. Tegenstander gooit weer zijn dubbel niet en ik maakte er goed gebruik van, 2-1 voor dus. Toen begon hij toch maar zijn scores en dubbels te raken, waardoor ik toch wel terecht verloor.
Toen kwam het ergste van alles. Moest ongeveer anderhalf uur wachten op m'n verliezersronde partij, maar, ik won het wel. Tegenstander was ook hier scorend weer veel beter, maar gooide geen enkele dubbel. Beide legs gooi ik de dubbel wel door onder andere een 86 (T20 door een afzwaaier - D13) finish. 2-0 gewonnen en wéér een uur wachten op de volgende pot... Dit werd een heel snelle pot. Kwam 1-0 achter door een 18-darter, maar kreeg in de leg daarna toch kansen op 1-1. Ik zette mezelf weg op D10, waarna de tegenstander 180 gooit om op D12 te komen. Ik mis D10 op een haar en hij gooit met zijn derde pijl D6 voor de wedstrijd. Inpakken en wegwezen, al heb ik wel nog ff naar een paar Heren A potten gekeken.

En aangezien ik een Nederlander ben, moet ik ook wat te zeuren hebben:Ik hoop wel dat de NDB iets gaat doen aan de lange wachttijden. In Rotterdam dit seizoen was het nog veel erger geloof ik waar sommigen 3 uur moesten wachten, maar toch was dit ook te veel. Ik had nog geluk, want sommigen moesten wel 2 uur wachten op een volgend potje. Het irritante is dan ook dat je ondertussen wel hoort dat ze bij de Heren A al een stuk verder zijn in de verliezersronde.
Misschien dat ze voortaan een max van 128 deelnemers moeten toelaten en dan ook de mogelijkheid geven om je online in te schrijven. Bij de koppels op de zaterdag kon dat namelijk wel en daar waren bij mij verder geen problemen mee. Kreeg ruim van te voren al een mail terug dat ik ingeschreven stond.
Voor de rest was het wel allemaal uitstekend geregeld. Geluid was goed verstaanbaar, wat bij sommige locaties wel eens anders was.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door cookie »

Er deden maar 151 deelnemers mee, dus hier zit niet de geruime wachttijd in..Het blijft een feit dat bij de Heren A de topwedstrijden in 48 darts afgelopen zijn, waar bij de Heren B er dan pas 1,5 leg gedart is.
Enige manier om de Heren B sneller te laten verlopen, is door een half uur eerder ermee te beginnen, zodat je in 1x 60 wedstrijden op 30 banen hebt. Of om met b.o.3 te beginnen.. Hoe verder in het toernooi hoe makkelijker het gaat. Je mag er alleen wel een aantal extra borden voor inplannen in het begin van een toernooi.

Het ergste vind ik dat dat je geen gevoel hebt wanneer je aan de beurt bent. Hoe fijn zou het zijn dat je gewoon een nummer van je wedtsrijd ziet op je sheet en tegelijkertijd een slagersklok mee laat tikken. Weet je ook direct dat je met een BYE wedstrijd 102 bent en ze nu pas bij 22 zijn.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Dartfantje »

Ik zou zeggen, begin dan lekker gelijkertijd met de jeugd, half 12 is dat geloof ik. Als je er echt wat voor over hebt moet dat geen probleem zijn.

Trouwens nog een puntje. Elk jaar versoepelt de NDB zijn kledingvoorschriften, waar ik ze ook dik gelijk in geef. Toch zie je nog steeds altijd vele personen die de regels nog meer versoepelen voor zichzelf en aankomen zonder een shirt met kraag en nog mogen spelen ook. Mij heb je er niet mee, maar ik vindt het wel irritant vanwege het feit dat ik vorig jaar wel werd tegengehouden omdat ik toen nog niet wist hoe de regels precies waren. Toen nog gelukkig een shirt kunnen regelen, maar toch.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door cookie »

Dartfantje schreefCOLONIk zou zeggen, begin dan lekker gelijkertijd met de jeugd, half 12 is dat geloof ik. Als je er echt wat voor over hebt moet dat geen probleem zijn.

Trouwens nog een puntje. Elk jaar versoepelt de NDB zijn kledingvoorschriften, waar ik ze ook dik gelijk in geef. Toch zie je nog steeds altijd vele personen die de regels nog meer versoepelen voor zichzelf en aankomen zonder een shirt met kraag en nog mogen spelen ook. Mij heb je er niet mee, maar ik vindt het wel irritant vanwege het feit dat ik vorig jaar wel werd tegengehouden omdat ik toen nog niet wist hoe de regels precies waren. Toen nog gelukkig een shirt kunnen regelen, maar toch.
Mee eens hoor.. Polo moet gewoon verplicht zijn. Leg er een paar van een tientje bij die dartshop en iedereen blij. Het lullige is dat je alleen als tegenstander mag weigeren te gooien tegen iemand met verkeerde kleding. De wedstrijdleiding volgens mij niet eens?

Mag je eigenlijk wel in een spijkerbroek het podium op?
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Dartfantje »

cookie schreefCOLONMee eens hoor.. Polo moet gewoon verplicht zijn. Leg er een paar van een tientje bij die dartshop en iedereen blij. Het lullige is dat je alleen als tegenstander mag weigeren te gooien tegen iemand met verkeerde kleding. De wedstrijdleiding volgens mij niet eens?

Mag je eigenlijk wel in een spijkerbroek het podium op?
Nee, mag niet. Gelukkig heeft de NDB zelf ook altijd pantalons mee die je kan dragen zou je op het podium moeten spelen. Kan je gratis en voor niets lenen.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Dartsjournalist »

Lachwekkend dat ik twee uur moest wachten zonder dat ik weet waar ik aan toe ben. Ik kon niet eens naar de WC of flesje water vullen... Voor hetzelfde geldt zou ik dan omgeroepen. Amateuristisch geregeld weer, idee van Cookie juich ik van harte toe.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Fred Raket »

Dartsjournalist schreefCOLONLachwekkend dat ik twee uur moest wachten zonder dat ik weet waar ik aan toe ben. Ik kon niet eens naar de WC of flesje water vullen... Voor hetzelfde geldt zou ik dan omgeroepen. Amateuristisch geregeld weer, idee van Cookie juich ik van harte toe.
:roll:
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Dartsjournalist »

Fred Raket schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLONLachwekkend dat ik twee uur moest wachten zonder dat ik weet waar ik aan toe ben. Ik kon niet eens naar de WC of flesje water vullen... Voor hetzelfde geldt zou ik dan omgeroepen. Amateuristisch geregeld weer, idee van Cookie juich ik van harte toe.
:roll:
Ja toiletten waren twee verdiepingen hoger.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Fred Raket »

Das balen ja. maar je word nooit vlak na je partij geroepen. Soms als je moet schrijven na je partij
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door Dartsjournalist »

Vlak na mijn partij noem ik geen twee uurtjes. En had er pas na een uurtje behoefte aan. Normaal gesproken hoef ik geen uur te wachten...
Twitter: @PVDarts180
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door DeDeen »

Dartsjournalist schreefCOLONVlak na mijn partij noem ik geen twee uurtjes. En had er pas na een uurtje behoefte aan. Normaal gesproken hoef ik geen uur te wachten...
Ik weet niet hoe lang je weg bent om te zeiken en je flesje water te vullen, maar als je het de eerste keer om wat voor reden gemist hebt, wordt je echt nog wel een keer omgeroepen hoor.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: NDB Ranking - Open

Bericht door cookie »

DeDeen schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLONVlak na mijn partij noem ik geen twee uurtjes. En had er pas na een uurtje behoefte aan. Normaal gesproken hoef ik geen uur te wachten...
Ik weet niet hoe lang je weg bent om te zeiken en je flesje water te vullen, maar als je het de eerste keer om wat voor reden gemist hebt, wordt je echt nog wel een keer omgeroepen hoor.
Je hebt helemaal gelijk.. Alleen is het gewoon irritant richting onervaren spelers op toernooien. Het zijn zulke gave mogelijkheden om lekker alle kroegen leeg te halen voor de B-ranking. De ervaren jongens die laten zich graag 2x omroepen.. Als het je eerste of tweede toernooi is niet.

Ik vind het een stuk organisatie waar heel veel winst valt te halen.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Wat voor niveau zie je eigenlijk op zo'n B ranking?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re:

Bericht door Fred Raket »

Henk schreefCOLONWat voor niveau zie je eigenlijk op zo'n B ranking?
Wie mag er deelnemen?
Alle spelers met de Nederlandse nationaliteit die niet in het bezit zijn van een PDC-tourcard kunnen deelnemen aan de NDB Rankingtoernooien.
Een uitzondering is het heren B toernooi. Hier mag iedereen aan deelnemen behalve als je actief bent in de SuperLeague.

Wanneer moet ik een NDB-nummer hebben of aanvragen?
Als je eenmalig aan een NDB rankingtoernooi wil deelnemen, hoef je geen NDB nummer aan te vragen. Echter, als je punten wil verdienen voor de ranking dien je altijd een NDB Rankingnummer te hebben of aan te vragen. Dit kan op de dag van de toernooien aan de wedstrijdtafel. Om een NDB nummer aan te vragen dien je lid te zijn van een bij de NDB aangesloten lidorganisatie. Jouw lidnummer van de lidorganisatie heb je nodig bij het aanvragen van een NDB-nummer.
Wederom is de heren B categorie de uitzondering. Als je punten wil verdienen voor de Heren B ranking dien je wel een nummer te hebben of aan te vragen, maar je hoeft daarbij geen lid te zijn van een lidorganisatie.

Kortom Je kunt er van alles tegenkomen Henk
BUTTON_POST_REPLY